Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Re: Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:33

Toen we in 2001 bij de World Cup Dressage Finals waren in Aarhus viel ons het rijden van de Denen in positieve zin op. Het leuke van zo'n wedstrijd in een ander land is dat je ook de mindere goden aan het werk ziet.
De Denen lieten lossigheid zien, veel beweging, en een blije uitstraling.
Ik schreef er toen een verslagje over: http://www.geocities.com/ep_nl/aarhus/

Als je de trainingsmethode kent van Rudolf Zeilinger, toen bondscoach van de Denen, herken je in de beweging van Matiné zijn invloed. Op het filmpje van Matiné dat op Youtube staat zag ik Zeilinger overigens ook een paar keer in beeld.

De manier van africhten van Rudolf Zeilinger is gericht op het plezier dat paarden in de beweging hebben. Geen forceren, maar voowaarts zijn, durchlässig, en blijheid.
En ondanks het inderdaad storende staartgezwiep (het lijkt soms wel extra turbo geven!) zie ik toch wel een merrie die met veel plezier en ijver aan het werk is. Zonder dat ik nou direct lijntjes zit te trekken op statische foto's. Want lijntjes trekken kun je als jurylid ook niet. Clown

Ik heb onlangs de hele DVD serie van Zeilinger over africhten aangeschaft, en kan het iedereen aanraden, ondanks de prijs. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:48

De lijntjes waren alleen ter verduidelijking.
Wat er op deze foto te zien is is imo niet voor elkaar en dit is echt niet de enige foto, er zijn helaas meer slechte foto's van hem te vinden dan goede.
Het staartgeziep is niet iets waar ik me aan erger, dat kan zoveel oorzaken hebben.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:20

Begrijp ik er nu niks meer van ?? hij was toch per direct weg?

bron : kwpn

Minderhoud wint ook Special 17-10-2008

KSS-veilingtopper 2007, Blue Hors Zack, vierde

Odense heeft ook jonge paardenproeven. In de rubriek voor 4-jarige paarden reed Andreas Helgstrand de KWPN aangewezen hengst Blue Hors Zack (Rousseau x Jazz) die een jaar geleden werd aangekocht op de KWPN Select Sale naar de vierde plaats met een gemiddelde van 8,45. Morgen staat de finalerubriek op het programma.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:42

Dacht het wel ja, vraag me ook af waarom want ik las laatst nog een stuk waarin de eigenaar van Bleu Hors zei erg tevreden te zijn over hem.