Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:14

Binnen de bebouwde kom... dan schep je het toch de dichtstbijzijnde kliko in van een omwonende... kijken hoe snel die mensen weer willen dat het op straat blijft liggen ;)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:17

Van de bereden politie wordt opgeruimd door de gemeente. Die hebben het goed geregeld.

Vippie

Re: Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:23

Het moet niet gekker worden... idd de gemeente bellen en vragen of ze de hoop stront van je paard in die en die straat thv huisnummer zoveel even kunnen opvegen :D _O- eens kijken hoe lang het grapje dan nog duurt.

Hondeigenaren heben de poepzakjesrage zelf veroorzaakt door hun viervoeter op het troitoir te laten kakken waar ze notabene zelf bij staan.
En poep van vleeseters vergaat minder snel dan poep van planteneters ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:28

Dan komen straks na de honden, nu de paarden straks de katteneigenaren aan de beurt. Want dan gaan de paarden mensen klagen dat ze kattendrollen in hun tuintje hebben. En het cirkeltje is weer rond.
Of een paard er wel of niet aan kan wennen om zo'n poepzak mee te sleuren, het is gewoonweg niet praktisch. Waar laat je je bezem, schep en natuurlijk om even de geur weg te werken een wcverfrisser? Ik vrees dat we allemaal moeten gaan mennen.

De gemeente ruimt niet altijd de mest op van de bereden politie en als ze dat doen doen ze dat niet a la minuut. Mijn ouders voor voor een evenement in Rotterdam, Formule 1, en de bereden politie was er ook. De politie stond voor een winkel, staat 1 van de paarden te mesten. Tja daar was de eigenaresse van de winkel niet blij mee. Mijn vader is altijd wel in voor een relletje dus die ging zich er ook mee bemoeien. De politie vond dat ze het niet op konden ruimen en lieten de mesthoop achter en reden weg.
Dit vond ik ook wel een beetje raar van de politie, beetje burgerservice.
Laatst bijgewerkt door Onali op 11-03-09 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:32

En mijn grote vraag is eigenlijk: Waarom gemeente Leeuwarden? >;)
En niet Leeuwarderadeel waar veel meer paarden door dorpen gereden worden.
Ik heb nog nooit een paardedrol in de stad zien liggen :\ en idd de manege zit al 2 jaar niet meer in de stad maar er een aardig eind buiten nu...
Volgens mij als er 1x per maand eens een paard ergens door een wijk gereden wordt in lwd is dat veel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:01

heb ook nooit een paard in leeuwarden gezien, snap het dan ook echt niet.

is wel goed voor je tuin :P misschien dat je je zakje ergens kan afleveren :=

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:20

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:22

Een kurk in tussen de billen dan maar.... :P
Wat een onzin.....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:08

Kan me heel goed voorstellen dat zo'n volle zak echt niet lekker galoppeert...
Kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich ergeren aan de mest, maar zo heel veel komt dat toch niet voor?
Misschien in die dorpjes wel wat meer... Maar ja, het is gewoon weer een hoop ( :P ) gezeur...

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:15

ik vind het op zich best, alleenuh... hoe doe je dat? een schepje meenemen? een rugzak om de poep in te doen? een ???poepzak??? onder z'n kont hangen, ik zie het nog niet zo voor me.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:22

Siria schreef:
ik vind het op zich best, alleenuh... hoe doe je dat? een schepje meenemen? een rugzak om de poep in te doen? een ???poepzak??? onder z'n kont hangen, ik zie het nog niet zo voor me.

Ben ik blij dat ik een westernzadel heb, kan ik mooi die vuilniszak aan hangen :D

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:26

Wat kinderachtig _O-

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:19

Ik neem toch hark en schep mee op mijn paard om de poep op te ruimen, het is geen pak ezel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:04

Ik woon al 18 jaar in Leeuwarden, ben regelmatig in alle uithoeken van Leeuwarden te vinden, maar heb werkelijk waar nog nooit een paard gezien die echt door de bebouwde kom van Leeuwarden heeft gereden.

Ik vind het daarnaast ook raar dat het niet in de omstreken rondom Leeuwarden is gedaan, want daar wordt toch vaker in de bebouwde kom gereden dan in de stad zelf.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:27

Ons eiland wordt ook genoemd, nml schouwen-duiveland , ik kan jullie zeggen, dat van deze regel hier nog nooit iemand gehoord heeft, staat nergens aangegeven bij het strand, mooie jongen die mij dan bekeurd....
Gelukkig mest mijn paard zelden of nooit, maar het gebeurt wel es dat hij iets eng vind, dan doet hij het, dat is dan ook niet het moment om er af te stappen en op te ruimen.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:56

Wat een idioot verhaal. Dit doet me echt denken aan vroeger, als mijn broer straf kreeg stond hij erop dat ik óók naar mijn kamer ging.

Dit heeft echt het idee van 'wij mogen niet dus zij ook lekker niet'. :Y)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:06

Aan de ene kant snap ik het wel, als je door de stad loopt ben je niet blij als je opeens een in de paardenstront loopt. Aan de andere kant is het opruimen natuurlijk niet erg praktisch en veilig... Beetje moeilijk.

Trouwens, vorig jaar liepen wij over de boulevard in Scheveningen en kwamen we politie te paard tegen. Een van de paarden mestte, de politieagent stapte af, ging bij de friettent een zakje vragen en ruimde keurig de mest op. Er is dus ook politie die het netjes zelf opruimt :P

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:30

Jildau schreef:
Wat gaan we dan met de katten doen die onze hele tuin eronder schijten? En wanneer de kindjes in de zandbak spelen ze om de haverklap in de kattenpoep zitten te graaien? Ik vind dan dat alle katteneigenaren ook de hele dag achter hun kat aan mogen gaan lopen met een schepje. :)

Je kan die zandbak toch ook afdekken met een zeiltje?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:23

hè verdikkie ook op schouwen.. Ik snap het ook wel, maar paardendrollen neem je niet zo 1 2 3 mee..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:25

Ben je aan het galloperen op het strand, begint je paard te mesten, alle drollen meters uit elkaar.. en oeps daar kwam nou net een golf aan die ze mee nam. Wat vervelend toch. :+

Kunnen ze niets beters verzinnen?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:31

Wat als je paard nou diaree heeft?
Have fun met opruimen :=

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:10

eerst goed je paard uitlaten, voordat je gaat rijden !

Heleen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:43

hmmm ik verheug mij al op de intocht van sinterklaas dit jaar.. al die pieten met mestvorken en poepzakjes.. (hopelijk onthouden ze welke de poepzak en welke de strooizak is.. anders kunnen we helemaal lachen als ze gaan strooien :) )

ik zie een aantal opties:

- buitenrijden alleen op nuchtere maag van het paard (gewoon paar dagen geen eten meer geven)
- altijd een halve gare vinden die achter je aan fietst met een emmer en een schepje.
- midden op het kruispunt waar je paard gemest heeft.. afstappen> teugels door het raampje aan de automobilist geven die je bijna aangereden heeft toen je plotseling stopte> drollen wegkieperen met de meegebrachte mestvork (oppassen voor passerende fietsers) en weer opstappen.. of netjes aan de automobilist vragen of je het in zijn achterbak mag scheppen.. want je zakjes waren natuurlijk op.
- domweg de boete betalen en nog even wachten om te genieten hoe de stadswachten het nu oplossen.
- haverzak om het hoofd van je paard en poepzak van achter.. oh oh ons edele dier
- luiers voor paarden uitvinden (en plassen mag straks vast ook niet meer dus sta daar alvast bij stil in het ontwerp.
- met een bonnenboekje de bereden politie achtervolgen.. net zolang tot die bij de gemeente gaan smeken..
- een actie starten om ook de poep van duiven door duivenmelkers te laten opruimen in de stad.. want wie zegt dat die poep van vrije duiven was..

wie weet er nog meer oplossingen>?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:47

Heleen, die moet je doorsturen naar de gemeente Leeuwarden :Y)

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:12

ik gaat as zaterdag LWD onveilig maken met me POEPPAARDJE!! jippie *\o/* _O- _/-\o_