Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
detour schreef:Maar paarden zouden imo ook biologischer gehouden kunnen worden, en vooral het niet meer alelen houden van paarden vind ik een erg goed streven, daarbij ook het voeren van ruwvoer, zo onbeperkt mogeljik.
detour schreef:Maar dan suggereer je dat de pensioneigenaren verantwoordelijk zijn voor de eigenaren van hun paarden! Dat vind ik een zeer kromme benadering.
Met mijn eigen stal zou ik dat dan ook niet tolereren.
mensen horen niet zomaar een paard aan te schaffen; helaas gebeurt dit veels te vaak en zijn de dieren de dupe.
Citaat:Maar lang niet iedereen weet het dier te onderhouden. Een voorbeeld: veel dieren zitten dagenlang opgesloten in de stal, terwijl het normaal zou moeten zijn om minimaal twee à drie uur per dag de wei in te gaan."
KiWiKo schreef:eerste lijns is imo in een oogopslag kunnen zien bij de laatste voerbeurt of een paard wel of niet goed in zijn vel zit, wat het om en nabij zou kunnen zijn en daar adequaat naar handelen........ zorgen dat er voldoende water is....... zorgen dat de dieren er netjes bijstaan, en dat eventueel bijsturen bji een eigenaar......medicatie geven hoort daar ook bij
tita schreef:Gaan we weer
Citaat:Maar lang niet iedereen weet het dier te onderhouden. Een voorbeeld: veel dieren zitten dagenlang opgesloten in de stal, terwijl het normaal zou moeten zijn om minimaal twee à drie uur per dag de wei in te gaan."
tis niet mijn schuld dat er nergens weidegang meer te verkrijgen is dus bij wie moet ik zijn....juist de overheid provincie's en de gemeente's.
Nu zijn we klaar denk ik zo want met die instanties kun je niet communiceren
minkie schreef:Misschien moet je dan geen paard houden als je ze geen weidegang kunt bieden...
KiWiKo schreef:minkie schreef:Misschien moet je dan geen paard houden als je ze geen weidegang kunt bieden...
Weet je........ ik weet niet hoe de rest erover denkt........... maar dit vind ik nou zo een nare opmerking...... Buiten dat ik het onnodig kwetsend vind naar diegene die geen 365 weidegang ter beschikking hebben, vind ik het ook een hoog staaltje van "mijn wereld IS de wereld" hebben.........
. 
detour schreef:En het kan oko andersom: Soms vinden klanten het irritant dat een pensioneigenaar aan de bel hangt als er iets loos is of het gaat geld kosten. heel bijzonder.![]()
Dergelijke mensen heb ik ook liever niet op mijn terrein.
detour schreef:Daarvoor kunnen cursussen heel praktisch zijn. Als je genoeg geld over hebt voor een Anky outfitje een een dressuurcrack in spé, dan is dat geld ook anders bruikbaar, ten bate van je dier en het ontwikkelen van medische basiskennis, welzijn, gedrag etc.![]()
Ik geloof dat jij Machteld niet goed kent.Als er iemand werkelijk lak heeft aan materie, uiterlijk vertoon, etc, is zij het wel.![]()
ga jij maar eens maanden tot jaren in Mongolie tussen de paarden bivakkeren, puur om hun gedrag te leren kennen en te kunnen plaatsen. Minimale faccilitieiten, etc. Dat doe je niet voor het geld.
dan is het gewoon een investering 

pas als ze de boeken, dvd's, paketten, lezingen en optredens voor gratis en voor niks doen om op die manier kennis over te brengen....... dan is het pas oprecht. Zolang er nog geld voor gevraagd word is het gewoon een heel geslaagd buisinessplan detour schreef:Daarvoor kunnen cursussen heel praktisch zijn. Als je genoeg geld over hebt voor een Anky outfitje een een dressuurcrack in spé, dan is dat geld ook anders bruikbaar, ten bate van je dier en het ontwikkelen van medische basiskennis, welzijn, gedrag etc.
Pipo schreef:detour schreef:Daarvoor kunnen cursussen heel praktisch zijn. Als je genoeg geld over hebt voor een Anky outfitje een een dressuurcrack in spé, dan is dat geld ook anders bruikbaar, ten bate van je dier en het ontwikkelen van medische basiskennis, welzijn, gedrag etc.
Ik vind dat jij werkelijk mensen enorm veel verwijt en loopt te vertellen hoe het allemaal moet.
Welzijn is een groot begrip maar hand in eigen boezem steken is soms niet zo slecht.