Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manic schreef:Omdat Nederland een veel kleiner oppervlakte beschikbaar heeft per paard dan Zweden.
Sparky10 schreef:Caira de mijne krijgen twee keer per dag hooi en kuil , kuil minder als ze meer binnen staan .
maar ook hier zijn ze echt niet de halve dag mee bezig hoor
wat er buiten in de paddock ligt wel maar in de stal als ze stilstaan zeer zeker niet
Caira schreef:Sparky10 schreef:Caira de mijne krijgen twee keer per dag hooi en kuil , kuil minder als ze meer binnen staan .
wat er buiten in de paddock ligt wel maar in de stal als ze stilstaan zeer zeker niet
En waarom niet? Een paard hoort toch 24/7 toegang te hebben tot ruwvoer
Caira schreef:Sparky10 schreef:Caira de mijne krijgen twee keer per dag hooi en kuil , kuil minder als ze meer binnen staan .
En waarom niet? Een paard hoort toch 24/7 toegang te hebben tot ruwvoer
manic schreef:Ik weet niet waar jij woont en kan het "Grond zat hier" verhaal dus ook niet interpreteren.
Prijs per m2 is hier in de Randstad in ieder geval erg hoog. Wellicht kan de overheid een en ander gaan subsidieren
Citaat:1. Paarden moeten permanent zicht, gehoor en ruik-contact met elkaar hebben
2. Groepshuisvesting voor veulens
3. verbod op het langer dan 4 uur per dag houden van paarden in stands
4. minimale boxmaten: tweemaal stokhoogte in het kwadraat
5. minimaal 4 uur per dag weidegang
6. permanente toegang tot water
7. het grootste deel van de dag toegang tot ruwvoer
Twiggy2008 schreef:Misschien zegt het commentaar van sommigen wel iets over hoe zij hun paarden houden?
Maseike schreef:@ Twiggy2008 en wie zegt dat jij dan wel op de juiste manier met jou paard omgaat ?
BrittKitt schreef:Ik vind de punten erg goed, maar het is gewoon niet te realiseren, hoeveel maneges in de randstad moeten dan opdoeken? Waar moeten al die paarden heen?
ruitje schreef:Volgens mij ligt het niet alleen aan de manege/pensionstalhouders, maar zeker ook aan de 'klanten' , het is net als met scharreleieren, iedereen weet dat die kippen het beter gehad hebben, maar je gaat toch liever voor de goedkopere eieren.
Stallen in de randstad met weidegang én luxe zijn duurder, niet iedereen heeft dat over voor zijn/haar paard.
Ik vind het ronduit BELACHELIJK, dat de draf en rensport een apart plekje heeft gekregen in dit stuk. Ik geef gewoon ronduit toe dat er bij ons wel eens de zweep gebruikt wordt ja, maar persoonlijk denk ik dat dit niet meer gebeurd dan in een andere sport. Waarom staat er niet een apart stukje over trainingsmethode's in de dressuur in? Of over het keuringsklaarmaken van springpaarden enzovoorts enzovoorts. Dit wil ik niet zeggen om andere sporten af te kraken, maar ik vraag me maar zo af wanneer wij eens uit het verdomhoekje komen....