Citaat:Om de chauffeur nou gelijk tegen de muur te zetten, en op em los te schieten, vind ik bijzonder ver gaan. We letten ALLEMAAL weleens niet op! Hoevaak betrap je jezelf niet als je iets zoekt, een CD, of ff met je giechel in het spiegeltje van je zonnekleppie zit te loeren, zonder enig blik op de weg voor je, of als je stiekem toch zit te smsen, bellen, of anderzijds dingen met je telefoon doet, en vervolgens denkt "Oh sh*t, wel in je eigen rijstrookje blijven mop"??? Ik durf te wedden dat bijna niemand het toegeeft, maar iedereen heeft het weleens meegemaakt.
uhhh zou zeggen spreek voor je zelf .. of eigenlijk hoop ik dat jhij als vrachtwagen chauffeur wel heel
erg veel beter weet of iig doet dan dit ..
heb zoiezo geen mobiele telefoon
en tegen me zelf giegellen ? ja in gedachte
verder regel ik de radio echt stil staand maar zeker niet rijdend terwijl ik naar de radio kijk
als het niet blind kan doe ik het niet , heb immers de ogen op de weg nodig
zal wel uitstervend ras zijn
Citaat:Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum zitten die ook daadwerkelijk beroepsmatig hun dagelijks brood verdienen door het besturen van een grote 40 tons vrachtwagencombinatie, maar ik weet wel, dat als je er geen kaas van hebt gegeten, je ook geen recht van spreken hebt wat de rij-eigenschappen van zo'n mastodont zijn (want dat zijn 'wij' in de ogen van velen). Ik zit ook weleens over de streep van de vluchtstrook ja, maar dat komt echt niet doordat ik het leuk vind om op dat moment ff een rukkie aan me stuur te geven. Dat kan door diverse zaken komen. Door een hobbel in het wegdek, door een windvlaag, door de rijwind van mijn voorganger (mits je er (te) dicht op zit), door een auto die mij passeert met dusdanig hoge snelheid, dat mijn hele truck ervan heen en weer schud, etc.
mijn man leest hier mee .. ja op een piepkuiken van zeg 8 meter en leeg , ja .. die heeft last van als die door belg die de nederlandse wet niet kent ingehaald word door een andere vrachtwagen .. moet het wel snel gebeuren
met zijn huidige 12 meter bak nergens last van
en met een volle 40tonner .. sorrie maar geen last van juppies die m in halen
en andere vrachtwagen zijn in de regel begrensd en dan kan je dus goed anticiperen op
de trek en zuig kracht
verder de bazen zeggen rijden rijden rijden ./. wat nou niks zeiken rijden .. welke rijtijden wet ,,
voor jou 10 anderen .. met de electronische tachograaf .. ja dan word het moeilijker
maar die zit nog lang niet in elke auto
al stond er geen gevaren driehoek .. zolang je geen pech hebt heb je niks op de vlucht strook te zoeken ..
en een ieder , ook of eigenlijk zeer zeker vrachtwagen chauffeur s (vanwege langere remweg) behoren VOORUIT
te kijken te anticiperen
daarbij .. uit de auto gaan
leuk en dan waarheen ?
ik kan bv echt niet over de vangrails komen met mijn oude lijf
in deze temperatuur buiten staan is ook alles behalve "leuk"
en net voor of net na de auto te gaan staan lijkt me dan nog minder veilig
lijkt me dat een auto eerder gezien word dan een oud lijk langs de kant vd weg
al met al ben erg blij dat het mijn paard niet was
lijkt me echt verschrikkelijk om te zien of mee te maken
je weet niet wat hij aan het doen is geweest !!
, nooit gedacht nog meer V8 leden hier op bokt te treffen)

Is niet niets om zoiets te zien. 
.
), auto's trucks er niet tussen laten met ritsen (oeeeh, dat scheelt weer 2 seconden) en wel meer acties. Onverantwoord?