Adviesgroep tegen preventief doden van paarden bij ziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poekel

Re: Adviesgroep tegen preventief doden van paarden bij ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:46

ceasario schreef:
troi schreef:
Ik denk zelfs dat als ze dit ruimen zouden proberen dat er zo'n massaal publiek protest zou uitbreken dat het niet praktisch uitvoerbaar zal zijn, )

Ik denk dat het hele zooitje gewoon toe staat te kijken...hoe hun dieren afgemaakt worden..We zijn inmiddels een land van angsthazen geworden die alles slikken wat er opgediend wordt.

hmmm dat denk ik niet. er komt zeker protest, geloof mij.
en zeker bij mij op de dam. Hamer

en voorlopig blijft het vriezen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:37

Anya schreef:
http://www.petities.nl/ klik rechts op de knop start een petitie.
Ik heb vandaag geen tijd, maar gewoon de argumenten van de adviesgroep herhalen en een link naar de petitie op bokt zetten . <knip-plak>
wat moet erin:
-1 geen ruiming van paarden bij paardenpest
-2 de optie om te kunnen enten moet mogelijk worden
-3 in het paspoort moet opgenomen kunnen worden dat het paard geent is tegen paardenpest en dus niet ziek is (bij controle van het bloed)
-4. Nog iets over het belachelijke vervoersverbod??? Dat bestrijkt in geval van paardenpest zowat heel nederland. En dat is kul omdat het niet besmettelijk is. Maar hoe het precies in die nota staat weet ik niet mer uit het hoofd.
ze gaven wel aan dat de site wat overbelast is door de vuurwerkpetitie. Dus misschien even afwachten. Ze schijnen de mails van de vuurwerkpetitie ook 's nachts te versturen. .

Amen Anya; ben het met je eens dat punt 1 t/m 4 er wel in moet Ja ( dus de argumenten van de adviesgroep). Jammer trouwens, dat ook jij geen tijd hebt... Scheve mond Morgen wel tijd misschien? Slim Grz Els

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:48

Els ik zit nu al thuis te werken en wat bij te bokken als ik niet weet hoe het verder moet. Morgen zit mijn agenda van 08.00 tot 18.00 uur helemaal vol. Ik kan een kwartier lunchen. En voor zoiets moet je echt even een tijdje gaan zitten en goed formuleren. Die tijd heb ik niet op het moment.

En beetje bijbokken is wat anders dan een goede petitie in elkaar draaien. Want dan moet je de nota er weer bij pakken (die is iets van 60 pagina's) en alle relevante onderdelen citeren en van commentaar voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:50

poekel schreef:
troi schreef:
Ik denk zelfs dat als ze dit ruimen zouden proberen dat er zo'n massaal publiek protest zou uitbreken dat het niet praktisch uitvoerbaar zal zijn, )
.
<snap> er komt zeker protest, geloof mij.
en zeker bij mij op de dam. Hamer en voorlopig blijft het vriezen....

Ik denk dat het zinloos is om te bedenken, hoe "masaal" publiek protest zal zijn wanneer het zo ver is...

Als het zover moet komen:
-wordt net als bij de MKZ- het leger weer ingezet bij een ruiming.
En krijg jij gecensureerde beelden op tv te zien en wordt de pers geweerd uit gebieden waar ruimingen plaatsvinden.
Het leger bewaakt dan het hele gebied (net als toen op de Veluwe) en jij zal denken, dat je een van de weinigen bent die protesteert... Je ziet immers zo weinig op tv? Clown
En het nieuws van een paar geruimde paarden, zal binnen 1 dag verdrongen zijn door nieuws over Palestina. Of de kredietcrises...

Nee, ik gok liever niet op verzet bij ruiming. Maar zet liever *NU* gewoon een handtekening, zodat het diplomatiek overleg kan starten. En "het beleid" kan worden veranderd... Grz Els

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:58

Anya schreef:
<snap>En voor zoiets moet je echt even een tijdje gaan zitten en goed formuleren. Die tijd heb ik niet op het moment.
En beetje bijbokken is wat anders dan een goede petitie in elkaar draaien. Want dan moet je de nota er weer bij pakken (die is iets van 60 pagina's) en alle relevante onderdelen citeren en van commentaar voorzien.

Ik weet het want ik zit met exact hetzelfde probleem Clown anders had ik het al gedaan! (Maar eerst uitleggen hoe het werkt leek me belangrijker vandaag). "Nee" heb je, "ja" kan je krijgen en vragen staan vrij , dacht ik zo Knipoog.
Ik denk trouwens, dat jouw 4 punten al een superbasis zijn. Ten tweede denk ik, dat een handtekeningactie om NU al de bezorgdheid uit te drukken, naar de politiek een hele duidelijke signaalfunctie heeft.
Werk ze Anya; klinkt als een volle agenda Ach gut ! Grz Els

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:14

Ik hoor lees in deze draad twee reacties waar je maar mee op moet passen:

1: als het mij overkomt, dat krijgen ze me niet.

2: ze zullen geen paarden durven ruimen, vanwege de maatschappelijke onrust.

Nou, ik kan me van de MKZ crisis herinneren, dat iedereen bang was. Er heerste een door de media en het ministerie van landbouw heerlijk gevoerde hysterie in dit land, om een ziekte die alleen koeien en schapen kon treffen.

Tuurlijk, er waren forse economische belangen in het spel, maar ook niet meer dan dat. Er was geen gegronde reden om zó ontzettend bang te zijn.
Het was wel handig dat mensen zo bang waren, op die manier zagen ze de noodzaak zich aan de best wel lastige regels te houden.

De vraag is dan ook, als dit spel weer zo wordt gespeeld, of mensen wel zoveel sympathie hebben met dat ene pennymeisje dat haar paardje verliest. Zeker als dat, zoals Els Zanden aangeeft, uit de media geweerd wordt!
Als er een stemming in dit land wordt gecreeerd waarbij mensen het gevoel krijgen dat iedereen zijn steentje bij moet dragen, kan het ineens maar zo zijn dat er weinig sympathie is voor die ene die zijn paard moet laten ruimen.
He, het is voor niemand leuk heh!

Het komt er dus op neer dat jij door een M.E.er opzij wordt geschoven en dat je weinig in te brengen hebt.

Het is dus van groot belang dat de paardenwereld massaal laat blijken dat ze

-wéten dat paardenpest niet van dier/dier dier/mens kan gaan. Dat ze weten dat vervoersverboden en ruimen totaal zinloos is.

-dat ze ook nu al laten blijken assertief te zijn en dat ze over kanalen beschikken om hun punt landelijk uit te dragen.

Bokt telt 100.000 leden, waarvan er waarschijnljik niet een positief staat tegen ruimen.

Dat moeten dan eigenlijk 100.000 handtekeningen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:21

Ja dat ben ik helemaal met je eens randalinpony. En wat ik graag wil toevoegen (als een kras op de plaat Clown )
NU OP DIT moment wordt "het beleid" voor de APP *gemaakt*.
En Nu op dit moment wil LNV meningen om het (eventueel) bij te stellen.
Als "beleid" eenmaal *vastgesteld* is, zit je op een rijdende trein en is de uitvoering (zoals ruimen) niet meer tegen te houden .

Met de MKZ zijn veel bedrijven geruimd. Enkel en alleen, omdat AFGESPROKEN was dat men niet MOCHT enten, want dan was Nederlands vlees niet meer exporteerbaar Huilen .
Er was wel gewoon entstof, dat bestaat er gewoon voor MKZ. Er hád dus gewoon geent KUNNEN worden!!! Maar afspraak was afspraak...
En de boeren (en dierentuinen) MOCHTEN niet enten ... En destijds zijn er óók bijzondere rassen gewoon de container ingegaan...
Of prijswinnend vee

Als de beleidsmakers NU wel vooraf een duidelijk signaal krijgen ( door handtekeningen en/of een gezamelijk ingezonden brief)
hebben ze zelf nog gelegenheid het beleid aan te passen, en in Brussel te onderhandelen over de richtlijnen.

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:30

zoals al gezegt is,
natuurlijk is het ruimen om versprijding tegen te gaan,
maar als zn mijn paard willen ruimen, moet je mij toch echt eerst ruimen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:21

Ik heb inmiddels de bevestiging van petities.nl binnen. Maar weet niet of ik wel de juiste persoon ben om zoiets te lanceren.. Weet niet of ik dat wel zo goed in elkaar kan zetten.

@Randalinpony, dat ben ik met je eens *hoewel ik het niet zonder slag of stoot op zou geven, OOK niet ten overstaande van een grote ME'er. Dan vang ik maar een paar klappen, maar dat gebeurd niet zomaar.. *

En bovendien wil ik ze wel 's bij Anky en Sjef de dam op zien komen: "Sorry, maar een van jullie paarden is besmet, Salinero moet geruimd worden." hehe, Right.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:07

als we nu van het weekend eens met zijn alleen een uurtje gaan zitten voor de goede tekst, dan kun jj het erop zetten. Misschien heeft els dan ook iets meer tijd???

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:41

Ik ben heel benieuwd of er al iemand tijd heeft om een tekst in elkaar te zetten?
Ook voor welke datum we een en ander moeten hebben ingediend?

Anders verwatert dit en zitten we straks met de brokken...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:52

Idd daar ben ik benieuwd naar. :)