Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shoufshouf

Re: Studenten van Tinley zoeken paarden met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 02:28

cissy schreef:
Citaat:

Eigenlijk zou iedere nieuwe paardeneigenaar een cursus gedragstherapie moeten doen dan zouden er een heleboel paarden minder problemen hebben, soort beginnerscursus....

Hahaha niet alleen paarden eigenaren! Veel mensen die kinderen krijgen kunnen ook wel een cursus gebruiken. Zouden er ook een stuk minder gedragsproblemen zijn.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 02:32

paarden en kinderen tot 3 jaar moet je hetzelfde behandelen Ach gut (al mag je met de kinderen iets zachter zijn daar die geen 500kg wegen Clown)

Sinada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:02

Hallo allemaal ,

als ik dan al deze reacties lees met paarden met problemen . En er dan vanuit ga dat er maar een klein groepje mensen op "bokt" zit, dan zijn er in Nederland erg veel problemen met paarden.
Natuurlijk zal dat voor een deel aan de eigenaar liggen , of aan de huisvesting of aan het zadel etc.
Maar dan gaat er toch iets behoorlijk mis . We hebben met zijn allen paarden om er goed voor te zijn. Wij zijn verantwoordelijk. Ze zijn van ons afhankelijk.

Hebben jullie suggesties om toch in de toekomst iets te veranderen en om het gedrag tre voorkomen /
Ik zit te denken aan :

Iedereen die een paard aan wil schaffen moet soort proef van bekwaamheid afleggen.
Altijd weidegang
Altijd soortgenoten om zich heen.

Zo ik heb mijn hart weer gelucht.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:39

Denk jij dat er maar een klein groepje op bokt zit...? Denk t niet...!!
Bovengenoemde voorwaarden om een eigen paard te mogen houden zijn idealystisch en niet uitvoerbaar, doch een iets waarvoor gestreden mag worden, want o zo belangrijk! Maar gedragsproblemen haal je daar niet mee weg als ze niet correct gereden, behandeld, gepoetst, benaderd worden....

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:30

Heeft iemand al wat gehoord??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:40

nee mantha81

sinada niet mogelijk en nutteloos, het is niet omdat je iets in theorie weet, dat je het ook in praktijk kan uitvoeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:42

juist als je het alleen in theorie weet............ lukt het je vaak niet in de praktijk Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:14

amen Kiwiko!
en als je niet weet dat je het niet weet, hoe moet je het dan weten?
....... door een cursus te volgen, maar als je je niet bewust bent van jouw verkeerde gedrag jegens het paard dan is er ook geen besef dat het wel eens handig zou zijn een cursus te volgen.... Ligt toch altijd aan het paard en als het paard te vervelend wordt kopen we gewoon een andere. Hoeveel mensen zijn er nog die hetzelfde paard al meer dan 10 jaar hebben?

en daarom springt Tinley in het gat (meer ravijn) in de markt en heeft een cursus paardengedragstherapie ontwikkelt Knipoog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:54

en dat is een hele goede zet van ze de cursus paardengedragstherapie..want ik denk dat er heeel veel mensen zijn die echt niet bewust de verkeerde signalen afgeven aan het paard waardoor een probleem zich ontwikkeld en dat ze ook echt wel weten dat ze iets fout doen maar WAT...dat is gewoon heel moeilijk en daar zouden meer cursussen in moeten zijn...maar ik weet ook dat dat vaak bakken met geld kost en dat is denk ik ook een groot probleem...

Madeliefjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:26

Phylos schreef:
en dat is een hele goede zet van ze de cursus paardengedragstherapie..want ik denk dat er heeel veel mensen zijn die echt niet bewust de verkeerde signalen afgeven aan het paard waardoor een probleem zich ontwikkeld en dat ze ook echt wel weten dat ze iets fout doen maar WAT...dat is gewoon heel moeilijk en daar zouden meer cursussen in moeten zijn...maar ik weet ook dat dat vaak bakken met geld kost en dat is denk ik ook een groot probleem...

Helemaal mee eens!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:16

Ik heb een mail gehad, en wij mogen meedoen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:37

Ik heb ook een positief mailtje gahad, formulieren invullen en opsturen maar. Ik ben zeer benieuwd.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:37

Ja idd!! wel veel papierwerk!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:40

Haha ja, netjes alles officieel. Ik ben wel heel blij dat ik uitgekozen ben... Had het niet verwacht eigenlijk :)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:45

Zelfde geldt hier voor mij!!
Ben echt reuze benieuwd hoe en wat straks!!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:48

Ik heb die mail ook gehad. Vanavond maar even verder invullen (zit nu op mijn werk) :o

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:49

Berwicowa schreef:
Ik heb die mail ook gehad. Vanavond maar even verder invullen (zit nu op mijn werk) :o

Je moet het uitprinten en opsturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:57

Heb zojuist wel een mailtje terug gehad maar was niks over of ik wel of niet aangenomen ben. Was meer een informatief mailtje over dat ik binnen 5 dagen antwoord zou krijgen.

@Cissy,
Ik heb mijn paard in oktober 10 jaar! Het is mijn 1e paard en ze mag bij mij blijven tot haar dood. Ik heb niet een paard gekocht om hem vervolgens als het even een beetje tegen zit meteen weer te verkopen. En ik kan best heel trots zijn op alles wat ik met haar tot op heden bereikt heb. Maar het blijft toch een dame die niet altijd even makkelijk is. Maar dat zie ik juist als een enorme uitdaging.

Hulp is altijd welkom, daarom heb ik mij ook opgegeven, ben erg benieuwd of Tinley de problemen die ik met mijn paard heb zou kunnen oplossen. Heb er namelijk al 2 profesionals bij gehad en die kregen beide het probleem niet opgelost.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:36

hier ook een positief mailtje.

idd veel papierwerk.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:52

Ook ik heb positief bericht gekregen. Ben heel erg benieuwd.
Veel papierwerk, mwoah. Ik snap dat ze het probleem goed inzichtelijk willen hebben.

Voor wat voor soort problemen hebben jullie hulp ingeroepen?

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:01

0maris0 schreef:
Berwicowa schreef:

Je moet het uitprinten en opsturen

Ja weet ik dat je hem moet uitprinten maar het is lullig als ik dat op mijn werk doe. Printer staan niet naast mijn PC maar op ander kantoor. :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:05

Foxy1980 schreef:
Ook ik heb positief bericht gekregen. Ben heel erg benieuwd.
Veel papierwerk, mwoah. Ik snap dat ze het probleem goed inzichtelijk willen hebben.

Voor wat voor soort problemen hebben jullie hulp ingeroepen?

mijn paard valt honden aan als ze uit de stal is, terwijl als ik erop zit ze alleen boos reageerd, ze is erg narrig nu ze geen leider meer is, en dat terwijl ze voorheen wel was dus hoe dat kan?. Ze is vreselijk boos als ik de deken rechtrek of op of af doe dan wil ze bijten. Trailerladen

Verder lief paard hoor.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:11

Die van mij probeert je altijd te bijten, op stal, als je langsloopt, poetsen deken rechttrekken idd, deken opdoen, opzadelen

Heeft gigantische voernijt

Valt (jou of de zweep) aan als je longeert met zweep

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:14

Mijn pony is extreem angstig, vooral voor nieuwe dingen. Maar ook voor situaties die hij al vaak heeft meegemaakt. Dit is al sinds ik hem heb. Ik heb hem al een paar keer letterlijk op zijn tenen zien lopen als hij iets heel eng vind. Hij vertoond hierdoor ook vluchtgedrag wat wel eens tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd: Negeren, vermijden bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts rijden langs een eng gedeelte, en even echt heel boos worden. helaas heb ik met het laatste de meeste resultaten gehaald (lang en na niet alles), ik doe het veel liever op een andere manier, en ik zou wel eens willen weten waar dit gedrag vandaan komt. Medisch is hij verder in orde.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:20

Zie dat ze ook paarden met stalondeugden zoeken, maar kan me niet voorstellen dat
ze een luchtzuiger van het lucht zuigen af kunnen helpen?? Zo ja, dan hou ik me zeker
aanbevolen :)