Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Payal

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:22

0maris0 schreef:
katiavl schreef:
Misschien aan haar houding werken

ROFL En terecht.. Huilen van het lachen

Ik kan niet echt iets verschrikkelijks aan haar houding ontdekken hoor Nagelbijten / Gniffelen Wat stoort je dan zo?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:25

ik ben ook benieuwd naar een onderbouwing! Wat is er zo slecht aan haar houding? Ik zie op foto's wel vaak opgetrokken hakken maar verder kan ik dr niks dramatisch aan ontdekken...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:27

Payal schreef:
Ik kan niet echt iets verschrikkelijks aan haar houding ontdekken hoor Nagelbijten / Gniffelen Wat stoort je dan zo?

oa het dusdanig hanteren van de stang dat ze een sperriem gebruikt om zijn mond dicht te houden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:28

ik heb haar zien rijden, ben er niet van gecharmeerd............ en als dit in masterclass kan............ dan blijkt maar weer dat Deurne hard in zn achteruit aan het hollen is

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:28

fokfanaat schreef:
Payal schreef:

oa het dusdanig hanteren van de stang dat ze een sperriem gebruikt om zijn mond dicht te houden.

Dat heeft toch niets met haar houding te maken? Nagelbijten / Gniffelen

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:29

De masterclass is er voor mensen die op een hoger niveau rijden en om na hun opleiding andere ruiters te kunnen trainen en paarden op te leiden voor de hogere sport! Dan lijkt me ook logisch dat het paardenmateriaal van enig niveau dient te zijn. Heel knap dat je met een fjord zover komt maar dat is eerder uitzondering dan regel! Vandaar een minimale eis wat betreft stokmaat maar ook wat betreft functionaliteit. [en dan zullen een paar cm echt niet uit maken!]
Een bels zal dan aan de stokmaat kunnen voldoen maar niet aan de functionaliteit, dus ook niet geschikt!
Ik vind ook dat Deurne zich aan deze eisen moet houden om nog geloofwaardig over te komen.
Staan ze dit wel toe dan staat er de volgende keer een tinker of een new forest op de stoep.
Niks mis mee om wedstrijden mee te rijden maar wel als het gaat om mensen serieus op te leiden.
In vergelijking met vroeger is er al zoveel veranderd en niet beter geworden in Deurne dat ze hier toch wel standvastig in moeten blijven!

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:29

KiWiKo schreef:
ik heb haar zien rijden, ben er niet van gecharmeerd............ en als dit in masterclass kan............ dan blijkt maar weer dat Deurne hard in zn achteruit aan het hollen is

Eh, er staat toch dat Deurne haar niet toelaat? Dus wat kan Deurne er nou aan doen dat ze ZZ-licht rijdt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:31

Payal schreef:
KiWiKo schreef:

Eh, er staat toch dat Deurne haar niet toelaat? Dus wat kan Deurne er nou aan doen dat ze ZZ-licht rijdt?

ik lees in de titel dat ze wel toegelaten is............

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:32

Heel succes daar op Deurne, ben blij voor je dat het gelukt is met je Fjord!

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:34

KiWiKo schreef:
Payal schreef:

ik lees in de titel dat ze wel toegelaten is............

Niet voor de 4jarige opleiding.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:39

Leuk dat dat nu ook kan!

Niet dat ik daar iets aan heb, mag al in me handjes knijpen als ik ooit de L haal. Clown

KiWiKo schreef:
ik heb haar zien rijden, ben er niet van gecharmeerd............

Hier nog een, zo'n jurk is erg handig om dat geprik te verbergen. Ach gut

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:40

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:40

Ik vraag me toch wel af hoe ze rijdt dan met al dat negatief commentaar, is er iemand met een filmpje oid?

Verder vind ik het leuk voor haar, dat wat ze wou maar niet kon nu wel kan Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:43

ik heb haar toen ergens op een of ander evenement gezien.......... en ik ben heel hard, heb niet snel medelijden met paarden........... maar ik vond het echt gewoon sneu voor het beest............

Ik geloof best wel dat het meissie wat kan sturen............ maar van haar demo was ik echt niet gecharmeerd..... kan een moment zijn....... maar nee, niet mijn ding Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:44

ik heb net wat filmpjes gekeken en moet het toch wel met de mensen hier eens zijn... knap dat ze het allemaal haalt maar haar rijstijl is nog wel het een en ander aan te verbeteren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:49

Alexx schreef:
over Deurne: ik snap niet dat ze de lat leggen bij 1.60 ik zou zelf de lat leggen bij 1.56,7 vanaf het paard namelijk. Ik snap dat ze geen ponies aannemen, want ze leiden oa op naar topsport. Ooit een pony op internationaal topsport niveau gezien? Met dressuur zou het eventueel wel kunnen, maar met springen zeer waarschijnlijk niet.

Als je het dan over internationaal hebt zou ik me opnieuw gaan bevragen, internationaal zijn ze nl vanaf 1.485 paard Knipoog
Enkel Nederlanders doen aan de E pony.

Over Jolanda en Guus, goed dat ze in die opleiding terecht gekomen zijn... Hopenlijk doet het eerstvolgende filmpje niet meer zo'n pijn aan mijn ogen als ik moet zien hoe die arme guus de sporen in zijn ribben moet verdragen terwijl hij vanvoor volledig vast gehouden word Ach gut En misschien kunnen ze hem dan eindelijk een degelijke piaffe/passage leren Ja
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-11-08 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:49

Didoo schreef:
Ik vraag me toch wel af hoe ze rijdt dan met al dat negatief commentaar, is er iemand met een filmpje oid?

Verder vind ik het leuk voor haar, dat wat ze wou maar niet kon nu wel kan Knipoog

Zoek maar op youtube...
Aardig wat filmpjes waar hij in verzet gaat, vooral met de piaffe.
Waarom vraagt ze dat dan ook van hem, en waarom zo lang... Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:50

KiWiKo schreef:
ik heb haar toen ergens op een of ander evenement gezien.......... en ik ben heel hard, heb niet snel medelijden met paarden........... maar ik vond het echt gewoon sneu voor het beest............

Ik geloof best wel dat het meissie wat kan sturen............ maar van haar demo was ik echt niet gecharmeerd..... kan een moment zijn....... maar nee, niet mijn ding Lachen

Mee eens, en daarom haalde ik houding aan, heeft imo niks met jalouzie te maken.
Vind op dat niveau gewoon niet mogen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:59

Nog een mooi voorbeeldje...

Dit is een filmpje bij ons op de manege, ik zat er ook.
Op het filmpje niet te zien, maar er werd wat afgeprikt onder die jurk joh... Verdrietig

Ter vergelijking, een vriendin van me, op een manegepony, met een gewoon bitje...
Nou ik weet wel wie er beter reed die dag.
http://www.youtube.com/watch?v=jeYlkPUx2_o

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:03

Sandra_v_B schreef:
In de 4-jarige opleiding moeten de paarden ook allemaal regelmatig meedoen met een springles, het lijkt me vanuit het praktische gezien handiger als je dan allemaal paarden hebt... zouden er 1 of 2 pony's meerijden ben je steeds de hindernissen aan het verlagen/verhogen...

Klopt helemaal, dit is eigenlijk ook de hoofdreden voor de minimale (stokmaat-)eis van 1.60 m. Er zijn eerder ook wel uitzonderingen gemaakt, in mijn tijd was er een leerlinge met een pony van 1.50m. maar zij sprong al in het L bij de paarden en is daarom met deze pony toegelaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:05

mijn welsh a van 1.16 springt 1.20 met ruiter (niet meer met mij, maar wel met lichtere ruiters) dus ik kan me voorstellen dat er ook zeker pony's van 1.45 zijn die hoger springen dan ze zelf zijn. Ja Wat een vooroordelen over die ukken Ach gut

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:11

Laatst bijgewerkt door manie op 10-11-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:15

Met zo'n galop mag je toch geen voldoendes scoren in de ZZ-Licht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:15

Ik irriteer me zo aan haar beugels, je bent toch geen springruiter! Doe die verrekte dingen toch drie gaten langer Rolleyes

Hij valt bijna in draf in galop Ach gut Spoor Spoor Spoor Spoor *vergeet spoor => draf* "ohja!" Spoor! *galop*

Scheve mond Arm peerd Ach gut

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:16

peanutbutter schreef:
Met zo'n galop mag je toch geen voldoendes scoren in de ZZ-Licht.

ik vraag me af of zre dat ook wel heeft gedaan, ik las iets van scores van 40, 45%