Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

beenyman schreef:Ik vind haar niet arrogant overkomen, ze heeft gewoon gelijk met bepaalde uitspraken. Alleen iemand die niet van van Grunsven is gecharmeerd, zal dit verhaal volgens mij als arrogant opvatten.
Cayenne schreef:http://www.volkskrant.nl
[right]
[i]Rijzende ster
De kwaliteiten van de rijzende ster Adelinde Cornelissen, die haar nationale titel vorig jaar mede behaalde omdat Van Grunsven Salinero op stal had laten staan, worden door de Nederlandse kopvrouw herkend en erkend. ‘Ik heb veel respect voor haar. Ze is gedreven, doet de dingen goed die ze moet doen. Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’
Monnie_ schreef:Dan is ze toch arrogant? Ik zit er niet mee. Ze toont namelijk het nodige respect tegen anderen; en als je dat hebt mag je ook wel de nodige arrogantie hebben. Als ze op dit niveau kan presteren heb je dat ook echt wel nodig hoor.
Monnie_ schreef:Cayenne schreef:http://www.volkskrant.nl
[right]
[i]Rijzende ster
De kwaliteiten van de rijzende ster Adelinde Cornelissen, die haar nationale titel vorig jaar mede behaalde omdat Van Grunsven Salinero op stal had laten staan, worden door de Nederlandse kopvrouw herkend en erkend. ‘Ik heb veel respect voor haar. Ze is gedreven, doet de dingen goed die ze moet doen. Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’
Van iemand een en al lof aanbieden is nog nooit iemand beter geworden. Anky toont hier respect naar Adelinde, zegt dat ze gedreven is e.d. Toont wel aan dat ze dit respect meerdere malen gaat vergroten als Adelinde nog met andere paarden op dit niveau komt.
Dat is het enige wat er staat.
Het schuingedrukte stuk ben ik het niet mee eens en komt hoogstwaarschijnlijk niet uit Van Grunsven's mond.
Ook zou ik liever zo'n gezicht als Anky hebben en kunnen rijden zoals zij, dan dat anderen zeggen dat ze een paardebek heeft en zelf helemaal niks presteren
Monnie_ schreef:Ik heb het net gequote????? Ze zegt dat ze de talenten van AC erkend, en die van Happie en die van Imke Bartels..
Dit stuk weet ik niet hoe ik het moet interpreteren en uit wiens gedachte dit komt dus daar discussieer ik niet over: Ze volgt of volgde nauwlettend de carrière van andere ruiters, van wie sommigen de nieuwe Anky werden genoemd: Arjen Teeuwissen met Goliath. Edward Gal met Lingh, Coby van Baalen met Ferro, Gonnelien en Sven Rothenberger.
En ze zegt dat ze bij haar leerlingen gezond verstand bespeurt e.d
Monnie_ schreef:Misschien vat Adelinde dit wel als een extra drijfveer op? Ik vind het niet beledigend overkomen, het is toch ook zo ?
Je kunt ook zeggen: Adelinde je bent er. Je hebt Anky van de troon gestoten en hoeft niks meer te bewijzen.
Dat is toch de grootste onzin die er bestaat?
Want ze is er nog niet en dat geeft ze hiermee gewoon aan .
Monnie_ schreef:Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’
Dit zegt ze. Je trekt het weereens uit zn verband.
Ze geeft hiervoor haar respect aan, en zegt alleen dat ze er nog niet is! Ze zegt alleen dat Adelinde er nog maar eens moet zien te blijven.
Monnie_ schreef:Nee.. op de manier waarop hier gediscussieerd wordt over iemand die ze niet eens persoonlijk kennen, en de manier waarop het hier waarschijnlijk bedoeld wordt.
Als we toch een beetje in jullie sfeertje hier blijven dan begin ik ook nog maar even :
Adil, je houd het echt het typische Duitse St George journalist niveau in ere