Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel go

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:15

ThePast03 schreef:
Wat ik gezegd heb is dat ik het verschrikkelijk blijf vinden dat eigenaren zelf niet hun verantwoording willen nemen en zogenaamde goede tehuizen zoeken voor hun oude/zieke/chronisch geblesseerde paarden waardoor dit soort dieren op paardenmarkten verschijnen.

Het zijn de mensen die deze dieren afdanken die schuldig zijn aan het feit dat er oude en zieke paarden op de markt staan. Maar daar wordt steeds overheen gepraat want die man uit Nietap moet en zal aan de schandpaal. Zelfs als de AID en een onafhankelijke dierenarts zeggen dat de dieren goed verzorgd worden.

Dat is wat wij ook zeggen, en dat is hetgeen ook EXACT terug komt in de petitie.... ik ben het dus volstrekt met je eens.
Dat is de wortel vh probleem.... 'het handelen met zieke/wrakker dieren' en 'het gebrek aan goede regelgeving in de wet'.

KiWiKo

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:16

Joto................ hoe kan jij in hemelsnaam een mening geven over iets wat je niet irl hebt gezien in de media???????????

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:18

Ik zeg dat toch ik het eerst wil zien? :S

Billy

Yeahhhh, penny's to the rescue Haha! Haha!
Ik kan me niet voorstellen dat de AID aan een particulier zulke informatie geeft, en in de media een ander verhaal vertelt.....

KiWiKo

Ninx schreef:
ThePast03 schreef:
Wat ik gezegd heb is dat ik het verschrikkelijk blijf vinden dat eigenaren zelf niet hun verantwoording willen nemen en zogenaamde goede tehuizen zoeken voor hun oude/zieke/chronisch geblesseerde paarden waardoor dit soort dieren op paardenmarkten verschijnen.

Het zijn de mensen die deze dieren afdanken die schuldig zijn aan het feit dat er oude en zieke paarden op de markt staan. Maar daar wordt steeds overheen gepraat want die man uit Nietap moet en zal aan de schandpaal. Zelfs als de AID en een onafhankelijke dierenarts zeggen dat de dieren goed verzorgd worden.

Dat is wat wij ook zeggen, en dat is hetgeen ook EXACT terug komt in de petitie.... ik ben het dus volstrekt met je eens.
Dat is de wortel vh probleem.... 'het handelen met zieke/wrakker dieren' en 'het gebrek aan goede regelgeving in de wet'.

de handel is het probleem niet............... het probleem is de eerste verkoper!

in de handel wordt er nog redelijk voor gezorgd, een dood paard is een kostenpost....... en er moet verdiend worden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:19

Ninx schreef:

Dus jullie gaan je richten op de mensen die hun oude/zieke/chronisch geblesseerde paarden verkopen in plaats van naar de slacht te brengen/inslapen of zelf tot hun einde te verzorgen?

Die zorgen namelijk voor handel. Handelaren kunnen alleen maar handelen als dit soort mensen voor handel zorgen, kopen hun ze niet op dan gaan ze via een omweg alsnog naar de slacht.

Joto: Ik vraag me af waar jij over geinterviewd bent? Je bent er zelf niet geweest, hebt niets gezien maar hebt er wel wat over te vertellen????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:19

Joto schreef:

maar voorlopig heb je wel je zegje gedaan............. in de media.......... soort van iets ...... hmzzzzz dommig

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:21

Billy schreef:
Yeahhhh, penny's to the rescue Haha! Haha!
Ik kan me niet voorstellen dat de AID aan een particulier zulke informatie geeft, en in de media een ander verhaal vertelt.....

Nee, ik ook niet.... maar ik ben een intelligente volwassene die er geen plezier in schept veel tijd te steken in onzinnigheden.
Richt je scepsis dus aub op anderen.BVD

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:23

De media wil de reden achter de hyves, prima die hebben ze gekregen, ik spreek verder niks slechts uit. Ik wil net als velen hier, dat de regels beter worden, in het welzijn van de dieren, alle dieren. Verder zal ik me stil houden, blijkbaar doe ik geen goeie dingen, ga me verder niet verdedigen o.i.d. Neem aan dat ik me punt duidelijk genoeg heb gemaakt, net als vele anderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:25

Joto schreef:
De media wil de reden achter de hyves, prima die hebben ze gekregen, ik spreek verder niks slechts uit. Ik wil net als velen hier, dat de regels beter worden, in het welzijn van de dieren, alle dieren. Verder zal ik me stil houden, blijkbaar doe ik geen goeie dingen, ga me verder niet verdedigen o.i.d.

je doet de zaak zo gewoon geen goed!.......... alleen doordachte acties, woordjes, en intervieuws doen de zaak goed.......... dit soort sjit gaat nergens over en hiermee haal je dus de hele actie naar beneden

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:26

KiWiKo schreef:
Joto schreef:

maar voorlopig heb je wel je zegje gedaan............. in de media.......... soort van iets ...... hmzzzzz dommig

Met vele anderen, zoek het maar op.... je komt bijzonder veel tegen.
En iemand die zich op 'het randje' bevind met dit soort zaken kan een veelbesproken onderwerp worden... zo blijkt.
Iedereen is bang voor ernstige uitwassen, zoals bijv het verhaal van Vincenza (kijk onderschrift Suleilitha). Als men dat voor kan zijn; graag! In die onrust kan er te snel geoordeeld worden.... ja. Maar ook het internet staat bol van beschuldigingen over deze dame.
Wanneer plannen tijdig bijgesteld worden lijkt me dat we het 'zoeken' naar 'vorm-foutjes' kunnen laten.

In plaats van hier schreeuwen, zou het veel fijner zijn wanneer mensen nog goede ideeën hebben om ons iniatief te ondersteunen.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:26

Ik ben er op geregelde tijden en op verschillende dagen geweest deze week,en het valt wel op dat ze meer ruwvoer hebben ,ze kunnen er niet allemaal bij ,maar ik heb de indruk dat er wel meer aangedaan word ,ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt dat de zwakste dieren weggehaalt zijn ,die man word natuurlijk constant in de gaten gehouden dus hij doet er wat aan (niet genoeg in mijn ogen ,maarja dat ben ik Knipoog )

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:29

KiWiKo schreef:
Joto schreef:
De media wil de reden achter de hyves, prima die hebben ze gekregen, ik spreek verder niks slechts uit. Ik wil net als velen hier, dat de regels beter worden, in het welzijn van de dieren, alle dieren. Verder zal ik me stil houden, blijkbaar doe ik geen goeie dingen, ga me verder niet verdedigen o.i.d.

je doet de zaak zo gewoon geen goed!.......... alleen doordachte acties, woordjes, en intervieuws doen de zaak goed.......... dit soort sjit gaat nergens over en hiermee haal je dus de hele actie naar beneden

Ook aan jou Kim; het zou tof zijn als je nog zaken zou kunnen aandragen die helpen... punten die jou aan het hart gaan, zaken die we mogelijk vergeten.
We proberen het zo goed mogelijk aan te pakken met behulp van jurist, en zoveel mogelijk 'praktijkvoorbeelden' van ellende die in de laatste jaren hebben plaatsgevonden, hier mag het uitsluitend gaan om personen die veroordeeld zijn.
De website is i.d. maak, en het persbestand wordt in elkaar geschoven.
Wanneer Joto haar Hyves dezelfde richting geeft is dat helemaal te gek.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:30

Ik denk dat Kim genoeg aangeeft, je moet het alleen willen snappen Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:32

Billy schreef:
Ik denk dat Kim genoeg aangeeft, je moet het alleen willen snappen Knipoog

Ik snap wat Kim aangeeft. Alleen is een inhoudelijke bijdrage nu zinvoller voor 'actie' dan herhaaldelijk mensen op hun fouten blijven wijzen.
Ik zou iig dankbaar zijn voor evt goede tips, juist van Kim.

Verder denk ik dat Kim uitstekend voor zichzelf kan spreken! Knipoog Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:35

ik ondersteun het innitiatief.......... ik denk alleen dat het beter is als lone riders hun ding als een prive ding doen en zich dan niet mengen in de constructieve bezigheid......

want dat gaat uiteindelijk tegen je werken...... Lachen

ik denk dat je het beste de handel tegen kan houden door paarden van 19 jaar en ouder niet meer te verhandelen en de chip uit te breiden met het medische dossier van een paard.....

zodat kapotte en oude paarden niet meer verkocht mogen worden en dus verplicht afgemaakt worden

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:39

Oke we zijn overgegaan naar dit topic..

Hoe is het met de petitie?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:39

KiWiKo schreef:
ik ondersteun het innitiatief.......... ik denk alleen dat het beter is als lone riders hun ding als een prive ding doen en zich dan niet mengen in de constructieve bezigheid......

want dat gaat uiteindelijk tegen je werken...... Lachen

ik denk dat je het beste de handel tegen kan houden door paarden van 19 jaar en ouder niet meer te verhandelen en de chip uit te breiden met het medische dossier van een paard.....

zodat kapotte en oude paarden niet meer verkocht mogen worden en dus verplicht afgemaakt worden

Goed punt van die chip! Hebben we niet aan gedacht, maar is een erg goed idee.... thanks!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:40

_Patriciaa schreef:
Oke we zijn overgegaan naar dit topic..

Hoe is het met de petitie?

Hey, lees ff stukkie terug.... daar staat alles wat nu speelt.
Greteltjes!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:41

Oke zal ik doen Lachen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:41

Er zijn paarden van 22 die nog klokgaaf zijn en paarden van 12 die stuk zijn. Die leeftijdsgrens vind ik dus niet nuttig.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:43

het is wel zo dat er meer 22 jarige het niet meer doen dan 12 jarige Lachen

zeker als we het over een verwachtingspatroon hebben........

en daarom vind ik ook dat het medische dossier vanaf de chip opgelezen zou moeten kunnen worden.........

mijn 8 jarige is meer kapot dan menig 25 jarige...........

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:45

Wellicht is het beter dit te bepalen op basis van het medisch dossier: dus... is het dier ziek of chronisch kreupel (ik noem even iets)... niet meer de handel in...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:46

De leeftijdsgrens hebben wij bewust ook niet in de petitie en actie geplaatst..omdat oudere paarden ook recht hebben op een normaal verfder leven..neem bv ijslanders, die rijden nog vrolijk een aantal uur de bossen door op hun 28e, terwijl menig 'groot' paard dat al niet meer haalt..
Dus waar ligt de grens..en wat die leeftijden betreft gaat ook never lukken..

Kim, ik volg je post niet zo goed, sorry daarvoor...(stukje van medisch dossier vanaf chip wel, topidee!)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:47

Ik denk juist dat je daar fout zit Kim, wat het verwachtingspatroon betreft. Met een 12 jarige willen ze nog de sport in, mt een 22-jarige niet meer.
Eigenlijk zou er een verplichtie verzekering moeten zijn waar paarden bij afkeuring een A op de hals en kont krijgen gebrand