Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Re: Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:11

Mijn post voegt niets toe aan dat wat al is gezegd!
Maar ik ben erg geraakt door het gebeuren.
Gewoon omdat je je zo kunt voorstellen wat er gebeurd is Huilen

Iemand zei hier: laat ze het dekgeld voor een nieuw veulen betalen. Daar ben ik het helemaal mee eens!
Het is niet zo vrijblijvend dat je het met een rotmiddag ( veulen bekijken) kunt "afkopen".
Sorry is in dit geval niet genoeg!!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:18

_Nelleke_ schreef:
Marshaha schreef:
het zal niet opzettelijk gebeurt zijn mss, zoiets ernstigs hebben de jongetjes vast niet voorzien

Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.

Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.

Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!

Ben het helemaal met je eens: mijn broertje is 13 en die weet ook dondersgoed dat hij geen vuurwerk in de buurt van onze stallen/paarden mag afsteken. Ze hebben flink wat verstand in die kleine koppies zitten.
Hoop dat die daders het beeld voorgoed op hun netvlies gebrandt hebben, dat dit nooit meer gebeurd. Wens de eigenaresse veel sterkte, dit wens je niemand toe

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:22

Brittje schreef:
Hallo

sorry hoor maar wie zet een paard met dit weer in de bak.
als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
dat het veulen in een jolige bui met de anderen is gaan rennen
en zo ....... is gebeurt

En dan zal het vuurwerk mischien wel een bij rol hebben gepeelt

maar zoals iedereen hier al aangeeft dat ze niet zo rustig zouden blijven
misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan

gr

pardon Wow!
ik hoor wel eens speculaties voorbij komen dat ik denk, nou leuk verzonnen.
maar ik vind jou reactie aso en nog dom ook, bij ons in de buurt zijn er bakken gewoon droog en je kunt er in rijden, wie zegt dat et daar niet was?!
dat je zo kunt denken zegt geloof ik meer over jou als over eigenares. zou wel het laastezijn waar ik over dacht.
echt belachelijk

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:36

Hoor het nu net precies op het nieuws, over dat ze moeten kijken naar het dier, om hun gedrag te veranderen... dat is wat de nieuwslezer vertelde.
Ik vind het ook knap, maar had exact hetzelfde gedaan als eigenaresse!
Laatst bijgewerkt door Muluna op 31-12-08 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:46

Ik vind het klasse van de eigenaresse dat dit doet. Mij hadden ze beter even kunnen opsluiten want als ik geweten had wie de daders waren ........

sasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:49

aberou schreef:
Ik snap echt dat die jongens respect moeten hebben voor dieren en ik wil hun actie ook niet goedkeuren. Maar oud en nieuw is er al heel lang en het knappen ook.... dus je weet dat je maatregelen moet nemen!
Bij ons is de grond al bijna een week bevroren. Het verbaasd me niet dat een veulen die nog nooit vuurwerk heeft gezien of gehoord zijn benen breekt met dit weer.

ik wil je hiermee niet aanvallen hoor maar ik geloof dat het de regel is dat je 31 december pas vanaf 10 uur vuurwerk mag afsteken.
nu begrijp ik jou punt wel, dat je maatregelen moet nemen en je dieren wil beschermen. maar hoe ver van te voren moeten we dan wel niet onze paarden op stal gaan zetten. hier hoor ik al de hele week knallen. moet ik me paard dan al een week voor oud en nieuw gaan binnenzetten
als iedereen zich aan de tijden houdt kun je er teminsten rekening mee houden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:49

Ik vind het heel bizar en knap van dr dat ze dit zo aanpakt!
Ik zou denk ik niet in staan voor mezelf en bij die jongetjes zelf een vuurwerk pijl in de jas steken.
K hoor maar dat de kinderen dr iets van leren en zien hoeveel verdriet ze van dit verlies heeft.
Toch zou ik dr ook gewoon aangiften van doen en zorgen dat ze een taakstaf krijgen als is het alleen maar voor vroegtijdig vuurwerk afsteken.
Verder heb ik zeer veel respect voor haar manier van handelen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:53

Brittje schreef:
Hallo

als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
en zo ....... is gebeurt

misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan

gr

Wie zegt dat ze in een bevroren bak of wei stonden?
Goede bodem doet wonderen hoor ik heb net gewoon nog kunnen rijden in mn buitenbak die op geen 1 plek was bevroren.
En dr waren volgens mij getuigen bij (de buurvrouw) die zag dat ze aan de kletter gingen van het vuurwerk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:54

heel goed!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:57

Knap hoor, dat die vrouw zo .. rustig, zeg maar blijft! Ja
Ik zou me echt niet in kunnen houden Bloos
Ontzettend triest zeg, van die koters.
Nu ben ik zelf ook 13, en misschien is dat omdat ik bekend ben met paarden, maar dat zou ik echt nooit dúrven alleen al, uit te vreten..
Vind dat ze nog wel wat extra straf verdienen, dan alleen naar het paard kijken, al snap ik wel dat dat natuurlijk al erg heftig is, maar vind indd iets van dekgeld oid betalen een goeie oplossing.

Lill_lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:06

Ik vindt het verschrikkelijk dat zoiets moet gebeuren.
Nieuwjaar vindt ik het leukste feest van het jaar, maar dat vuurwerk..
hmm.. Boos!
Arm veulen Ach gut
Ik vindt het wel goed dat ze die kinderen naar het overleden veulen laten kijken, ik hoop echt dat die kinders er nachtmerries van overhouden Bloos

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:09

Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik bedenk hoe erg Duckie geleden moet hebben!

Ik vind het heel goed dat de daders moeten kijken naar het overleden dier!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:12

Heel veel respect voor de eigenaar van het overleden paard,en ik wens haar bij deze heel veel sterkte met het verlies van 6 maanden oud paardje!

Toch hebben de daders heel veel mazzel dat de eigenaar het op deze manier op wil lossen door de vandaaltjes te laten komen naar hun daad!
Bij mij hadden ze er niet makkelijk van af gekomen hoor!!!
Dat de vandaaltjes (huftertjes)dit beeld maar heel lang op hun netvlies mogen zien,en vele nachten wakker mogen liggen van hun vreselijke misselijke daad!

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:15

pffff, ik krijg er tranen van in mn ogen.... Verdrietig ...wat afschuwelijk voor de eigenaresse. En wat ontzettend knap en bewonderenswaardig hoe ze dit aanpakt met de dadertjes.
Ochoch...als dat mijn kinderen waren.....denk dat ze nooit meer vuurwerk aan zouden durven raken, de rest van hun leven....

Annikax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:29

Aag wat vreselijk Boos!
Wat en rot jongetjes zeg!
Maar k denk dat ze dr zelf ook wel van geschrokken zyn en zoiets nooooooooooooooooooooooit meer zulle doen.
Sterke voor de eigenaresse van t paard.

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:36

CarolineP schreef:
Het is niet zo vrijblijvend dat je het met een rotmiddag ( veulen bekijken) kunt "afkopen".

Helemaal mee eens, ook goed verwoord trouwens.

Voor de rest heb ik hier zelf geen goed woord voor over voor die kids Boos!
Ik kan niet begrijpen waarom dit nodig is geweest.

Ik vind zelf de manier waarop de kids nu gestraft worden een beetje magertjes.
Jong, oud, groot of klein...., wie zich niet aan de regels houd en onverantwoorde praktijken uithaalt moet maar voelen denk ik dan.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:41

CarolineP schreef:
Mijn post voegt niets toe aan dat wat al is gezegd!
Maar ik ben erg geraakt door het gebeuren.
Gewoon omdat je je zo kunt voorstellen wat er gebeurd is Huilen

Iemand zei hier: laat ze het dekgeld voor een nieuw veulen betalen. Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vind de straf ook te veel te licht, om eerlijk te wezen...
Ik ben meer voor om ze een flinke taakstraf te geven én te laten zien wat ze aangericht hebben...

12 jaar en dan al zo ziek in je hoofd, ik weet natuurlijk niet of ze het met opzet gedaan hebben, maar met een beetje een gezond verstand kun je je wel bedenken dat een paard daar van kan schrikken...Heb echt geen goed woord over voor die jongetjes...laat ze maar voelen wat ze aangericht hebben.

Vind het overigens erg knap van de eigenaresse dat ze er zo 'rustig' onderblijft, had ik zelf absoluut niet gekund..

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:43

...ik mag toch wel aannemen dat de ouders van de kinderen (hoe oud zijn ze eigenlijk?) verzekerd zijn?
Iig vind ik het alleen kijken naar het dode dier niet genoeg kwa straf....

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:44

Ik vind het zo'n triest verhaal. Veel sterkte voor de betrokkene.

En degene die het gedaan hebben mogen blij zijn dat zij de eigenaresse is en niet ik.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:47

de ouders zullen de schade toch wel nog steeds moeten vergoeden vermoed ik? als het goed is ben je daar als ouder dan ook voor verzekerd Nagelbijten / Gniffelen Dan kunnen de ouders alsnog zelf beslissen dat de kinderen het dan aan de ouders terugbetalen, tenminste als die ouders nog een greintje gevoel voor opvoeding in hun hebben Nagelbijten / Gniffelen

Verder heel knap van de eigenaresse dat ze dit zo kan oppakken, ik had die jongens zelf even bestookt met vuurwerk vrees ik Nagelbijten / Gniffelen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:01

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:07

Brittje schreef:
Hallo

en zo ....... is gebeurt

Wat is dit nou weer voor een dom antwoord, mijn paarden staan ook in de wei.
Wat moet je dan, je paard in een hokje laten staan of liever in een glazen kastje?
Als de eigenaresse niet zeker wist dat het van die jongens af kwam (misschien getuigen) zou ze niet zo gehandeld hebben neem ik aan.
De paarden stonden ook in de bak en hoorde al vuurwerk dus als ze toen gek waren geweest had ze ze best binnen gezet.

gr
[/quote]

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:24

Onze bak is ook voor de vorst gevlakt zodat de paarden er in kunnen; wat is er nou fijner dan met dit weer lekker buiten zijn voor een paard? En zeker voor die drie veulens............................
Wij wonen ook in het buitengebied en onze paarden lopen ook nog buiten, wie denkt er nou aan een stel idioten die pijlen of wat dan ook IN de wei of bak gooien? Dan spoor je toch niet? Er wordt hier in de verte ook volop met Carbid geschoten, en daar reageren ze totaal niet op. Maar ik wil niet eens weten wat er gebeurt met een sissende pijl/rotje IN onze wei!
Ik vind het buitengewoon knap van de eigenaresse dat ze dit zo opgelost heeft; ik weet niet of ik me in had kunnen houden als ik ze bij me in de stal gehad had.
Maar toch hoop ik dat ze ook voor de onkosten opdraaien; dat soort jeugd tref je meestal het best in hun beurs; en dan bedoeel ik niet de ouders maar de jongens zelf.

Vannacht zetten we wel alles binnen, luiken dicht, licht en radio aan. En dan morgen lekker weer buiten................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:32

_Nelleke_ schreef:
Marshaha schreef:
het zal niet opzettelijk gebeurt zijn mss, zoiets ernstigs hebben de jongetjes vast niet voorzien

Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.

Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.

Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!

Hoeft niet hoor. Misschien had dit jochie tovallig zelf dieren thuis. Maar ik kan me goed voorstellen dat jonge kinderen denken van: 'Ja hallo, mensen schrikken toch ook niet zo erg van vuurwerk.' Ze zien het niet helemaal in volgens mij, de gevolgen. En dan helpt het ook vaak niet als je als ouder uitleg geeft. Ik speelde vroeger nooit met vuurwerk, maar ik zag ook nergens dit soort gevolgen van in hoor toen ik klein was. Je hebt vervelende uitzonderingen natuurlijk die dondersgoed weten wat ze doen, maar kinderen denken echt niet hetzelfde als volwassenen. Het zo oplossen van de eigenaresse vind ik wel heel goed. Zien werkt zoveel beter dan woorden. Dus ik vind dan dat je helaas als dierenbezitters de wijste moet zijn, en je dieren binnen moet houden.

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:39

Buiten de enorme emotionele schade zal de financiele schade ook niet klein zijn denk ik.
Deze eigenaresse heeft al een dik aantal jaren super dressuurpaarden waarvan er een aantal internationaal lopen.