Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek *UPDATE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:09

Citaat:
Om de chauffeur nou gelijk tegen de muur te zetten, en op em los te schieten, vind ik bijzonder ver gaan. We letten ALLEMAAL weleens niet op! Hoevaak betrap je jezelf niet als je iets zoekt, een CD, of ff met je giechel in het spiegeltje van je zonnekleppie zit te loeren, zonder enig blik op de weg voor je, of als je stiekem toch zit te smsen, bellen, of anderzijds dingen met je telefoon doet, en vervolgens denkt "Oh sh*t, wel in je eigen rijstrookje blijven mop"??? Ik durf te wedden dat bijna niemand het toegeeft, maar iedereen heeft het weleens meegemaakt.

uhhh zou zeggen spreek voor je zelf .. of eigenlijk hoop ik dat jhij als vrachtwagen chauffeur wel heel
erg veel beter weet of iig doet dan dit ..

heb zoiezo geen mobiele telefoon Clown en tegen me zelf giegellen ? ja in gedachte Clown
verder regel ik de radio echt stil staand maar zeker niet rijdend terwijl ik naar de radio kijk
als het niet blind kan doe ik het niet , heb immers de ogen op de weg nodig Bloos

zal wel uitstervend ras zijn Bloos

Citaat:
Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum zitten die ook daadwerkelijk beroepsmatig hun dagelijks brood verdienen door het besturen van een grote 40 tons vrachtwagencombinatie, maar ik weet wel, dat als je er geen kaas van hebt gegeten, je ook geen recht van spreken hebt wat de rij-eigenschappen van zo'n mastodont zijn (want dat zijn 'wij' in de ogen van velen). Ik zit ook weleens over de streep van de vluchtstrook ja, maar dat komt echt niet doordat ik het leuk vind om op dat moment ff een rukkie aan me stuur te geven. Dat kan door diverse zaken komen. Door een hobbel in het wegdek, door een windvlaag, door de rijwind van mijn voorganger (mits je er (te) dicht op zit), door een auto die mij passeert met dusdanig hoge snelheid, dat mijn hele truck ervan heen en weer schud, etc.

mijn man leest hier mee .. ja op een piepkuiken van zeg 8 meter en leeg , ja .. die heeft last van als die door belg die de nederlandse wet niet kent ingehaald word door een andere vrachtwagen .. moet het wel snel gebeuren

met zijn huidige 12 meter bak nergens last van

en met een volle 40tonner .. sorrie maar geen last van juppies die m in halen
en andere vrachtwagen zijn in de regel begrensd en dan kan je dus goed anticiperen op
de trek en zuig kracht

verder de bazen zeggen rijden rijden rijden ./. wat nou niks zeiken rijden .. welke rijtijden wet ,,
voor jou 10 anderen .. met de electronische tachograaf .. ja dan word het moeilijker
maar die zit nog lang niet in elke auto

al stond er geen gevaren driehoek .. zolang je geen pech hebt heb je niks op de vlucht strook te zoeken ..
en een ieder , ook of eigenlijk zeer zeker vrachtwagen chauffeur s (vanwege langere remweg) behoren VOORUIT
te kijken te anticiperen

daarbij .. uit de auto gaan
leuk en dan waarheen ?
ik kan bv echt niet over de vangrails komen met mijn oude lijf
in deze temperatuur buiten staan is ook alles behalve "leuk"
en net voor of net na de auto te gaan staan lijkt me dan nog minder veilig
lijkt me dat een auto eerder gezien word dan een oud lijk langs de kant vd weg

al met al ben erg blij dat het mijn paard niet was
lijkt me echt verschrikkelijk om te zien of mee te maken

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:24

heb zelf drie weken geleden nog op de vluchtstrook gestaan. Tijdens het rijden zei mijn auto nee ik doe het niet meer. gelukkig nog aan de kant gekregen, zo ver mogelijk, uitstappen en wachten maar op de anwb. ik heb wel in de kou in het donker buiten gestaan. het enige wat ik continu dacht was, laat de vrachtwagens aub niet de vluchtstrook opkomen want dan gaat mijn autootje nog meer kapot.
Het is verschrikkelijk wat hier gebeurd is. Maar met snelheden van 80 a 90 km per uur met zo een gevaarte op de weg is het inderdaad niet veilig op de vluchtstrook. volgens mij is het ook niet makkelijk om zo een gevaarte makkelijk en snel bij te sturen. Althans mijn ervaring is dat het toch wat meters nodig heeft om weer terug op de weg te komen (ik rijd zelf niet in de vrachtwagen, maar ben wel veel op de weg).
Ik hoop dat als er een tweede paard in de trailer stond dat hij er goed van af gekomen is.

Sterkte voor de eigenaar.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:41

nickyu

sorry hoor, maar ja als jij in je auto blijft zitten, risceer je zelf je leven Clown en ja ik heb ook me rijbewijs, en zo makelijk weg sturen lukt niet Knipoog

beetje flauw hoe je het neer zet

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:02

en dan moet ik maar naast mijn auto staan ? das veilig Vork
kom echt never nooit niet , zeker niet in die kou over de vangrail heen ..

makkelijk wegsturen lukt idd niet met een gevaarte
maar om nu te stellen dat we allemaal wel eens niet op letten dmv makeup checken
mobiel bellen radio of ons zelf in de spiegel bekijken is ook erg uh overdreven
mag toch hopen dat 99% vd mensen dat niet doet .. en zeker niet iemand
waarvan op de weg rijden zijn / haar beroep is ..

daarbij als we dus de uitwijk van x cm zodat de vrachtwagen iets op de vluchtstrook kan rammen goed praten
dan hoop ik die chauffeur toh nooit in de randstad of elders tegen te komen
daar die de zelfde afwijking dan ook heeft als die op de middelste baan (voorgesorteerd) rijd
en ik m met mijn koter in de auto reachts naast m rijd ...

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:07

Afschuwelijk... mn vader heeft het paard zien liggen, vrachtwagen helemaal aan flarden en stond in de bosjes, en het paard lag een stuk verder op, maar dat is ook niet raar met zo'n snelheid.. Sterkte

Er worden hier inderdaad teveel conclusies getrokken, het is natuurlijk ook makkelijk om zomaar dingen over een ander op een forum neer te zetten, maar vergeet ook niet dat dit iedereen kan overkomen.. en het nogal makkelijk is om te oordelen over een persoon terwijl je niet eens de reden weet waarom die vrachtwagen op de vluchtstrook reed.

Ik verdedig niet de chauffeur ook ik weet de reden niet maar ik veroordeel hem ook niet zoals velen hier op bokt te gemakkelijk doen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:19

nickyu nu schilder jij nog die chauffeur af Boos! je weet niet wat hij aan het doen is geweest !!
je moet denk eens blik op de weg kijken. worden zat opnamens gemaakt over automobilisten die andere dingen aan het doen zijn, wat ik ook niet snap, maar ik geloof echt niet dat jij niet eens om je heent kijkt waar je bent. Knipoog

Tis ook een trauma voor die chauffeur wat er gebeurt is denk daar niet te licht over Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:29

Bolderbast schreef:
Ik moest het gewoon ff kwijt. Of het gewaardeerd is, is een tweede, maar ik vond het gewoon ff nodig om mijn beroepstechnische mening te uiten over dit voorval.

Ja het is moeilijk want ik begrijp beide kanten heel goed. Ik heb zelf paarden en ben stapel op ze maar ik weet ook hoe het is om met een combi van 50 ton te rijden.
Het is gewoon vreselijk dat het gebeurd is. Zolang we de oorzaak nog niet weten blijft het speculeren waarom de chauffeur op de vluchtstrook terecht kwam precies waar die trailer stond. Soms zijn dingen ook gewoon weleens stomme pech. Ik hoop dat het mij nooit overkomt. (van beide kanten niet, als chauffeur niet maar ook als paardeneigenaar niet.)

(welkom trouwens Jeffrey! Haha!, nooit gedacht nog meer V8 leden hier op bokt te treffen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:32

Citaat:
Op woensdag 10 december heeft er op de A28 ter hoogte van Oldebroek vlak voor 11:00 uur een aanrijding plaatsgevonden tussen een vrachtwagencombinatie en een paardentrailer. Hierbij is een paard omgekomen en zijn twee mensen gewond geraakt.

De aanrijding vond plaats op de weghelft richting Amersfoort. Een paardentrailer bestuurd door een 36-jarige man uit Heino stond met pech op de vluchtstrook toen deze werd aangereden door een vrachtwagencombinatie bestuurd door een 29-jarige man uit België. De vrachtwagenchauffeur reed op de rechter weghelft en heeft de paardentrailer niet opgemerkt.

Om nog onduidelijke reden heeft de vrachtwagen een stuk deels op de vluchtstrook gereden, met de aanrijding met de paardentrailer tot gevolg. De paardentrailer vloog over de kop. Hierbij kwam het paard wat werd vervoerd om het leven en raakten beide inzittenden (naast de bestuurder ook een 18-jarig meisje uit Heino) gewond. Beide zijn per ambulance naar een ziekenhuis in Zwolle vervoerd. Zowel de paardentrailer als de vrachtwagencombinatie kwamen in de rechterberm tot stilstand tegen enkele bomen.

Er is een dierenarts ter plaatse gekomen voor het paard maar het paard bleek helaas al overleden te zijn.
De Verkeersongevallendienst van de politie kwam ter plaatse om de toedracht van het ongeluk vast te stellen.

http://www.locomediagroep.nl

ElTiNa88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:33

dit mag toch niet gebeuren in nederland
het is toch allemaal zo goed geregeld hier .
het lijkt niet goed te gaan met de inzittenden .
sterkte en heel veel beterschap rudy .

Fitzroy

Re: Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:42

Heel veel sterkte en beterschap voor de inzittenden. Ik begrijp dat het dus niet goed gaat met hen?
Verschrikkelijk, het zal je maar gebeuren.

Als ik zie wat vrachtwagenchauffeurs allemaal uitvreten terwijl ze met rijden bezig horen te zijn verbaast het me niets Boos!
Sorry dat ik het zeg maar het valt mij altijd op hoe onverantwoord ze bezig zijn. Ook plakken bovenop je trailer terwijl er een paard in staat.
En over Blik op de weg of Wegmisbruikers gesproken: toevallig ging het daar pas nog over het plakken van vrachtwagenchauffeurs.

Grit

Re: Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek *UPDAT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:45

Het is al vaker gezegd, maar was ook het eerste wat in mij op kwam; wat een nachtmerrie, ik wil er niet over nadenken hoe dat eruit heeft gezien.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:00

verschrikkelijk. toch moet je altijd gaan staan dan de vluchtstrook. echt in de berm.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:13

Ik heb het ongeluk gezien vandaag.. Verdrietig
Wij waren op weg naar de Hengstenkeuring in Ermelo.
Alle hengsten die op de lijst stonden heb ik daar overigens wel gezien.
Dus naar mijn idee was het geen hengst die mee zou doen aan de 1e bezichtiging.
Dan had het paard er ook al voor 11 uur moeten zijn..

Maar wij kwamen even na Zwolle in de file.
Op een gegeven moment zagen we een vrachtwagen geheel schuin op de weg staan..
En in de berm stond het andere autotje (ik dacht dat het een paardenvrachtautotje was) met de neus de andere kant op.
Het dak was er helemaal af...
Ik zei tegen m'n oom: dat lijkt wel een paardenwagen....
Vervolgens reden we er langs keek ik naar rechts en zag ik het dode paard op de rechterweghelft liggen Verdrietig
Ik schrok mega erg, sloeg de handen voor mn hoofd en kon wel gillen!!!
Het paard lag met een deken over zich heen en leek er nog redelijk uit te zien.. het ging zo snel allemaal!!
Het ongeluk was overigens net gebeurt want Amulance en brandweer kwam ons inhalen...

Voor zo ver ik kon zien was er op dat punt geen vangrail, en of het busje in de berm of op de vluchtstrook stond kan ik ook niet zeggen.
Het maakt ook allemaal niet meer uit..
Helaas is het paard dood, maar die was denk ik wel op slag dood, wat maar beter is.
Gelukkig zijn er geen mensen overleden...
Sterkte voor iedereen die ermee betrokken was!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:15

jeetje, jij ook sterkte, want dit blijf je wel even op je netvlies zien...

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:16

Jeetje verschrikkelijk.. Sterkte! Ach gut Is niet niets om zoiets te zien.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:20

CoriienRN schreef:
nickyu nu schilder jij nog die chauffeur af Boos! je weet niet wat hij aan het doen is geweest !!
je moet denk eens blik op de weg kijken. worden zat opnamens gemaakt over automobilisten die andere dingen aan het doen zijn, wat ik ook niet snap, maar ik geloof echt niet dat jij niet eens om je heent kijkt waar je bent. Knipoog

Tis ook een trauma voor die chauffeur wat er gebeurt is denk daar niet te licht over Knipoog

nee maakte me boos over een uitspraak van een chauffeur
over in de spiegel kijkende smsende mensen etc
en andere slappe excuses waardoor je op de vluchtstrook eindigd
smoesend verzinnend voor ..

kijk er kan altijd iets gebeuren

maar om zo´n combi over het hoofd te zien omdat je sec in de spiegel kijkt
(hebben niet eens spiegel op de bestuurders kant maarokee stel ..) dan heb je echt al iets langer
niet vooruit gekeken , heb je echt liggen slapen , ben je onwel geworden of echt compleet niet op zitten letten
zoiets zie je niet `zomaar`over het hoofd

dat je met zo'n combi niet binnen paar meter stil staat weet ik
heb een slipcursus vrachtwagen / geladen oplegger gevolgd Bloos

we hopen dit nooit , niet als `slachtoffer `noch als chauffeur dit mee te maken
en onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers in het ziekenhuis en diens familie / vrienden
en het arme arme paard ..

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:21

Jeetje dit is dicht bij ons gebeurd... bah ! Wat een nachtmerrie!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:23

Imago01 schreef:
Tenzij de vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor ander naderend gevaar, vind ik dat zijn rijbewijs ingenomen moet worden en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Wel mogelijkheid tot omscholen (dus geen uitkerinkie trekken, aan het werk met je reet) en ander werk te doen geven; iets waarvan hij/zij de verantwoordelijkheden wel aankan!
In dat werk mogen gewoon geen fouten gemaakt worden, klaar. Je speelt met levens. Hoe menselijk een fout dan ook kan zijn...
Helaas wordt er nog veel te veel gesjoemeld met de tachograaf en rij- en rusttijden.
Mocht de chauffeur lang over zijn grens van rijtijden heenzitten op aandringen van de baas, moet de werkgever ook nog voor het gerecht gesleept worden...
Maar ik ben hier nogal resoluut in, dat besef ik me heel goed!
En al die andere debielen op de weg? Ook nooit meer in de auto. Vind dit wel een beetje overdreven hoor.

Waarom blijven mensen in godsnaam in de auto zitten als je met pech op de vluchtstrook staat?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:29

Imago01 schreef:
Tenzij de vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor ander naderend gevaar, vind ik dat zijn rijbewijs ingenomen moet worden en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Wel mogelijkheid tot omscholen (dus geen uitkerinkie trekken, aan het werk met je reet) en ander werk te doen geven; iets waarvan hij/zij de verantwoordelijkheden wel aankan!
In dat werk mogen gewoon geen fouten gemaakt worden, klaar. Je speelt met levens. Hoe menselijk een fout dan ook kan zijn...
Helaas wordt er nog veel te veel gesjoemeld met de tachograaf en rij- en rusttijden.
Mocht de chauffeur lang over zijn grens van rijtijden heenzitten op aandringen van de baas, moet de werkgever ook nog voor het gerecht gesleept worden...
Maar ik ben hier nogal resoluut in, dat besef ik me heel goed!

sorry hoor maar een gewoone automobilist kan dit ok overkomen.
er gebeuren zo veel zinloze ongelukken, maar omdat hierbij perongeluk een paard bij betrokken is is dit veel erger?
vind het echt wel heel erg en wens de eigenaar veel sterkte.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:32

jeetje dat is vlak bij mij in de buurt gebeurd....Wat erg! Beterschap aan de inzittenden en sterkte met het verlies van het paard.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:34

Allereerst sterkte voor de eigenaar en alle andere betrokkenen! Persoonlijk denk ik wel dat het beter is dat het paard is omgekomen, dan dat de vrachtwagen direct het busje had geraakt en het misschien ook nog mensenlevens had gekost.....

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:50

Vreselijk.. hoop dit echt nooit maar dan ook nooit mee te maken.
Hoop dat de inzittende geen blijvend letsel opgelopen hebben.

Voor wat betreft al het "commentaar" op de vrachtwagen chauffeur:
Ik weet niet wat er precies is gebeurd en (ver)oordeel de chauffeur dan ook niet. Er kunnen tal van redenen zijn waarom hij op de vluchtstrook beland is.
Oordeel pas als je weet waar je over praat.. rij eens voor de grap een keertje mee met een chauffeur bij je uit de buurt dan zul je zelf ervaren hoe het is om met een grote combinatie de weg op te gaan.. hoe weinig automobilisten er rekening mee houden dat een vrachtwagen niet zo makkelijk te corrigeren is als een luxe auto, de heerlijke spoorvorming op tal van hollandse snelwegen op de rechterbaan.. auto's die je afsnijden en dan voor je nues ineens 60 gaan rijden op de snel weg etc ect ..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:56

Afschuwelijk..
Heb er niet meer woorden voor.
De nachtmerrie voor iedere trailer bestuurder...
Sterkte voor de nabestaanden.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:58

Bolderbast schreef:
Ik vind dat iedereen hier wel heel erg duidelijk weet te vertellen hoe het 'waarschijnlijk' is gebeurd!

Ik snap best dat jullie allemaal denken 'oh wat erg voor dat paard'.. Die is er niet meer, dus die heeft weinig aan jullie medeleven. Dat jullie het erg vinden voor de bestuurders van het busje, dáár kan ik me wel in vinden, want stel het is je eigen paard, er gebeurt zoiets, en ineens is je paard er niet meer, binnen enkele seconden. Dat is niet te realiseren, noch te bevatten, maar het blijft de realiteit.

Om de chauffeur nou gelijk tegen de muur te zetten, en op em los te schieten, vind ik bijzonder ver gaan. We letten ALLEMAAL weleens niet op! Hoevaak betrap je jezelf niet als je iets zoekt, een CD, of ff met je giechel in het spiegeltje van je zonnekleppie zit te loeren, zonder enig blik op de weg voor je, of als je stiekem toch zit te smsen, bellen, of anderzijds dingen met je telefoon doet, en vervolgens denkt "Oh sh*t, wel in je eigen rijstrookje blijven mop"??? Ik durf te wedden dat bijna niemand het toegeeft, maar iedereen heeft het weleens meegemaakt.

Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum zitten die ook daadwerkelijk beroepsmatig hun dagelijks brood verdienen door het besturen van een grote 40 tons vrachtwagencombinatie, maar ik weet wel, dat als je er geen kaas van hebt gegeten, je ook geen recht van spreken hebt wat de rij-eigenschappen van zo'n mastodont zijn (want dat zijn 'wij' in de ogen van velen). Ik zit ook weleens over de streep van de vluchtstrook ja, maar dat komt echt niet doordat ik het leuk vind om op dat moment ff een rukkie aan me stuur te geven. Dat kan door diverse zaken komen. Door een hobbel in het wegdek, door een windvlaag, door de rijwind van mijn voorganger (mits je er (te) dicht op zit), door een auto die mij passeert met dusdanig hoge snelheid, dat mijn hele truck ervan heen en weer schud, etc.

Ik zal vooral niet uitsluiten dat de oorzaak helemaal niet bij de chauffeur ligt. Want ik was er tenslotte niet bij, ik ken die beste man ook niet. Voor hetzelfde geld was het inderdaad WEL zijn schuld, doordat ie ff indutte, of iets aan het pakken was zonder zijn aandacht op de weg te houden, of dat ie zodanig dicht op zijn voorganger reed (Terwijl je daar niet mag inhalen (weet ik toevallig) dat het totale zicht voor hem beperkt werd tot de afstand tussen hem en zijn voorganger, en geen cm meer. Maar aangezien dit ongeval op TIG websites vermeldt wordt, met de mededeling dat 'de vrachtwagen door onbekende oorzaak over de streep kwam', blijft dit allemaal pure gisserij. Ik vind de mensen die nog altijd die stokoude visie hebben van een vrachtwagenchauffeur die 's morgens vroeg opstaat om te werken, en pas 's avonds laat klaar is, en blahblah echt zo achterhaald! Op het moment dat ik in de truck stap, en mijn tachograafschijf (jaja, schijf, ik heb nog niet zo'n 'pas') in het apparaat doe, vanaf dat moment, 15 uur later, met de daartussen verplichte pauzes (na 4,5u rijden verplicht 45min. pauze nemen, op een maximaal van 9/10u rijden per dag) moet ik alweer stoppen met werken, daar wij maximaal 15 uur op een dag mogen werken, incl. pauzes, rij-uren en arbeids-uren. Dus begin ik 's morgens om 05.00u, dan weet ik al dat ik 's avonds, ongeacht waar ik me op dat moment bevindt, om 20.00u alweer aan het einde van mijn werkdag zit. Mensen die van 09 tot 17u werken mogen het veel vinden, maar in onze beroepstak, stelt het maar weinig voor.

Moet ik hier nog wel ff bij vermelden dat ik het buitengewoon stom vind van beiden inzittenden, dat ze ook daadwerkelijk in de auto zijn blijven zitten. Ik weet ook wel dat het stervenskoud is buiten op 't moment, maar ik sta liever te rillen op mijn benen, dan dat ik een 40-tonner in me nek krijg. En als de auto het niet meer doet, dan doet de verwarming het tenslotte ook niet meer, en die warmte die in een auto zit, is er net zo snel weer uit. En of er een gevarendriehoekje is geplaatst, is ook maar de vraag. Als dat wel het geval is, mijns inziens althans, dan zien automobilisten/vrachtwagenchauffeurs dat over het algemeen wel, als die 50/100 meter achter de auto staat. Want dan weten mensen dat er een voertuig op de vluchtstrook staat met pech binnen die afstand. Maarja, als men lekker warmpjes in de auto zit en denkt; "ach, zo'n gevarendriehoek, wat heeft dat voor zin, we blijven lekker warm in de auto zitten, en bellen op 't gemakkie de pechdienst". Dom dom dom. Het lijkt me niet de ideale plaats om je laatste adem uit te blazen, dus vraag daar dan ook niet om!

Ik moest het gewoon ff kwijt. Of het gewaardeerd is, is een tweede, maar ik vond het gewoon ff nodig om mijn beroepstechnische mening te uiten over dit voorval.

Grtz...

Mooi gezegd Jeff OK dan!

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:03

Fitzroy schreef:
Heel veel sterkte en beterschap voor de inzittenden. Ik begrijp dat het dus niet goed gaat met hen?
Verschrikkelijk, het zal je maar gebeuren.

Als ik zie wat vrachtwagenchauffeurs allemaal uitvreten terwijl ze met rijden bezig horen te zijn verbaast het me niets Boos!
Sorry dat ik het zeg maar het valt mij altijd op hoe onverantwoord ze bezig zijn. Ook plakken bovenop je trailer terwijl er een paard in staat.
En over Blik op de weg of Wegmisbruikers gesproken: toevallig ging het daar pas nog over het plakken van vrachtwagenchauffeurs.

Welja, alle chauffeurs tegen de muur, en schieten maar...
Misschien moest deze chauffeur wel uitwijken voor een of ander ei wat op de linkerbaan aan het lamzakken was Rolleyes .
Ik rijd veel in de spits en zie vaak met grote ergernis hoe automobilisten hun autootje voor een vrachtwagen gooien om toch vooral 2 seconden eerder thuis te zijn (Jamaar er is toch ruimte? Nee, dat is nou de ruimte die ze nodig hebben voor de langere remweg Pling ), auto's trucks er niet tussen laten met ritsen (oeeeh, dat scheelt weer 2 seconden) en wel meer acties. Onverantwoord?
Trucks zijn vaak begrensd op 80 km. Ik vind het niet gek dat ze op maximale snelheid rijden. Op het moment dat je met 75 km met trailer voor hen gaat rijden en zij hebben inhaalverbod, zorgt dat voor irritatie. Niet goed te praten, maar rekening houden met elkaar kan geen kwaad van beide kanten.
Ik heb meerdere chauffeurs in de familie, die ik zo elk paard mee geef in de trailer, omdat ik ze blind vertrouw wat het rijden met mijn dieren betreft. Ken een hoop mensen die met paardentrailers in de rondte toeren, die mijn paard NIET meekrijgen.

Ik wil de slachtoffers heel veel sterkte wensen, maar ook de chauffeur die dit voor zijn ogen heeft zien gebeuren. Die stapt echt morgen niet fluitend in zijn wagen...