Karoliefje_ schreef:Maar er zijn ook afgekeurde paarden die niet naar de slacht gaan.. maar wel worden gebruikt voor doeleinde waarvoor ze absoluut niet geschikt zijn!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karoliefje_ schreef:Maar er zijn ook afgekeurde paarden die niet naar de slacht gaan.. maar wel worden gebruikt voor doeleinde waarvoor ze absoluut niet geschikt zijn!
KiWiKo schreef:in het goedkope segment loopt eigenlijk niks gezonds rond....... of je moet echt heel erg mazzel hebben........
Raja schreef:Er staat in mijn paspoort alleen dat het moet worden teru gezonden als het paard is overleden!
Er staat in mijn paspoort niks bij over wanneer het paard wordt overgnomen van de verzekering...
grauwman schreef:@yvonnedv: Dat hoeft niet, er is nl niet zo'n hele strenge controle.
Je kan het paspoort later terug sturen als je dat wilt.
Raja schreef:dat klopt, maar het gebeurd vaak zat dat ze er een 2de chip in mikken en een nieuw paspoort aanvragen ....
Cayenne schreef:Nieuwsredactie
Bokt heeft besloten zijn medewerking te verlenen aan het volgende onderzoek, daarom graag jullie aandacht voor deze oproep.
Heb jij meegemaakt dat je paard na afkeuring tóch in de handel is beland? Is het je weleens overkomen dat je in contact kwam met een vorige eigenaar van je nieuwe paard terwijl die dacht dat het paard naar de slacht was gebracht? Ken je iemand die dit heeft meegemaakt? Of kun je vanwege je werkervaring uit eigen hand vertellen hoe het in z’n werk gaat? Een onderzoeksjournalist van een erkend instituut hoort graag je verhaal.
Doel van het onderzoek is om, waar mogelijk, fraude en handel in paarden met gebreken tegen te gaan. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Dit betekent onder andere bescherming van persoonsgegevens en geen openbaarmaking van gegevens zonder duidelijke toestemming vooraf.
Wil je reageren? Stuur dan zo snel mogelijk je reactie naar paardenonderzoek@bokt.nl onder vermelding van je naam en telefoonnummer.
Voor de duidelijkheid: Het gaat om paarden die voor de verzekering zijn afgekeurd.
Doortje schreef:Koeien krijgen ook flappen in het oor, dus is het geen dierenmishandeling
mrie schreef:Ik moet bekenen dat ik ook wel paarden gezien heb die voor hun gebruiksdoel afgekeurd werden waarvan ik hoopte dat ze stiekum doorverkocht zouden worden. Het betrof paarden waar op jonge leeftijd al erg veel geeist werd en als ze dan reageerde met vage kreupelheden ect hup werd het beest afgekeurd terwijl het met meer rust of een lange herstelperiode in andere (lees betere) omstandigheden) nog een heel goed leven konden hebben.
Maar goed dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Als je paard met goede reden afgekeurd is wil je het niet een paar jaar later bij een handelaar tegenkomen. Ik heb mij dan ook stevig voorgenomen zelf mijn paard weg te brengen mocht het zo ver komen.
Trouwens mijn paard heeft zelf een pennyrekening ipv een verzekering.