Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:17

Brittje schreef:
Robsi_Vigaro schreef:
En toch vind ik dat ze Brittje hier wel een punt heeft. het zou gaan om verschillende paarden, maar het komt telkens neer op het zelfde paard. Ik weet nu dat ik half bokt over me heen krijg maar we moeten mischien is wat verder kijken dan alleen een filmpje. Het valt mij ook op dat iedereen die Christine W van zo'n afstand kan herkennen. Het is niet zo dat je duidelijk ziet dat zij het is die zo op dat paard staat in te meppen.

Ja ja val me maar aan op wat ik zeg maar je weet nooit wat de achterliggende gedachte van dit alles is tenzij je haar mailt/belt en dan om tekst en uitleg vraagt. Dan kan je dr altijd nog uitschelden!

owhja nog 1 ding: Welkom in de wereld die draait om paarden en geld Ach gut

Precies.... Op de site waar het filmpje staat gaat het im peitschhieben, en af en toe wordt de zweep omgedraait...

man kan me de discussies nog herinneren over 'een ieder heeft uit mijn stal te blijven' en hier zie je iemand zo een paard ergens uit een box halen zonder medeweten van de eigenaar....
En wat betreft die wonden: had je mijn jaarling vorig jaar moeten zien toen ze na een rodeopaard immitatie op haar smoel ging... had je ook van alles bij kunnen verzinnen.

Nogmaals ik wil niets goed praten maar vind het zwaar overdreven wat er te zien is en wat er bij verteld wordt...
Als je de filmpjes goed bekijkt, over en van die vos heeft hij continue beenbeschermers om...
Niemand weet hoe het dier aan die wonden is gekomen, het zijn alleen maar aannames, aannames om andere aannames te versterken en te onderbouwen...
Er wordt een paard uit een box gehaalt, het dier heeft wonden en hups de schuld van..... want dat onderbouwd alles...

@Michelle19: op alle filmpjes die ik tot op heden heb gevonden en gezien over dit onderwerp is het telkens alleen maar die vos....

Sorry, ik heb toch redelijk veel gezien kwa dingen die wel en niet kunnen. Maar als je dit mee vind vallen en het overdreven vind dan vraag ik me toch af of je de filmpjes goed bekeken hebt? En zo ja dan hoop ik niet dat je zelf erg veel op een paard zit.

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:29

wederom nee, ik schrijf ook telkens dat hetgeen ze doet/gedaan heeft/wat te zien is niet goed praat, absoluut niet.
Ik zeg enkel dat hetgeen erbij 'verteld' (geschreven) wordt erg opgedraait wordt aan de hand van een filmpje waarvan we mogen aannemen dat het die Christine W. is...
Er wordt een paard uit de stal gehaalt met wonden er wordt bij verteld dat die mevr W. dat het dier toegebracht heeft.... wederom aannames... dat is wat ik schrijf.
Ik vind longeren op een grote volte of kleine volte al helemaal niets... en hetgeen op die film te zien praat ik niet goed, en ga er ook wel vanuit dat waar rook is ook vuur moet zijn, maar vraag me alleen af hoe heftig de brand is, en of er niet alleen maar een rookgordijn wordt gecreeerd.
maw ik vind het verhaal erom heen overtrokken en paniekzaaierij.

@Sporter: wat jij nu doet is ook persoonlijk worden naar mij toe, puur en alleen maar aannames dat je iets over mij zou weten naar wat ik hier schrijf, emotieloze letters gegroepeerd tot woorden die zinnen vormen die op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden naar gelang de gemoedstoestand van de lezer Haha!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:34

Klopt helemaal Maar over een filmpje roepen waarbij een paard zo geslagen wordt en de snijwonden van de slof voor in zn borst zitten, vind ik appart. Ik vraag me dan af waarom neem je het uberhaubt voor haar op?
Ooit les van der gehad Haha!?

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:34

Gelukkig maar! Idd alle paarden bij haar weghalen. Het enige wat zij doet is mishandelen. Dit heeft echt niets met trainen te maken..... Ik snap niet dat mensen uberhaubt paarden naar haar brengen. Als ze zo behandeld worden, neem ik toch aan dat ze ook niets zullen presteren. Een paard zal hier echt niets van snappen....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:46

nogmaals, voor wie denkt dat het verhaal overdreven wordt, verdiep je eens in waar ze vorig jaar voor veroordeeld is dan kan je zien dat de aannames niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn.

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:58

sporter schreef:
Klopt helemaal Maar over een filmpje roepen waarbij een paard zo geslagen wordt en de snijwonden van de slof voor in zn borst zitten, vind ik appart. Ik vraag me dan af waarom neem je het uberhaubt voor haar op?
Ooit les van der gehad Haha!?

Nope, zou niet eens weten hoe ze eruit (en wil het ook niet weten denk ik Haha! )

Ik neem het niet voor haar op, absoluut niet, ik vroeg me dingen af.. ga verder zoeken en kijken en vind dan alleen filmpjes en foto's van die vos, en vraag me dan af hoe groot de waarheid is van dit verhaal (en bedoel dan de laatste tv uitzending waarvan ook het filmpje hier te zien is)
Ik ben van mening dat je bestraft moet worden voor de dingen die je hebt gedaan en die kunnen worden bewezen en niet op grond van aannames en speculaties over hoe iets wel of niet gekomen is...

Neem nu de titel van dit topic:
Ik had mijn paard daar ook weggehaalt als ik zo iets te weten was gekomen over de trainer van mijn paard, ik had ook het onzekere voor het zekere genomen.... De vraag die dan blijft is: hoe eerlijk was hetgeen men je verteld heeft in die uitzending?
journalistiek: een stukje waarheid, een berg sensatie en de rest het idee van de schrijver.

Ik kom regelmatig op wedstrijden en daar zie ik ook taferelen die lijken op hetgeen te zien is op de foto's van die mevr. W op die vos, en dan kijkt een ieder de andere kant op en vraag ik me af hoe het er dan thuis aan toe gaat...
En ja ik zeg er wel wat van, maar heeft vaak weinig tot geen resultaat, ook officials kijken de andere kant op...
praat het nog steeds niet goed, echt niet.... vraag me enkel af hoe erg het aangedikt is om kijkcijfers te halen..

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:06

Ik weet zeker dat er ook vuur is en niet alleen een 'rookgordijn' en er wordt zeker niets overdreven. De vele littekens oud en nieuw tonen al genoeg aan en dan hebben we het niet eens over de zwellingen/bloeduitstortingen, snijwonden in de wond en complete ledematen die openliggen. Zowel de duitse/nederlandse en volgensmij ook de Deense dierenartsen vonden dit zeker een ernstige vorm van mishandelen. Maakt me niet uit of dit alleen bij de vos gebeurt of bij 1238 andere paarden..de filmpjes zijn keihard bewijs en dan de checks in de stallen als extra bewijs. Je kan nog soepel zijn bij het eerste filmpje met het rijden zo van; ja het zijn moment opnames. Maar bij het tweede filmpje tikken de minuten door naar bijna een half uur en niet alleen de minuten tikken door..Het is mij ook niet duidelijk waarom er zoveel geslagen wordt en er bestaat hier dan ook zeker geen 1 goede reden voor. Straffen mag, maar dit is zinloos door rammen op een weerloos beest wat vast is gebonden met zn hoofd tussen de benen..(ook al een ernstige fout/mishandeling! ) Na het zien van de beelden/foto's/ en verhalen van zieke paarden die piaffe moesten lopen en nog veel meer verhalen geloof ik niet dat dit een eenmalige actie was. Dit was dagelijks werk, ze doet er niet voor niets zo cool over. We kunnen op het filmpje niet goed zien dat zij dit is..maar ze heeft zelf toegegeven dat zij; Christine W daar stond te "trainen'" en dit is ook bevestigt door degene die het filmpje maakte en ze was de enige die de paarden trainden vertelden de eigenaren. Christine W heeft ook nooit gezegd dat zij het niet was en probeerd daar ook niet mee weg te komen, ze zegt alleen dat er niets met de paarden mankeert.. Niks overdreven dus maar zouden de foto's van de andere paarden misschien niet achtergelaten worden door de eigenaren misschien zo gekozen..? Lachen

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:51

Net het filmpje bekeken... ik heb hier geen woorden voor... dit valt op geen enkele manier goed te praten... om wat voor reden ze dit ook zou doen. Walgelijk!
Ik zeg het niet snel, maar dit wijf mag van mij aan de hoogste boom worden opgeknoopt Boos!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:15

Even een stipje want ik ben iedere keer het topic kwijt. Heb verder nog niet veel nieuws gehoord. Behalve dan dat een nichtje van een meisje bij mij op stal ook bij CW op stal geweest om bewijzen te verzamelen. Zij kon wel vertellen dat er meer aan de hand is (ook de vorm van bewijzen) dan dat er door de pers naar buiten is gebracht maar, meer mocht zij ook niet zeggen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:25

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:27

500 zweepslagen plus elke keer een schop met sporen terug doen.
ook haar lekker kort houden, en dit een half uur lang..
hetzelfde als zij met haar paarden gedaan heeft! Boos!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:22

Inderdaad iemand straffen met wat hij/zij een ander heeft aangedaan...
Ik schaam mijzelf soms om mens te zijn... wat doen ze soms de dieren toch aan...ik ben er misselijk van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:47

Brittje schreef:
Ik kom regelmatig op wedstrijden en daar zie ik ook taferelen die lijken op hetgeen te zien is op de foto's van die mevr. W op die vos, en dan kijkt een ieder de andere kant op en vraag ik me af hoe het er dan thuis aan toe gaat...
En ja ik zeg er wel wat van, maar heeft vaak weinig tot geen resultaat, ook officials kijken de andere kant op...
praat het nog steeds niet goed, echt niet.... vraag me enkel af hoe erg het aangedikt is om kijkcijfers te halen..

ik heb 5 jaar van mijn leven elk weekeinde op concoursen gestaan met mijn winkel en ik ben dit soort dingen nooit tegen gekomen, slechts eenmaal een ponieruiter die steeds met de zweep tussen de oren van de ponie sloeg........ daar heb ik toen een melding van gemaakt bij een jurilid

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:18

Citaat:

Ben ik er benieuwd naar welke wedstrijden jij gaat? Want ik wil best een paar filmpjes maken voor de dierenbescherming. Dit kan gewoon niet, maakt in dit geval geen snars uit of het door een prof wordt gedaan of door een amateur.

Wordt er niet goed van als ik die filmpjes zie, en kan er echt niet bij dat je het wel vind meevallen? Hoe hard moet je trekken om een mondhoek open te scheuren? Gadverdamme zeg, ik hoop echt dat ze haar voor eeuwig opsluiten want volgens mij is dat de enige manier om haar bij die paarden vandaan te houden.

Citaat:
Als je de filmpjes goed bekijkt, over en van die vos heeft hij continue beenbeschermers om...

Deze opmerking snap ik al helemaal niet, de wonden die te zien zijn op de achterbenen kunnen ook veroorzaakt worden als ze bescherming om hebben. En als je een paard net zolang mept dan krijg je ze vanzelf zo gek dat ze hun eigen benen kapot rammen.

Sorry maar ik snap niet waarom jij de behoefte voelt om het voor haar op te nemen, zo'n walgelijk mens verdiend als deze ellende dubbel en dwars.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:21

Heeft iemand misschien een link naar een filmpje van het oude incident?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:33

ja ik weet niet of ik het hier neer mag zetten omdat tenslotte officieel nog niet bekend gemaakt is dat dit dezelfde vrouw is.
Maar ter illustratie van paardenmishandeling in het algemeen dan Clown . Hier het filmpje over de veroordeling van een zekere amazone van vorig jaar:

Ik vond de beelden zelf behoorlijk schokkend dus pas op!

http://www3.ndr.de/ndrtv_pages_video/0, ... nt,00.html

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:38

Wat me nu opeens opvalt; er staat ook iemand te kijken bij de training van het donkerbruine paard..een eigenaar? Ik ben het er wel mee eens dat ik de eigenaren nog steeds niet vertrouw. Ze moeten de paarden dus al die tijd niet gezien hebben anders zag je de littekens en wonden wel. Volgensmij weten ze best wat gaande was maar volgden ze blind!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:56

KiWiKo schreef:
ach, misschien is ze zo slim om naar Amerika te verhuizen Lachen

Laten we hopen, want daar zijn de straffen om dit soort feiten niet mals!

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:21

KiWiKo schreef:
ik heb 5 jaar van mijn leven elk weekeinde op concoursen gestaan met mijn winkel en ik ben dit soort dingen nooit tegen gekomen, slechts eenmaal een ponieruiter die steeds met de zweep tussen de oren van de ponie sloeg........ daar heb ik toen een melding van gemaakt bij een jurilid

dit gaat wel even offtopic maar goed:
Hier in de omgeving staan de ruitersport kraampjes niet op het losrijterrein of tussen de trailers Haha!

Het gebeurd tussen de trailers, op het losrijterrein en zelfs in de ring (eerder de springring dan in een dressuurring) als paardlief niet zo'n lief paard was en dat is niet alleen bij de pony's maar ook bij de paarden, en ook in verschillende kringen maar ook op de hippiade... en men kan mij niet wijsmaken dat niemand iets ziet of opmerkt...
Paarden/pony's die op een zeer kleine volte gezet worden en rondjes moeten galoperen, afschuw uitsprekend doet een ringmeester er niets mee en doet net of hij niet ziet wat er voor zijn neus gebeurd.. en het jurylid wat naar de toilet gaat loopt ook zonder op of om kijken verder...
en dat zijn incidenten, die je regelmatig terug ziet komen, bij paarden en pony's, ben door verhuizing aatste 2 seizoenen minder op wedstrijden aanwezig geweest maar de keren dat ik er wel was, is het nog steeds hetzelfde, begrijp me goed, het is niet zo dat iedere ruiter zijn paard afranseld, maar misstanden zie je overal, ook in het buitenland op wedstrijden, noem ze minder paardvriendelijke rijders (m/v) ponyclubbers en ook rijverenigingers...
en niet alleen een keer doorpakken als peerdlief stout is...

Het laatste filmpje gaat over de veroordeling in 2007 en laat amateur videobeelden zien uit het jaar 2004... het topic gaat over 2008 dat mevr. W in Denemarken paarden mishandeld dmv haar trainingsmethodes.

Ik neem het absoluut niet op voor die mevr W. vind het alleen opvallend, en dat is mijn mening, dat het paard wat te zien is op de video en de foto's telkens alleen maar een vos is, en dat terwijl die blonde dame verteld daar al een week alles in de gaten te houden...
MAW ik oordeel alleen over de berichtgeving, immers alleen die kan ik lezen en mijn mening daar onderbouwen met wat ik lees, ik ben niet aanwezig geweest en kan niet zeggen of mevr W de persoon is op de videobeelden (moeet ik maar voor waar aannemen) en dat die beelden recenter zijn dan die uit de laatste link..
En dat de foto's uit 2007 schijnbaar hetzelfde paard laten zien als op de videobeelden (wat ik dus opmerkelijk vindt)
en dit alles is mijn mening en geen feit....

wat ik zie op concoursen zijn mijn waarnemingen, kan ze niet bewijzen omdat ik geen camera bij me heb...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:24

Eerst klopt het niet omdat het alleen een vos is en nu klopt het niet omdat het beelden uit 2004 zijn. Al waren die beelden verzamelt over de afgelopen 20 jaar, dan nog moet ze er voor opgesloten worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 01:22

Brittje schreef:
KiWiKo schreef:

dit gaat wel even offtopic maar goed:
Hier in de omgeving staan de ruitersport kraampjes niet op het losrijterrein of tussen de trailers Haha!

.

hier alvast even snel dan ga ik de rest van je post lezen.............. ik stond altijd op de kleinere concoursen, dus tja het gehele terrein was heel vaak helemaal overzichtelijk!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:10

Voor wat betreft degenen die twijfelen aan het 'waarheidsgehalte' van de berichtgeving: je moet je realiseren dat de gevolgen van het manipuleren van de feiten ook niet straffeloos kan. Mevrouw CW zou een goede zaak hebben als de berichtgevers ( het tijdschrift St.Georg,de filmers Hamburg on Air en de dame die daar een weekje gebivakeerd heeft) de feiten verdraaid zouden hebben. Ik denk dat de berichtgevers op juridisch vlak niet geheel onkundig of naïef zijn, en dus niet zomaar voor de lol, wraakzucht of sensatie dit materiaal openbaar gemaakt hebben. Hoe dan ook: over ruim een maand weten we meer, alhoewel uit de berichtgeving duidelijk is dat het feit dat ze opnieuw voor de rechtbank moet verschijnen niet te maken heeft met het huidige verhaal, maar met de nog steeds lopende zaak uit 2007!

Dat je haar niet kunt herkennen op het filmpje, of dat het hetzelfde paard is, zijn non-argumenten - op de oorspronkelijke film zal ze duidelijk herkenbaar zijn ( die wazige plakkertjes over het gezicht worden immers achteraf aangebracht om iemands privacy te beschermen. Doe je dat niet dan ben je zelf strafbaar, zeker als je zo'n filmpje via een openbaar medium als internet wereldkundig maakt). De aanklagers zullen genoeg getuigen hebben om hard te kunnen maken dat dit recente opnamen zijn. Het toont aan dat CW zich niets gelegen laat liggen aan het oordeel van de duitse rechter die haar een beroepsverbod opgelegd heeft, en zich handig eraan onttrokken heeft door een stapje over de grens te maken naar Denemarken waar het vonnis niet geldig is. Dat is dan ook - helaas - het enige zwaktebod van de aanklagers - zij kunnen zich niet beroepen op deze feiten om hun zaak te versterken, omdat ze het buiten Duitsland gedaan heeft waar de duitse regelgeving/wetten niet van toepassing zijn.
Het zou natuurlijk mooi zijn als de deense dierenbescherming zoveel kloten had om dit voor de rechter te brengen in Denemarken.

Ik heb wel zo mijn twijfels over het feit dat een aantal eigenaren nu opeens hun paarden hebben weggehaald. Dat kan natuurlijk zijn uit pure ontsteltenis over wat hun paarden mogelijk is aangedaan. Je kunt echter ook bedenken dat zij zich proberen aan de rechtsgang te onttrekken - de paarden zijn immers het bewijs. Of CW gedwongen kan worden te vertellen wie die eigenaren zijn en waar de paarden zich bevinden, vraag ik me af.

Het is hoe dan ook een nare zaak.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:27

@Brittje, ik heb inderdaad ook wel eens dingen gezien op wedstrijd wat ook deze richting inging, met je volle gewicht aan de teugels hangen en zagen en ondertussen constant prikken (dat is nog aardig gezegd) met je sporen. Ook mensen die als hun paard schrikt van een deur, dus een pasje verkeerd doet, hun eigen schrik op het paard afreageren en hem dus slaan slaan en nog eens slaan. Paarden die in de hoek gezet worden en dan slaan. Of, afstappen, teugels vasthouden, heeeel klein cirkeltje wordt het dan, en maar blijven meppen op het paard. En nee deze mensen worden niet verwijderd, soms gebeurt het ook 'thuis' en niet op wedstrijd en ook dan wordt er niks van gezegd. Ik zeg er soms dus wel wat van, al begin ik het wel op te geven, soms kan je beter je mond houden voordat de ruiter boos op jou wordt en dat weer op het paard af reageerd. Gelukkig zijn er ruiters die toegeven dat ze fout zaten (o f die er iig over na willen denken), maar er zijn heeeeeel veel ruiters die dat nooit willen inzien (en tja... die mogen mij geloof ik ook niet zo Haha!).
Ontopic: het is echt ronduit schandalig wat Christine W hier doet. Gadverdamme. En dat er nog eigenaren zijn die er geloof in hebben .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:13

fury schreef:
@Brittje, ik heb inderdaad ook wel eens dingen gezien op wedstrijd wat ook deze richting inging, met je volle gewicht aan de teugels hangen en zagen en ondertussen constant prikken (dat is nog aardig gezegd) met je sporen. Ook mensen die als hun paard schrikt van een deur, dus een pasje verkeerd doet, hun eigen schrik op het paard afreageren en hem dus slaan slaan en nog eens slaan. Paarden die in de hoek gezet worden en dan slaan. Of, afstappen, teugels vasthouden, heeeel klein cirkeltje wordt het dan, en maar blijven meppen op het paard. En nee deze mensen worden niet verwijderd, soms gebeurt het ook 'thuis' en niet op wedstrijd en ook dan wordt er niks van gezegd. Ik zeg er soms dus wel wat van, al begin ik het wel op te geven, soms kan je beter je mond houden voordat de ruiter boos op jou wordt en dat weer op het paard af reageerd. Gelukkig zijn er ruiters die toegeven dat ze fout zaten (o f die er iig over na willen denken), maar er zijn heeeeeel veel ruiters die dat nooit willen inzien (en tja... die mogen mij geloof ik ook niet zo Haha!).
Ontopic: het is echt ronduit schandalig wat Christine W hier doet. Gadverdamme. En dat er nog eigenaren zijn die er geloof in hebben .

Ik heb je die filmpjes gezien ook van vorig jaar?
Wat je daar ziet is toch totaal niet te vergelijken met een keer aan de teugels hangen of de zweep er een keer bovenhands overheen halen? niet dat dat wel goed.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:22

Ja heb de filmpjes gezien, ik zeg ook niet dat het vergelijkbaar is, maar dat er veel dingen gebeuren die die richting opgaan. En dan bedoel ik niet een keer aan de teugels hangen, maar een vol half uur lang. Ik wilde alleen brittje steunen in het feit dat er inderdaad vaker dingen gebeuren die eigenlijk ook een vorm van dierenmishandeling zijn maar daar wordt vaak niks van gezegd. Wat Christine W doet is extreem en gelukkig (!) zien we dat niet terug op ieder wedstrijdterrein en wordt hier aandacht aan besteed. Het zou van mij alleen al veel eerder mogen (mensen aanspreken op hun gedrag tegenover hun paard) ook als de mishandeling niet zo extreem is.