Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
!
. Hij vond het al moeilijk in een kudde waar hij niet echt een speciaal maatje had (die zijn namelijk allemaal weggegaan vorig jaar
). Ik ken mijn paard door en door en hij staat zijn hele leven al buiten bij anderen. Hij is dat gewend. Op stal wordt hij stapelgek (heb ik namelijk ook helaas ervaring mee). Dus nee, ik maak mezelf niets wijs, hoor, ik ken mijn paard gewoon goed.
Twiggy2008 schreef:Areke, ik durf rustig te zeggen dat mijn paard weg kwijnt zonder soortgenoten. Hij vond het al moeilijk in een kudde waar hij niet echt een speciaal maatje had (die zijn namelijk allemaal weggegaan vorig jaar
). Ik ken mijn paard door en door en hij staat zijn hele leven al buiten bij anderen. Hij is dat gewend. Op stal wordt hij stapelgek (heb ik namelijk ook helaas ervaring mee). Dus nee, ik maak mezelf niets wijs, hoor, ik ken mijn paard gewoon goed.
![]()
En ik weet waar dit desbetreffende paard staat en nee, ik zou mijn paard daar nooit zo houden. Geen haar op mijn hoofd. Ik ken dit paard natuurlijk niet persoonlijk, dus weet niet hoe zij dat ervaart, maar een maatje is zo gezocht, hoor, lijkt mij. Er zijn zat mensen hier in de omgeving die een uitloopje zoeken voor hun paard of Shetje. Zie MP bijvoorbeeld, lijkt mij niet zo moeilijk, als je even moeite doet als eigenaar.
Maar goed, het is natuurlijk wel fijn dat het beestje niet 23/7 of 24/7 op stal staat. Want dat is ook niets (vind ik dan).![]()
Maar waarom het niet nog fijner maken voor dit paard? Je kunt er gewoon niet om heen dat paarden kuddedieren zijn.
(natuurlijk niet allemaal, maar velen wel).

Citaat:Ze kan kiezen: óf in de geïsoleerde stal tussen het stro naar radiomuziek luisteren, óf naar buiten en het hellinkje af richting hek. Daar heeft ze een loop van een metertje of dertig