Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:41

lush schreef:
Verleden week werd ik flink aangevallen op het artikel van Anky van "HA HA ik ben de beste", schijnbaar zijn er dan toch meer mensen het met mij eens.

groetjes lush.

Lush, als ik het me goed herinner zei je toen dat je meer respect voor Anky zou hebben als ze "zelf eens een paard zou opleiden vanaf nul". En daar hebben toen een boel mensen op gereageerd. Je bent dus niet persoonlijk aangevallen, men heeft je verteld dat je mening niet op de juiste feiten was gebaseerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:00

Hm ik denk dat het juist wel goed is dat iemand openlijk kritiek heeft zoals Sjef Janssen.Ik vond Anky ook niet eerlijk gewaardeerd bij de olympische spelen,ik vond haar gerust ondergewaardeerd en Isabell was echt overgewaardeerd.Dressuur is nu eenmaal een jurysport,maar kritiek en kanttekingen mogen daar wel bij geplaatst worden vind ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:03

Horsedances schreef:
Juist, en je vraagt als FEI natuurlijk om moeilijkheden als je een Duitser (Riexinger) hoofd van de jury maakt (waardoor hij automatisch alle drie rubrieken mag jureren). We hebben toch ook (zeer) goede juryleden uit landen die niet om de medailles strijden (Stephan Clark, Markowski, etc....).

Heel gek horsedances.........
Met deze uitspraak maak je je schuldig aan scorebord jurering.........
Door het doen van deze uitspraak weet jij blijkbaar BIJ VOORBAAT al wie de medailles gaan winnen, en wie NIET.
Daarmee is mijn stelling, dat je de uitslag al kan bepalen zónder dat er gereden wordt, door jou hier exact bevestigd........ Ja

Datgene waar we gezamelijk de meeste jury's van betichten (het resultaat van gisteren bepaalt de score van nu) doe je nu zelf aan mee........

Een objectieve FEI kán nooit jury's aanwijzen uit landen waaruit ze denkt dat er geen medaillewinnaars komen, gewoon omdat ze -objectief gezien- niet weet WIE de medailles gaat winnen.
De FEI zou hooguit jury's kunnen kiezen van landen die GEEN DEELNEMERS op de OS hadden............ Ghana, Suriname, Peru, Liechtenstein en Groenland.

Maar of dat een goede oplossing is waag ik te betwijfelen.
Het aanwijzen van jury's uit NL of Duitsland is helemaal geen probleem. De jury's weten donders goed dat er meer op de jury's gelet wordt dan op de ruiters.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:08

fokfanaat schreef:
of de hoogste en de laagste score laten vervallen.

Helaas, hoogste en laagste score laten wegvallen geeft weinig verandering in de uitslag. Pak de uitslag van de grand prix in Hongkong er bij en ga maar weg strepen. Weinig verschil in de uitslag hoor.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:20

Peetjuh schreef:
Insider schreef:
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK wordt er een keer wat van gezegd MAAR wel vele jaren VEELS te laat!!!!
Die grote waffel van Sjeft heeft er al vaak genoeg voor gezorgd dat ze punten kreeg die ze niet verdiende dat is al jaren geleden zo begonnen. En remember dat Jan Peeters haar face heeft moeten redden toen ze Eric Lette voor gek verklaarde omdat hij haar naar haar zin niet genoeg punten had gegeven. Maar meestal laat Anky het lekker aan Sjef over om te zorgen dat de juryleden zelfs als haar paarden onregelmatig lopen toch hoge punten scoren. Joker werd ooit Nederlands Kampioen met een van de meest slechte proeven die je je maar kunt indenken. Juryleden hadden achteraf een vreselijk bittere nasmaak. En zo gaat het al jaren.

Volgens mij zegt dat dan meer over de desbetreffende juryleden!!

Of van de macht van een grote mond

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:21

Peetjuh schreef:
Insider schreef:
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK wordt er een keer wat van gezegd MAAR wel vele jaren VEELS te laat!!!!
Die grote waffel van Sjeft heeft er al vaak genoeg voor gezorgd dat ze punten kreeg die ze niet verdiende dat is al jaren geleden zo begonnen. En remember dat Jan Peeters haar face heeft moeten redden toen ze Eric Lette voor gek verklaarde omdat hij haar naar haar zin niet genoeg punten had gegeven. Maar meestal laat Anky het lekker aan Sjef over om te zorgen dat de juryleden zelfs als haar paarden onregelmatig lopen toch hoge punten scoren. Joker werd ooit Nederlands Kampioen met een van de meest slechte proeven die je je maar kunt indenken. Juryleden hadden achteraf een vreselijk bittere nasmaak. En zo gaat het al jaren.

Volgens mij zegt dat dan meer over de desbetreffende juryleden!!

Dat laat zien dat die juryleden GEEN ruggegraat hebben. Staat Sjef daar met een pistool op hun gericht, bedreigt ie vrouw en kids van de jury? Of is hij verbaal gewoon erg luid en duidelijk aanwezig?
Slappe juryleden om daar gevoelig voor te zijn. Of ze willen toch wel graag bij de kampioen in een goed blaadje staan.
Dat kun je Sjef niet verwijten, wel de slappe futloze houding van juryleden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:21

Tja het zal de heren en dames juryleden rauw op hun dak vallen. Normaal gesproken zijn ze van die endeldarm toeristen gewend en nu iemand die gewoon recht voor z'n raap en zegt waar het op staat.

Ik denk dat het heel goed is dat er eens flink gerammeld wordt aan de deur van de juryleden, het kan en mag niet zo zijn dat 1 persoon (in dit geval Riexinger) de zo'n grote stempel op een toernooi kan drukken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:25

Sieppus schreef:
Gewoone een algeheel Sjef verbod, ondanks dat het De trainer is.....(vind ik hem stiekum een blaaskaakje)

Dat kun je vinden, maar hij levert wel kampioenen af. Is geloof ik, ook de taak van een trainer/bondstrianer

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:22

sorry hoor maar dit vind ik grote onzin! de macht van "de grote mond" of wat dan ook? Rolleyes
als een jury onder de indruk raakt van een sjef jansen of van een karel appel of wie dan ook, dan zijn ze simpelweg niet geschikt voor de taak "jury-lid" mensen met een grote mond en die het beter weter zullen er altijd zijn. maar je kan me hoog en laag springen maar sjef intimiedeerd geen jury leden dat maak je mij niet wijs.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:15

Grappig dat nu blijkt dat een hoop mensen niet opgelet hebben of niet goed lezen, of te partijdig zijn.

Al vanaf Aken was duidelijk dat Sjef een psychisch spelletje speelde naar het Duitse jurylid. Voor wie twijfelt raad ik aan de topics vanaf die tijd nog eens door te lezen en vooral op zijn uitspraken te letten. Je zal het jurylid maar zijn wat dan nog op de OS moet jureren.

Wat ook zeer veel kwaad bloed heeft gezet maar wat ik nooit op Bokt heb teruggelezen maar wel in de bladen is dat Sjef misbruik heeft gemaakt van zijn positie op de OS.
Er mocht absoluut niet gefilmd worden in de stallen en op andere plekken. Sjef heeft daar wel gefilmd en de beelden gebruikt voor zijn eigen page.

Zelf kan ik me allang niet meer drukmaken over dit hele gedoe. Zolang mensen niet echt willen zien wat er gaande is en hoe er tot prestaties wordt gekomen vind ik het allemaal best.
Laat mij dan maar lekker een dom mens zijn en beste stuurlui, in dit specifieke geval kan ik het alleen maar als compliment zien. Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:16

Raar dat gelijk geroepen wordt dat Anky wint en hoge punten haalt door de grote mond van haar man.. Als dit echt zo is dan hebben die juryleden totaal geen backbone. Dat Sjef en Anky geen blad voor hun mond nemen was al bekend en een stootje moet je wel kunnen hebben als jury denk ik zo. Daarnaast moet de coach van Isabell de jury dus ook terroriseren aangezien ik in de proeven toch weinig niveauverschil zie (op fouten enz. na).. waarom wordt zij anders zo hoog gepunt?
Denk dat iedereen zijn vingertje maar eens moet gaan wijzen naar de FEI die er geen donder aan doet voor zowel de ruiters, coaches en juryleden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:17

ik heb het ook even gemist, vond het ook wel heel opvallend die Duitse jury steeds, hij week vaak af met zijn punten.

ThePast03: wat jij zegt daar heb ik idd nog niks over gelezen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:30

horseyfries schreef:
Ik heb een nog beter voorstel: een Grand Prix proef waarbij je acht minuten stil moet staan! Wedden dat er een heleboel Bokkers een glansrijke Grand Prix carriëre tegemoet gaan?

Weetje, ik denk zelfs dat een paard dat zonder ruiter kan! Ik zie die van mij het "uren" achter elkaar oefenen....

Maar on topic. Sjef heeft een grote bek, dat weet hij zelf ook wel. Maaarrrr ook al komt het soms rottig zijn strot uit...... vaak zit er wel een kern van waarheid in of zegt hij precies wat anderen denken maar niet durven zeggen.

Sjef moet gewoon en PA hebben en een slot op zijn mond..... Laat de PA het woord doen en hij zich inzetten voor de sport.

En ja, je kan zeker al bij de startlijst inschatten wie er prijsrijden, niet alleen bij de GP maar ook op regio concoursen.....
Vaak terecht, maar helaas ook vaak vanwege de naam of stal die erachter zit.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:54

CharleyT schreef:
Sieppus schreef:
Gewoone een algeheel Sjef verbod, ondanks dat het De trainer is.....(vind ik hem stiekum een blaaskaakje)

Dat kun je vinden, maar hij levert wel kampioenen af. Is geloof ik, ook de taak van een trainer/bondstrianer

Dat neemt niet weg dat hij niet introvert en ingetogen kan reageren. Ik heb dit vanmiddag allemaal al ruim besproken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:24

Introvert en ingetogen hoeft van mij niet, maar met enig respect zou al mooi zijn. Dat is gewoon het probleem denk ik. Je moet als volwassenen in gesprek blijven en ik denk dat dat te weinig gebeurt.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:31

Ik heb het al eens eerder gepost,

Maar ik denk dat het de plicht en de taak van een bondscoach is om te protesteren tegen voor hem niet logische jury uitslagen.

Als hij dit niet zou doen zou hij niet deugen voor deze functie.

Dit protesteren is op de OS door diversen landen gedaan, dit wordt hier even voor het gemak vergeten!!!

Wel weten we het hier van Sjef Jansen te melden,,, maar !!!

Hoe hij dat doet, is op zijn eigen Sjef manier,,,deze was bekent toen hij de functie van bondscoach kreeg, het hier achteraf hem op aanvallen vind ik niet gepast.

En het zou toch zo moeten zijn dat, wanneer je als jury lid in staat bent om een cijfer te geven, je ook bij machte moet zijn om deze te verdedigen tegen elk, zelfs brullend emotioneel protest !!!

Maar als je dat als jurylid niet kan of wil !!! ga je volgens mij de aandacht op iets anders richten, en dan gaat het niet meer over jouw afwijkende cijfers, maar over een protesterend persoon.

Gezien de vele reacties hierboven is het toch mooi gelukt.

Zo dom is de jury dus niet.

Jammer voor de sport !!!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:18

Ik zag iemand zeggen dat wij dankzij Sjef bij dressuur aan de top gaan. Correctie, Duitsland is nog altijd grootmacht.
Ik vind Sjef zeer onsymapthiek overkomen en mijn beste maat zou het niet zijn maar hij heeft wél goede dingen gedaan voor de Nederlandse dressuur en daar is hij voor ingelijfd.
Ik heb zelf versteld gestaan van de scores en Riexinger mag wel vinden dat Sjef een grote waffel heeft (Zal hij mss ook wel hebben) maar hij moet bij zichzelf maar achter de oren krabben want daarom is de commotie allemaal ontstaan.
En over dat stilstaan, komop zeg. Je bent een GP amazone, dan moet stilstaan toch wel lukken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:00

ach, je kan je druk maken om niet halt kunnen houden en je paard ermee frustreren door het te blijven oefenen oefenen oefenen..
wat heb je dan? een gefrustreerd paard!
Dan kan je beter aan de punten waar het paard wél goed in is verbeteren ter compensatie.
ik zie liever het halthouden minder als een piaffe of de wissels bijvoorbeeld.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:33

chevax schreef:
fokfanaat schreef:

Dat maakt toch totaal geen enkel verschil? Want dat geldt dan voor zowel de koploper als degeen die tweede geplaatst staat en aangezien bij beiden de hoogste én de laagste punten er af gaan, blijft het grosso modo hetzelfde.

Natuurlijk maakt dat verschil: Als jurylid A de pest heeft aan een bepaalde ruiter, kan hij ("onbewust") lagere punten verdelen dan juryleden B en C, die neutraal zijn. Jurylid D echter, is helemaal fan van deze bepaalde ruiter en geeft daardoor hogere punten dan dat hij/zij anders zou hebben gedaan. Door de punten van juryleden A & D te laten vervallen, hou je alleen de daar tussen liggende punten over.

VValar schreef:
Ik denk eerder dat deze regel het voorzichtig punten in het jureren in de hand zal helpen. Want geen enkel jurylid wilt graag de te vervallen score geven. Resultaat kan zijn dat juryleden hierdoor terughoudender kunnen jureren waardoor de score's eerder negatief worden beïnvloed dan positief.

Op zich maakt dat toch niet uit Lachen ?! Iedere ruiter krijgt op die manier iig het gevoel dat hij/zij fair wordt behandelt Lachen .

CGJ12 schreef:
De FEI zou hooguit jury's kunnen kiezen van landen die GEEN DEELNEMERS op de OS hadden............ Ghana, Suriname, Peru, Liechtenstein en Groenland.

Huilen van het lachen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:42

moonfish13 schreef:
ach, je kan je druk maken om niet halt kunnen houden en je paard ermee frustreren door het te blijven oefenen oefenen oefenen..
wat heb je dan? een gefrustreerd paard!
Dan kan je beter aan de punten waar het paard wél goed in is verbeteren ter compensatie.
ik zie liever het halthouden minder als een piaffe of de wissels bijvoorbeeld.

Omdat het simpelweg één van de eerste dingen is die een paard leert, en je zou toch kunnen stellen dat een topamazone haar paard toch zo onder controle heeft dat het behoort stil te staan. Het hoort ook bij de proef, hoor je dus onder controle te hebben.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:54

Konden ze maar eens iets uitvinden dat de Dressuur ook electronisch kon worden gejureert........zodat iedereen de punten kreeg die men verdiende dan zou het er allemaal bij de paarden-sport heel anders uitzien als nu..... nu is het dikwijls van financieel-belang/vriendenbelang/sponsorsbelang/zakelijkebelang, punten die er gegeven worden..want die geven hun geld niet zomaar uit...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:34

@ de discussie over het stilstaan ; volgens mij wordt die al ergens anders gevoerd, en dan nog wat maakt dat ene onderdeel nu uit ; weet je wel wat voor een spanning er op zo'n wedstrijd is bij paard en ruiter en de omgeving?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:32

pfuh bah de grootste onzin die ik gehoord heb!!
zoals het hier verteld word komt het erop neer dat als je paard niet kan stilstaan je je paard niet onder controle hebt dus ook niet op gp niveau thuis hoord. nou sorry hoor maar dit slaat helemaal nergens op!!

elk paard heeft zo zijn eigen sterke punten tja en als je een beetje logisch tot slim nadenkt dat zorg je dat de sterkste punten er het beste uitkomen en benadrukt in een vrije kur.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:34

CharleyT schreef:
fokfanaat schreef:

Helaas, hoogste en laagste score laten wegvallen geeft weinig verandering in de uitslag. Pak de uitslag van de grand prix in Hongkong er bij en ga maar weg strepen. Weinig verschil in de uitslag hoor.

dat heb ik gedaan voor GP en GPS, was echt geneuzel in de marge maar geen grote verschillen.

[EV] Dressuurresultaten zonder hoogste/laagste score

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:12

Liezel1 schreef:
Hmmzzz, volgens mij gaat hier nog veel meer achter wegkomen...
Wat heeft Sjef dan PRECIES gedaan tijdens de Spelen?

Waarschijnlijk zijn standpunt zeer goed duidelijk gemaakt. En wellicht niet op een zoete wijze.
Vind het overigens terecht dat er iemand opstaat en het jurycorps aanspreekt. Het is onze sport alleen niet gebruikelijk om heilige huisjes in te trappen.
Geef Sjef groot gelijk. De wijze waarop, ja dat is ieders eigen.

Zijn standpunt is in ieder geval goed duidelijk geworden en dat was vermoedelijk nou net zijn bedoeling Haha! !!