Sector wil snel goed identificatie en registratiesysteem

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:56

Judje schreef:
Vrienden van mij hadden een pony gekocht en laten chippen, want hij was nog niet gechipt. Op de keuring had ik hem vast toen ze hem lieten chippen en later wil de DA hem nalezen verschijnt er dus een ander chipnummer...
Paard was dus al wel gechipt en dat was ook wel getest, maar blijkbaar toen niet goed leesbaar.

Mijn paard is gechiped door de DA van de staleigenaar. Hij heeft alle paarden gedaan waarbij hij er geen kon vinden. Toen mijn eigen DA controleerde, vond hij er... Idd 2. Die die ze al had was een Oostenrijkse chip van 14 jaar oud, niet leesbaar voor de scanner van de andere DA. :roll:
Schaf dan fatsoenlijke aparatuur aan denk ik dan :x

Overigens heb ik ook liever een brandmerk. En dan met een nummer eronder of een ander uniek iets zoals bijv bij Fjorden. Paard op naam moeten hebben vind ik een uitstekend idee, net als een speciaal eigendomspapier iod :j

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:16

savath schreef:
WinBinChes schreef:

Nee maar je kan in het buitenland nog wel je dier laten merken en couperen. Veel koudbloed paarden logeren om deze reden in Belgie, om vervolgens met merk en een konijnen staart weer thuis te komen.


In belgie wordt ook al lang niet meer gebrandmerkt,en gecoupeerd,waar haal je deze opmerking vandaan.
Frankrijk is het land bij uitstek om dit te laten doen


Je kan ook even verder lezen natuurlijk......

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Sector wil snel goed identificatie en registratiesysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:36

Heeft iemand hier van Bokt zijn of haar paarden niet laten chippen maar ontheffing aangevraagd?
Ik heb daarover informatie nodig. Maar de website waar je die informatie kon krijgen ligt eruit.
Misschien als iemand een forumlier heeft op pdf formaat? Graag een pb erover :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Sector wil snel goed identificatie en registratiesysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:54