Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:19

Anky heeft veel bereikt maar ik vind dit stukje tekst niet erg sympathiek overkomen naar haar collega-ruiters.
En het lijkt mij dat ze eerst de tekst leest voordat ze toestemming geeft aan een journalist om het te publiceren (als ze het niet zelf heeft geschreven). Dus ik denk niet dat het alleen verkeerd overkomt maar gewoon zo is bedoelt zoals het hier staat.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:26

:r ik ga echt over mn nek van de opmerkingen die hier gemaakt worden..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:28

Monnie_ schreef:
:r ik ga echt over mn nek van de opmerkingen die hier gemaakt worden..

In het stuk of door de Bokkers...? Iets specifieker a.u.b.! :P

Oakland1990

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:29

Volgens mij staan er geen leugens in dit topic, als je over je nek gaat komt dat door feiten, imo

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:37

Nee.. op de manier waarop hier gediscussieerd wordt over iemand die ze niet eens persoonlijk kennen, en de manier waarop het hier waarschijnlijk bedoeld wordt.

Als we toch een beetje in jullie sfeertje hier blijven dan begin ik ook nog maar even :
Adil, je houd het echt het typische Duitse St George journalist niveau in ere +:)+

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:39

Ik denk dat maar weinig mensen haar persoonlijk kennen. Wàt wel waar is, ze kan haar uitspraken niet verdedigen maar misschien had ze daar eerder over moeten nadenken?
Adil18 geeft gewoon haar mening net zoals jij doet, daar is niks mis mee

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:40

Ik vind haar niet arrogant overkomen, ze heeft gewoon gelijk met bepaalde uitspraken. Alleen iemand die niet van van Grunsven is gecharmeerd, zal dit verhaal volgens mij als arrogant opvatten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:41

Monnie_ schreef:
Adil, je houd het echt het typische Duitse St George journalist niveau in ere +:)+

Defineer 'typisch' en vertel eens waarom ik dat in ere zou houden?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:42

Zulke mensen zijn er nou eenmaal ook, en deze mensen jaagt ze nu tegen zich in het harnas, lijkt me ook niet bevorderlijk voor haar naamsbekendheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:43

beenyman schreef:
Ik vind haar niet arrogant overkomen, ze heeft gewoon gelijk met bepaalde uitspraken. Alleen iemand die niet van van Grunsven is gecharmeerd, zal dit verhaal volgens mij als arrogant opvatten.

Hoezo dan? Op de Rollkur na ben ik erg van Van Grunsven en haar rijstijl gecharmeerd en alsnog vind ik dit arrogant!

Mag ik de mensen hier er ook nog eens vriendelijk op wijzen dat Anky ZELF ook aangeeft arrogant te zijn? Aan haar de keuze of ze dan vind of ze zich die arrogantie kan veroorloven of niet, aan mij de keuze daar een mening over te hebben of niet...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:44

Cayenne schreef:
http://www.volkskrant.nl

[right]Afbeelding

[i]Rijzende ster

De kwaliteiten van de rijzende ster Adelinde Cornelissen, die haar nationale titel vorig jaar mede behaalde omdat Van Grunsven Salinero op stal had laten staan, worden door de Nederlandse kopvrouw herkend en erkend. ‘Ik heb veel respect voor haar. Ze is gedreven, doet de dingen goed die ze moet doen. Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’

Van iemand een en al lof aanbieden is nog nooit iemand beter geworden. Anky toont hier respect naar Adelinde, zegt dat ze gedreven is e.d. Toont wel aan dat ze dit respect meerdere malen gaat vergroten als Adelinde nog met andere paarden op dit niveau komt.
Dat is het enige wat er staat.
Het schuingedrukte stuk ben ik het niet mee eens en komt hoogstwaarschijnlijk niet uit Van Grunsven's mond.

Ook zou ik liever zo'n gezicht als Anky hebben en kunnen rijden zoals zij, dan dat anderen zeggen dat ze een paardebek heeft en zelf helemaal niks presteren

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:45

Dan is ze toch arrogant? Ik zit er niet mee. Ze toont namelijk het nodige respect tegen anderen; en als je dat hebt mag je ook wel de nodige arrogantie hebben. Als ze op dit niveau kan presteren heb je dat ook echt wel nodig hoor.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:46

Monnie_ schreef:
Dan is ze toch arrogant? Ik zit er niet mee. Ze toont namelijk het nodige respect tegen anderen; en als je dat hebt mag je ook wel de nodige arrogantie hebben. Als ze op dit niveau kan presteren heb je dat ook echt wel nodig hoor.

Dus je moet arrogant zijn/overkomen om goed te kunnen rijden op dat niveau?? Waarop is dit dan gebaseerd? Respect tov pupillen en Adelinde zal ze wel hebben maar ze toont het iig niet in dit artikel... Tenminste ik kan het niet terugvinden

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:48

Monnie_ schreef:
Cayenne schreef:
http://www.volkskrant.nl

[right]Afbeelding

[i]Rijzende ster

De kwaliteiten van de rijzende ster Adelinde Cornelissen, die haar nationale titel vorig jaar mede behaalde omdat Van Grunsven Salinero op stal had laten staan, worden door de Nederlandse kopvrouw herkend en erkend. ‘Ik heb veel respect voor haar. Ze is gedreven, doet de dingen goed die ze moet doen. Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’

Van iemand een en al lof aanbieden is nog nooit iemand beter geworden. Anky toont hier respect naar Adelinde, zegt dat ze gedreven is e.d. Toont wel aan dat ze dit respect meerdere malen gaat vergroten als Adelinde nog met andere paarden op dit niveau komt.
Dat is het enige wat er staat.
Het schuingedrukte stuk ben ik het niet mee eens en komt hoogstwaarschijnlijk niet uit Van Grunsven's mond.

Ook zou ik liever zo'n gezicht als Anky hebben en kunnen rijden zoals zij, dan dat anderen zeggen dat ze een paardebek heeft en zelf helemaal niks presteren

Ze geeft aan respect te hebben, maar in mijn ogen is dit meer een sociaal wenselijk antwoord dan dat ze het oprecht meent. Haar respectuiting wordt ook door de opvolgende opmerking volledig de grond ingestampt. Als ik Adelinde was zou ik me echt zwaar beledigd voelen.

Overigens vind ik de manier waarop Anky over 'de top bereiken' spreekt ook erg eigenaardig :?
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-01-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:49

Iedereen kan in haar ogen de top bereiken, maar slechts met een paard, dat vind ik ook een beetje kort door de bocht, net of ze moet bewijzen dat ze echt wel goed is.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:50

Ik heb het net gequote????? Ze zegt dat ze de talenten van AC erkend, en die van Happie en die van Imke Bartels..

Dit stuk weet ik niet hoe ik het moet interpreteren en uit wiens gedachte dit komt dus daar discussieer ik niet over: Ze volgt of volgde nauwlettend de carrière van andere ruiters, van wie sommigen de nieuwe Anky werden genoemd: Arjen Teeuwissen met Goliath. Edward Gal met Lingh, Coby van Baalen met Ferro, Gonnelien en Sven Rothenberger.

En ze zegt dat ze bij haar leerlingen gezond verstand bespeurt e.d ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:50

Tim Lips lijkt ze dan totaal niet te waarderen, althans dat doet ze/de journalist uitschijnen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:52

Misschien vat Adelinde dit wel als een extra drijfveer op? Ik vind het niet beledigend overkomen, het is toch ook zo ?
Je kunt ook zeggen: Adelinde je bent er. Je hebt Anky van de troon gestoten en hoeft niks meer te bewijzen.
Dat is toch de grootste onzin die er bestaat?
Want ze is er nog niet en dat geeft ze hiermee gewoon aan .

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:53

Op de filmpjesgaf ze echt wel aan dat ze hem heel veel talent vond hebben en hem graag lesgaf en het een goed persoon vond ;) je moet niet uit een bron je informatie halen dan krijg je dit soort misverstanden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:53

Monnie_ schreef:
Ik heb het net gequote????? Ze zegt dat ze de talenten van AC erkend, en die van Happie en die van Imke Bartels..

Dit stuk weet ik niet hoe ik het moet interpreteren en uit wiens gedachte dit komt dus daar discussieer ik niet over: Ze volgt of volgde nauwlettend de carrière van andere ruiters, van wie sommigen de nieuwe Anky werden genoemd: Arjen Teeuwissen met Goliath. Edward Gal met Lingh, Coby van Baalen met Ferro, Gonnelien en Sven Rothenberger.

En ze zegt dat ze bij haar leerlingen gezond verstand bespeurt e.d ;)

Ik respecteer AC maar er zijn zoveel andere ruiter die voor haar al hebben gedaan wat zij heeft, bovendien is het geen kunst met 1 paard de top te bereiken, dat moet je met meerdere kunnen...

Dit is in feite wat Anky zegt, noem jij dat respect tonen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:54

Monnie_ schreef:
Misschien vat Adelinde dit wel als een extra drijfveer op? Ik vind het niet beledigend overkomen, het is toch ook zo ?
Je kunt ook zeggen: Adelinde je bent er. Je hebt Anky van de troon gestoten en hoeft niks meer te bewijzen.
Dat is toch de grootste onzin die er bestaat?
Want ze is er nog niet en dat geeft ze hiermee gewoon aan .

Dat zegt ook niemand...Je moet nu niet van het ene uiterste in het andere vallen...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:55

Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’

Dit zegt ze. Je trekt het weereens uit zn verband.
Ze geeft hiervoor haar respect aan, en zegt alleen dat ze er nog niet is! Ze zegt alleen dat Adelinde er nog maar eens moet zien te blijven.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:55

Adelinde is nog gewoon een groentje op dit gebied.
Een hele hele hele goede, dat wel.
Maar sommige dingen komen met de ervaring.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:57

Monnie_ schreef:
Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’

Dit zegt ze. Je trekt het weereens uit zn verband.
Ze geeft hiervoor haar respect aan, en zegt alleen dat ze er nog niet is! Ze zegt alleen dat Adelinde er nog maar eens moet zien te blijven.

Ik trek helemaal niks uit zijn verband? Ik denk dat jij het veel lichter opvat dan eigenlijk bedoeld....Eigenljk vindt Anky dat AC nog niks heeft gedaan, wat wat ze tot nu toe bereitk heeft was een makkie, nu komt het moeilijke gedeelte...dat is toch idioot!?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:57

Monnie_ schreef:
Nee.. op de manier waarop hier gediscussieerd wordt over iemand die ze niet eens persoonlijk kennen, en de manier waarop het hier waarschijnlijk bedoeld wordt.

Als we toch een beetje in jullie sfeertje hier blijven dan begin ik ook nog maar even :

De waarheid komt soms hard aan |(