Woest paard op de A28 trapt dierenarts het ziekenhuis in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Woest paard op de A28 trapt dierenarts het ziekenhuis in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:55

Probleem als ik met de vrachtwagen rijdt zijn de mensen met een trailer en caravan die denken dat ze 80 rijden maar in werkelijkheid 73km/u gaan.
Maar dat is weer een hele andere discussie.

hippiater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:57

Sorry, iets te snelle reactie in dit geval geen vrachtwagen maar vaak wel.

Charly05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:07

ik vind het vals dat ze zeggen: woest paard, je kunt van een paard niet verwachten als ie bang ( volgens mij) is dat ie niks doet.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:29

@hippiater: daarom zit bij mij toch echt altijd dat zeiltje dicht... Met de ramen open wordt het echt niet overmatig warm in mijn trailer..
Ik heb te vaak ook gemerkt dat mijn paard achterom gaat kijken... En dat is zeker bij rotondes niet handig...

Wat het woordje woest betreft waar veel bokkers over struikelen: ach het is maar een woordje....
En zoals je al eerder hebt kunnen lezen is de vertaling volgens het woordenboek ook voor meedere opvattingen bruikbaar.....

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:30

@hippiater: daarom zit bij mij toch echt altijd dat zeiltje dicht... Met de ramen open wordt het echt niet overmatig warm in mijn trailer..
Ik heb te vaak ook gemerkt dat mijn paard achterom gaat kijken... En dat is zeker bij rotondes niet handig...

Wat het woordje woest betreft waar veel bokkers over struikelen: ach het is maar een woordje....
En zoals je al eerder hebt kunnen lezen is de vertaling volgens het woordenboek ook voor meedere opvattingen bruikbaar.....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:37

hippiater schreef:
Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt
Katja schreef:
Probleem als ik met de vrachtwagen rijdt zijn de mensen met een trailer en caravan die denken dat ze 80 rijden maar in werkelijkheid 73km/u gaan.

Hier is een hele simpele oplossing voor, want wat Katja zegt is volledig correct, mensen die volgens hun autoteller 80 rijden, rijden dat dus niet. Simpel op te lossen: Rij gewoon met de stroom van de vrachtwagens mee! Vrachtwagens geen irritatie van auto's met aanhangers die te langzaam rijden, auto's met trailers/aanhangers geen last van vrachtwagens die er te dicht op komen te zitten, en de gewone auto's geen last meer van vrachtwagens die in gaan halen.
En bekeuringen? De tellers van vrachtwagens zijn geijkt. Zij rijden echt niet allemaal te hard, want de boetes zouden niet te tellen zijn. en dat rijden in die vrachtwagens is wel hun inkomen, dat gaan ze echt niet allemaal spenderen aan boetes.

Dus rij je met aanhanger, rij dan gewoon qua snelheid met de vrachtwagens mee. Daar voorkom je een hoop ellende mee!

Fijn te horen dat de betreffende veearts alweer uit het ziekenhuis is, het zijn altijd nare dingen dit, en wat de juiste manier van handelen is.... ik denk dat je op dat moment gewoon doet wat op dat moment het beste lijkt.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:39

@ jennifer, ik heb nog 1 vraagje. Toen de dierenarts kwam om hem te spuiten en het paard dus al in de benen stond, was ze toen nog helemaal over de rooie!?
Ik vraag me namelijk af waarom er niet geprobeerd is haar af te laden en haar dan wat kalmerends te spuiten. Het probleem bij flippende paarden in de trailer is vaak juist die trailer. Dus vaak is het zo dat als ze eruit gaan de stress in zekere zin verdwijnt.

Overigens is dit gewoon even een gedachte van mij hoor, maar dat vroeg ik me vandaag af toen ik over je ongeluk aan het nadenken was.

Snap dat je een gestoord paard niet graag aflaadt, maar aan de andere kant, zou ik er ook niet een dichte trailer bij in durven

Hoe is het met je paard?

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:02

CarpeDiem schreef:
@ jennifer, ik heb nog 1 vraagje. Toen de dierenarts kwam om hem te spuiten en het paard dus al in de benen stond, was ze toen nog helemaal over de rooie!?
Ik vraag me namelijk af waarom er niet geprobeerd is haar af te laden en haar dan wat kalmerends te spuiten. Het probleem bij flippende paarden in de trailer is vaak juist die trailer. Dus vaak is het zo dat als ze eruit gaan de stress in zekere zin verdwijnt.

Nou dat lijkt me helemaal niet lekker...een paard wat in paniek is even op de vluchtstrook uitladen...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:34

CarpeDiem schreef:
Snap dat je een gestoord paard niet graag aflaadt, maar aan de andere kant, zou ik er ook niet een dichte trailer bij in durven

Hoe wil je haar dan afladen???

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:40

Ze stond op een parkeer plaats toch?? Het paard stond eerst met zn hoofd over de klep?
(dat zie ík tenminste op de fotos)

Edit En afladen zou ik gewoon doen door er een touw aan te maken, de klep omlaag te laten, en de stang weg halen. Lijkt me makkelijkste manier om een paard af te laden ... Sorry maar dit was een schot voor open doel Lachen

jennifer77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:58

avensis schreef:
CarpeDiem schreef:

Nou dat lijkt me helemaal niet lekker...een paard wat in paniek is even op de vluchtstrook uitladen...

Ja dat heeft nog wel een kwartier geduurd voor ze wat rustig werd,ik denk dat ze uit veiligheids redenen hebben besloten om haar niet uit te laden.Je weet maar nooit,zo vlak langs de snelweg,En het was nog maar de vraag of ze er weer op wou natuurlijk..We hebben dr nu een paar dagen staan, maar het blijkt overigens niet zo n rustig type,bloederig paard.Toen we haar ophaalden leek ze zo rustig...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 08:00

Laad een paard nooit uit op een snelweg of een parkeerplaats bij de snelweg. Of het moet echt niet anders kunnen.

Je hebt dus een goede beslissing genomen om dat niet te doen.
Heb je bij de keuring bloed laten afnemen? Misschien was het paard gedrogeerd (en leek het daarom zo rustig) en dan is dat in de bloedtest terug te vinden.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:31

SuuS1981 schreef:
Bizar hoor, lijkt me vreselijk... Ben "benieuwd" welke DA dit betreft... weet iemand dit?

Heb gehoord dat het om de vriendin van de DA ging. Tong uitsteken

Edit: volgens mij fout gehoord als ik de foto's bekijk, ik herken de da's wel. Lachen

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:36

hippiater schreef:
Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt, menen altijd dat ze moeten inhalen al is het maar met 84 of 85 km/uur, moet de politie nu eens tegen gaan optreden het aantal ongelukken dat door slecht vrachtwagen gedrag wordt veroorzaakt is enorm - let er maar eens op, heb zelf meerdere gevallen meegemaakt en dan moet je maar net een paard hebben dat dat echt niet leuk vindt, helaas is het rijden met dicht zeil/luik ook niet altijd comfortabel voor het paard. Zelf heb ik een vooruitje midden in de trailer, lijkt erop dat paarden dan makkelijker zijn met achteropkomend verkeer, het is slechts een anecdote en de verklaring weet ik niet, wie?

Nou als een chauffeur vind dat een trailer te lanzaam gaat omdat die 80 rijd en een vrachtwagen 90 rijd snap ik wel dat ze gaan inhalen. En sommige chauffeurs snappen toch meestal niet dat een paard ervan kan schrikken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:03

waar staan er foto's dan?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:07

Lilian__ schreef:
hippiater schreef:
Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt, menen altijd dat ze moeten inhalen al is het maar met 84 of 85 km/uur, moet de politie nu eens tegen gaan optreden het aantal ongelukken dat door slecht vrachtwagen gedrag wordt veroorzaakt is enorm - let er maar eens op, heb zelf meerdere gevallen meegemaakt en dan moet je maar net een paard hebben dat dat echt niet leuk vindt, helaas is het rijden met dicht zeil/luik ook niet altijd comfortabel voor het paard. Zelf heb ik een vooruitje midden in de trailer, lijkt erop dat paarden dan makkelijker zijn met achteropkomend verkeer, het is slechts een anecdote en de verklaring weet ik niet, wie?

Nou als een chauffeur vind dat een trailer te lanzaam gaat omdat die 80 rijd en een vrachtwagen 90 rijd snap ik wel dat ze gaan inhalen. En sommige chauffeurs snappen toch meestal niet dat een paard ervan kan schrikken.

maar vrachtwagens mogen ook maar 80 en ze moeten écht ophouden met bijna ín je trailer te gaan rijden Lips are sealed
Als ik dan moet remmen zit hij zeker achterop!

En het meest frustrerende vindt ik dat als ik niet harder kan dan bv 82 ivm iemand voor me, dat de vrachtwagen achter me denkt dat ik niet harder wíl rijden en hij daarom maar ff gaat duwen en bumperkleven achter me.
terwijl ik ivm iemand voor me niet harder kan en diegene niet kan inhalen ivm te veel verkeer op linkerbaan.

2 van de 3 paarden van mij geven er niets om, maar Wisje is al over de voorste buis gesprongen hierdoor...
En ik rij graag door, rij vaak ook met de vrachtwagens mee en dat is dan idd ongeveer 90 maar harder vind ik echt onverantwoord met de trailer, en toch blijf je die vrachtwagens achterin je trailer houden.

Ik ben zelfs 1x in de file uitgestapt Bloos vrachtwagen bleef maar aanduwen en echt vlak er achterop, Wis flipte helemaal, auto en trailer gingen helemaal heen en weer!!
Ik had al een paar keer mn gevarenlicht aangedaan en paar x mn rem aangetikt maar hij bleef maar duwen, en je kan vanaf de vrachtwagen Wis in de trailer zien staan dus je ziet dan toch dat t paard gek wordt..
Dus ik ben uitgestapt en bij die man zn cabine dat opstapje opgeklommen en hem verteld dat mn paard zo gestresst was ivm zijn vrachtwagen en of hij afstand wilde houden
Vond ie niet zo leuk, ik kreeg een grote mond maar ik heb gewoon 10x mn verhaal verteld en toen was ie me beu geloof ik en daarna hield ie afstand.

Wis zat ondertussen al onder de schaafwondjes helaas, maargoed het is gelukkig daarbij gebleven.

En tuurlijk hoe vaker je een paard meeneemt hoe meer ze er aan wennen, maar als ze iedere rit als akelig ervaren ivm die duwende vrachtwagens achter je, dan wennen ze niet maar dan worden ze alleen maar nog angstiger, met alle gevolgen van dien Scheve mond

Ik probeer dus zoveel mogelijk door te rijden op de rechterbaan, en zit er een vrachtwagen achter me te duwen die er niet mee ophoudt n me in gaat halen(waarbij Wis ook flipt, immers met 1 km verschil inhalen duurt lang en dan heeft ze al die herrie naast zich...) dan probeer ik zs in te halen en bij die vrachtwagen weg te zijn.

Ellende is het!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:15

ooit heb ik een hele mooie foto gezien van iemand die achter op zijn trailer had gescheren (over de hele oppervlakte van zijn klep)

iets in het idee van

Truckers doe dit dier een plezier houd afstand (of zo iets)

is dat niet wat?

hippiater

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:23

Gewoon 112 bellen met het nummer van de betreffende vrachtwagen en melden dat hij bumperkleeft en je paard de trailer aan het afbreken gaat, kan soms leuk werken.
NB: Wel handsfree bellen en zelf alles op orde hebben!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:45

Ik heb al eens boze mails naar de bedrijven zelf verstuurd, idd met de vermelding van kenteken, plaats&tijd en dat ik bij een volgende keer direct de politie bel.
Campina was toen de enige die netjes reageerde.
En heb een keer toen een busje die heel aso invoegde en bijna ín de trailer kwam, vervolgens me inhaalde en voor me ineens als een idioot op de rem ging waardoor ik dus met trailer ook heel hard moest remmen, heel boos het bedrijf gebeld.
Busje had nml de tekst achterop: wat vindt u vanmijn rijstijl en het tel nr erbij...ikke bellen, heel boos Nagelbijten / Gniffelen man aan de tel was heel netjes, zeker toen ik meldde dat t busje ook 1 kapot remlicht had en ik ze dus zo een boete bespaarde Knipoog

Ben als ik zonder trailer rij niet zon heethoofd in het verkeer, maar gevaarlijke situaties die anderen verzoorzaken terwijl ik met de trailer rij... nee daar kan ik echt niet tegen!