Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:51

Pipo schreef:
Geef zelf ff fijn eerst antwoord!

Haha, nou.... het is duidelijk op welk niveau je wilt discussiëren.
Laten we vooral dit topic niet verpesten voor de mensen die graag iets goeds willen doen in hun opinie, en een ander topic
opzoeken.....

Ik wens deze paarden en hun eigenaren veel sterkte.
De ontstemde mensen in dit topic veel sterkte met het oplossen van hun conflicten, en ook bij het verwezenlijken van de voor hen meer 'reële' doelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:53

Ninx schreef:
Pipo schreef:
Geef zelf ff fijn eerst antwoord!

Haha, nou.... het is duidelijk op welk niveau je wilt discussiëren.
Laten we vooral dit topic niet verpesten voor de mensen die graag iets goeds willen doen in hun opinie, en een ander topic
opzoeken.....

Ik wens deze paarden en hun eigenaren veel sterkte.
De ontstemde mensen in dit topic veel sterkte met het oplossen van hun conflicten, en ook bij het verwezenlijken van de voor hen meer 'reële' doelen.

Er is zoveel armoede in Roemenie dat je beter de mensen eerst kan gaan helpen, de dieren die er slecht aan toe zijn uit hun lijden lossen en zorgen dat de dieren die er wel goed aan toe zijn er goed uitblijven zien.

Oh en de volgende keer dat jullie weer gaan, geef even een belletje, er staat hier in de buurt een grote loods die wekelijks naar Roemenie rijd om goederen te brengen, misschien kunnen jullie de heenweg ook wat meenemen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:55

Hadden ze ook gedaan Haha!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:57

de 3 meiden die zelf ook naar roemenie zijn gereden hebben hondenvoer kattenvoer paardevoer dekens etc meegenomen .

wat allemaal niet meer in de auto paste is opgeslagen bij degene die regelmatig naar roemenie afreisd om spullen te brengen .

maargoed als de container achter de auto past dan nemen we hem graag mee volgende keer reis ik namelijk ook mee .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:22

Ik vind het geweldig wat er voor deze dieren gedaan word. Ze hebben een rotleven achter de rug, en gaan nu een mooie tijd tegemoet. Zij het in het begin met wat hindernissen.
Dierenleed kent immers geen grenzen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:54

Arme dieren...(waarschijnlijk) jaren hard moeten werken en dan als dank een een lange lijdens weg tegemoet gaat!
Ik ben blij dat er mensen zijn die zich niet omdraaien als dat op hun pad zou komen.
Natuurlijk zou het beter zijn om de bevolking daar te leren goed hun dieren te verzorgen maar dat heb je niet zo even gedaan (andere regels, slechte mediche zorg, ,armoede etc.) dat is iets voor de toekomst.

Ik vindt het geweldig dat er dieren gered zijn van een vreselijke dood echt top Go jij! Go jij!
De hele voorbereiding om dit te regelen echt petje af.
Zijn er nou eigenlijk ook bokkers mee gegaan op de vrachtwagen met de paarden? Ik heb al heel veel gelezen maar mischien niet alles Bloos .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:27

Een paard met slecht geheelde botbreuken 1700 kilometer op de wagen

Hier in NL gaan we op de barricades tegen veetransporten van slachtpaarden naar Italie. Maar zo'n arm beest hierheen halen is dieren liefde?

Ik snap heel goed dat dit goedbedoeld is hoor.Alleen als mijn paard een gecompliceerde beenbreuk oploopt laat ik hem gelijk inslapen.

En voor iemand het aan mij vraagt ik geeft geld aan het Brooke Hospital for Animals. Daar help je de paarden en ezels daar ter plekke mee en de baasjes zijn ook direct geholpen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:09

Wat een vervelende mensen heb je toch op de wereld.

Voor de mensen die absoluut tegen de redding zijn: Waarom reageren jullie opeens in dit topic wél, en hebben jullie niet eerder gereageerd op het andere voorpagina bericht van een paar dagen terug?

Krijg sterk de indruk dat het hier niet gaat om de redding, maar dat het gaat om een persoon waar jullie tegen zijn.

Ik vind het behoorlijk laag, jullie mening is duidelijk, kan het dan nu afgelopen zijn?

Ik vind het super wat de dames hebben gedaan, en laat ze lekker blij zijn met hun 'kneusje'.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:35

Ik zal even het verhaal van Iris, het paardje met dat beentje vertellen. Iris is toen ze 7 dagen oud was, getrapt waardoor haar beentje gebroken is. Zij is toen door de zigeuner waar ze toen van was, naar een kliniek gebracht, daar is ze geopereerd. Er zijn toen pennen ingegaan en alles, om ervoor te zorgen dat dit weer netjes kon genezen.
Helaas is die persoon dus zonder te betalen met veulentje de kliniek weer uitgewandelt en dus ook zonder antibiotica of pijnstillers.
De wond is gaan infecteren en het is behoorlijk ernstig geweest.
Uiteindelijk is ze na een paar maanden gevonden door een vrouw die haar toen daar heeft weggehaald. Zij is toen gelijk begonnen met Iris te behandelen, zo goed als dat het kon.
De beenbreuk is dus gewoon genezen, alleen niet zo goed als ze graag hadden gewild vanwege die infectie en dergelijke.
Toen zij dus opgehaald werd, wisten we niet dat ze misschien ook iets aan het andere beentje had. Ze liep misschien wel een beetje anders, maar op zich leek het meer te komen omdat het ene beentje een beetje scheef was gaan staan doordat die overbelast is geweest. Dus wij hebben dus geen paardje met een gecompliceerde beenbreuk vervoerd, dit was genezen. Nu pas komen we erachter dat ze last heeft van het andere been, en daar wordt dus nu grondig naar gekeken.

Dus ga geen conclusies trekken als je geen idee hebt waar je het over hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:36

bedankt voor de uitleg Lachen
het is mij nu iig duidelijk Ja

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn twijfels heb of het wel goed is om deze paarden te willen "redden". Met name die met de slecht genezen beenbreuken en het gezwel, de andere vind ik nog wel een goede actie.
Maar zoals het jonge paard met de slecht genezen beenbreuken en vergroeiingen, zou die ooit nog pijnvrij rond kunnen lopen? Ik denk dat als dit mijn paard was ik had besloten haar uit haar lijden te verlossen, en dan echt niet omdat het paard niet meer gereden kan worden. Heb zelf ook een chronisch geblesseerd paard staat dat nog prima pijnvrij kan grasmaaieren. Dus om het geld gaat het niet bij mij, meer om de ethische kant van het verhaal.....

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:39

Super !Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komen Ach gut

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:46

Twinklebel schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn twijfels heb of het wel goed is om deze paarden te willen "redden". Met name die met de slecht genezen beenbreuken en het gezwel, de andere vind ik nog wel een goede actie.
Maar zoals het jonge paard met de slecht genezen beenbreuken en vergroeiingen, zou die ooit nog pijnvrij rond kunnen lopen? Ik denk dat als dit mijn paard was ik had besloten haar uit haar lijden te verlossen, en dan echt niet omdat het paard niet meer gereden kan worden. Heb zelf ook een chronisch geblesseerd paard staat dat nog prima pijnvrij kan grasmaaieren. Dus om het geld gaat het niet bij mij, meer om de ethische kant van het verhaal.....

Er word nu in ieder geval gekeken of ze nog pijnvrij kunnen leven. Daar word nu alles, maar dan ook alles aan gedaan.
Ze krijgen nu in ieder geval de kans op een leven, in plaats van een gruwelijke dood te sterven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:49

Ik weet dat als uit de foto's en onderzoeken blijkt, dat Iris of Lily niet zonder pijn kunnen leven, dat hun leven dan heus niet gerekt zal worden. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat die paardjes na alle ellende er beter van worden en niet hier alsnog met pijn moeten leven.
Maar als ze daar waren gebleven, hadden ze langzaam verhongert en uiteindelijk nog langer met pijn gestaan. Wie weet was die bult van Lily zover gaan groeien dat ze langzaam zou stikken.
Hier kunnen we tenminste ervoor zorgen dat als ze geen waardig leven meer kunnen leiden, dat ze humaan aan hun eind komen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:05

Op zich vind ik het wel goed dat jullie hun daar weg hebben gehaald hoor, want laten verhongeren vind ik ook niet kunnen, maar om ze nou het hele stuk nog te vervoeren? Was er geen land dichter bij om te stoppen en een goede veearts er naar te laten kijken en evt. te euthaniseren?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:05

Wanted2003 schreef:

Voor de mensen die absoluut tegen de redding zijn: Waarom reageren jullie opeens in dit topic wél, en hebben jullie niet eerder gereageerd op het andere voorpagina bericht van een paar dagen terug?

Krijg sterk de indruk dat het hier niet gaat om de redding, maar dat het gaat om een persoon waar jullie tegen zijn.

Ik vind het behoorlijk laag, jullie mening is duidelijk, kan het dan nu afgelopen zijn?

Ik vind het super wat de dames hebben gedaan, en laat ze lekker blij zijn met hun 'kneusje'.

Ik kan niet in alle topics op bokt reageren. Het spijt me daar heb ik de tijd niet voor. De mensen uit dit topic ken ik niet daar kan ik ook niets tegen hebben. Ik heb niet het idee als ik in dat andere topic van voor de redding gezegt had dat ze dit niet moeten doen dat ze dan gedacht hadden: O...Natasja vindt het geen goed idee...laten we het maar niet doen.

Ik snap best dat de bedoelingen van deze mensen prima zijn. Maar ook ik mag mijn mening geven. En mijn mening is dat je een paard met een slecht genezen beenbreuk niet 1700 kilometer in een veewagen moet laten staan. Ook al is deze beenbreuk al langgeleden genezen. Op de foto te zien heeft hij/zij een vreselijke beenstand en het is niet meer te beoordelen of dat paard op dit moment pijn heeft of niet. Paarden wennen namenlijk aan veel....ook aan pijn. Voor mij zou het een rede zijn om het dier uit zijn lijden te verlossen.

Dus de intentie van deze mensen vind ik prima maar verder heb ik mijn vraagtekens erbij. En ze mogen van mij heel blij zijn met hun kneusjes...als het voor deze kneusjes maar niet betekent: uitstel van executie, want dan is het met recht een lange lijdensweg geweest.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:12

ik vind het super wat de mensen gedaan hebben voor de paarden
hier wordt er alles aan gedaan om ze een pijn vrij leven te kunnen geven als dat mogelijk is
en ze krijgen eten en drinken en een schone stal
en als het beter met ze gaat een lekkere wei om te staan

wat wil een paard nu nog meer

diep respect voor de mensen die dit gedaan hebben

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:47

rockwitch schreef:
Ik zou zeggen, kijk eens hierop, daar staan 2 paarden de ook naar NL zijn gekomen en verder zie je dus alles wat deze jongen tegenkomt en de dieren die hij onder andere gered heeft.

http://www.animed.ro/arad/animed.php?act=viewdoc&docid=10&la=2

Hebben jullie nog overleg gepleegd met een veearts om die dieren weer gezond en heel langzaam op gewicht te krijgen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:52

ja er is zelfs een veearts zaterdag bij geweest toen ze allemaal opgehaald werden, zij heeft ze allemaal even bekeken enzo. En gelukkig hebben we ook nog wel iets verstand van paarden en weten alle nieuwe baasjes dat ze de paarden niet beter maken met kilo's biks, dus ze staan bijvoorbeeld op eiwitarm hooi, muesli waar niet veel in zit. En zo wordt het langzaam opgebouwd.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:55

Wanted2003 schreef:

In dat topic heb ik mijn mening al gezegd en ik wou het hier niet doen, voor de paarden was het humaner geweest als ze daar waren ingeslapen. Ik spreek niet over alle 7, maar wel degenen die er hartstikke slecht aan toe zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:03

Ja maar zoals ik al een paar keer heb gezegd, was dat daar geen optie, want dat doen ze bijna niet in roemenie. Anders hadden ze dat misschien daar allang gedaan, maar deze paarden moesten nog gewoon werken terwijl ze er zo aan toe waren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:04

Adriana schreef:
In dat topic heb ik mijn mening al gezegd en ik wou het hier niet doen, voor de paarden was het humaner geweest als ze daar waren ingeslapen. Ik spreek niet over alle 7, maar wel degenen die er hartstikke slecht aan toe zijn.

Het lijkt me dat het niet aan ons, noch aan de dames die de dieren hebben gered, maar aan de veearts is om daar echt een goed oordeel over te vormen.
Wanneer hij kansen genoeg ziet voor deze dieren valt er weinig meer te zeggen dan: super!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:05

heb de foto's bekeken in die link,
onvoorstelbaar, midden tussen de huizen..
dat die mensen er gewoon bij kunnen staan te kijken hoe die dieren verhongeren, vreselijk!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:07

Marigold schreef:
heb de foto's bekeken in die link,
onvoorstelbaar, midden tussen de huizen..
dat die mensen er gewoon bij kunnen staan te kijken hoe die dieren verhongeren, vreselijk!

Dat doe je wanneer je zelf ook vrijwel niets te eten hebt.
Het is een vreselijk arm land, en dat zo ontzettend dichtbij.....
Je kunt deze mensen weinig aanrekenen.