http://www.nhd.nlDit berichtje gaat over mijn pony Raisa het is bijna 2 jaar geleden dat ze voor het laatst per ongeluk te water is gegaan en dat de brandweer te hulp is gesneld. De eigenaar van het weiland is zeker wel op de hoogte van de blindheid van mijn pony. Ik heb nog een pony een tinkerruin van 5 jaar oud (hij is afgelopen jaar geruind en heeft nooit eerder bij mijn blinde pony in een wei gestaan daar is het fout gegaan. de eigenaar van de wei wist niet dat Raisa niet bekend was met mijn andere pony dus toen die leuk door het weiland aan het hopse was ging dat verkeerd. Normaal gesproken kan mijn blinde pony gerust in een wei staan of in de bak met rustige paarden of met haar zoon die dan haar ogen is. Mijn pony laten afmaken omdat ze blind is slaat nergens op ze is al haar hele leven blind en ze is nu 10 jaar oud. Ook heeft ze M-dressuur gereden dus ze red zich prima. Ze zal zeker niet haar verdere leven binnen moeten slijten. Het verhaal in de krant is niet helemaal duidelijk ik ben niet benaderd door de krant en de staleigenaar ook niet dus ik weet niet hoe ze er bij komen allemaal.
groetjes,
Thea
De brandweer in de Schermer is zaterdag voor de zoveelste keer een 'oude bekende' te hulp gesneld. Een blind paard, dat al een paar keer eerder de weg kwijt raakte, zakte nu in Grootschermer door het ijs.
,,Als-ie ergens van schrikt, dan rent-ie hard weg en dan loopt-ie nogal eens het water in'', zo zegt een woordvoerder van de brandweer.
Dat gebeurde dus ook zaterdag, waarbij het dier door de dunne ijslaag zakte. ,,Heel veel ijs was het niet, maar hij had het wel koud'', aldus de brandweer. ,,Na het weghakken van wat schotsen liep-ie eigenlijk zo het land weer op.''
De eigenaar van het weiland had het dier nog maar net in de kost en wist volgens de brandweer niet dat het oude dier blind is. ,,Maar nou blijft-ie voor de rest van zijn leven veilig binnen.''