Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
berpie schreef:Mijn eerste reactie was ook "dit gaat te ver"
Dan moet ik toch ook aan mijn Abeltje denken een ontzettend dapper shetlandertje.
Abel is als veulentje van 2 maanden aangevallen door 2 honden en levensgevaarlijk gewond geraakt.
In eerste instantie wilde we hem in laten slapen maar besloten hem een kans te geven, we hadden gewoon niets te verliezen.
Hij is 2 keer geopereerd, heeft 2 maanden in een kliniek gestaan en uiteindelijk werd bij de derde operatie de pezen in zijn voorbeentje vastgezet, de honden hadden zijn pezen doorgescheurd en waren gewoon niet meer te redden.
Daarna heeft Abel nog heel lang moeten revalideren, ik kan jullie vertellen een klein shetveulentje die zo keihard voor zijn leventje heeft gevochten dat is gewoon onvoorstelbaar.
Hij kan niet bereden worden zijn beentje is te stijf daarvoor, toch geniet hij intens van het leven, hij is een ontzettende doerak.
Hij is nu 5 jaar oud en we merken dat hij moeizamer gaat lopen, vaker kreupel is enz.
Of hij pijn heeft dat weten we niet maar we zien wel dat hij achteruit gaat.
Volgende maand worden er weer fotoos gemaakt en als hij pijn heeft zullen we hem in moeten laten slapen.
Als het operabel is besluiten we daar natuurlijk voor ook al heb ik zelf niet eens geld daarvoor maar gelukkig kan ik dat lenen.
Dat been, als er een mogelijkheid zou zijn om dat te amputeren en daar een prothese voor in de plaats te krijgen zou ik het direct doen, sterkter nog als ik het geld had vloog ik met hem naar Amerika en liet het zonder nadenken doen.
Waarom?
Als jullie Abel zouden kennen zouden jullie me gelijk geven, de levenslust die van deze ongelovelijke Doerak afstraalt zegt genoeg, hij verdient het om verder te leven en hij wil ook leven.
Dus ja ik zou het doen omwille van Abel.
jesito schreef:Ik denk dat hier echt vergeten word dat een dier niet denkt als een mens.
Een dier snapt niet waarom die volgestopt wordt met pijnstilling, op stal moet blijven, rustig moet blijven enz een mens kun je dat vertellen en zelfs voor een mens is het soms moeilijk zich rustig te houden als hun iets mankeerd.
Wij kunnen zeggen tot hier en niet verder, dan spuiten ze je onder de morfine en dan ben je wel kalm maar bij een dier is dat een ander verhaal.
De vraag is als het dier dadelijk alsnog veel pijn blijkt te hebben en ze hebben al dat geld erin gestopt of ze dan nog wel eerlijk oordelen kunnen om hem dan wel te laten gaan.