Spectaculair filmpje van vlucht Frans politiepaard in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:03

Lotte1990 schreef:
sexy_lady schreef:
:O die val!
@ Oakland1990: je hebt gelijk hoe kan je nou met een auto een paard proberen te vangen! vaak wordt het dier alleen maar nog angstiger...

Ik had hetzelfde gedaan. En het lukte haar ook bijna.
Dit zijn politiepaarden he, die kijken echt niet op van een auto..
Vond het wel een slimme poging eigenlijk.

Dat was net een beetje het gevaar, hij kent het "bang zijn voor een auto" niet en kon dus ook gewoon verder rennen incl politie die half door het raampje hangt, nog fijner resultaat, paard kapotte mond politie weet ik wat, kapotte auto enz. Die mensen werken vaker met paarden dus hadden dit vast zelf ook wel kunnen bedenken? Ach ja op zulk moment denk je niet helder, zefls niet als politie als je weet dat zo'n voor voorval heel Parijs plat gaat?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:05

Hoop voor het paard dat hij er niet teveel aan over heeft gehouden, die val zag er beroerd uit. Ik heb ook een keer dit tempo op nat asfalt gereden, niet vrijwillig, en was toen ook heel blij dat ik geen uitglijder heb gemaakt.

miepmiep1

Re: Spectaculair filmpje van vlucht Frans politiepaard in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:16

pfff dat zag er eng uit zeg als het mijn paard was
zou ik het echt niet meer hebben.
en dan die glij party zielig

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:37

Wow heftig, dier maakte een lelijke schuiver. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:41

Oei, maar wat ik me afvraag, zal hij nog wel gestapt zijn of zo op de wagen gezet?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:43

Waar blijft het commentaar mensen!
Als Salinero op de kletter gaat schreeuwt heel bokt dat Anky niet kan rijden :O

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:49

Vind het ook bijzonder dat een politiepaard op hol slaat, geen goede reclame.
Maar toch, ik weet haast wel zeker dat Anky beter rijd dan de berijder van dit paard ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:51

jeetje, hier blijkt maar weer dat een dier altijd kan schrikken, ondanks opleidingen en trainingen...

wel een beetje dom om achter een paard te gaan rijden, wat dachten ze? we rijden hem klem? dat ze dat doen bij wegmisbruikers prima, maar bij een vluchtdier? beter hadden ze voor het dier kunnen gaan rijden met sirene zodat de weg vrij was, er hadden zich mensen dood kunnen rijden op dit dier. of anders om...

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:56

Wat een ongelofelijk spannend filmpje zeg! Ik pies zowat in me broek van zenuwen.
Jeetje als dat mijn paard was geweest die je zo ziet rennen vanuit je auto!
Ik had ter plekke een hartstilstand gehad.

Ik denk ook echt dat het die politieagente was gelukt het paard te stoppen als haar auto niet had hoeven stoppen
voor die andere file autos, en waar het paard wel tussendoor kon.

En dan die glijder!!! Auw kippevel. Het doet me denken aan die glijders die ik weleens heb gemaakt vroeger
op me skeelers over asfalt zonder kniebeschermers!!! Dat zal hem behoorlijk pijn doen. |(

Ik snap alleen niet waarom ze niet vooruit gereden zijn om het verkeer op de kruisingen te hinderen.
Maar in zulke situaties weet je vaak niet eens wat je moet doen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:57

Loizy schreef:
Vind het ook bijzonder dat een politiepaard op hol slaat, geen goede reclame.
Maar toch, ik weet haast wel zeker dat Anky beter rijd dan de berijder van dit paard ;)

Natuurlijk kan een paard altijd op de vlucht slaan. als jou paard verkeersmak is en goed wil dat nog niet zeggen dat ie nooit ergens van kan schrikken. Vindt het wel bijzonder knap dat dit dier heel door het verkeer is gekomen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:27

Oakland1990 schreef:
Dat was net een beetje het gevaar, hij kent het "bang zijn voor een auto" niet en kon dus ook gewoon verder rennen incl politie die half door het raampje hangt, nog fijner resultaat, paard kapotte mond politie weet ik wat, kapotte auto enz. Die mensen werken vaker met paarden dus hadden dit vast zelf ook wel kunnen bedenken? Ach ja op zulk moment denk je niet helder, zefls niet als politie als je weet dat zo'n voor voorval heel Parijs plat gaat?

Ik weet niet precies wat die agent(e) van plan was, maar ik had meer het idee om t beestje vanuit de auto terug te nemen. Dus niet als politie-agent uit de auto te springen en aan de teugels gaan hangen oid. Als ie echt niet wil stoppen op die manier kan je toch weer los laten? Paard geen kapotte mond en agent nog in auto..
Tuurlijk is t niet veilig nee, maar ik zou ook de aandrang hebben om iets te doen in zo'n situatie..

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:34

Die val is heel naar om te zien, en inderdaad .. dat bloed uit z'n neus.

Het zal je paard maar zijn, wat 'n zorg zou ik hebben, arm beestje.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:40

Ik zat er echt op te wachten op het moment dat het paard op zijn plaat zou gaan. Helaas gebeurde het ook. Ik zou alleen gezorgd hebben dat paard tussen auto's gereden zou worden en dan gestaag het tempo verlagen. Paard moet dan het tempo ook aanpassen. Maarja, het is gelukkig goed afgelopen :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:03

jeeetje heftig zeg , paard maakt wel een lelijke schuiver zeg/

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:19

Muisbal schreef:
Ik zat er echt op te wachten op het moment dat het paard op zijn plaat zou gaan. Helaas gebeurde het ook. Ik zou alleen gezorgd hebben dat paard tussen auto's gereden zou worden en dan gestaag het tempo verlagen. Paard moet dan het tempo ook aanpassen. Maarja, het is gelukkig goed afgelopen :)

Ik denk dat dit een mooi ideaal is, maar onmogelijk in uitvoering. Het is een mooi plan als je de weg voor jezelf hebt, maar in dit geval was dat onmogelijk geweest met al die stoplichten en busbanen :)

Gelukkig is het goed afgelopen :j

lillylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:20

paard blijft wel mooi rechts rijden! :+ :Y)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:36

Oei oei, wat hadden er een ongelukken kunnen gebeuren. Wat een geluk dat het prima is afgelopen. Niet fijn om te zien zeg, dat hij ook zo uitglijdt...jakkes!
Als je zo die auto er naast ziet gaan, wat kan een paard dan toch hard gaan... Pfieuw.

Puk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:43

Ongeloofelijk dat dit allemaal goed is gegaan. En dan dat vrouwtje dat uit het raam van de auto hangend bij de teugels probeert te komen..... misschien maar goed adt dat niet lukte. Ik denk dat het paard dan helemaal uit zijn evenwicht was geraakt.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:49

je zag hier trouwens wel heel duidelijk hoe glad de markering van de weg is. Want alle keren dat hij uitgleed was als hij over de markering liep. geeft maar weer eens extra aan waarom we daar zo goed op moeten letten als we buitenrijden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:51

Op hol? Ik weet niet hoor, misschien is het begonnen als schrik en op hol maar wat ik zie op het filmpje is een paard wat gewoon geen zin heeft en lekker op huis aan gaat.

Hij maakt wel een akelige schuiver, gok dat zijn benen flink open hebben gelegen.
Overigens kan ik me goed voorstellen dat ze vanuit het raam hem proberen te vangen, mocht hij door denderen dan kan ze hem altijd weer loslaten en wat moet je anders? Maar gewoon door laten gaan met het risico dat hij wordt geschept door een auto? Dat overleeft die bestuurder niet hoor, dan liever het paard en eigenaresse wat schrammen en blauwe plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:53

draaakje schreef:
beter hadden ze voor het dier kunnen gaan rijden met sirene zodat de weg vrij was

Afijn, vervolgens schrikt het paard van die enge politieauto met sirene die voor 'm rijd en besluit dan maar heel snel linksaf te slaan. Weg van dat enge ding!

Daar rijd je dan, met je sirene :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:58

Anique_Vaandrig schreef:
draaakje schreef:
beter hadden ze voor het dier kunnen gaan rijden met sirene zodat de weg vrij was

Afijn, vervolgens schrikt het paard van die enge politieauto met sirene die voor 'm rijd en besluit dan maar heel snel linksaf te slaan. Weg van dat enge ding!

Daar rijd je dan, met je sirene :Y)

En het paard is door die scherpe bocht onderuit gegaan en licht van heup tot kogel open, of nog erger; is bovenop een langsrijdende auto geklapt met een moeder die juist haar kinderen van school heeft gehaald.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:02

Vind het vooral een wonder dat er op al die kruisingen geen ongelukken gebeurd zijn. Er moet wel haast een engeltje meegegaan zijn! Het Parijse verkeer is geen grapje.

Over oorzaken en hoe ze hadden moeten handelen ga ik me niet uitlaten. Ken het paard niet en ik neem aan zij wel. Zij doen wat hen goed lijkt op dat moment.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:07

Precies, die mensen zien niet voor het eerst een paard en zitten ook niet voor het eerst in hun uniform, die weten prima waar ze mee te doen hebben.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:33

brrrrrrr wat een akelige schuiver, mn maag draaide om.
Voor de val was ie klinisch op het harde wel erg sterk !

Wie weet is het wel een politiepaard in opleiding geweest.
Als de ruiter er op het asfalt afgegaan is, wordt ie ook niet blij.

Hopen dat beide van de schrik en schaafwonden genezen.