Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Fleurtje100 schreef:MysticTinker, ik wacht overigens nog steeds op een inhoudelijke reactie.
Nino94 schreef:Ik zou het niet missen hoor als het word afgeschaft, ik vind het geldverspilling :j
)
KiWiKo schreef:hahahaha willen 2,5 miljoen inwoners zich verzamelen ???????
hihihi het grote feest is op het stadhuisplein......... net zoals in nederland.......... maar de rest is toch echt voor de voordeur
SuzyE schreef:@ MysticTinker : kijk met die van jou kunnen we een oorlog winnen
, hoewel, die van m'n zusje stond zo te kijken. Mijn merrie keurde het geen blik waardig en mijn ruin vroeg zich af of het nu alweer etenstijd was
We wonen in een dorp, dus de ouders ken je vaak ook nog.Dinopino schreef:Vuurwerk afschaffen om de verkeerde redenen vindt ik dat.
Bon_Bon schreef:Dit is juist weer ergens de aandacht op vestigen, nu krijg je weer van die pokke koters die bewust vuurwerk naar je paard gaan gooien als je langsrijdt want jij bent immers die trut die vuurwerk haat.
Chrissy_93 schreef:Helemáál geen vuurwerk meer zou ik jammer vinden.. Maar minderen vind ik alleen maar goed! Misschien dan verboden laten worden voor particulier gebruik, of alleen nog maar siervuurwerk. Zoiets.. Want behalve dat er elk jaar heel veel dieren, mensen en spullen er de dupe van worden, is het ook nog eens ontzettend slecht voor het milieu. We maken ons wel altijd druk over het milieu, maar daar denken we blijkbaar niet zo bij na...
Sundancer schreef:Vuurwerk verbieden heeft geen nut. Vind dat iedereen een vergunning moet aanvragen, net zoiets als carbid schieten.
Hier is het zo dat mensen 300 meter (wat ook wel weinig is) van dieren af moeten schieten. En 75 van huizen af.
Wat ik ook wel een idee vind is dat vuurwerk pas vanaf 0:00 mag afgestoken worden. Tot een uur of 1. Daarna niet meer. Gebeurd dat wel, moeten de mensen die een overtreding maken een zware boeten van minimaal 1500 euro betalen.
peehtje schreef:Ik heb hier een arabier op stal, die kijkt lawinepijlen na, kan je rotjes naar toe gooien. Ze vind het allemaal geweldig.
kun je zijn...... Mystica schreef:Chrissy_93 schreef:Helemáál geen vuurwerk meer zou ik jammer vinden.. Maar minderen vind ik alleen maar goed! Misschien dan verboden laten worden voor particulier gebruik, of alleen nog maar siervuurwerk. Zoiets.. Want behalve dat er elk jaar heel veel dieren, mensen en spullen er de dupe van worden, is het ook nog eens ontzettend slecht voor het milieu. We maken ons wel altijd druk over het milieu, maar daar denken we blijkbaar niet zo bij na...
Siervuurwerk is veel gevaarlijker voor mens en milieu. Veel ongelukken gebeuren doordat siervuurwerk omvalt, bovendien is het siervuurwerk dat het meeste de lucht in geschoten wordt.
En daarom willen de meeste dat het niet afgeschaft mag worden. En met dingen als rotjes kan ook veel ellendigheid uitgehaald worden... Kijk maar naar dat topic van die paarden die op hol sloegen van een rotje... storrum schreef:peehtje schreef:Ik heb hier een arabier op stal, die kijkt lawinepijlen na, kan je rotjes naar toe gooien. Ze vind het allemaal geweldig.
Hoe![]()
![]()
![]()
![]()
kun je zijn......
Winniiee schreef:storrum schreef:
Hoe![]()
![]()
![]()
![]()
kun je zijn......
Ik denk dat ze bedoeld dat ALS er iemand een rotje naar haar peerd toe gooit. Hij daar niet van zou opkijken.
Nicolletje schreef:KiWiKo schreef:hahahaha willen 2,5 miljoen inwoners zich verzamelen ???????
hihihi het grote feest is op het stadhuisplein......... net zoals in nederland.......... maar de rest is toch echt voor de voordeur
Naar mijn weten is consumentenvuurwerk met oudjaar idd verboden in Sydney en hebben dit jaar 1,5 miljoen mensen zich verzameld
KiWiKo schreef:Het NYE vuurwerk in Sydney wordt verdeeld over verschillende locaties in de stad, en er komen inderdaad zo 1,5 miljoen mensen naartoe. En dan heb je nog niet eens het idee dat er zóveel mensen in de stad zijn. Je hoort er ook verder helemaal geen geknal van rotjes of strijkers, Nicolletje kon wel eens gelijk hebben dat het daar verboden is, maar dat weet ik niet. Wel weet ik dat er een geweldige sfeer in de hele stad hangt en er naar verhouding erg weinig narigheid en vernieling etc plaatsvindt. Groot verschil met ons land is natuurlijk ook dat het daar hartje zomer is met oud en nieuw... heb je ook meer zin om lekker de stad in te gaan vermoed ik! Het heeft wel wat, groots vuurwerk kijken vanonder een palmboomhihi en dat plein was hoe groot???