Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
krackertje schreef:Heeft iemand misschien een foto van deze hengst voorhanden en zou diegene die dan hier willen plaatsen?
Ik heb het hengstenboekje van 1991 er even bij gepakt, klopt nr. 120, jammer genoeg hebben we toen helemaal geen notities in het boekje gezet, nu achteraf gezien wel zonde.
hilden1971 schreef:krackertje schreef:hilden1971, waar staat deze hengst op het moment en is er ook ergens bewegingsmateriaal te vinden?
Geen idee maar ga ik voor je uitzoeken.
eldango schreef:Hoe zijn de vorderingen?
Zijn er mensen die nu met de hengst willen gaan dekken?
Liezel1 schreef:Volgens mij is mijn vraag nog niet beantwoord:
Waarom na zoveel tijd weer erin gaan graven. Met andere woorden: waarom is men toén akkoord gegaan met een schikking, als het zo'n heet hangijzer blijkt te zijn...
anneliesdj schreef:Vind het maar een apart verhaal, weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Wat ik wel weet is dat het kwpn nog weleens wat apart uit de hoek kan komen, ze zullen niet de eerste hengstenhouder zijn die met het kwpn overhoop ligt.
Afgezien daarvan vind ik het ook apart dat ze nu pas, na 15 jaar, actie ondernemen.
anneliesdj schreef:Dat weet ik ja maar hierboven wordt gezegd dat hij daar niet mee accoord ging.
Of dat nu wel of niet zo is, waarom dan nog 15 jaar wachten met opnieuw onvrede uiten?
hilden1971 schreef:Het KWPN is toen haar verplichtingen zoals overeengekomen niet nagekomen. Voor de zoveelste keer. Het KWPN heeft de familie Van Hoek daardoor nog veel ernstiger geschaad dan het al vanaf 1991 gedaan had.
De schikking is daarna door Van Hoek ontbonden. De kwestie die, óók sindsdien, als éérste opgelost moet worden is de dopingkwestie. Het KWPN heeft echter tot nu toe geweigerd om publiek te verklaren dat Guldenberg in 1991 dopingnegatief was, terwijl het oplossen van die kwestie (zie hierboven) zo simpel is als 1+1=2. Waarom dat nu nog steeds een heet hangijzer is moet je aan het KWPN vragen.
Lovely schreef:Hilden, de onderzoeken die het KWPN heeft uit laten voeren, toonden aan dat er wel stoffen waren gevonden, dus waarom zou het KWPN nu opeens anders verklaren? Feit is ook dat het paard 2 keer door de commissie is afgewezen voor de dekdienst.
Citaat:Uit het schrijven van Bindend Adiseur van Rossum van 14 maart 2007
Dat het KWPN haar onjuiste uitspraak gedaan en gehandhaaft heeft is temeer onbegrijpelijk daar de deskundige bij de contra-expertise in 1991 ook tot de conclusie gekomen is dat de gewraakte stof niet is aangetoond. Die deskundige concludeerde volkomen juist.
"Er is tijdens de contra-expertise dus niet daadwerkelijk aangetoond dat het betreffende monster oxyphenylbutazon bevat"