Paarden binnen bebouwde kom verboden in Vlissingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:44

Op een heel enkele uitzonder na bij iemand net aan de rand. Daar zou ik het zuur voor vinden
wel lezen aub :)

Al kan ik me niet voorstellen dat een bedrijf dat dus vergunningen heeft zal moeten ophouden te bestaan.
Maar de particulier in een rijtjes huis, daar kan ik me dus echt wel wat bij voorstellen, die hebben nooit meer dan een paar honderd vierkante meter grond als tuin over. En daarin kun je geen paard fatsoenlijk houden. Ik heb zelf mijn hele leven in dorpen gewoond en nog nooit in de bebouwde kom genoeg ruimte gezien, als hoogsten aan de rand. Maar daar is ook vaak van 1 of 2 personen eigenaar van wat achter die huizen ligt en heeft de rest ook een gewone tuin.

EkmiC

Re: Paarden binnen bebouwde kom verboden in Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:47

Die enkele uitzondering, zijn er heel wat in Vlissingen. Kan me niet voorstellen (en weet ook wel bijna zeker dat dit niet gebeurt) dat er paarden etc. in een woonwijk worden gehouden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:51

Ik kan je er zo een paar opnoemen uit de dorpen waar ik heb gewoond. 2 onder in kap huizen en zelfs 1 rijtjes huis, waar een pony in de tuin stond. Maar ook een paar plekken waar een geit werd gehouden, de hele beurt bij elkaar te mekkeren. Ze stonden uiteraard altijd alleen, want plaats voor 2 was er niet (voor 1 ook niet) en hun beweging was het rijden.
Deze regels komen niet uit de lucht vallen als het te weinig voorkomt.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:55

Nee, dat geloof ik ook wel. Maar denk toch dat het vooral om manege Scheldestad gaat en de kinderboerderij die in de woonwijken staan. Ik ken de gemeente Vlissingen langer dan vandaag, en ze willen op een of andere manier de manege toch weg hebben daar, terwijl ze weten dat het ze niet gaat lukken. En het is nog wel een vereniging, en dus ligt de verantwoordelijkheid ervan bij de manege. Als het echt om dieren gaat die in woonwijken staan, dan wil ik wel eens weten waar dat is!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:02

Maar zou een gemeente vergunningen te niet kunnen doen door nu deze regel in te voeren? Dat kan ik me niet voorstellen. Omdat bij zoiets niet alleen de gemeente de vergunning heeft uit gegeven maar meestal ook de provincie.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:40

ahum, weet uit ervaring dat de gemeente veel naar hun eigen hand kunnen veranderen..
Scheldestad is een vereniging dat klopt maar is dat dan niet in eigendom van de gemeente??

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:05

Hoe het precies zit met de Scheldestad weet ik niet, daar zijn ze al jaren over aan het vergaderen, praten, plannen aan het maken en ze vervolgens weer weg te gooien.

Maar geldt dit alleen voor Vlissingen zelf of ook voor de dorpen die onder gemeente Vlissingen vallen?
Hier op Oost-Souburg staan er ook paarden binnen de bebouwde kom, maar dat is pas sinds ze begonnen zijn met het optrekken van Oost-Souburg-Noord.

En ja, Roosevelt/Paul Kruger wil ik nog weleens door elkaar gooien :+

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:46

Welke durpen vallen er dan allemaal onder Vlissingen, Ritthem ook, of niet?

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:46

en oost-Souburg en Groot-Abeele volgens mij ook.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:54

Heranda schreef:

Oost-Souburg, West-Souburg, Ritthem en Groot-Abeele.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:46

Groot-Abeele := :')

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:02

In Ritthem staat toch ook wel het een en ander binnen de bebouwde kom?

Maar ik ben benieuwd wat er allemaal van terecht gaat komen en of er echt stallen moeten opkrassen...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:28

Ingmar_ schreef:
Groot-Abeele := :')

In Groot-Abeele staan anders nog heel wat paarden, varkens, emoes, kippen etc. (Bijna meer dan het inwoners aantal als je alle beestjes bij elkaar optelt denk ik ;) ).

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:29

Da's ook niet zo moeilijk hoor :Y)

frank39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:34

Absurt dat dit soort beslissingen genomen worden. Zijn vast mensen zonder enige kennis van paarden die dit doen!

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:37

Ja, maar zoals gezegd, er zijn echt geen mensen in Vlissingen, of toch dan heel weinig, die deze dieren in hun achtertuin hebben staan. Is toch geen plaats voor.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:39

Ingmar, je verward denk ik de bebouwde kom met de binnenstad. Onder de bebouwde kom valt dus ook bijvoorbeeld het dorp van Ritthem waar héél veel dieren, zoals paarden, staan en ook particuliere stallen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:42

Sieltjuh schreef:
Ingmar, je verward denk ik de bebouwde kom met de binnenstad. Onder de bebouwde kom valt dus ook bijvoorbeeld het dorp van Ritthem waar héél veel dieren, zoals paarden, staan en ook particuliere stallen.

Ohhja.. oeps....

Maar zou een toch wel enigszins hechte gemeenschap als Ritthem daar over gaan klagen dan?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:43

Ingmar_ schreef:
Maar zou een toch wel enigszins hechte gemeenschap als Ritthem daar over gaan klagen dan?

Zover ik me kan indenken niet, maar het valt wel onder gemeente Vlissingen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:44

Jup.. nouja, we zullen wel zien. Da's het enige wat we nu kunnen doen. Erg jammer, maarja.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:45

Dat was van mijn kant uit ook meer een geintje, dat ik ze hier (dus in 'hartje' Vlissingen) nog nooit heb rond zien lopen :')

Maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat er zóveel geklaagd zou worden dat ze het opeens zouden verbieden...

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:45

immie13xx schreef:
Die enkele uitzondering, zijn er heel wat in Vlissingen. Kan me niet voorstellen (en weet ook wel bijna zeker dat dit niet gebeurt) dat er paarden etc. in een woonwijk worden gehouden.

Ja hoor, het is maar net waar de orginele oorsprong ligt. Wij wonen in het midden van nederland, in een klein stadje wat ook nog eens verdeeld is in een oude kern (historisch) omgeven door een stadswal en een nieuwbouw gedeelte.
In deze oude kern wonen wij ook en hebben 2 paarden op stal en buiten in de paddock staan op een perceel van ca. 1.000 mtr. Waar wij wonen bestaat de oude kern uit alleen maar boerderijen, dit zijn zgn. stadsboerderijen die aan de voorzijde woonhuis hebben en de meeste achterhuizen zijn giga groot en werden vroeger voor paarden en ander vee gebruikt. Het Gelderse paard is zo ongeveer hier vandaan gekomen en onze boerderij heeft ook de oude orginele paardenstands nog in het achterhuis. Er wordt hier gewoon niet gesproken over een paard meer of minder, er is zelfs nog een aktief boerenbedrijf midden in de oude kern met daarnaast een sjieke Galerie met kunst en glaswerk. Kan allemaal bij ons en omdat een ieder rekening met elkaar houd (geen mesthopen op je dam en niet de hel straat onder de poep laten liggen) gaat dit al heel veel jaren gewoon goed!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:21

Sieltjuh schreef:
Heranda schreef:

Oost-Souburg, West-Souburg, Ritthem en Groot-Abeele.

Is West-Souburg dan een apart dorp? Nooit geweten.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:31

_Marjon_ schreef:
Is West-Souburg dan een apart dorp? Nooit geweten.

Officieel wel, maar het wordt nu gewoon bij Vlissingen vaak gerekend. Het is die wijk van Noorderbaan etc die er nog net bijvalt, en de straten aan de Oude/Nieuwe Vlissingseweg (weet nooit welke waar zit :P ) als ik het goed heb.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:56

De nieuwe Vlissingse dan :+