Sjef Janssen wil juryleden verbieden Anky te jureren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Sjef Janssen wil juryleden verbieden Anky te jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:27

manie schreef:
judithh schreef:
Het gaat hier om het feit dat hij juryleden wil verbieden Anky te jureren...dat hij de jurering onder de loep wil laten nemen is prima, en dat hij zich daar voor inzet ook prima! Maar hierin gaat hij toch een beetje Te ver.

Hij maakt hier tenminste een statement mee Ja
Diplomatiek gezeur past niet bij Sjef, hij knalt er flink in en ik denk dat dit meer effect heeft dan gesoebat achter de schermen.

Tja...of het effect heeft...Wie wind zaait, zal storm oogsten... We zullen het af moeten wachten wat hier de uitkomst van is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:28

BraveSpots schreef:
Cayenne schreef:
Zie de verwante topics in de beginpost.

Het ligt wsl aan mij maar ik snap er geen snars van. Anky heeft toch gewonnen op de OS? Wat is dan het probleem van hem? Iets met dat de juryleden achteraf hebben samen gepraat over de resultaten ofzo?

Maar de landenwedstrijd was voor Duitsland... Haha!
en het feit dat Isabell ondanks het staken van Satchmo na de Grand Prix alsnog aan de leiding ging, zal ook wel hebben bijgedragen denk ik.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:31

En wie kon er ondankt het express vergeten af te groeten nog heel hoog eindigen...........

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:32

Cayenne schreef:
BraveSpots schreef:

Het ligt wsl aan mij maar ik snap er geen snars van. Anky heeft toch gewonnen op de OS? Wat is dan het probleem van hem? Iets met dat de juryleden achteraf hebben samen gepraat over de resultaten ofzo?

Maar de landenwedstrijd was voor Duitsland... Haha!
en het feit dat Isabell ondanks het staken van Satchmo na de Grand Prix alsnog aan de leiding ging, zal ook wel hebben bijgedragen denk ik.

Heeft Duitsland dan gewonnen tegen Nederland? Een een duitse amazone tegen Anky ofzo? En hij vind dat de juryleden dat fout hebben gejureerd?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:33

judithh schreef:
Tja...of het effect heeft...Wie wind zaait, zal storm oogsten... We zullen het af moeten wachten wat hier de uitkomst van is.

Die niet waagt, die niet wint.
Er zal nu zeker over gesproken worden en dat is net wat Sjef wil bereiken.
Hoe het voor Anky uitpakt is denk ik minder relevant, ze heeft immers niks te verliezen.

Ik vind het wel een dappere actie eerlijk gezegd, het kan je stijl wel of niet zijn, maar alles bij het oude laten werkt m.i. ook niet Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:35

BraveSpots schreef:
Heeft Duitsland dan gewonnen tegen Nederland? Een een duitse amazone tegen Anky ofzo? En hij vind dat de juryleden dat fout hebben gejureerd?

Misschien moet jij alle OS topics nog even goed doorlezen Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:42

Kafue schreef:
En wie kon er ondankt het express vergeten af te groeten nog heel hoog eindigen...........

Jep, ze dacht vast "en nu ga ik NIET groeten!" Knipoog
Vind het niet of nauwelijks af groeten veel minder erg dan dat toneeltje van satch.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:10

niet stil willen staan bij het halthouden en groeten is volgens mij net zo stout als een bokje tijden het piafferen........

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:12

Kafue schreef:
niet stil willen staan bij het halthouden en groeten is volgens mij net zo stout als een bokje tijden het piafferen........

Kijk de beelden nog even terug...
Dit was geen 'bokje', maar puur verzet en ook nog tot 2x toe!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:12

Kafue schreef:

bokje noem je dat? Zo erg deed mijn pony niet eens toen hij voor het aller eerste keer een dressuur ring zag, en dat was eentje die heel graag in opstand kwam in de beginmaanden. Een paard dat zo tegen je in gaat hoort niet op dat niveau te lopen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:16

manie schreef:
judithh schreef:

Die niet waagt, die niet wint.
Er zal nu zeker over gesproken worden en dat is net wat Sjef wil bereiken.
Hoe het voor Anky uitpakt is denk ik minder relevant, ze heeft immers niks te verliezen.

Ik vind het wel een dappere actie eerlijk gezegd, het kan je stijl wel of niet zijn, maar alles bij het oude laten werkt m.i. ook niet Lachen

Ik denk dat de meeste topruiters en ook juryleden best oren hebben naar zijn visie/mening en het feit dat sommige dingen echt zeer dringend moeten veranderen maar op deze manier draaien mensen bij voorbaat de kont tegen de krib omdat ze het niet eens zijn met de manier waarop hij het aanpakt. Met wat meer tact zou zijn daadkracht alleen maar versterkt worden en zou hij dus hoogstwaarschijnlijk meer mensen bereiken die hem dan willen steunen. As Joep Bartels op deze manier te werk was gegaan met de Kur op muziek introduceren was het ook waarschijnlijk anders verlopen maar hij had daarin wat meer voorzichtigeheid, geduld en gevoel met het resultaat dat iets waar een hoop mensen in eerste instantie afwijzend tegenaan keken tot een groot succes werd, dus het is zeker mogelijk om mensen te bereiken maar niet op deze manier. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:28

Het beste zou zijn als Sjef nog het enige jurylid op aarde wordt. Kan hij zelf Anky jureren, hij weet het toch allemaal beter.

Gestoord

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:09

Hoe je het ook wendt of keert, gelijk heeft-ie. Fijn hoor, eindelijk iemand die gewoon zegt waar het op staat zonder zich in allerlei diplomatieke bochten te wringen, waardoor er weer (zucht) niets verandert. Zet de FEI maar eens op z'n kop, veel erger dan dit zal het niet worden. 'Ze' zijn daar inmiddels wel wakker aan het worden, althans, enkelen. Nu nog zorgen dat ze niet weer in een 100-jarige slaap zakken...

Je gezonde verstand gebruiken en kennis en ervaring uitwisselen, en ja, ook met andere sporten als volleybal en wielrennen, zijn helemaal zo gek nog niet.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:19

Ik vind het goed dat er kritiek komt op het systeem van jureren van tegenwoordig... het moet wel op scherp gehouden worden.

Op de OS ging het allemaal ook niet echt zoals het zou moeten. Een Satchmo die zich overduidelijk en hevig verzet, staat alsnog als eerste, voordat Anky gereden heeft. Als een iets minder bekende ruiter zo'n fout had gemaakt weet ik zeker dat dit harder afgestraft werd! Maar ben benieuwd wat eruit komt!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:31

pharagirlke schreef:
Kafue schreef:

bokje noem je dat? Zo erg deed mijn pony niet eens toen hij voor het aller eerste keer een dressuur ring zag, en dat was eentje die heel graag in opstand kwam in de beginmaanden. Een paard dat zo tegen je in gaat hoort niet op dat niveau te lopen.

En een paard dat niet onbeweegelijk halt kan en of wil houden wel???????

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:32

Als je de correspondentie lees tussen Prinses Haya (Executive Board Commissie) en de dressuur-commissie van de FEI (Withages cs) blijkt heel duidelijk dat Withages cs alle verzoeken en adviezen van de EB gewoon naast zeer neer legden.

Dit is natuurlijk een onhoudbare situatie.

Het verwijt van de EB is dan ook (mijn vertaling) dat de dressuurcommissie (onder leiding van Withages) zijn reet afveegde met de verzoeken en adviezen van de EB.

Reeds jaren voor de OS-2008 in Hongkong maakte Sjef melding van het feit dat het om moielijkheden vroeg om een Duitser hoofd van het jurycorps in HongKong te maken. Prinses Haya en de EB waren het hier mee eens, en vroegen de DC dit te veranderen, echter de DC voelde hier niets voor. Kortom het gewraakte jurylid (Riexinger) zat (zoals verwacht) vrolijk in Hongkong met zijn zwart/geel/rode vlag te jureren.

Het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed dat er nu eens zeer omvangrijk de bezem door de DC gehaald wordt.

Opvallend is ook de uitspraak van Prinses Haya dat de DC het zo ver heel laten komen dat de rijders geen commentaar meer durven geven op de jurering, omdat ze bang zijn er later op teruggepakt te worden.
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 03-11-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:35

Arabesk schreef:
Het beste zou zijn als Sjef nog het enige jurylid op aarde wordt. Kan hij zelf Anky jureren, hij weet het toch allemaal beter.

Gestoord

Hiep hiep hoera. Maar euhhhhh wie mag er dan nog meer bij hem in de ring rijden zijn volgelingen????

Feit is wel dat sommige ruiters zich gewoon veel meer mislukkingen kunnen permiteren dan anderen en dat zijn om maar even de koe bij de hoorns te \vatten zowel de duitsers als de nederlanders. Het lijkt wel of men niet DURFT te punten.

Dit zie je overigens ook in de basissport, onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:49

Je kunt toch moeilijk de jury verbieden om iemand te laten beoordelen? Hoe moet het dan?
Het wordt een steeds ingewikkeldere kwestie met steeds vreemdere uitspraken..Jammer dat het zo moet lopen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:49

ben benieuwd hoe dit afloopt...

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:01

het is toch te gek dat Jansen de dienst uitmaakt.Als het niet eens kan zijn met de jury,moet je geen dressuur rijden.Dan moet je gewoon gaan springen.Daar zijn de resutaten gelijk duidelijk.Of............gewoon je kop houden.Dit zet nederland weer beroerd op de kaart.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:36

Sjef op zijn best.... Nors opkijken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:38

Tja aan de ene kant vind ik het wel een goede actie maar aan de andere kant. Tja iedereen weet dat dresuur een jurysport is dat je het er mee eens bent of niet is een ander punt maar goed het is wel een onderdeel van je sport. Dat heb je eigenlijk maar te accepteren..

Maar goed hier gaat ook veel geld in om en is natuurlijk niet een lokale wedstrijd. Snap dus best dat er daar ook veel feller in gereageerd wordt.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:40

Vind dit echt belachelijk, die mensen zijn ook maar jury's .

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:56

pharagirlke schreef:
Kafue schreef:

Waarom zou een paard dat in opstand komt bij de piaffe niet op dit niveau thuishoren?

Voor als het je nog niet was opgevallen: een dressuurproef bestaat uit verschillende onderdelen, en deze onderdelen worden allemaal onafhankelijk van elkaar gepunt. Dit betekend dus dat als je 1 (of, zoals in dit geval) 2 onderdelen verknalt maar je rijd de overige onderdelen heel goed je alsnog een heel goed gemiddelde overhoud.
En of je het leuk vind om te horen of niet, Isabelle heeft vele malen beter en netter gereden als Anky, en ook nog eens met meer lef waardoor je een meer spetterende proef te zien kreeg. Het is dus terecht dat ze voor vele onderdelen hogere punten heeft gekregen als Anky. Eerlijk gezegd vind ik het bijzonder jammer dat Satchmo verzet toonde, Isabelle had de terechte winnares geweest. Deze dame kan namelijk echt rijden, wat ik bij Anky nog steeds waag te betwijfelen!

Nee, ik kan de actie van Sjef absoluut niet waarderen, en schaam me er voor dat ik bij de organisatie aangesloten ben waar hij een vertegenwoordiger van is.

Edit: niet stil willen staan is m.i. een grotere fout, dit is namelijk een structureel probleem en dus een gebrek aan opleiding van het paard. En het feit dat hij veel bloed voert is geen excuus, dat doen alle paarden op dat niveau, maar iedere ruiter/amazone behalve Anky kan zijn paard netjes halt laten houden. Dit is een basiselement in de opleiding! Wanneer je paard nog niet eens halt kan houden hoor je je te schamen en heb je niets te zoeken op een wedstrijd, laat staan op de OS. (Ik vraag me af hoe die fantastische amazone van haar paard afstapt... in volle galop eraf springen of zou ze het vanuit draf doen?! Te gek voor woorden toch!)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:26

sorry hoor maar waar slaat dit nou weer op, Anky is ook al zijn ze getrouwd nog altijd niet heilig hoor, We kunnen toch moeilijk van jury leden gaan verwachten dat ze bij (anky) een fout door de vingers zien. en ruiters die deze fout ook maken krijgen hier wel strafpunten voor, nee ik denk dat sjef zich er eens niet mee moet bemoeien. Als anky haar paard niet kan laten halthouden zou sjef zich beter bezig kunnen houden met dit haar en haar paard wel te leren, dan gaan zeuren over de mindere punten.