Citaat:Overlast op wegen is meer dan alleen het ophouden van verkeer doordat paarden langzamer gaan dan auto's.
Overlast bestaat bijvoorbeeld ook uit al die gevallen van "man komt onder huifkar", "geschrokken paard gaat er zonder eigenaar vandoor door het verkeer", "paard trapt fietser", "kind komt onder op hol geslagen paard".
Ja, ik weet het, al die slachtoffers zouden niet moeten zeuren, want het ligt natuurlijk nooit aan de ruiter/menner/begeleider, maar de overlast is wel reëel en de gevolgen ervan ook.
Hmm.. ik denk dat dit in het niet valt bij andere overlast op de wegen: de mededelingen op het nieuws over een paar honderd kilometer file iedere dag, patsers die elkaar van de weg rijden, de een een nog dikkere auto dan de ander, automobilisten die jou en je paard de pas afsnijden, oude mensen die "zomaar' oversteken, kinderen die graag op straat willen spelen, wegversperringen, de vierdaagse... moet ik doorgaan?
Ach ja, die heilige koe... maar voor mij blijft 't paard heilig
Kom op!
. Mijn paard staat er het hele jaar in en de mens ziet het niet eens vanaf de weg.