'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:46

Citaat:
Alleen in de training wordt er veel geslagen.

Kun je aub ophouden met deze klinklare onzin? RR&R, wij hebben al 20 jaar harddravers, wat jij hier beweert is ronduit geleuter en imo laster. Alsof een paard harder gaat lopen van een zweep, denk nou eens na. Dravers en renpaarden zijn paarden die worden getraind en behandeld als topatleten, ze worden in balans gezet met het juiste beslag en als er een scheet dwars zit staan ze bij de dokter. Er wordt echt alles gedaan om de paarden happy en gezond te houden, zodat ze ook kunnen presteren en graag hun werk doen. Daarnaast komen ze bij ons op stal alle 60 iedere dag een paar uur buiten in groepen. Ja, ze werken hard, maar hebben het absoluut niet slecht. Stalondeugden komen hier niet voor, ze trainen voor de sulky, aan de longe en onder het zadel, en oja, ze hebben allemaal een vaste groom. Kortom afwisseling genoeg. En nee, gezonde paarden gaan als ze uitgekoerst zijn niet zomaar naar de slager, daar wordt een fijne plek als recreatie of menpaard voor gezocht (uiteraard mits ze gezond zijn!). Natuurlijk, overal in de paardensport heb je rotte appels, dus hier ook, maar hou eens op alles over 1 kam te scheren!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:47

Less schreef:
anoushka schreef:
deel van wat je zecht klopt, maar ik zal je even toch zeggen dat het in spanje ook behorlijk veranderd, ik woon hier en ken veel mensen die het super vinden.
De stierengevechten worden al veel minder gehouden, en niet altijd worden er speeren gebruikt, de keeren dat ze worden gebruikt gaan ze niet dood door de eerste omdat het dan op een plek word gestoken waar vet zit, bij de laatste steek gebruiken ze een zwaard. ze worden niet meer verdoofd zodat ze trager zijn

Als je het zo stelt lijkt het bijna een acupunctuur behandeling. We weten toch allemaal dat het fout is. Aan de andere kant het is hun traditie en het is nou eenmaal zo dat niet iedere cultuur dezelfde gedachten heeft.

Kijk maar naar brandmerken op de bil. Ik vind ook dat het bij de traditie hoort van bepaalde rassen, mag duidelijk zijn dat niet iedereen er zo over denkt.

Het beeld dat ik van paardenrennen heb, is ook niet best. Het zo vroeg in rijden en het slaan met die zweep staan mij gewoon niet aan. Maar misschien moet ik gewoon eens bij een trainingsstal gaan kijken wie weet zie ik het dan anders.

Ga dan eerst maar eens bij een trainingsstal kijken ... Ten eerste worden ze NIET in GEREDEN, maar beleerd voor een licht karretje. Dat is het eerste GROTE verschil.

Het slaan met de zweep ??? waar haal je dat vandaan ?
Er mag 2 keer met de karwats *geslagen* worden zoals je dat noemt ... Ik noem het een aanmoedegingstikje.
*Sla* je vaker heb je boetes aan je broek. De zweep word er langs gezwiept zonder het paard te raken ...

Dus ga je eerst verdiepen in de sport voordat je hier komt reageren ...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:48

RR&R schreef:
8. 'Penny' meisjes zijn ten eerste niet erg, ze helpen een prachtdier er weer bovenop dus wat kan je daar nou op aanmerken? Allen omdat het zo'n mooi paard is zou het niet naar een Pennymeisje mogen gaan? Wat nou als het een Fjord was????? (even voor de duidelijkheid, mijn vriendin is trainster/fokker)

Er is niets mis met Penny meisjes. De wereld is vol van paarden waar iets mankeert en het is prima dat iemand daarvoor wil zorgen. Wat ik op te merken heb is dat men in Nederland gretig verpeste paarden uit Spanje in ontvangst neemt die het slachtoffer zouden zijn van het stierenvechten. Men aanvaart de uitleg van handelaren dankbaar ("is het gevolg van stierenvechten" klinkt blijkbaar aantrekkelijker dan "dit paard is verreden en/of heeft een ongeluk gehad", maar stelt er in het geheel geen vragen bij. Ik woon in Spanje en ken behoorlijk wat rejoneadores (stierenvechters te paard) en ook dit soort handelaren. Ik kan je verzekeren dat stierenvechters voorzichtig met de paarden omgaan en ongelukken tijdens de rejoneo heus niet zoveel voorkomen. Paarden die het niet aankunnen zullen bovendien nooit in de ring verschijnen. Zij worden getest en bij de geringste twijfel verkocht. Het is daarom behoorlijk vreemd dat er in Nederland zoveel mensen zijn die menen een paard te hebben dat littekens en traumas heeft opgelopen bij de rejoneo. Heel veel paarden zijn bang van stieren. Dat heeft niets te maken met opgelopen trauma's. Slechts enkele, zeer zorgvuldige geselecteerde paarden zijn geschikt. Dat zijn de paarden die over een natuurlijke vorm van agressie tegen stieren beschikken (maar die zullen bv ook een hond of een kat aanvallen die door de paddock loopt). Over de meeste Andalusiers die via het handelscircuit in Nederland terecht komt is totaal niets over de achtergrond bekend. Om het nog ergens op te laten lijken zet de laatste handelaar in Spanje er nog even zijn brandmerk op ("JL" is bijvoorbeeld een hele bekende) en bedenkt men er een verhaaltje bij. En weet je, dat verkóópt in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 06-03-09 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

byrklint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:54

Wat mijn belevingen zijn van dravers en renpaarden; Deze paarden worden uiterst goed verzorgt. Let wel, deze paarden worden hiervoor gefokt!
Ik ben in Engeland geweest in een regio waar renpaarden fokken de dagelijkse bezigheid is van de mensen. Het hele dorp draait erom. Ik kon mijn ogen niet geloven is wat voor wereld deze paarden staan. Ze hebben echt niet te klagen, enorme stallen en weilanden. De sloten van de deuren waren van koper en alles werd elke dag gepoetst. In Engeland is het misschien extreem goed. Maar in Nederland hebben ze het zeker niet slechter alleen alles is wat kleiner, want ons land is schaars qwa ruimte. Sommige dressuur en springpaarden in Nederland hebben meer te klagen als dravers en renpaarden. Dat wou ik even kwijt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:57

byrklint schreef:
Wat mijn belevingen zijn van dravers en renpaarden; Deze paarden worden uiterst goed verzorgt. Let wel, deze paarden worden hiervoor gefokt!
Ik ben in Engeland geweest in een regio waar renpaarden fokken de dagelijkse bezigheid is van de mensen. Het hele dorp draait erom. Ik kon mijn ogen niet geloven is wat voor wereld deze paarden staan. Ze hebben echt niet te klagen, enorme stallen en weilanden. De sloten van de deuren waren van koper en alles werd elke dag gepoetst. In Engeland is het misschien extreem goed. Maar in Nederland hebben ze het zeker niet slechter alleen alles is wat kleiner, want ons land is schaars qwa ruimte. Sommige paarden dressuur en springen in Nederland hebben meer te klagen als dravers en renpaarden. Dat wou ik even kwijt.

Het zal de paarden niet zoveel uitmaken of de deursloten van koper zijn en iedere dag gepoetst worden. En sómmige dressuur en srpringpaarden hebben misschien wel meer te klagen. Ja, zo is er overal wel iets te verzinnen wat nóg erger is en dat maakt al het andere dan goed. Beetje rare redenatie.
Ik reageer overigens gewoon even op bovenstaande reactie, wil me verder graag buiten deze discussie houden.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:58

Chantalll: renpaarden worden toch echt ingereden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:04

Chantall, ik verzorg momenteel een schat van een draver van 7 jaar, die met 1 jaar al aan het koersen was. Heb er van de week de DA bij gehad, die mij toch echt vertelde dat bij dravers e.d. de slijtage meestal al vroeg begint. Weet jij het beter dan zij, die dag in, dag uit, paarden behandeld??? Ik vind 1 a 2 jaar geen leeftijd om al met paarden zo aan de slag te gaan. Waarom beginnen jullie niet wat jaartjes later? Zou zoveel beter zijn voor die dieren......

Mijn verzorgdraver is erg wantrouwig bij vreemden en nu ik van de eigenaresse weet hoe zijn geschiedenis was, begin ik dit paard pas echt goed te begrijpen. Een andere draver bij ons, ook eentje die gekoerst heeft, zuigt lucht en ijsbeert rondjes in het land. Beestje is enorm versleten en een neuroot eerste klas. En zo ken ik er nog meer uit mijn directe omgeving, heel triest. ;(

Ik hou niet van stierenvechten en ook niet van paarden(top)sport. Ik heb er totaal niets mee.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik vorig jaar in Dierenpark Amersfoort geweest ben, waar maar 1 paard stond, een trekpaard. Beestje stond zich dood te vervelen op stal. Geen soortgenootje, geen wei, niets. Dat vind ik ook dierenmishandeling. En dan heb ik het nog niet over de vele andere dieren daar die in veel te kleine kooitjes en hokken leven, naar mijn idee. Ze worden vast prima verzorgd, maar ik zie ze liever in de vrije natuur.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:08

Twiggy2008 schreef:
Verder wil ik nog even kwijt dat ik vorig jaar in Dierenpark Amersfoort geweest ben, waar maar 1 paard stond, een trekpaard. Beestje stond zich dood te vervelen op stal. Geen soortgenootje, geen wei, niets. Dat vind ik ook dierenmishandeling. En dan heb ik het nog niet over de vele andere dieren daar die in veel te kleine kooitjes en hokken leven, naar mijn idee. Ze worden vast prima verzorgd, maar ik zie ze liever in de vrije natuur.

Kijk eens aan, en dan hebben we het nog wel over een nederlandse dierentuin. Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik ben beslist geen liefhebber van het stierenvechten of van de draf- en rensport of andere topsport met dieren, maar we moeten wel alles in het juiste perspectief blijven zien en meten met dezelfde maten.

RR&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:11

Kimmie1974 schreef:
Citaat:
Alleen in de training wordt er veel geslagen.

Kun je aub ophouden met deze klinklare onzin? RR&R, wij hebben al 20 jaar harddravers, wat jij hier beweert is ronduit geleuter en imo laster. Alsof een paard harder gaat lopen van een zweep, denk nou eens na. Dravers en renpaarden zijn paarden die worden getraind en behandeld als topatleten, ze worden in balans gezet met het juiste beslag en als er een scheet dwars zit staan ze bij de dokter. Er wordt echt alles gedaan om de paarden happy en gezond te houden, zodat ze ook kunnen presteren en graag hun werk doen. Daarnaast komen ze bij ons op stal alle 60 iedere dag een paar uur buiten in groepen. Ja, ze werken hard, maar hebben het absoluut niet slecht. Stalondeugden komen hier niet voor, ze trainen voor de sulky, aan de longe en onder het zadel, en oja, ze hebben allemaal een vaste groom. Kortom afwisseling genoeg. En nee, gezonde paarden gaan als ze uitgekoerst zijn niet zomaar naar de slager, daar wordt een fijne plek als recreatie of menpaard voor gezocht (uiteraard mits ze gezond zijn!). Natuurlijk, overal in de paardensport heb je rotte appels, dus hier ook, maar hou eens op alles over 1 kam te scheren!

Ik zeg toch niet dat jij dat doet?! Ik heb genoeg gezien en weet wat ze achter de gesloten deuren met die paarden doen. En ik WEET dat een paard niet harder gaat lopen van zweepslag, maar ik weet alleen dat er wel genoeg anderen zijn die dat wel doen! Het is natuurlijk wel geweldig dat jij wel goed voor je paarden zorgt en ik ben niet tegen paardenrennen, heb zelf een harddraver ;)

Niet aan jou bedoeld:
Ik moet wel zeggen, dat ik het een eindeloze discussie vindt wat totaal niet goed gelezen wordt hier op Bokt. Maar hier wilde ik nog even op reageren, en voor de rest kap ik het af want dit topic slaat nu nergens meer op!

De groeten.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:16

Twiggy2008 schreef:
Chantall, ik verzorg momenteel een schat van een draver van 7 jaar, die met 1 jaar al aan het koersen was. Heb er van de week de DA bij gehad, die mij toch echt vertelde dat bij dravers e.d. de slijtage meestal al vroeg begint. Weet jij het beter dan zij, die dag in, dag uit, paarden behandeld??? Ik vind 1 a 2 jaar geen leeftijd om al met paarden zo aan de slag te gaan. Waarom beginnen jullie niet wat jaartjes later? Zou zoveel beter zijn voor die dieren......

Mijn verzorgdraver is erg wantrouwig bij vreemden en nu ik van de eigenaresse weet hoe zijn geschiedenis was, begin ik dit paard pas echt goed te begrijpen. Een andere draver bij ons, ook eentje die gekoerst heeft, zuigt lucht en ijsbeert rondjes in het land. Beestje is enorm versleten en een neuroot eerste klas. En zo ken ik er nog meer uit mijn directe omgeving, heel triest. ;(

Liep op z'n 1e al een koers, wat knap! Vooral omdat ze pas vanaf hun 2e (vanaf juni/juli) mogen koersen.

De meesten DA's zijn het erover eens dat een paard beleren op vroege leeftijd goed is voor het gestel van het paard.

Paarden op entrainementen vertonen vrijwel geen stalondeugden. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit ontwikkelen als ze gehouden worden door mensen die ze niet begrijpen (dus ná hun koerscarriere).

Dus: verdiep je eerst eens ergens in voordat je ergens commentaar en kritiek op hebt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:17

Twiggy2008 schreef:
.

Ze worden vast prima verzorgd, maar ik zie ze liever in de vrije natuur.

Welke vrije natuur? Als die er al is bemoeit de mens zich er ook mee , stroper/ jagers , etc. Juist die dierentuinen zorgen in een ( te groot) aantal gevallen voor instandhouding van de soort. Veel diersoorten zouden allang zijn uitgestorven als er geen dierentuinen zouden zijn. En 3 x raden wie dat uitsterven weer op zijn geweten heeft..............

Anoniem

Re: 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:19

Ik denk dat die Marjo Hoedemaker in aanmerking komt voor de prijs: Uberpenny van het jaar!!! Het jaar is nog niet zo lang aan de gang maar groter geleuter kan ik me niet voorstellen. Nee, die dieren in de dierentuin, das pas fun!!!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:22

RR&R schreef:
[
Ik zeg toch niet dat jij dat doet?! Ik heb genoeg gezien en weet wat ze achter de gesloten deuren met die paarden doen. En ik WEET dat een paard niet harder gaat lopen van zweepslag, maar ik weet alleen dat er wel genoeg anderen zijn die dat wel doen! Het is natuurlijk wel geweldig dat jij wel goed voor je paarden zorgt en ik ben niet tegen paardenrennen, heb zelf een harddraver ;)

overal zitten rotte appels, dus ook in de drafRensport, maar dat wil niet zeggen dat dat algemeen gebeurd in deze sport. Juist niet. Deze mensen zijn professionals en hebben heel goed door dat je een paard met respect moet behandelen, omdat ie anders niet presteert.

Teveel zweepslagen worden streng bestraft, maar trainers en pikeurs weten heus wel dat een paard niet harder gaat lopen als ie geslagen wordt, daar is de draver en het renpaard te intelligent voor

Binckydenice

Re: 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:25

Tja, in de stelling zit naar mijn mening wel wat waarheid....

De draverkenners hier weten zelf ook heel goed dat er vele uitgerende dravers zonder pardon naar de slager gaan. Dit vindt ik niet kunnen, als een draver zo aan zijn einde moet komen is de draver nog zieliger dan die stier die vijf jaar lang van zijn leven heeft mogen genieten. Want daar heeft de draver dan niet eens een mogelijkheid toe gehad.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:29

Mackie schreef:
overal zitten rotte appels

Dit vind ik wel een van de intelligentste opmerkingen die in dit topic voorbij is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:32

Binkydenice is niet op de hoogte van het feit dat de dravers buiten de trainingen om zowat de meeste weidegang krijgen van alle paarden in Nederland en dat ook een draver regelmatig vakantie heeft en niet het hele jaar aaneen in training staat???
Het is waar dat er wel uitgekoerste dravers worden geslacht maar er worden ook andere types paarden aan de slacht aangeboden, net als afgemolken koeien etcetera.
We kunnen het ook The American Way spelen, heel hypocriet alle paardenslachterijen sluiten en als struisvogels alles op transport zetten :O
In alle disciplines van de paardensport eindigen paarden bij de slacht dus ook in de drafsport.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:35

Binckydenice schreef:

De draverkenners hier weten zelf ook heel goed dat er vele uitgerende dravers zonder pardon naar de slager gaan. Dit vindt ik niet kunnen, als een draver zo aan zijn einde moet komen is de draver nog zieliger dan die stier die vijf jaar lang van zijn leven heeft mogen genieten. Want daar heeft de draver dan niet eens een mogelijkheid toe gehad.

Hoezo kan de draver niet van z'n leven genieten dan? Hij komt veel buiten, met soortgenoten en mag daar gewoon paard zijn. De paarden hebben plezier in hun werk.

Ik, als draverkenner, weet dat veel dravers na hun carriere worden verkocht als rijpaard en niet zonder pardon bij de slager belanden

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:36

suleilitha schreef:
Binkydenice is niet op de hoogte van het feit dat de dravers buiten de trainingen om zowat de meeste weidegang krijgen van alle paarden in Nederland en dat ook een draver regelmatig vakantie heeft en niet het hele jaar aaneen in training staat???
Het is waar dat er wel uitgekoerste dravers worden geslacht maar er worden ook andere types paarden aan de slacht aangeboden, net als afgemolken koeien etcetera.
We kunnen het ook The American Way spelen, heel hypocriet alle paardenslachterijen sluiten en als struisvogels alles op transport zetten :O
In alle disciplines van de paardensport eindigen paarden bij de slacht dus ook in de drafsport.

We hebben het hier alleen over de vergelijking met de stier }> Niet met andere paarden...

Die stier heeft vijf jaar lang een lekker leventje kunnen hebben, die draver zeer zeker niet... De stier lijdt een kwartier en het paard veel langer....

Natuurlijk gaan er een hoop meer paarden naar de slager... Hier gaat de vergelijking over de draver en de stier. Naar mijn mening heeft die stier dan meer genot in zijn leven gehad dan die draver....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:37

Ik heb voor beide gewerkt,voor mario en op een renstal.Ik vind het een beste man hoor.Maar voor hij zulke uitspraken doet moet hij toch eerst eens in een renstal gaan kijken.Uit de stal waar ik voor werkte ,die notabene in amersfoort zat.Zijn landskampioen en europese kampioenen uit voort gekomen.Ik heb zelf het voer gegeven en de jonge paarden kregen gewoon een standaart mengeling en niks geen suplementen.Bovedien gingen ook de toppers iedere dag de wei op, hadden enorme grote en schone stallen.En ik ben er weinig tegen gekomen die niet graag rende ,in tegendeel op het moment dat ze de trainigsbaan zagen begonnen ze al.Daar integen zaten toende tijd,ik spreek wel over ruim 20 jaar terug, zijn chimps in kleine hokjes en evenals zijn geliefde cheetha's.Dat was meer mishandeling als die renpaarden hoor.
Wel vond ik het jammer dat ze zo vroeg beleerd werden of dat wat het niet goed genoeg op de renbaan was, gedwongen werd tot springen,wat ze meestal minder vonden en eigenlijk nog te jong voor waren.Maar zo heb je in iedere sport natuurlijk wel wat te zeuren.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:38

Mackie schreef:
Binckydenice schreef:

Hoezo kan de draver niet van z'n leven genieten dan? Hij komt veel buiten, met soortgenoten en mag daar gewoon paard zijn. De paarden hebben plezier in hun werk.

Ik, als draverkenner, weet dat veel dravers na hun carriere worden verkocht als rijpaard en niet zonder pardon bij de slager belanden

Ik loop een tijdje in de handel mee en heb al heel wat dravers van de baan voorbij zien komen.... Maar ik heb er ook heel wat onnodig afgevoert zien worden omdat ze niet bruikbaar genoeg waren.....

De draver kan wel genieten maar ik denk dat de stier een beter leven heeft gehad.....

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:39

Binckydenice schreef:
[Die stier heeft vijf jaar lang een lekker leventje kunnen hebben, die draver zeer zeker niet... De stier lijdt een kwartier en het paard veel langer....

....

Hoe kom je daarbij dan? Een sportpaard lijdt niet hoor, die leidt namelijk een superleven. Ik weet zeker dat als ik er ooit toe moet komen m'n draver te laten slachten dat ie een goed leven heeft gehad, zoals de meeste dravers in Nederland

Chantalll

Mackie schreef:
Twiggy2008 schreef:

Liep op z'n 1e al een koers, wat knap! Vooral omdat ze pas vanaf hun 2e (vanaf juni/juli) mogen koersen.

De meesten DA's zijn het erover eens dat een paard beleren op vroege leeftijd goed is voor het gestel van het paard.

Paarden op entrainementen vertonen vrijwel geen stalondeugden. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit ontwikkelen als ze gehouden worden door mensen die ze niet begrijpen (dus ná hun koerscarriere).

Dus: verdiep je eerst eens ergens in voordat je ergens commentaar en kritiek op hebt

Hier ben ik het mee eens ... Er zijn veel mensen die zich niet weten te redden met een Ex Koerspaard ...
Ze weten niet hoe een paard getraint en ik zie dat rondjes in de wei lopen toch echt als een soort verveling ... Bovendien is luchtzuigen ook een vorm van Verveling dus dat ligt meer bij jezelf.

Dravers en Renpaarden zijn werkers en willen graag. Ik heb alle takten wel een mee gfemaakt maar ben echt bij de drafsport blijven hangen ...
Dravers tonen intelligentie, moed en gaan voor je door het vuur. En als je het verknalt bij deze beestjes heb je het voor altijd verknalt.

Ex-Koerspaarden kunnen niet in 1 dag omgeturnt worden tot dressuurpaard of een springer.
Een heleboel ex koers paarden en ex renners worden verknalt door een eigenaar die niet met hun werklustigheid en moed weet om te gaan.

detour

byrklint schreef:
Ik ben in Engeland geweest in een regio waar renpaarden fokken de dagelijkse bezigheid is van de mensen. Het hele dorp draait erom. Ik kon mijn ogen niet geloven is wat voor wereld deze paarden staan. Ze hebben echt niet te klagen, enorme stallen en weilanden. De sloten van de deuren waren van koper en alles werd elke dag gepoetst. In Engeland is het misschien extreem goed. Maar in Nederland hebben ze het zeker niet slechter alleen alles is wat kleiner, want ons land is schaars qwa ruimte. Sommige dressuur en springpaarden in Nederland hebben meer te klagen als dravers en renpaarden. Dat wou ik even kwijt.

Hé hé, wat fijn om te lezen dat iemand overzees 'n is wezen kijken. *D
Al moet ik wel toegeven dat bij ons niks werd gepoetst behalve leer, paarden en de stallen. ;)

Ben laatst weer terug geweest naar ierland, naar mijn oude renstekkie. Had iemand meegnomen die onder de indruk was van het hele relaxte van de dieren. Ze vond ze er verzorgd bij staan in grote boxen.

Wat een betere vergelijking zou zijn: paardenrennen én stierenrennen!
* Ziet het al voor zich. :=

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:40

Mackie schreef:
Binckydenice schreef:
[Die stier heeft vijf jaar lang een lekker leventje kunnen hebben, die draver zeer zeker niet... De stier lijdt een kwartier en het paard veel langer....

....

Hoe kom je daarbij dan? Een sportpaard lijdt niet hoor, die leidt namelijk een superleven. Ik weet zeker dat als ik er ooit toe moet komen m'n draver te laten slachten dat ie een goed leven heeft gehad, zoals de meeste dravers in Nederland

Ik denk dat het uiterste van de dieren gevraagt wordt... Daar ben ik niet helemaal een voorstander van... Ookal vindt de draver het niet leuk moet het toch....

En dan over de zweepslagen niet te spreken....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:42

detour schreef:
byrklint schreef:

Hé hé, wat fijn om te lezen dat iemand overzees 'n is wezen kijken. *D
Al moet ik wel toegeven dat bij ons niks werd gepoetst behalve leer, paarden en de stallen. ;)

Ben laatst weer terug geweest naar ierland, naar mijn oude renstekkie. Had iemand meegnomen die onder de indruk was van het hele relaxte van de dieren. Ze vond ze er verzorgd bij staan in grote boxen.

Wat een betere vergelijking zou zijn: paardenrennen én stierenrennen!
* Ziet het al voor zich. :=

Je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen hoor ;) Iedereen denkt van zichzelf dat die beter is dan een ander....