Edward Gal: 'We gaan niets forceren bij Totilas'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

l0esjj

Re: Edward Gal: 'We gaan niets forceren bij Totilas'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:22

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:41

Ik heb hem gevonden. Is bij mij alleen niet zo mooi beeld. Gaat de hele tijd met schokjes. Wel goed gedaan van Edward zo te zien voor een eerste keer. Misschien nog iets meer op lengte, maar dat zal nog wel komen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:45

VValar schreef:
Feanyth schreef:
Er zijn verschillende die dit doen. Onder andere de Russische Balugar doet ook dit.
Salinero zou het moeten kunnen, maar net als wat ik hier boven zeg denk ik dat hij te vroeg was klaar gestoomd. Hij doet het minder als dat ie het eerst deed. Denk dus zeker wel dat de gewrichten en bovenlijn er onder te lijden hebben.

Zelf geef ik m'n paarden langer de kans om eerst te ontwikkelen voordat ik ze doortrain. Gewoon rustig aan.

Gewoon uit nieuwschierigheid Feanyth, hoe oud zijn jouw paarden dan voordat ze op GP niveau lopen?

Da's een goeie!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:46

Feanyth schreef:
Bibah schreef:
8 jaar en nu al op zn niveau, vraag mij af of dat wel goed is voor zn dier! maar goed je hebt er uitzonderingen bij natuurlijk

Ben het persoonlijk hier mee eens. Het geeft aan dat hij rond z'n 5/6 ongeveer Z of ZZlicht was. Zo jong, en dan dit niveau. Persoonlijk vind ik dat paarden er dan lichamelijk nog niet klaar voor zijn. Ze zijn nog in de groei, net als kinderen. Kinderen laat je ook geen extreem zware training doorgaan omdat de lichamen er nog niet klaar voor zijn. Het is niets voor niets dat het minimum leeftijd bij Turnen omhoog is gegaan.
Ditzelfde geldt voor paarden.
Het is een super paard. En dat terwijl ik zelf geen fan ben van Gribaldi's. Maar vind wel dat het rustiger mag. Meer tijd nemen om het dier de kans te geven lichamelijk klaar te zijn voor dit werk.

magic_lover schreef:
alleen die passage en piaffe al... Vingers aflikken
Afbeelding

geen een van de GP paarden die nu in de top lopen/liepen heb ik ooit zo zien gaan zitten daarin Nagelbijten / Gniffelen

Er zijn verschillende die dit doen. Onder andere de Russische Balugar doet ook dit.
Salinero zou het moeten kunnen, maar net als wat ik hier boven zeg denk ik dat hij te vroeg was klaar gestoomd. Hij doet het minder als dat ie het eerst deed. Denk dus zeker wel dat de gewrichten en bovenlijn er onder te lijden hebben.

Zelf geef ik m'n paarden langer de kans om eerst te ontwikkelen voordat ik ze doortrain. Gewoon rustig aan.

En Ferro ging ook echt zitten!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:46

L0esjj: Bedankt voor de link, had het filmpje nog niet gezien.

Tuurlijk is de bevestiging nog lang niet daar waar het hoort, maar het ziet er erg fijn en sympathiek uit. En kan niet anders zeggen dat het een heel harmonieus beeld geeft, heb Edward zelf nog nooit zo rustig op het paard zien zitten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:47

Feanyth schreef:
12 jaar ongeveer.
Heb op dit ogenblik een merrie staan die mogelijk eerder kan. Maar wil het niet forceren. Ze is nog maar 8. Op het moment m1, maar in de training Z1. Heb haar de wissels nog niet geleerd. Maar ze pakt alles erg makkelijk op. Ietsje te makkelijk.

Begrijp ik je goed dat je een paard met 12 jaar in de GP hebt gereden?

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:33

Bibah schreef:
@ Babel: klopt, dat heb ik ook gezien, maar dat gebeurd ook bij een Salinero nog weleens (even als voorbeeld) ... het totale plaatje zag er egwoon goed uit
Dit heeft vind ik niks met zijn jeugdige leeftijd te maken maar eerder met het feit dat hij nog maar recentelijk Grand Prix is gestart

Hoe weet je dat? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, vraag me alleen af hoe je dat met zekerheid kan zeggen...

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:21

Behalve dat ik het heel knap vind wat Totilas hier heeft laten zien, ziet de rijbaan er ook veel beter uit!

Tijdens de hengstencompetitie lag het zeg maar op de grond!!!
Zouden ze op bokt meelezen?

Remco73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:29

Wie weet wanneer Totilas de Intermediaire II gelopen heeft ?
Wat was de score daarin ?

okeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:56

Volgens mij weten edward en Hans wel wat ze met hun paarden doen. Die jongens hebben zoveel ervaring en ook met jonge paarden. En ze hoeven natuurlijk niet alle dagen op dit niveau te lopen.

En dan nog een vraag. Als jij voor het eerst in een hogere klasse start gaat het bij jou dan ook allemaal vlekkeloos!? En dan denk ik dat het verschil in hun proeven wel iets groter zijn als in onze basis dressuur van b naar L naar m naar z!

ik hoop dat we nog lang van hem mogen genieten.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:42

Zo wat een topper zeg!

Volgens mij is hij al wel aangeboden op de hengstenkeuring als ik mij niet vergis.
Kwam er niet door... Waren de mensen toen nogal verbaasd over!

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:19

Remco73 schreef:
Wie weet wanneer Totilas de Intermediaire II gelopen heeft ?
Wat was de score daarin ?

Die heeft hij niet gelopen.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:22

Wat een geweldig paard Haha!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:20

ik meende dat hij wel inter 2 heeft gelopen, maar kan t niet met zekerheid zeggen...