‘Drollenvanger’ voor paarden steeds vaker bepleit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: ‘Drollenvanger’ voor paarden steeds vaker bepleit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:50

Citaat:
Weet je wat ik nou vreemd vind... heel veel paarden worden getraind (gelongeerd) met hulpmiddelen als een pessoatuig en aanverwante constructies. Een enkele keer tref je eens een paard dat het absoluut niet accepteert, zo'n ding achter z'n kont langs, maar het merendeel geeft er (soms na een paar keer oefenen) niets om. Zou het voor een paard nou echt zo'n verschil zijn of er een pessoatuig of een poepzak achter z'n kont hangt? Ik denk dat het er beide keren wel aan zal wennen.
het hangt tussen de achterbenen die zak, ik weet niet hoe ik met 5 kg poep in die zak onder mn paard (want dat weegt de gemiddelde hoop wel...) een fatsoenlijke draf zou moeten maken, dat klotst toch heen en weer? of mag ik m dan onderweg af en toe eens leeggooien in de bosjes....??
Weten jullie wat dat ding kost! 100,- werd er gezegd in dat eerdere topic, nou sorry, dat heb ik er niet voor over, stap ik wel af onderweg!

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:09

mensen zijn net ratten, douw je er een hoop in een grote doos dan bijten ze elkaar in de staart. Haha!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:15

Zo een zak aan mn paard is géén goed idee! wat ik wel goed vind is als de ruiters eens in de berm blijven en op de ruiterpaden als dit mogelijk is! Ook moeten de gemeentes het voor de ruiters wel aantrekkelijk maken om op de paden te kunnen rijden (denk aan overhangend groen, verdwaalde blikjes en bierflesjes en puin) dus het moet van 2 kanten komen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:51

Ik snap het problerm niet zo, je mag niet een op het fietspad met je paard..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:57

Silvaantje schreef:
iig ga ik niet elke keer op en afstappen als er gepoept word onderweg,probeer het in de berm te doen en als dat niet lukt.. naja pech dan.. misschien egoistisch maar ik heb gewoon geen zin om 3 keer per rit op en af te stappen en onhandig te gaan staan doen (waar laat je je paard??) om een paar drollen op te ruimen..

Dus omdat jij geen zin hebt om af te stappen, moeten andere mensen maar hinder ondervinden van iets waarvan jij geen zin in hebt? Ik heb ook wel eens ergens geen zin in, schop onder je kont en gaan met die banaan Haha!.

Waar laat je je paard? Uhu, gewoon vasthouden een idee misschien Vork

snifje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:01

Shyla25 schreef:
jenga_8 schreef:
ze hebben het hier wel over HOUTEN!!! (uber gooi!)

Ik weet niet waar jij denkt dat Houten ligt maar zeker niet in het Gooi Knipoog

Zelf heb ik in Huizen gewoond en daar deden ze nieteens zo moeilijk (wel Het Gooi).
Sommige mensen ruimde het zelf op en de rozen deden het er erg goed op Ja

Inderdaad de bewoners van Houten zouden de mest zelf weg moeten halen en op de rozen in hun tuin moeten gooien.
Er bestaat geen betere mest voor rozen dan paardenmest.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:03

Wat een gezaag weer........Een paardenhater???????? Vast wel!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:09

Zoezi schreef:
Wat een gezaag weer........Een paardenhater???????? Vast wel!

pardon? Clown

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:11

nou ik ga dus echt never nooit niet zon zak onder mijn paard binden. het spoelt binnen een paar dagen weg die mest. waar maken ze zich druk om. ik zou dan eerder zeggen kijk eens naar het probleem in den haag ''meeuwenprobleem'' mensen lopen die beesten continu te voeren dat het zware overlast is geworden hier!!!!die beesten gaan niet weg als je met de auto rijd en ze schijten de auto's onder, terwijl die strond je lak vd auto uitvreet! als je een patatje wil eten dan moet je dat echt niet buiten doen want die beesten zijn zo brutaal dat ze je ''aanvallen''. Dus ik zou zeggen kijk eerst naar dit soort overlast ipv een mesthoopje op de straat!btw ik vind het wel asociaal van mensen die met hun paarden op het trottior lopen en daar mest achterlaten. volgens ruiterbewijs ben je verplicht om op de openbare weg of berm (waar de wegsituatie te gevaarlijk is) te rijden. En natuurlijk de ruiterpaden waar je op hoort te rijden indien die er zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:39

Zo'n poepzak vind ik onzin... Ik bedoel, het is gewoon organisch materiaal en wordt vanzelf vrij snel door de natuur afgebroken.

Als Mone op de weg poept laat ik het liggen, maar op drukkere wegen rijd ik wel eens op de stoep als er geen voetgangers lopen en als ze daar poept schop ik het even de bosjes in. Dat vind ik nl not done, om dat te laten liggen.

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:45

Schijt aan Musters Vork

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:47

Het is inderdaad organisch materiaal, maar op een koude winterdag wordt het wel kneiterhard en levensgevaarlijk als je daar met bijv. je scooter of wat dan ook overheen gaat met een gangetje van 45 km/uur.

Zo ben ik toendertijd als zestienjarige wel onderuit gegaan. Toen was ik toch ook bepaald niet blij Nagelbijten / Gniffelen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:56

Daar heb je op zich wel een punt... Leerpunt voor mij, als het koud is altijd drol in de berm... Gelukkig zoekt mijn paard vaak zelf het gras op, en meestal rijd ik SowieSo in het gras, dus hoef ik niet vaak af te steigen Tong uitsteken .

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:58

Cayenne schreef:
Het is inderdaad organisch materiaal, maar op een koude winterdag wordt het wel kneiterhard en levensgevaarlijk als je daar met bijv. je scooter of wat dan ook overheen gaat met een gangetje van 45 km/uur.

Zo ben ik toendertijd als zestienjarige wel onderuit gegaan. Toen was ik toch ook bepaald niet blij Nagelbijten / Gniffelen

Persoonlijk vind ik die brommertjes en scooters fameuse stinkdingen... Van mij mogen ze hier ook eens iets aan doen. Ze verontreinigen het millieu fameus en ik krijg koppijn van die hun uitlaatgassen...

Een simpel paardendrolletje is zo weg... Wat zitten die mensen toch weer onverdraagzaam te wezen.
Als je op een drukke weg moet afstappen zorgt dit voor gevaarlijke situaties voor zowel paard, ruiter als medeweggebruikers. Een poepzak kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen. Vind dit alles dus geen goed idee. Veiligheid boven alles Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:27

Dat artikel slaat op de gemeente waar ik woon, en ik heb nog geen zak gezien. Moet wel zeggen dat ik sinds dat artikel ook geen paarden meer hier in de bebouwde kom heb gezien Clown

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:25

Ik heb ook nog nooit een paard gezien met zo'n zak om. Ik denk ook niet dat het voor het paard fijn is, met name de wat gevoeligere types zullen dit niet prettig vinden en je kunt er denk ik wel eerder ongelukken mee verwachten. Ik kan mij wel goed voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op paardenpoep op de weg. Ik stapte altijd af (bij dat paard kon dat makkelijk) en schopte het in de berm. Het is komt eerder door het gebrek aan ruiterpaden en onbebouwde stukken grond in Nederland, daardoor zal het paardenpoepprobleem altijd een issue blijven is mijn optiek.

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:59

diesel83 schreef:
...btw ik vind het wel asociaal van mensen die met hun paarden op het trottior lopen en daar mest achterlaten. volgens ruiterbewijs ben je verplicht om op de openbare weg of berm (waar de wegsituatie te gevaarlijk is) te rijden. En natuurlijk de ruiterpaden waar je op hoort te rijden indien die er zijn.

Ben ik met je eens, maar ik kom ook uit Den Haag, maar waar ik buiten kan rijden met mijn paard moet ik eerst (voordat ik dus bij het ruiterpad kan komen) over voetpaden of fietspaden rijden. Op een andere manier kom ik er gewoon niet (tenzij ik vleugels had, whahah). Den Haag is een drukke stad, waar het soms gewoon niet anders kan. Ook heb ik niet altijd de gelegenheid om poep op te ruimen (die van mij poept gelukkig bijna nooit onderweg, maar bewaart het voor thuis). Ik vind dan dat de gemeente maar zijn best moet doen en een fatsoenlijke ruiterroute moet aanleggen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:03

Ik heb tijdens mijn buitenrit vandaag eens om me heen gekeken, maar op heel wat stukken heb ik niets eens mogelijkheid om zijn poepjes aan de kant te schuiven, tenzij ik het zo bij iemand de tuin in wil vegen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:19

Mar_Gipsy schreef:
diesel83 schreef:
...btw ik vind het wel asociaal van mensen die met hun paarden op het trottior lopen en daar mest achterlaten. volgens ruiterbewijs ben je verplicht om op de openbare weg of berm (waar de wegsituatie te gevaarlijk is) te rijden. En natuurlijk de ruiterpaden waar je op hoort te rijden indien die er zijn.

Ben ik met je eens, maar ik kom ook uit Den Haag, maar waar ik buiten kan rijden met mijn paard moet ik eerst (voordat ik dus bij het ruiterpad kan komen) over voetpaden of fietspaden rijden. Op een andere manier kom ik er gewoon niet (tenzij ik vleugels had, whahah). Den Haag is een drukke stad, waar het soms gewoon niet anders kan. Ook heb ik niet altijd de gelegenheid om poep op te ruimen (die van mij poept gelukkig bijna nooit onderweg, maar bewaart het voor thuis). Ik vind dan dat de gemeente maar zijn best moet doen en een fatsoenlijke ruiterroute moet aanleggen.

Ik zag in Den Haag anders vaak zat de bereden politie gewoon over de (drukke) wegen, tussen de auto's rijden hoor. Zou je ook kunnen doen! Knipoog (maar dan moeten ze natuurlijk niet zeuren over achtergebleven paardeschijt! Haha!
Ik vind jouw post nogal egocentrisch. Bloos

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:32

@sflj :
Whahah, jij hebt humor! Haha!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:31

Mar_Gipsy schreef:
@sflj :

Kun jij hem dan uitleggen, want ik snap de grap niet.

Ik lees alleen dat sommige mensen blijkbaar wel in het verkeer kunnen rijden met hun paarden.

Helaas is het zo dat andere mensen, die dat niet kunnen, vinden dat het verkeer zich daarom maar moet aanpassen, en dat zij recht hebben op een eigen plaats in het verkeer. Of nog erger, dat zij vanwege hún probleem in het domein van andere, kwetsbare weggebruikers mogen komen.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:39

het artiekel wat cissy postuh kwam bij mij vandaan.

ik woon in NWK en ik heb nog steeds geen 1 gezien........
wel paarden en pony's maar geen zak....

dus hoe streng ze controleren geen idee....

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:31

oomens schreef:
Mar_Gipsy schreef:
@sflj :

Kun jij hem dan uitleggen, want ik snap de grap niet.

Ik lees alleen dat sommige mensen blijkbaar wel in het verkeer kunnen rijden met hun paarden.

Helaas is het zo dat andere mensen, die dat niet kunnen, vinden dat het verkeer zich daarom maar moet aanpassen, en dat zij recht hebben op een eigen plaats in het verkeer. Of nog erger, dat zij vanwege hún probleem in het domein van andere, kwetsbare weggebruikers mogen komen.

Ik kan wel in het verkeer komen, no problem! Maar als de enige weg naar de ruiterpaden bestaat uit fiets- en/of voetpad OF een hele smalle weg met aan weerszijden slootjes waar heel veel vrachtwagens rijden, heb ik niet veel keus (tenzij ik vleugels had en kon vliegen dus Clown ). Ik ga niet mijn leven en dat van mijn pony op het spel zetten door me aan de kant te laten drukken door een vrachtwagen. Mij gaat het er dus om dat de gemeente ook moet zorgen voor goede alternatieven en niet alleen moet zeuren over paardenmest. Ik vind het overigens geen probleem om de mest op te ruimen mocht ze wat droppen, maar daar is gewoonweg niet altijd gelegenheid voor, omdat je te maken hebt met dieren en niet met machines. That's my point...

Ik heb btw nog nooit een politiepaard met drollenzak gezien, en ook nog nooit een agent die de vijgen van zijn paard opruimt, maar dat terzijde...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:37

Je rijd dus over het fietspad omdat die weg naar het ruiterpad veiliger is dan over de weg. Maar dan is het nóg steeds niet veilig genoeg om even af te stappen en zijn poepjes aan de kant te schuiven?
Natuurlijk is een paard geen machine, maar een fietspad lijkt me over het algemeen rustig genoeg om even af te stappen en het aan de kant te schuiven. Je kan hem immers nog steeds met 2 handen vasthouden en met je voet de mest aan de kant schuiven.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:45

Weet je niet hoe smal sommige fietspaden zijn Nagelbijten / Gniffelen. Paard moet even zijn kont draaien en staat op de baan... En dat heb je niet altijd onder controle als je aan het poepschoppen bent. Op sommige fietspaden zie ik het dus echt niet zitten om af te stappen omdat het echt voor veel grotere gevaren zorgt...