0ojannekeo0 schreef:Branca schreef:Ik weet bijna zeker dat het dat paard niet was... Het was een e-pony die veel grijzer was (met een 'criollo' hoofdstel aan?)
Nee hoor, een halstertje.
nee was die merrie niet waar die meid op reed....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
0ojannekeo0 schreef:Branca schreef:Ik weet bijna zeker dat het dat paard niet was... Het was een e-pony die veel grijzer was (met een 'criollo' hoofdstel aan?)
moet er niet aan denken om een paard op een markt zoals Hedel te kopen. Tuurlijk staan er gave paardjes tussen, maar je moet het besmettingsgevaar en inderdaad kalmeringsmiddelen niet vergeten! Je ziet ook altijd prachtig welke handelaar er gember in de kont stopt, als er 5 naast mekaar met de staart omhoog staan weet je genoeg 

ceasario schreef:
dide schreef:Wat heeft gember voor nut?
stalnijmegen schreef:17e is lottum
R0X schreef:Klopt. Gember werkt scherp/prikkelend en daardoor gaat de staart omhoog staan als het in de kont is gedaan. Je ziet toch vaak temperamentvolle paarden die met de staart omhoog lopen in draf of galop? Nou mensen denken dat zon staart ook mooi staat op een markt.
karijn schreef:Wat een onzin zeg met die gember! Sorry dat ik het zeg. Het zal best werken maar ik vind het niet kunnen. Ik hoop dat het bij alle soorten paarden en pony's verboden is/wordt. Gember hoort in de gerechten niet in het achterwerk van een paard.
Weet je wat meer waarde aan je paard geeft op de markt? Als ze netjes gepoetst zijn, mooi gekapt op de hoeven staan, manen netjes, staart netjes. Ik heb paarden en pony's gezien die zo uit de wei zijn getrokken waarvan de staarten nog vol paardenpoep zaten en de plakken klei nog op de rug geplakt. Veelal met scheve hoeven. Wat zijn de kosten nog voor een hoefsmid als ze op de markt al 6000 euro durven te vragen. Die 50 euro kan er dan toch nog wel vanaf?