Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essie_blue schreef:Ik denk idd niet dat je de paarden van anky kan vergelijken met paarden waarvoor deze campagne is.
Leanee schreef:Helemaal mee eens, Anky is toch een bekend persoon in de paardenwereld.. Ik ben het ook met VivaLaVida eens. Wie zegt dat die paarden helemaal nooit op de wei of de paddock komen, wie zegt dat dat staal in de mond veel last geeft bij de paarden?
De paarden die ik verzorg/rijd komen (voor zover ik weet) op het moment ook geen 4 uur buiten per dag. Tijdens het uitmesten worden ze naar buiten gedaan, ze worden gereden en tussendoor nog weleens naar buiten gedaan. Maar op ze of 4 uur of meer komen, denk het niet. In de zomer is dit een ander verhaal, dan kunnen ze de wei op en staan ze langer buiten.
Citaat:Het bedrijf ligt op een totale oppervlakte van 12 hectare grond. Daarvan is circa 6 hectare weiland. De ex-sportpaarden genieten hier van hun oude dag en ook de sportpaarden van nu komen iedere dag even in de wei. Ze kunnen daarbij genieten van het gezelschap van Jolly Jumper en Mini Mouse.
VivaLaVida schreef:Leanee schreef:Helemaal mee eens, Anky is toch een bekend persoon in de paardenwereld.. Ik ben het ook met VivaLaVida eens. Wie zegt dat die paarden helemaal nooit op de wei of de paddock komen, wie zegt dat dat staal in de mond veel last geeft bij de paarden?
De paarden die ik verzorg/rijd komen (voor zover ik weet) op het moment ook geen 4 uur buiten per dag. Tijdens het uitmesten worden ze naar buiten gedaan, ze worden gereden en tussendoor nog weleens naar buiten gedaan. Maar op ze of 4 uur of meer komen, denk het niet. In de zomer is dit een ander verhaal, dan kunnen ze de wei op en staan ze langer buiten.
ik WEET toevallig ook dat bonfire veel op de wei staat en de andere paarden sowieso los komen.... en ook nog in de stapmolen
ikowtje schreef:Ik weet wel zeker dat die paarden nooit zoveel op de weide gaan... paddock misschien, maar ik heb al wel eens ergens gelezen dat eigenlijk bijna alle (top)sportpaarden niet veel op de weide mogen, worden ze te snel dik. Waarschijnlijk gaat het niet zo kort door de bocht, maar je begrijpt me wel.
MaaikeMo schreef:Hoor mensen hier zeggen: 4 uur per dag!?
moet veel meer..
Inderdaad! Maar t zou toch al super zijn als we eigenaren van paarden die paarden 24/7 op stal hebben, al 4 uur naar buiten gooien.. is een begin!
miss_lizje schreef:MaaikeMo schreef:Hoor mensen hier zeggen: 4 uur per dag!?
moet veel meer..
Inderdaad! Maar t zou toch al super zijn als we eigenaren van paarden die paarden 24/7 op stal hebben, al 4 uur naar buiten gooien.. is een begin!
Het is ook niet dat 4 uur uit stal veel is, maar voor mijn paard zal het rampzalig zijn om 4 uur op de WEI te staan. Ze is eiwit gevoelig en is snel hoefbevangen. Daarom doe ik dat gecontroleerd door met ze aan de hand te gaan grazen. Overgrens komen mijn paarden wel samen in de paddock dus genoeg sociaal contact.
Ik ben zeker voor minimaal 4 uur uit stal. Alleen of dat weide, padock of wat anders is moet je volgens mij maar zelf bepalen.
sokje87 schreef:Ik hoorde het interview vanochtend ook bij radio538, en vond Anky juist leuk overkomen.
Marjoow schreef:in de zomer gaan onze paarden 's nachts naar buiten, maar in de winter als het koud is staan ze 24 uur per dag binnen in de stand.
Daar zou meer aandacht aan besteed mogen worden.
Veel mensen zetten de paarden 's winters niet in de wei omdat ze de wei kapot trappen. Nou sorry, maar dan zet je toch een deel af?
Benfan schreef:Zullen de paarden van Anky wel zoveel buiten lopen dan? Paint it black in de wei met het idee dat er wat kan gebeuren? lijkt me stug.
Benfan schreef:Het kan mij weinig schelen eigelijk. Er gaan in de natuur zo vaak dieren dood omdat ze verhongeren, das normaal en heel natuurlijk. Ik ben juist blij dat ze er voor kiezen alles op een natuurlijke manier te laten verlopen, op deze manier krijgt dat gebied niet meer grazers dan dat het kan verhappen en hebben jagers geen rede meer om daar alles af te knallen.... en dat vind ik een heel fijn idee.