Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CGJ12 schreef:Tja............. als je een kind de keuze geeft tussen: A) linksaf naar school of B) rechtsaf naar de Efteling, weet je dit ook.
Kan weer bijgevoegd worden in de lijst van onzinnige en vooral overbodige onderzoeken.
Gitta1977 schreef:Ollie23 schreef:Dat is idd knap. Wat Gitta1977 bedoelt denk ik, is dat deze discussie al herhaaldelijk gevoerd is. Alleen is er op deze manier, zoals nu bekend is geworden, nog nooit onderzoek naar gedaan. Het maakt het eea wel weer interessant en brengt alles weer op gang.
Ik denk dat binnenkort de Partij v.d. Dieren zich er ook mee gaat bemoeien.
Dat bedoel ik zeer zeker niet...
vossie schreef:ElCid schreef:Dus heel simpel; mensen leer gewoon goed paardrijden, zonder RK, hulpteugels, etc. , dan komt het goed.
Wel vreemd dat alle OS kampioenen van de laatste jaren ldr trainen, Anky, Isabel en Nicole Uphoff. Die mensen kunnen dus niet goed paard rijden?
manic schreef:Volgens mij is de discussie hier helemaal niet of het wel of geen kwaad kan, maar of het onderzoek zoals in de beginpost genoeg wetenschappelijk bewijs oplevert om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Tanald schreef:Een paard is wel degelijk in staat om hier een keus te maken. Het is een gewoontedier, op deze wijze leren ze tenslotte ook alle hulpen voor omgang en rijden. Heeft niets te maken met het intellect van een paard.
Ik vind dit in dezelfde catogorie vallen als paarden die complete dressurproeven 'uit hun hoofd' lopen, omdat ze de proeg al zo vaak gedaan hebben.
neemt niet weg dat ik het een onzinnig onderzoek vind. je moet een paard op een eerlijke manier rijden, en rollkur is dat zeker niet.