Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Cyntje schreef:De paarden zijn al van onderdak voorzien
er staan er nog ene hoop op dat eilandje hoor
ThePast03 schreef:
En dat is de derde keer dat dit bericht langskomt
Toen de vrouw die de hulpdiensten heeft gebeld ter plekke kwam dreven er al dode paarden in het water en was er geen boer te bekennen.
Die boeren hebben zo makkelijk praten achteraf.
SANEX schreef:Ja dat denk ik eigenlijk ook wel, maar dan hadden ze er al moeten zijn voor die 18 paarden het eigen heft in hoeven namen.
Vonnie84 schreef:Ja, maar de hulpdiensten hadden wel kunnen luisteren naar de boeren (ervaringsdeskundigen) i.p.v. hun eigen plan te bedenken.
sigrid1182 schreef:ik zou mij laten droppen op het eiland, dan de leidende merrie een halster omdoen en die in het water leiden en naar de kant brengen.....de eigenaar weet wel welke altijd voorop loopt en welke het gemakkelijkste te benaderen is...
terorita schreef:iemand naar het jeugd journaal gekeken
sigrid1182 schreef:ik zou mij laten droppen op het eiland, dan de leidende merrie een halster omdoen en die in het water leiden en naar de kant brengen.....de eigenaar weet wel welke altijd voorop loopt en welke het gemakkelijkste te benaderen is
CarpeDiem schreef:wrs liggen een groot deel van de leidende paarden al bij de hoop met dode dieren..
Emilia schreef:Ik ga met Sanex mee. Dat lijkt me idd beter maar mijn gevoel zegt dat ze NU in een warme droge stal moeten komen te staan.
RUBYWHITE schreef:ik ga met RK mee. ipv dat iedereen naar elkaar gaat wijzen wie schuldig is kan men beter de armen uit de mouwen steken en mee helpen.
ThePast03 schreef:Er is er maar een verantwoordelijk voor zijn eigen dieren en dat is de eigenaar.
Jolliegirl schreef:terorita schreef:iemand naar het jeugd journaal gekeken
ja ik!
ze wachten tot morgen zoals gezecht is
komt wel goed!
silvana schreef:sigrid1182 schreef:ik zou mij laten droppen op het eiland, dan de leidende merrie een halster omdoen en die in het water leiden en naar de kant brengen.....de eigenaar weet wel welke altijd voorop loopt en welke het gemakkelijkste te benaderen is
Een eigenaar die zijn paarden laat verzuipen weet heus niet welke de leider is .Zoveel keek de familie blijkbaar niet naar de dieren om.
Ik vind het al raar dat het blijkbaar vaker voorkomt dat dieren ingesloten raken in het water.Boeren horen dat te voorkomen.
De AID en de dierenbescherming kunnen dieren wel tijdelijk in beslag nemen ,maar er komt altijd een rechter aan te pas voor een uitspraak.Het is net als bij de politie.De politie vat de misdadiger wel maar het is de rechter die beslist of hij vrij komt of niet.En ik vrees dat en Belgie en Nederland over het algemeen niet zo'n dierliefhebbende rechters hebben.
SANEX schreef:[Ik heb zo het vreemde vermoeden dat de eigenaar daar helemaal geen idee van heeft...
Ook vermoed ik dat de leiders van de kudde al dood zijn, die zijn immers als eerste gaan zwemmen.
Citaat:HEB JE EEN BRAAF EN ERVAREN PAARD DIE MAKKELIJK HET WATER IN GAAT? BEN JE WOONACHTIG IN DE BUURT VAN MARRUM?
PB MIJ DAN! WE ZIJN OP ZOEK NAAR RUITERS MET PAARDEN DIE EVENTUEEL MORGENMIDDAG EEN REDDINGSACTIE WILLEN DOEN OM DE KUDDE WEG TE KRIJGEN VAN DE KWELDER.
PB ME, PB ME!!!
(IN SAMENWERKING MET 'T FRIESKE GEA)