Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Aangezien paarden'sport' bestaat uit een paard dat zich het snot voor de ogen werkt voor de ambities van de ruiter die erop zit:
1. is het een twijfeachtige 'sport'vorm
2. en is het welzijnsbelang van het dier ondergeschikt
De sector bewijst niet in staat te zijn het welzijnsbelang van het paard te waarborgen.
Is dit conform de bio-ethiek van de 21ste eeuw of is het hoog tijd voor een RijpaardenBesluit waarin dit verboden wordt?
hc
Adil18 schreef:Ja kom op mensen....Wat willen we!?
Ik keur het niet goed hoor, maar in feite zijn wij zelf schuld: Bij de Tour de France willen we onmenselijke prestaties zien en wat doen de wielrenners? Dopen tot ze er dood bij neervallen...
En wie wil er tegenwoordig nog kijken naar een paard wat een parcour van 1.30 m. loopt? Das toch geen hol an! Nee, we willen meer, hoger en harder...
Ninx schreef:Adil18 schreef:Ja kom op mensen....Wat willen we!?
Ik keur het niet goed hoor, maar in feite zijn wij zelf schuld: Bij de Tour de France willen we onmenselijke prestaties zien en wat doen de wielrenners? Dopen tot ze er dood bij neervallen...
En wie wil er tegenwoordig nog kijken naar een paard wat een parcour van 1.30 m. loopt? Das toch geen hol an! Nee, we willen meer, hoger en harder...
Spreek aub voor jezelf.
Ik wil dat namelijk helemaal niet zien, sterker nog: wat mij betreft kapt iedereen er vandaag nog mee.
Natuurlijk kunnen dergelijke prestaties niet met zachte handen bereikt worden, net zomin als een fotomodel van 1:75 40 KG kan wegen door gezond te eten![]()
En dus; jammer dan..... kap maar eens even met die handel. Hetzelfde als bij voetballen. Men verpest het voor zichzelf....
Adil18 schreef:Je snapt me niet helemaal...ik wil het ook niet, maar een hele hoop andere mensen wel![]()
DAAROM gebeurt het: Het is succesvolle zaak.....En wat maakt zaken succesvol? Klanten.....
Ninx schreef:Adil18 schreef:Je snapt me niet helemaal...ik wil het ook niet, maar een hele hoop andere mensen wel![]()
DAAROM gebeurt het: Het is succesvolle zaak.....En wat maakt zaken succesvol? Klanten.....
Ik begrijp het......
Het is ook zo'n trieste zaak. Wat is er toch met mensen dat dieren overal en nergens zo'n behandeling krijgen?
Het lijkt mensen overal en nergens aan verantwoordelijkheidsgevoel te ontbreken.... inzake sport met dieren, inzake consumptie van dieren, everything.....
suleilitha schreef:Het lijkt er steeds meer op dat de hele wereld draait om bigger, better, faster and more.
Slechte zaak. Verder ben ik van mening dat topsport voor een paard net zo ongezond is als voor een mens. Sport is uitstekend, topsport is gewoon ongezond...
Myrthe1 schreef:Het blijkt wel weer waartoe de mens in staat is........dat is van alle eeuwen en tijden. Snap ik niet dat er mensen zijn die in de 'goedheid' van de mens geloven