tessii1991 schreef:Nouja... gaat hij eerlijk naar de politie en dan krijgt ie een boete.
Ja nouja zeg, echt raar. De man is eerlijk en nog krijgt ie straf...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
tessii1991 schreef:Nouja... gaat hij eerlijk naar de politie en dan krijgt ie een boete.
Farouche schreef:tessii1991 schreef:Nouja... gaat hij eerlijk naar de politie en dan krijgt ie een boete.
Ja nouja zeg, echt raar. De man is eerlijk en nog krijgt ie straf...
even beter lezenladolcevita schreef:ten goed trouw gehandeld maar wel 1000.- boete voorwaardelijk begrijp ik? Ook al hoeft hij het nooit te betalen, ik vind het een raar verhaal. Kun je wel zeggen; had ie maar verder moeten vragen maar hij komt er nu toch zelf mee? Of begrijp ik het verkeerd. Ja, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen natuurlijk... dat is het hele eieren eten.
Fleurtje100 schreef:Over dat sommige mensen het rechtssysteem niet snappen: Het artikel had ook duidelijker geschreven kunnen worden. De opbouw van het verhaal is niet zo logisch geschreven. Ook al snap je het rechtsysteem, dan kan ik me voorstellen dat als je het vluchtig overleest, je het e.e.a. niet meteen doorhebt. Als er bijvoorbeeld had gestaan 'de politierechter was het met haar eens en sprak de man vrij' was het waarschijnlijk wel voor iedereen duidelijk.
Brainless schreef:ladolcevita schreef:ten goed trouw gehandeld maar wel 1000.- boete voorwaardelijk begrijp ik? Ook al hoeft hij het nooit te betalen, ik vind het een raar verhaal. Kun je wel zeggen; had ie maar verder moeten vragen maar hij komt er nu toch zelf mee? Of begrijp ik het verkeerd. Ja, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen natuurlijk... dat is het hele eieren eten.
Voor de laatste keer:
1000 euro voorwaardelijk was de eis,
maar hij is vrijgesproken!!!!

Zou veel van dit soort vragen schelen....
Dirkje25 schreef:Lielle schreef:even beter lezen, de rechter heeft de man in het gelijk gesteld
Een voorwaardelijke boete heeft hij gekregen zoals ik het stukje lees. Dus hij hoeft nu niets te betalen maar als hij nog een keer een zelfde`oefening` uitvoert dan moet hij deze boete alsnog betalen.
Snap ik wel want de volgende keer kan hij niet meer zeggen dat hij niet wist dat een paard een chipie heeft.