Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
VValar schreef:Feanyth schreef:Er zijn verschillende die dit doen. Onder andere de Russische Balugar doet ook dit.
Salinero zou het moeten kunnen, maar net als wat ik hier boven zeg denk ik dat hij te vroeg was klaar gestoomd. Hij doet het minder als dat ie het eerst deed. Denk dus zeker wel dat de gewrichten en bovenlijn er onder te lijden hebben.
Zelf geef ik m'n paarden langer de kans om eerst te ontwikkelen voordat ik ze doortrain. Gewoon rustig aan.
Gewoon uit nieuwschierigheid Feanyth, hoe oud zijn jouw paarden dan voordat ze op GP niveau lopen?
Feanyth schreef:Bibah schreef:8 jaar en nu al op zn niveau, vraag mij af of dat wel goed is voor zn dier! maar goed je hebt er uitzonderingen bij natuurlijk
Ben het persoonlijk hier mee eens. Het geeft aan dat hij rond z'n 5/6 ongeveer Z of ZZlicht was. Zo jong, en dan dit niveau. Persoonlijk vind ik dat paarden er dan lichamelijk nog niet klaar voor zijn. Ze zijn nog in de groei, net als kinderen. Kinderen laat je ook geen extreem zware training doorgaan omdat de lichamen er nog niet klaar voor zijn. Het is niets voor niets dat het minimum leeftijd bij Turnen omhoog is gegaan.
Ditzelfde geldt voor paarden.
Het is een super paard. En dat terwijl ik zelf geen fan ben van Gribaldi's. Maar vind wel dat het rustiger mag. Meer tijd nemen om het dier de kans te geven lichamelijk klaar te zijn voor dit werk.magic_lover schreef:alleen die passage en piaffe al...
geen een van de GP paarden die nu in de top lopen/liepen heb ik ooit zo zien gaan zitten daarin
Er zijn verschillende die dit doen. Onder andere de Russische Balugar doet ook dit.
Salinero zou het moeten kunnen, maar net als wat ik hier boven zeg denk ik dat hij te vroeg was klaar gestoomd. Hij doet het minder als dat ie het eerst deed. Denk dus zeker wel dat de gewrichten en bovenlijn er onder te lijden hebben.
Zelf geef ik m'n paarden langer de kans om eerst te ontwikkelen voordat ik ze doortrain. Gewoon rustig aan.
Feanyth schreef:12 jaar ongeveer.
Heb op dit ogenblik een merrie staan die mogelijk eerder kan. Maar wil het niet forceren. Ze is nog maar 8. Op het moment m1, maar in de training Z1. Heb haar de wissels nog niet geleerd. Maar ze pakt alles erg makkelijk op. Ietsje te makkelijk.
Bibah schreef:@ Babel: klopt, dat heb ik ook gezien, maar dat gebeurd ook bij een Salinero nog weleens (even als voorbeeld) ... het totale plaatje zag er egwoon goed uit
Dit heeft vind ik niks met zijn jeugdige leeftijd te maken maar eerder met het feit dat hij nog maar recentelijk Grand Prix is gestart
Remco73 schreef:Wie weet wanneer Totilas de Intermediaire II gelopen heeft ?
Wat was de score daarin ?