Pony mogelijk doodgevroren in weiland door vrieskou

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Pony mogelijk doodgevroren in weiland door vrieskou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:32

geerke schreef:
het is veel makkelijker vanuit een warm kantoor berichtjes te typen en de pers te benaderen dan daadwerkelijk de kou ingaan en paarden en pony's te controleren....ik vraag me vaak af wat de dierenbescherming eigenlijk doet....helemaal hier in frankrijk...niemand durft/wil verantwoordelijkheid nemen of z'n handen branden....het zijn gewoon lafaards,en ondertussen sterven er 60 km bij mij vandaan paarden....en ik maar bellen met instanties,politie,brigitte bardot,one-voice....niemand doet wat...heel frustrerend,je kunt het beter niet weten....

De overheid daar ligt het ook aan!! die doen niets! die steunen zulke instanties niet
geef wat meer verantwoordelijkheid aan zulke instanties zodat ze dieren sneller mogen in beslagnemen!
@Geerke: toch niet zo fijn dat je zegt dat dierenbescherming weinig doet...je zal wel al te goed weten hoe moeilijk het is als je er alleen voor staat (zonder steun van overheid bedoel ik hiermee)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:54

ik bedoelde in de eerste instantie de dierenbescherming hier in frankrijk.....in nederland komt het toch wel geregeld voor dat er dieren in beslag genomen worden....meestal moet er wel een dood zijn....het klinkt niet aardig maar is helaas wel de waarheid.
De dierenbescherming zelf kan hier niets aan doen...ze hebben te weinig bevoegdheden.
Wetten moeten dan verandert worden...ik ben bang dat ik dat niet meer ga meemaken.
Bedoel je dat de db geen subsidie krijgt?volgens mij wel,maar misschien niet genoeg?
Het ligt niet aan te weinig geld hoor,dieren inbeslag nemen tijdig,maar aan te weinig bevoegdheden

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:59

Hier in België is het toch ook niet gemakkelijk om een dier in beslag te nemen... idd meestal moet er een rottende kadaver naast liggen.
Ik zou ook zo graag hebben dat ze stoppen met honden en katten af te maken wegens plaatsgebrek enzo...

Ik snap je frustraties heel goed hoor Knipoog

anneliesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:16

en dan maar zeggen dat ze makkelijk tegen die kou kunnen en lang niet naar binnen hoeven....

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:47

anneliesjee schreef:
en dan maar zeggen dat ze makkelijk tegen die kou kunnen en lang niet naar binnen hoeven....

Nog een keer dan maar Vork , gezonde paarden met voldoende voedsel en water die kunnen echt wel tegen deze kou, maar paarden die al mager zijn en mogelijk geen voedsel en water hebben kunnen het allemaal niet aan, die kunnen nergens de energie vandaan halen om zich warm te houden.....

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:20

ik denk eerlijk gezegd dat verhongerd een betere benaming is dan doodgevroren.. ik snap wel dat het nu een combinatie is en dat de kou de druppel is geweest, maar in de zomer had ie dan oververhitting gehad ofzo. Oorzaak is in ieder geval geen eten en drinken Huilen

arme pony!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:12

geerke schreef:
ik bedoelde in de eerste instantie de dierenbescherming hier in frankrijk.....in nederland komt het toch wel geregeld voor dat er dieren in beslag genomen worden....meestal moet er wel een dood zijn....het klinkt niet aardig maar is helaas wel de waarheid.
De dierenbescherming zelf kan hier niets aan doen...ze hebben te weinig bevoegdheden.
Wetten moeten dan verandert worden...ik ben bang dat ik dat niet meer ga meemaken.
Bedoel je dat de db geen subsidie krijgt?volgens mij wel,maar misschien niet genoeg?
Het ligt niet aan te weinig geld hoor,dieren inbeslag nemen tijdig,maar aan te weinig bevoegdheden

van mij hoeven ze dat niet te krijgen, die meer bevoegdheden, tenzij ze er verstandigere mensen zetten dan dat stel debielen met IQ 20 dat er nu zit. Waar ze moeten zijn, verschijnen ze niet, en waar ze zich niet te moeien hebben, daar komen ze klooien.