Adelinde wint kur, Edward Gal geeft vroegtijdig op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Adelinde wint kur, Edward Gal geeft vroegtijdig op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:10

Raggel schreef:
Mag ik er even aan toevoegen dat Sisther de Jeu toch niet meer zo verschrikkelijk "jong" is hoor. Ze wordt 10 volgend jaar, ok jong voor een Grand Prix paard. Maar wanneer een paard op dat niveau loopt mag er toch verwacht worden dat het paard al wat wedstrijd en ring ervaring heeft.
Er liepen gisteren nog wel jongere paarden rond, wel niet in die klasse, maar toch. Ze liepen er wel zonder problemen de ring rond.

Ze is dus pas negen en loopt al op het hoogste niveau, dat lijkt me voor dat niveau juist erg jong, jou niet?
Verder staat de baan in Maastricht bekend als bijzonder eng voor de paarden omdat het publiek er zo bovenop zit. Veel topruiters vermijden die baan.
Edward heeft al in de Grand Prix bewezen dat ze ook zonder problemen ook die baan rond kunnen geraken.
Weet jij wat er gebeurd zou zijn met die jongere paarden als zij ook een prijsuitreiking hadden moeten meemaken waar ze helemaal van in de stress schoten en dan de volgende dag opnieuw die baan in moesten?

Zijn jullie nu paardenmensen of denken jullie dat het allemaal machines zijn???

Ik voel plaatsvervangende schaamte....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:54

volgens mij kwam hij de dag ervoor wel normaal rond, en toen zat er ook publiek.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:56

isaac38 schreef:
Beste mensen,

Ik voel me genoodzaakt hier even te reageren. Sisther liep eergisteren een super Grand Prix, maar dan loopt de spanning wel al iets op en aan het einde van de Grand Prix was er toch weer meer spanning . Voor degene die het gezien hebben, kwam dat in de laatste piaffe ook tot uiting. Tot daar stond ze op ongeveer 75%. Helaas moest Edward met haar in de prijsuitreiking verschijnen, iets wat zij heel erg eng vind. Edward is toen ook heel snel de baan uitgegaan. Gisteren met losrijden voor de kür was Sisther al behoorlijk overstuur. We wisten dat het geluid in de ring uit gezet kon worden, zodat Sisther geen muziek kon horen. Het publiek merkt hier niks van, daarom hebben we besloten toch binnen te rijden. Maar het is duidelijk niet de muziek, maar de hele ambiance eromheen.

Ik kan jullie allemaal verzekeren, dat Edward deze spanning niet zelf op dit paard zet en ook Sisther niet tot het randje drijft. Sisther is in ambiances als in Maastricht, bang. Tijdens normale wedstrijden is er niks aan de hand. Wij geloven in dit paard en gaan rustig door. Ze is nog jong en zal uiteindelijk moeten leren dat ze niet bang hoeft te zijn.

Als laatste wil ik benadrukken dat wij enorm zuinig zijn op onze paarden, in tegenstelling tot wat sommige mensen hier suggereren.

Met vriendelijke groeten,
Nicole Werner

Goed dat je hier op geageerde!
Al die niet onderbouwde meningen van mensen die echt te ver gaan!!
De dag ervoor is hij niet voor niks 2e geworden!!Daar heeft hij wel echt voor moeten rijden samen met Sisther!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:04

Jammer dat Nicole werner zelf hier op in moest springen om het 1 en ander uit te leggen.
Ik denk dat ik alleen maar petje af kan zeggen over het feit dat Edward de ring heeft verlaten, dat is op zo'n moment lijkt mij toch een beladen beslissing, maar het welzijn van Sisther gaat voorop. Ik denk echt wel dat het goed gaat komen, maar het is nu één keer eng in zo'n grote Ambiance.

En laten we nu allemaal (of bijna allemaal, diegenen achterwege gelaten die nog een verstandige opmerking konden plaatsen) niet de profs gaan uithangen, en doen alsof we allemaal dat paard beter de baan hadden kunnen rond sturen... Ik denk dat dat in dit geval niet op gaat.

Rust en regelmaat, kan ik alleen maar toevoegen..

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:37

Heb vanavond naar de dressuuravond gekeken en Edward was daar met Joost Peters om over muziekkeuzes voor kuren te vertellen. Daar maakte hij heel relaxed grapjes over het opgeven van gisteren! Super!

En toen liet ie als "toetje" nog even een kuur zien met Totilas! ( De kuur van Ling, Grand Prix dus)
In een woord Geweldig!!!! Wat is dat paard aan het lopen!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:39

ja ook zo'n lekker dier, daar heeft ie ook een hele goede aan Vingers aflikken

de rest heb ik helaas niet gezien, maar was nog net optijd voor totilas zijn kur Vingers aflikken
ook om de ring heen even rustig op zijn gemak stellen, stil zetten en klopje op de hals.. nou super hoor Ja

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:43

Verder heb je niet veel gemist Knipoog . Heb je die passage/piaffe gezien?? Vingers aflikken

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:47

kan je het ergens zien?? ik heb het gemist :S

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:48

Ja, dat doet menig geroutineerd GP-paard hem nog niet na.. Vingers aflikken Haha!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:48

Totilas is echt een bewegings wonder Haha!!!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:49

Al trainen ze nog zo lang.......Dit paard kan zowel naar voren als omhoog. Dat zie je niet vaak!!!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:51

wordt nieuwsgierig naar de gereden kur van vandaag.. kan iemand mij vertellen of die ergens te bekijken is.. youtube ofzo??

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:54

Heb geen idee. Heb via Hors gekeken. Perect, beter dan Filmloop.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:54

idd Ja
wel jammer dat hun geen archief hebben om het terug te kijken.... dan was het helemaal perfect geweest Knipoog

wellicht dat ie tzt nog op youtube komt, maar vrees het ergste Nagelbijten / Gniffelen dan moet er maar net iemand zijn die het gefilmt heeft Lachen

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:58

Je kan je afvragen of het rijden van Edward nog met dressuur en ontspanning te maken hebben........Voor mij is het meer een circusact. Ik kijk veel liever naar de kur van bijvoorbeeld Kyra Kyrklund dan naar de kur van Edward. Totilas en Sister zijn zeker mooie paarden, maar ik vind de ontspanning ver te zoeken.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:03

Dat mag je vinden.
Ik heb duidelijk een andere mening. Prima toch?

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:04

Zullen we anders gewoon stoppen met het onzinnige negatieve gepost over edward en sisther, waarschijnlijk is er niemand van hier die dat niveau ooit zal halen!!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:05

CarolineP schreef:
Dat mag je vinden.
Ik heb duidelijk een andere mening. Prima toch?

Wat mij betreft wel.......

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:51

horseyfries schreef:
Raggel schreef:
Mag ik er even aan toevoegen dat Sisther de Jeu toch niet meer zo verschrikkelijk "jong" is hoor. Ze wordt 10 volgend jaar, ok jong voor een Grand Prix paard. Maar wanneer een paard op dat niveau loopt mag er toch verwacht worden dat het paard al wat wedstrijd en ring ervaring heeft.
Er liepen gisteren nog wel jongere paarden rond, wel niet in die klasse, maar toch. Ze liepen er wel zonder problemen de ring rond.

Ze is dus pas negen en loopt al op het hoogste niveau, dat lijkt me voor dat niveau juist erg jong, jou niet?
Verder staat de baan in Maastricht bekend als bijzonder eng voor de paarden omdat het publiek er zo bovenop zit. Veel topruiters vermijden die baan.
Edward heeft al in de Grand Prix bewezen dat ze ook zonder problemen ook die baan rond kunnen geraken.
Weet jij wat er gebeurd zou zijn met die jongere paarden als zij ook een prijsuitreiking hadden moeten meemaken waar ze helemaal van in de stress schoten en dan de volgende dag opnieuw die baan in moesten?

Zijn jullie nu paardenmensen of denken jullie dat het allemaal machines zijn???

Ik voel plaatsvervangende schaamte....

Maar ben helemaal niet over de leeftijd van het paard begonnen, ik heb alleen mijn vraagtekens gezet bij de combinatie Edward Gal en Sisther de Jeu qua karater en manier van rijden..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:55

weetergeen schreef:
Je kan je afvragen of het rijden van Edward nog met dressuur en ontspanning te maken hebben........Voor mij is het meer een circusact. Ik kijk veel liever naar de kur van bijvoorbeeld Kyra Kyrklund dan naar de kur van Edward. Totilas en Sister zijn zeker mooie paarden, maar ik vind de ontspanning ver te zoeken.

Je eigen woorden ergens anders: "Leuk paard, ik heb een lancet x saros gehad en die leek er precies op. Het zie er nog iets gespannen uit, gewoon lekker kilometers maken en dan komt het vanzelf goed."

Waarom zou dit niet voor de paarden van Edward op kunnen gaan en blijkbaar wel voor andere paarden?
Ik vind dit, ik vind dat...doe zelf eens wat!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:53

Ooit al eens in Maastricht gereden met die entourage en een ereronde van de vorige dag nog vers in het geheugen??
Het is helemaal geen gevoelig punt, het komt gewoon uitermate dom over dat je je blijkbaar niet meer in een paard en een situatie kunt verplaatsen dan te roepen dat het geen goede combinatie is als het één dag niet gaat. Elk paard is anders en een ruiter als Edward kan zich daar prima op aan passen.
Als je enigszins verstand hebt van paarden weet je dat elk paard last kan hebben van spanning en dat het zeker in die omstandigheden niet abnormaal is. Als iedereen die zulke problemen heeft gehad gelijk maar ophield omdat de "combinatie dan wel niet zou klikken" dan hadden we nu geen combinaties meer gehad als Adelinde- Parzival, Anky- Bonfire, Anky-Salinero, Imke- Sunrise, Laurens-Ollright, Isabell-Warum Nicht, Isabell-Satchmo, en zo kan ik nog een héééle poos doorgaan.
Zo, en nu genoeg over deze flauwekul, wat een tijdverspilling zeg!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:58

horseyfries schreef:
Ooit al eens in Maastricht gereden met die entourage en een ereronde van de vorige dag nog vers in het geheugen??
Het is helemaal geen gevoelig punt, het komt gewoon uitermate dom over dat je je blijkbaar niet meer in een paard en een situatie kunt verplaatsen dan te roepen dat het geen goede combinatie is als het één dag niet gaat. Elk paard is anders en een ruiter als Edward kan zich daar prima op aan passen.
Als je enigszins verstand hebt van paarden weet je dat elk paard last kan hebben van spanning en dat het zeker in die omstandigheden niet abnormaal is. Als iedereen die zulke problemen heeft gehad gelijk maar ophield omdat de "combinatie dan wel niet zou klikken" dan hadden we nu geen combinaties meer gehad als Adelinde- Parzival, Anky- Bonfire, Anky-Salinero, Imke- Sunrise, Laurens-Ollright, Isabell-Warum Nicht, Isabell-Satchmo, en zo kan ik nog een héééle poos doorgaan.
Zo, en nu genoeg over deze flauwekul, wat een tijdverspilling zeg!

Nou om te beginnen had hij de ere ronde niet hoeven te rijden op haar, dat werd meer gedaan.. Dus dat was zijn eigen keus.

En het is veeeeeeeel vaker gebeurd dan dat één dag dat het ff niet ging. Ik verplaats me juist in het paard, ieder paard heeft een ander karakter en een ruiter die het beste bij dat karakter past. En dat denk ik dat het punt is bij Gal.
Aldeline om maar even iemand op te noemen is iemand die zeer rustig en geduldig op mij overkomt, zonder veel druk op een paard te zetten. Ik denk dat zo'n ruiter beter op een heet paard als Sisther. Terwijl ik Gal gisteren op Totilas werkelijk fantastisch vond, echt geweldig.
Een ruiter hoeft toch niet alle paarden perfect te passen en te rijden? Ik vraag me wel af waarom jij Gal met alle moeite moet verdedigen? Ik heb hem nergens van beschuldigd.
En ik dwing je ook niet om te lezen, laat staan te reageren.. Dus je verspilt zelf je eigen tijd..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:11

Ererondes rijden op andere paarden is niet altijd mogelijk om allerlei redenen, dus of dat een bewuste keuze was is nog maar de vraag. Wéét jij dat, heb jij alle inside informatie dat jij zo stellig meent te kunnen beweren dat het zijn eigen keuze was??

Weet jij hoe vaak Adelinde met Parzival problemen in de ring heeft gehad? Méééér (ja ik heb ook een e die doorslaat...) dan Edward met Sisther tot nu toe....
En ook dat is uiteindelijk goed gekomen.
Waarom ik Edward wil verdedigen? Omdat het me ongelooflijk stoort dat er mensen als jij denken dat ze andere mensen die fantastisch werk leveren mogen bekritiseren en sterker nog, menen te moeten bepalen wie waarop mag rijden omdat ze "een bepaalde indruk van iemand hebben".
Waarop is die indruk gebaseerd? Hoe vaak heb je hem thuis zien trainen? En hoe groot is je kennis dat je meent te kunnen inschatten wie welk paard wel en niet mag rijden bij topruiters?? Hoor JIJ bij de top van de wereld?
Hoe verklaar je dat ze een super Grand Prix reden als het zo'n slechte combinatie is??

Do not judge till you know all the facts and till you have the intelligence to process them!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:29

Nou die vragen kan ik jou ook allemaal stellen. Jij weet niet wat voor een informatie ik heb en dat hoef ik jou ook helemaal niet te vertellen. Adeline rijdt ook al langer GP dan Gal met deze paarden, simpel zat.
Ik zeg ook niet dat Gal geen goed werk levert, ik zeg toch ook dat ik gisteren de Kür fantastisch vond! Ik zet alleen mijn eigen vraagtekens bij de combinatie, daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken. En ik bepaal al helemaal niet wie op welk paard rijdt, die beslissing lijkt me voor andere mensen om te nemen.

Ehm ja Anky is ook 3 keer Olympsich kampioen, die is ook wel meer dan eens bekritiseerd.. En wel door meer mensen dan op bokt. Dus het is onzin om te zeggen dat ik niet kritisch mag kijken naar iemand die mooi werk levert.

En over je prachtige engelse wijsheid, ik veroordeel niet.
Ik bekijk een combinatie gewoon van een andere kant dan de meeste mensen hier dat doen. Het hoeft toch niet allemaal geweldig, goed, en fantastisch gevonden te worden als het goed gaat en zielig als het paard wat minder blij kijkt (het gemiddelde bokt commentaar). Er mag toch best eens van een andere kant kritisch worden gekeken en het is toch goed om hier over te discussieren.

Als ik er vanuit ga dat je op mij aan het doelen bent met: Helaas blijft het bij suggesties die kant noch wal raken en reacties van mensen met lege profielen waarvan sommigen niet eens weten of ze zelf mannelijk of vrouwelijk zijn....
Vind ik ik jou argumenten om mij te overtuigen van jou gelijk ook niet zeer geloofwaardig en overtuigend overkomen:
- Doe jij het beter?
- Zo, en nu genoeg over deze flauwekul, wat een tijdverspilling zeg!
- Hoor JIJ bij de top van de wereld?

En geslacht heeft niets met discussiëren te maken, nog zo'n waardeloos argument..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:52

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties gesplit. Het lijkt mij dat het niet nodig is om te gaan discussiëren over meningen op nieuws. Voor zulke discussies verwijs ik jullie naar [FZ] Lachen