Veel meer schuilstallen voor paarden nodig in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:23

The same voor onze Ap!
Maar goed, misschien ben ik vergeten de webcam op te hangen. :o
Wácht!
Ik zal het regelen, goed? ;)
DAn mag een ieder zijn of haar mening vertellen! *D
Ap is echt het vrolijkste zo. :(:)

Maar was het maar waar dat die half miljoen paarden gewoon lekker in de wei stonden en de vrijheid hadden te staan waar ze wilden, ookal is het omheind; beter dan een box!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:25

goed artikel :D ik heb ook een principe aanvraag gedaan maar ook wij mogen geen stal bouwen omdat het horizonvervuiling is aldus de gemeente. Volgens de gemeente mag ik er nog niet eens één ingesealde voordroog neerleggen want dan zouden ze dat weg komen halen. Volgens hen moet ik mijn paard maar op een manege of pensionstalling neer zetten.
Dierenbescherming en partij van de dieren reageren met plant maar een boom... nouja ik zit gepacht dus dat gaat al moeilijk en als de boom groot is is mijn paard al weer dood....
Ik hoop dat de gemeentes wat soepeler worden in het neerzetten van schuilstallen want de dieren hebben het gewoon nodig!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:28

Nou, die stalpaarden bij ons zijn zoooo blij als ze naar buiten mogen. Zelfs de sportpaarden racen rond in de prut in de bak. :D
Die maken zich er echt niet druk om, rollen er ook graag in (ze dragen wel dekens). Maar die mogen na verloop van tijd hun 'warme' box weer in. Maar ik zie ze liever buiten spelen met elkaar en de oranje pionnen (ooooh, daar kunnen ze zo leuk mee spelen :D ).........

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:29

Oke.jullie weten alles en ik kom nergens en weet niet wat een wei is,ongelooflijk!!!Totaal geen woorden voor.Over doordraven gesproken en conclusies trekken.Zijn jullie altijd zo in een topic?Nu weet ik wat men bedoelde met de waarschuwingen over bokt.Onvoorstelbaar.Wat een mensen zitten hier.Als je in hun straatje komt dan krabben ze de ogen uit.Maar meestal zegt dat juist wat over dat mensen weten dat er ergens niet goed zit met wat ze doen.Dan moeten ze gaan krabben en bijten,want iets anders is er dan niet over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:30

Pardon? :?

Ik pretendeer zeker niet alles te weten, maar ik weet wel hoe mijn paard is :j . Ik weet ook hoe onze wei is. Ik weet waarom ik ervoor gekozen heb mijn paard buiten te houden in weer en wind. Dat jij dat niet goed keurt, beweert dat mijn paard niet goed verzorgd wordt, tja, not my problem. Ik vind dat nogal een beschuldigende uitspraak van jou, eerlijk gezegd, maar so be it.

Bel de DB, zou ik zeggen. :)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 13-01-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:31

ja, zo zijn we áltijd! ;)
Hey Twigg, ik ga zo even mijn paarden zwemmende binnenzetten. Sterkte jij met Sam, ik hoop dat hij nog niet verdronken is... :D

KiWiKo

Re: Veel meer schuilstallen voor paarden nodig in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:32

pieppiep ALO, pieppiep ALO.............

Komop Kazary........... is gewoon een goede discussie........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:34

detour schreef:
ja, zo zijn we áltijd! ;)
Hey Twigg, ik ga zo even mijn paarden zwemmende binnenzetten. Sterkte jij met Sam, ik hoop dat hij nog niet verdronken is... :D

Vorige week was hij bevroren en nu weer verdronken. :7

KiWiKo, ^)? :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:35

Die Sam is van álle markten thuis! 8-)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:42

Het is geen watje, dat is een feit. :D

Maarre, even on topic, als we een schuilstal mogen bouwen, dan doen we dat, hoor ;) . Al is het voor mijn eigen gemoedsrust (want ja, ik lig vaak wakker bij extreem weer :j ). En dan kom ik vervolgens met extreem weer bij mijn paard en dan zie ik dat ik meer last heeft van dat weer dan hij. Keer op keer gezien en wel iets van geleerd (al lig ik nog wakker 's nachts, hoor, ik ben onverbeterlijk :+ ).

Maar heb je een paard die liever binnen staat dan, regel dat, prima. Daar zal ik ook niets over zeggen. Ken er bij ons zat die dat ook doen, de 38-jarige van een vriendin van me bijvoorbeeld. Die gaat elke avond naar binnen en bij heel slecht weer blijft ze binnen. Maar dat komt heel weinig voor......

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:44

het is het mooiste als je kunt zien waar je dier voor kíest! Als ik de box bewust laat openstaan, loop Esprit naar binnen en naar buiten; soms blijft ze een tijdje buiten, soms binnen.
Maar ze is nét als mijn andere twenter dolblij als ze na een nacht binnen staan naar buiten mag ! Als het wat droger is en het ijs weg is, gaan ze weer 24/7 buiten.
En nu maar hopen dat de gemeente ons dit nog even gunt..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:49

Hebben jullie nog ijs? Bij ons is het land weer helemaal zacht. Alleen in de watertjes liggen nog wat ijsblokken, maar die smelten nu wel heel snel. Ik vond het vandaag gewoon warm (die nare wind was ook gaan liggen). :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:55

OP sommige plekken liggen lagen ijs idd, met water er op. De vorst is ahw nog niet uit de grond.
heb weinig gemerkt van de temperatuur; heb getracht mijn meisje te herdenken, de merrie. Haar jonge nichtje gooide echter roet in het eten.
Maar dat het niet meer koud is, is idd waar! Nu nog weg met die regen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:57

Het moet gewoon voorjaar worden!!! Maar dat duurt nog even.... ;(

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:59

En als het warm genoeg is, mogen ze op het andere land, zonder stal..
Ja, vooral licht vind ik fijn. Laat de lange avonden maar weer komen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:02

Een schuilstal met licht lijkt me ook wel wat :+ . Nu loop ik daar 's avonds in het stikkedonker. Al hoewel dat ook wel wat heeft. Vorige week was alles wit (sneeuw/ijs) door de maan en die serene, vredige rust van de kudde was echt geweldig om mee te maken..... Lekker knabbelend aan het hooi, wat rondlopen op de sneeuw, dat krakende, dempende geluid, heerlijk.....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:12

mijn paard staat ook dag en nacht buiten,het hele jaar door.
Hij heeft geen schuilstal of gewone stal in een schuur, dit omdat ze er geen vergunning voor krijgen om het neer te zetten.. tsjaa, hun eigen schuld dus. en mijn paard kan er tegen (fjord)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:16

Ik heb een inloop stal. Maar ze komen alleen binnen om even te eten.
Verder kiezen ze ervoor om in weer en wind buiten te staan. Ze zijn blij, en als zij blij zijn ben ik dat ook.
Ik kan ze niet eens op stal zetten, want dan breekt mijn paard de boel af. Omdat hij graag naar buiten wil.

Paarden hebben eeuwen buiten gestaan in weer en wind, waarom nu niet meer? Ik weet dat mijn paard happy is in de regen, en dat hij het niet erg vind om een klein stukje door de modder te lopen.