Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savath

Re: Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:48

wow,zullen die paarden blij zijn dat ze daar weg zijn,een paardenverbod,dat moet deze dame krijgen!!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:56

Ik vind dat ze die gozer die er stom bij staat te kijken ook op moeten pakken Boos!
Voor medeplichtigheid!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:58

Uppojono schreef:
Jemig ik lees nu pas de andere topics over haar. Wat een verschrikkelijk mens. En nu maar hopen dat ze haar ook echt aanpakken..

Clown Waar heb jij gezeten afgelopen week Nagelbijten / Gniffelen Maar iig super dat de paarden daar weg zijn! Nu nog een wereldwijd verbod voor het houden van eender welk dier. En een fikse straf.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:13

Willen jullie wel allemaal heel goed voor je geliefde blijven zorgen, want volgens de advocaat van Chistine W. is haar gedrag te wijten aan het overlijden van haar man.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:18

Horsedances schreef:
Willen jullie wel allemaal heel goed voor je geliefde blijven zorgen, want volgens de advocaat van Chistine W. is haar gedrag te wijten aan het overlijden van haar man.

Ach ja, we moeten ook nog medelijden met haar krijgen Boos!

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:18

CharleyT schreef:
Wat eigenlijk te gek voor woorden is: als je hier op Bokt besproken wordt als ruiter kan er van alles over je gezegd worden, met naam en toe naam. Ben je veroordeeld door de duitse rechter, en weeeeer!!! in de fout in Denemarken, dan mag opeens je achternaam Niet genoemd worden. Absurde situatie. Zij is niet verdacht, maar al veroordeeld. Op wat voor gronden/wetten wordt er zo spastisch over die achternaam gedaan?
Ze wordt herkenbaar gefilmd, maar ohjee, geen achternaam. Onbegrijpelijk.
Een tip: begint met een W eindigt met een S. verder nog een e en een l(of 2) even goochelen met de letters en je hebt een naam.

Je slaat de spijker op z'n kop CharleyT, ik zie zojuist dat mijn posts bijgewerkt zijn door de "modjes". Idereen die de afgelopen week een beetje op bokt heeft gezeten moet toch wel weten wat de achternaam van de persoon in kwestie is.
Maar het schijnt dat veroordeelde mensen, zelfs criminelen zich nog mogen verschuilen achter de zg privacywet. Terwijl je op de Duitse en Deense websites haar met toenaam kunt terugvinden, zelfs dat haar voormalig olympische paard Durkit heet en dat haa r dochter nog bij de young riders heeft gereden!

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:23

ElCid schreef:
Horsedances schreef:

Ach ja, we moeten ook nog medelijden met haar krijgen Boos!

Medelijden is niet nodig, het verklaart misschien wel wáárom ze heeft gekozen voor deze manier van trainen. Duidelijk is dat Christine niet helemaal bij haar positieven is, getuige de videobeelden op de Duitse en deense site.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:23

Ach kom, iedereen heeft tegenslag in zijn/ haar leven. Als iedereen waarvan een dierbare overlijdt vervolgens dieren of mensen gaat mishandelen zou het einde zoek zijn.
Ze is niet bij haar positieven, nee. Maar dat kan en mag niks te maken met het overlijden van haar man. Ze is gewoon geestesziek, punt uit.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:33

nuldertien schreef:
buster4ever schreef:
dat weif moeten ze opsluiten voor de rest van haar leven en geen enkel dier meer in haar buurt laten komen walgelijk weif

Tis wijf niet weif.

ja sorry, deze kon ik even niet laten Bloos

en daar gaat het nu niet over Knipoog

en door dr geliefe..?!
was dat dan ook een paard..?!
en zou ze haar geliefde dan ook zo behandeld hebben.. Misselijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:18

die is nu echt uitgerangeerd Lachen

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:27

Ze mogen de paarden zó hier brengen in ieder geval! Arme donders.... Verdrietig

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:36

dingetje schreef:
Cayenne schreef:
http://www.st-georg.de / Nieuwsredactie

De paarden waren de enige dieren die nog bij de amazone aanwezig waren nadat afgelopen week al vier paarden werden opgehaald.

De twee overgebleven paarden stonden eveneens in training bij de amazone in Denemarken.

Voor zover duidelijk zijn er op dit moment geen paarden meer aanwezig bij Christine W. Als het goed is zullen er zo snel mogelijk gerechtelijke stappen worden ondernomen tegen de amazone.

Verwante artikelen:

[VN] Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-
[VN] Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*
[VN] Mishandelende Duitse amazone in november voor de rechter
[VN] Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Ik heb even een paar zinnen uit het bericht van Cayenne gequote.
Alle paarden die dus in training stonden bij CW zijn weg maar ik kan hier niet echt uithalen dat haar eigen paard Wolke ook in beslag genomen is....

ja, als je een beetje duits kent dan hoor je dat ze funf(5) paarden in training had, en er zijn 6 paarden in beslag genomen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:02

Er zijn helemaal geen paarden in beslag genomen. De vier zijn door hun eigenaars opgehaald en de twee van C.W. zelf zijn door haar groom opgehaald.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:25

Horsedances schreef:

Waar staat dat?

lautje76 schreef:
Er zijn helemaal geen paarden in beslag genomen. De vier zijn door hun eigenaars opgehaald en de twee van C.W. zelf zijn door haar groom opgehaald.

Door haar groom?? Mag ervanuit gaan dat die groom niet meer voor haar werkt? Wat voor zin heeft het anders?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:23

Jannepauli schreef:
Nu maar hopen dat onze oosterburen hun oogjes openhouden!

Reken maar van yes, stichting Xenophon zit er ook bovenop, wij kregen gister mails uit Duitsland van onze vriendin die bij Xenophon werkt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:24

tja, het staat er toch echt: http://www.st-georg.de/news/detail.php?objectID=3438

misschien waren de wonden niet van dien aard dat de dierenbescherming beslag kon leggen. Het valt me nog mee dat ze de paarden niet zelf op heeft gehaald. Had ik ook nog wel verwacht van dat brutale mens. Maar waar ze nu zijn...?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 00:02

Sin schreef:
En heb je dat dan te kennen gegeven aan de dierenbescherming ofzo?

Helaas was ik toen nog in de waan dat dat normaal was op dressuurstallen. En op het moment dat ik er werkte is er ook nooit zoiets ergs gebeurd als wat ik noemde.
Er ligt al een enorm dossier bij de dierenbescherming, maar er moeten 2 aangiftes gedaan worden voordat er een zaak komt, deze moeten gedaan worden door mensen die erbij waren. Ik was er zelf dus (bijna helaas) niet bij. Tot nu toe is er 1 iemand die aangifte gedaan heeft, en de rest van de getuigen hebben ze zo bedreigd en gemanipuleerd dat niemand meer aangifte durft te doen. En het stalpersoneel zegt "dat dat er nou eenmaal bij hoort in de paardenwereld". Ze weten er elke keer weer voor te zorgen dat er maar 1 aangifte binnenkomt waardoor ze elke keer op de been blijven.
ik ben dus ook nogal voorzichtig in het neerzetten van dit verhaal. ik heb van meerdere mensen hetzelfde verhaal gehoord, en ken deze mensen persoonlijk, dus ik weet wel hoe het er aan toe is gegaan die dag. maar aangezien ik er zelf niet bij ben geweest en al tijden niet meer op stal kan ik er zelf helaas weinig tegen inbrengen. maar wanneer er ooit een zaak komt ben ik de eerste in de rij om tegen ze te getuigen

Maargoed, laten we on topic blijven...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 00:12

bestaat dat filmpje uit het 1ste topic over haar niet meer?? dat ze aan het "rijden" is...?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 01:47

duChambre schreef:
Sin schreef:
En heb je dat dan te kennen gegeven aan de dierenbescherming ofzo?

Helaas was ik toen nog in de waan dat dat normaal was op dressuurstallen. En op het moment dat ik er werkte is er ook nooit zoiets ergs gebeurd als wat ik noemde.
Er ligt al een enorm dossier bij de dierenbescherming, maar er moeten 2 aangiftes gedaan worden voordat er een zaak komt, deze moeten gedaan worden door mensen die erbij waren. Ik was er zelf dus (bijna helaas) niet bij. Tot nu toe is er 1 iemand die aangifte gedaan heeft, en de rest van de getuigen hebben ze zo bedreigd en gemanipuleerd dat niemand meer aangifte durft te doen. En het stalpersoneel zegt "dat dat er nou eenmaal bij hoort in de paardenwereld". Ze weten er elke keer weer voor te zorgen dat er maar 1 aangifte binnenkomt waardoor ze elke keer op de been blijven.
ik ben dus ook nogal voorzichtig in het neerzetten van dit verhaal. ik heb van meerdere mensen hetzelfde verhaal gehoord, en ken deze mensen persoonlijk, dus ik weet wel hoe het er aan toe is gegaan die dag. maar aangezien ik er zelf niet bij ben geweest en al tijden niet meer op stal kan ik er zelf helaas weinig tegen inbrengen. maar wanneer er ooit een zaak komt ben ik de eerste in de rij om tegen ze te getuigen

Maargoed, laten we on topic blijven...

Wat??!!! Dat is absoluut niet waar hoor wat je zegt! Eén aangifte bij de politie of DB is te allen tijde voldoende om actie op te nemen. Bovendien had je( of de getuige die aangifte deed) - als het werkelijk zó erg was ( mishandeling tot de dood erop volgde zoals je schreef) dan had men ook de Dierenbescherming of de AID kunnen inschakelen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 02:04

Mindfields schreef:
Jannepauli schreef:
Nu maar hopen dat onze oosterburen hun oogjes openhouden!

Reken maar van yes, stichting Xenophon zit er ook bovenop, wij kregen gister mails uit Duitsland van onze vriendin die bij Xenophon werkt.

Heb het gelezen! Ik zag ook dat men probeert dit internationaal aan te kaarten - dat zou mooi zijn, het vangnet om C.W.moet naar mijn mening stevig aangesnoerd worden.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:25

gelukkig maar Knipoog
dat ze haar paarden zowieso dat aan heeft gedaan..
hoop maar dat iedereen met ee nbeetje verstand nooit meer een paard aan haar verkoopt, en dat zij ook nooit meer aan een paard zal komen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:40

MiniMouse schreef:
Ik vind dat ze die gozer die er stom bij staat te kijken ook op moeten pakken Boos!
Voor medeplichtigheid!

Daar ben ik het niet mee eens. In het vorige topic werd er gesproken over getuigen. Deze gozer zou ook een getuige kunnen zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:09

dingetje schreef:
MiniMouse schreef:
Voor medeplichtigheid!

Daar ben ik het niet mee eens. In het vorige topic werd er gesproken over getuigen. Deze gozer zou ook een getuige kunnen zijn.

Eerst was het het verhaal dat hij haar JUIST haar gang liet gaan om voldoende video(bewijs)materiaal te verzamelen.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:45

ElCid schreef:
Ach kom, iedereen heeft tegenslag in zijn/ haar leven. Als iedereen waarvan een dierbare overlijdt vervolgens dieren of mensen gaat mishandelen zou het einde zoek zijn.
Ze is niet bij haar positieven, nee. Maar dat kan en mag niks te maken met het overlijden van haar man. Ze is gewoon geestesziek, punt uit.

Of ze geestziek is staat buiten kijf. Iedereen hier heeft wel een (onizzinge)mening gevormd. Ik ook. Maar wil wel weten waarom ze het nodig vindt om de paarden op deze manier te "trainen". Misschien is trainen niet het juiste woord, maar de dame in kwestie denkt blijkbaar wel dat ze met iets "goeds" bezig is.

Dat haar "belevingswereld" anders is dan "normaal" (wat is eigenlijk de definitie van normaal in deze case) is één ding wat duidelijk is.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:59

Weltevreden schreef:
Of ze geestziek is staat buiten kijf. Iedereen hier heeft wel een (onizzinge)mening gevormd. Ik ook. Maar wil wel weten waarom ze het nodig vindt om de paarden op deze manier te "trainen". Misschien is trainen niet het juiste woord, maar de dame in kwestie denkt blijkbaar wel dat ze met iets "goeds" bezig is.

Dat haar "belevingswereld" anders is dan "normaal" (wat is eigenlijk de definitie van normaal in deze case) is één ding wat duidelijk is.

Tja, dat zijn de dingen waar je nooit achter zal komen, het is, jammer genoeg, nog steeds onmogelijk om echt in andermans brein te kunnen kijken, laat staan te weten hoe iemand de dingen zelf ervaart.
En wat normaal is, ja, voor mevr. C.W. blijkbaar wat ze met paarden doet ( deed), voor velen anderen is dat toch wel zeer abnormaal.