gekvanfleur schreef:van harte welkom bij de handelaarswereld.
hoeveel handelaren ik ken? een stuk of dertig waarschijnlijk. genoeg
kom eruit.
en neem van mij aan, de dierenarts kennen ze daar niet.
of ze zeggen dat het wel goed komt of ze rommelen zelf wat aan.
ze bedonderen je waar je bij staat,
houden van hun dieren, maar dan wel op hun manier...
Ik ken meerdere handelaren en ook handelaren die betere verzorging aan hun dieren geven dan menig pennymeisje.
De dierenarts is daar geweest en heeft gezegd dat de dieren voldoende verzorgd worden, als hij ze medische zorg zou onthouden zou een dierenarts zoiets niet mogen zeggen neem ik aan.
Sommige oude en/of chronisch zieke paarden zijn niet meer te behandelen en zullen er nooit meer gezond uit gaan zien.
Degene die verwantwoordeijk zijn voor het feit dat ze niet al veel eerder en paardwaardig aan hun einde zijn gekomen zijn hun toenmalige eigenaren die het dier verkocht hebben ipv naar de slacht te brengen/c.q. hebben laten inslapen.
Jij neemt hier allerlei dingen zomaar aan terwijl je ook niet ter plekke bent geweest.
Blijkbaar onderhoud hij ze namelijk wel: ze hebben voldoende voer, water en schuilmogelijkheden en volgens de dierenarts is het ok.
Nee ik geloof niet dat hij ze liefdevol opvangt maar gewoon voor de handel heeft.
Liefdevol hadden hun toenmalige eigenaren moeten wezen.
Maar blijkbaar willen we alleen naar deze man kijken in plaats van naar het totale plaatje. Een individu als zondebok bestempelen en alles op hem afreageren zal nooit helpen.
Ondertussen worden er gewoon weer "goede tehuizen" gezocht voor afgedankte paarden en op de volgende markt kun je ze aan het einde van de dag weer ophalen.