Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:50

Cassidy schreef:
Yakkie schreef:
Cassidy, waar lees jij iets over zware hulpen? In de dressuur steek je je benen niet af en rijdt je niet met één hand aan de teugel. Vind het knap dat ze zo kan omschakelen (en ze moet haar paarden toch eerst zo fijn africhten?). Was positief bedoeld, jouw reactie toch ook?

Ik denk zomaar dat Anky dit paard niet zelf heeft afgericht. En verder ga ik met de reactie van Dubbeldun mee, in de western steek je je benen net zo min af als in de dressuur. En de hulpen in de dressuur behoren ook miniem te zijn.

waarom altijd dat gezeik, ga er zelf rijden als je zo goed bent. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:58

sjorsie schreef:
waarom altijd dat gezeik, ga er zelf rijden als je zo goed bent. ;)

Wie zegt dat ik goed ben? Ik rij alleen wel zelf western, en weet waar ik het over heb. Wat niet van iedereen die zijn bericht in dit topic heeft achtergelaten het geval is. :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:00

Eerlijk gezegd denk ik dat Cassidy precies zo'n zelfde demonstratie zou kunnen geven als Anky gedaan heeft, als ze ook zo'n paard van Rieky ter beschikking zou hebben. Er dat geldt wel voor meer mensen hier, dus commentaar mag best.

Bijvoorbeeld achterwaarts met handen los is in de western echt niet uitzonderlijk. Dat de dressuurklapmutsen op Jumping Amsterdam dat geweldig vinden is alleen maar fijn voor de mensen die de demonstraties geven :D.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:09

DubbelDun schreef:
Net filmpje gekeken..hoog Yihaa-gehalte helaas. Jammer dat er buiten de interviews weinig van de aanwijzingen van Riecky te horen zijn.

Ja, dat vind ik ook jammer. Ik was er gisteren bij en het commentaar was erg leuk. Ook de reacties van Anky waren erg leuk. Ze maakte ook vergelijkingen met de dressuursport, verschillen etc, en ze waren elkaar een beetje aan het plagen. Dus iets minder muziek en meer gepraat was leuker geweest voor het plaatje.

Ik vond het trouwens super om te zien hoe relaxt die paarden waren. Alsof ze gewoon in hun bak aan het rijden waren. De kritische reacties vind ik zelf wat overbodig volgens mij valt dit voor Anky een beetje in de catogorie 'lol met een knol'

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:10

DubbelDun schreef:
Net filmpje gekeken..hoog Yihaa-gehalte helaas. Jammer dat er buiten de interviews weinig van de aanwijzingen van Riecky te horen zijn.

Ja, dat vind ik ook jammer. Ik was er gisteren bij en het commentaar was erg leuk. Ook de reacties van Anky waren erg leuk. Ze maakte ook vergelijkingen met de dressuursport, verschillen etc, en ze waren elkaar een beetje aan het plagen. Dus iets minder muziek en meer gepraat was leuker geweest voor het plaatje.

Ik vond het trouwens super om te zien hoe relaxt die paarden waren. Alsof ze gewoon in hun bak aan het rijden waren. De kritische reacties vind ik zelf wat overbodig volgens mij valt dit voor Anky een beetje in de catogorie 'lol met een knol'

edit: Euhm???

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:13

LindyH schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat Cassidy precies zo'n zelfde demonstratie zou kunnen geven als Anky gedaan heeft, als ze ook zo'n paard van Rieky ter beschikking zou hebben. Er dat geldt wel voor meer mensen hier, dus commentaar mag best.

En ik kan ook wel een ZZl proef rijden met een paard die mij kant-en-klaar aangeleverd wordt maar daar gaat het nu niet om.
Toch??
Als een minder bekende dressuurruiter maar wel iemand met kwaliteiten, western gaat rijden dan hoor je hier niemand over. Als Anky dat gaat doen dan is het meteen wereldnieuws. Mooie gratis reclame voor deze tak van paardensport.

Net als dat Leontien van Moorsel, na haar carriere, allochtone vrouwen fietsen leert. Je hoort niemand over Truus van het buurthuis die dat ook doet..

Ik zou blij zijn met zo'n geweldig paard. Het lijkt net of Anky helemaal niets hoeft te doen en dat is toch ook de bedoeling? Het lijkt me voor het paard wel erg fijn dat er iemand met een dergelijk gevoel van paarden op haar ruggetje zit en dat het nu Anky is. Het zij zo..

Cassidy zou ik ook wel willen zien hoor :D
Ik dacht namelijk ook altijd dat westernrijden alleen maar iets met cowboys te maken had. Nu denk ik dat ik het wel anders weet. 8-)

Persoonlijk had ik het ook leuker gevonden als er meer van de clinic zelf uitgezonden was geweest maar dat vonden de heren van de NOS blijkbaar niet interessant genoeg.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:19

was wel leuk om te zien :D
maar ze kon nog niet veel maar het zag er goed uit :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:20

Ik heb het filmpje gezien en ben blij dat ik er niet voor ben opgebleven. Inderdaad groot Yihaaaaaaa gehalte, verder had het filmpje weinig om het lijf, behalve dan "lol met je knol".
Maar ik ben het er wel mee eens dat het erg jammer is dat er nu opeens reining kan worden uitgezonden nu Anky zich in een westernzadel hijst, laat ze dan eens een echte proef zien van een echte goede westernruiter, dan weten de kijkers tenminste wat reining is. Dat is hier echt niet uit halen, dus als reclame voor de westernsport kan ik dit echt niet zien; wel als reclame voor Anky en Rieky.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:23

Het probleem met Western is dat veel mensen nog te veel aan Cowboys denken als ze iemand op een westernzadel zien zitten.
Western probeert serieus genomen te worden en Ankie zou daar een goede aangever voor kunnen zijn.
Western zou dus gediend zijn als het grote publiek (achter de buis in dit geval) een serieus filmpje te zien zou krijgen en niet weer alleen maar yihaa-muziek en een paar spins.

@ElCid: ik ben het helemaal met je laatste allinea eens, maar je moet ergens beginnen. Western alleen is blijkbaar niet interessant genoeg, paardensport eigenlijk sowieso al niet. Dus elke vorm van 'aandacht' is welkom en als het Ankie is dan is dat mooi meegenomen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:31

De naam Rieky Young is nu in ieder geval bekend bij Studio Sport, dus misschien dat ze nu in de toekomst ook wat aandacht aan haar prestaties gaan besteden, als zijnde 'trainer van Anky'.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:40

Vind het gaaf dat ze het doet en neem het even op :D

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:46

GAAAF!

Anoniem

Re: Reining demonstratie Anky vanavond op tv bij de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:56

Ach, de demo was leuk maar niet heel bijzonder.
Wel leuk de uitleg over western van Rieky :j

Jammer van dat filmpje van de NOS, nu is weer het cowboybeeld vd western bevestigd.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:00

.
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 06-07-24 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:03

@Ashleytjuhh : hoe oud ben je...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:06

.
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 06-07-24 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:06

Ashleytjuhh schreef:
Zaleens wat zeggen...... Nou ik vind het gewoon echt stom ik heb geen respect voor haar omdat ze dit nu doet...

Mevrouw koopt een paard wat het beste van het beste heeft gelopen. en krijgt les van een van de beste ruiter.

Ja maar zo kan ik het ook doen want een goed opgeleid westerpaard doet alles voor je het enige wat je moet doen is met je gewicht spelen nou dat kan iedereen..

Het meeste respect heb ik voor de mensen die het anders moeten doen die zelf der paard oplijden.

Tuurlijk vind het gaaf dat er zo meer mensen komen voor western en dat het bekender word en dat het hopelijk ooit ene kertje word uitgezonden op tv, mar dan zal ik niet voor haar kijken.Nooit

Je kan zeggen nou dat ik jaloers ben maar dat ben ik volkomen niet!

_O-

Sorry, beetje kort door de bocht hoor :')
Ik ben benieuwd hoe je er over vijf jaar over denkt....
Nou dit is mijn mening en die moest er over uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:09

Ach iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar baseer die dan wel op de juiste info ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:13

Ik vraag me af wat je met je paard doet als je die "oplijdt" ;) 8-)

En zo makkelijk is het nou ook weer niet, maar het scheelt inderdaad wel als je op volleerd paard gezet wordt met alle "knoppen" erop. En les van een van de beste ruiters..........ach, daar zijn de meningen misschien wel over verdeeld 8-)
Zelf een paard opleiden is weer een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 26-01-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:13

DubbelDun schreef:
Ach iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar baseer die dan wel op de juiste info ;)

Eens, maar of dit nu echt een mening is? Of puur gestuurd door de meerderheid.
Veel "Anky-haters" komen erg dominant over, en dat is aantrekkelijk voor jonge mensen. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Lekker 'makkelijk' om je mening te vormen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:14

.
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 06-07-24 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:15

ElCid schreef:
Ik vraag me af wat je met je paard doet als je die "oplijdt" ;) 8-)

En zo makkelijk is het nou ook weer niet, maar het scheelt inderdaad wel als je op volleerd paard gezet wordt met alle "knoppen" erop. En les van de beste ruiter.......... daar zijn de meningen misschien wel over verdeeld 8-)
Zelf een paard opleiden is weer een ander verhaal.

Laten we respect hebben voor Anky, het idee alleen al dat zijn als 'beste van de wereld', iemand als haar betere erkent.
Vind ik superknap!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:16

Sunshine80 schreef:
hilden1971 schreef:
Zodra haar andere paarden wat gestrest zijn en iets anders doen dan wat zij wil gilt ze al moord en brand en durft ze geen eens een ere ronde in galop en dan wel reining. Zal verder geen commentaar leveren. Of is het om sjef zijn ogen uit te steken, lijkt mij een soort statement van Anky naar chef.

Dat is een behoorlijk negatieve reactie.

Eigenlijk vind ik het alleen maar leuk dat Anky dit probeert, dan ziet ze eens "wat anders van de wereld". En ondanks dat ook zij waarschijnlijk haar mindere momenten heeft, moeten wij nog maar zien te bereiken wat ze bereikt heeft!!! :))

Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat ze dan als western 'beginner' ook daar mee weer meteen moet opvallen.
Ik heb begrepen dat ze dit voor dr eigen plezier doet, waarom dan meteen die shows?
Waarom moet ze dan weer laten zien dat ze dit kunstje ook kan?
Als dressuurruiter is ze goed, dat valt gewoon niet te ontkennen,
maar ik zie niet waarom er meteen zo veel aandacht moet naar met het westerngebeuren...

zegt trouwens niet dat ik niet benieuwd ben naar de reportage :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:20

TE5 schreef:
Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat ze dan als western 'beginner' ook daar mee weer meteen moet opvallen.
Ik heb begrepen dat ze dit voor dr eigen plezier doet, waarom dan meteen die shows?
Waarom moet ze dan weer laten zien dat ze dit kunstje ook kan?
Als dressuurruiter is ze goed, dat valt gewoon niet te ontkennen,
maar ik zie niet waarom er meteen zo veel aandacht moet naar met het westerngebeuren...

zegt trouwens niet dat ik niet benieuwd ben naar de reportage :P

Komt ergens misschien opvallerig over.
Maar als dat je droom is, en je die mogelijkheid hebt, zou iedereen het doen.
Alleen is het in dit geval Anky, en Anky krijgt overal publiciteit mee.
Is wel te zien aan het artikel dat ooit in Privé heeft gestaan, Anky en Sjef in scheiding.
Nogmaal, knap om te laten zien dat je iemand als je betere erkent, ze heeft natuurlijk wel een voorbeeldfunctie voor de meeste ruiters. En daar hoort ook bij dat je je ongelijk en in dit geval onkundigheid moet erkennen.
Althans, dat is mijn visie erop... Misschien dat voor jou zo ook een vraag is beantwoord :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:25

Ashleytjuhh schreef:
Hoezo op de juiste infoo..
en waarom moest je weten hoe oud ik was?
1e omdat ze het paard helemaal niet gekocht heeft, maar slecht 6 maanden in bruikleen heeft (wat je had kunnen lezen). Verder is het paard weliswaar beleerd, maar slechts 5 jaar oud en vóór Ankie slechts eenmaal op een wedstrijd uitgebracht en ook daar geen eerste geworden.
The best of the best is dus behoorlijk overtrokken.
2e omdat het handig is om iemand zijn leeftijd te weten. Iemand van 12 kun je niet zoveel kwalijk nemen als iemand van 25+

@Elcid: oplijden valt in dezelfde categorie als bereiden ;)