Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
hippiater schreef:Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt
Katja schreef:Probleem als ik met de vrachtwagen rijdt zijn de mensen met een trailer en caravan die denken dat ze 80 rijden maar in werkelijkheid 73km/u gaan.

CarpeDiem schreef:@ jennifer, ik heb nog 1 vraagje. Toen de dierenarts kwam om hem te spuiten en het paard dus al in de benen stond, was ze toen nog helemaal over de rooie!?
Ik vraag me namelijk af waarom er niet geprobeerd is haar af te laden en haar dan wat kalmerends te spuiten. Het probleem bij flippende paarden in de trailer is vaak juist die trailer. Dus vaak is het zo dat als ze eruit gaan de stress in zekere zin verdwijnt.
CarpeDiem schreef:Snap dat je een gestoord paard niet graag aflaadt, maar aan de andere kant, zou ik er ook niet een dichte trailer bij in durven
avensis schreef:CarpeDiem schreef:@ jennifer, ik heb nog 1 vraagje. Toen de dierenarts kwam om hem te spuiten en het paard dus al in de benen stond, was ze toen nog helemaal over de rooie!?
Ik vraag me namelijk af waarom er niet geprobeerd is haar af te laden en haar dan wat kalmerends te spuiten. Het probleem bij flippende paarden in de trailer is vaak juist die trailer. Dus vaak is het zo dat als ze eruit gaan de stress in zekere zin verdwijnt.
Nou dat lijkt me helemaal niet lekker...een paard wat in paniek is even op de vluchtstrook uitladen...
SuuS1981 schreef:Bizar hoor, lijkt me vreselijk... Ben "benieuwd" welke DA dit betreft... weet iemand dit?
hippiater schreef:Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt, menen altijd dat ze moeten inhalen al is het maar met 84 of 85 km/uur, moet de politie nu eens tegen gaan optreden het aantal ongelukken dat door slecht vrachtwagen gedrag wordt veroorzaakt is enorm - let er maar eens op, heb zelf meerdere gevallen meegemaakt en dan moet je maar net een paard hebben dat dat echt niet leuk vindt, helaas is het rijden met dicht zeil/luik ook niet altijd comfortabel voor het paard. Zelf heb ik een vooruitje midden in de trailer, lijkt erop dat paarden dan makkelijker zijn met achteropkomend verkeer, het is slechts een anecdote en de verklaring weet ik niet, wie?
Lilian__ schreef:hippiater schreef:Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt, menen altijd dat ze moeten inhalen al is het maar met 84 of 85 km/uur, moet de politie nu eens tegen gaan optreden het aantal ongelukken dat door slecht vrachtwagen gedrag wordt veroorzaakt is enorm - let er maar eens op, heb zelf meerdere gevallen meegemaakt en dan moet je maar net een paard hebben dat dat echt niet leuk vindt, helaas is het rijden met dicht zeil/luik ook niet altijd comfortabel voor het paard. Zelf heb ik een vooruitje midden in de trailer, lijkt erop dat paarden dan makkelijker zijn met achteropkomend verkeer, het is slechts een anecdote en de verklaring weet ik niet, wie?
Nou als een chauffeur vind dat een trailer te lanzaam gaat omdat die 80 rijd en een vrachtwagen 90 rijd snap ik wel dat ze gaan inhalen. En sommige chauffeurs snappen toch meestal niet dat een paard ervan kan schrikken.

vrachtwagen bleef maar aanduwen en echt vlak er achterop, Wis flipte helemaal, auto en trailer gingen helemaal heen en weer!!
man aan de tel was heel netjes, zeker toen ik meldde dat t busje ook 1 kapot remlicht had en ik ze dus zo een boete bespaarde