Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:38

Nóg langer wachten,zucht.
Ik hoop dat jullie het nog kunnen opbrengen,maar ja,weinig keus.
Bij deze wens ik je dus maar weer opnieuw sterkte voor de komende tijd en ik zal nog harder duimen dat ze bij jou mag blijven.
Want als ik zo de reacties van de duitse familie lees,lijken het me geen fijne mensen.
Dat blijkt ook wel anders ga je niet practisch over lijken om je dier dat al 10 jaar gelukkig is bij een lieve meid,terug te krijgen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:57

Je hebt gedaan wat je kon, zo te horen je advocaat ook....
Nu maar hopen op een redelijk oordeel van de rechter.

Lang wachten hoor, heel veel sterkte tussendoor en geniet van je paardje!!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:05

jacimatho schreef:
Je hebt gedaan wat je kon, zo te horen je advocaat ook....
Nu maar hopen op een redelijk oordeel van de rechter.

Lang wachten hoor, heel veel sterkte tussendoor en geniet van je paardje!!!

Kan het niet beter zeggen! heel veel sterkte nog de komende maand.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:27

Nog een maand wachten, nou Kel we blijven duimen hoor en laat de moed niet zakken he!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:28

Dat duurt nog een tijdje zeg!!
En dat met al die spanning!!

Zoals iedereen al zegt... geniet lekker van Queen de komende weken!!

Wat zegt je gevoel eigenlijk? of heb je echt geen idee??

Dus het duitse gezin in niet echt wat je had gehoopt... misschien maar beter... maakt de strijd voor jou alleen maar makkelijker denk ik!!!

Veel succes de komende maand in ieder geval en hopelijk krijg je dan goed nieuws!!

Groetjes Iris

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:51

Hallo allemaal, Het was hard, verschrikkelijk, bangelijk. De heer en Mevrouw Scheepers waren aanwezig samen met vrienden. Hoe kan je de amazone die jouw liefhebbend paard rijdt zo aanklagen. Graag zou ik weten waar Luciano S. normaal in Duitsland, aangezien hij geen hoge toppen scoorde in Nederland. Nochtans was het volgens hun advokaat één internationaal duur paard. Ik vind elk paard lief en mooi, misschien daaarom kreeg ik ook het verwijt van hun advokaat dat ik ook niet deed wat ik moest doen, als zoekster van gestolen paarden. Kortom het was vaak moeilijk om je mond te houden, maar we hebben het beste voor met Queen.
De schadeeis is enorm hoog, bijna niet te betalen voor één paard.
Kelly had het heel zwaar, heel moeilijk, wat ik zo lief vond was haar antwoord aan de rechter, als die mevrouw vroeg of zij nog iets wilde zeggen. Kelly zei in tranen, ik ken dat niet van die tanden, dat heeft de veearts gedaan. (Dit ging over de leeftijd van Queen als kelly ze gekocht heeft.) Heb je nog vragen of zit je er iets dwars, laat het ons weten, Kelly en ik zullen je graag antwoorden, al zal de tijd heel traag gaan, vooraleer wij de uitslag kennen.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:53

Wil nog wel even iets kwijt, over het paardje dat samen met Queen (Luna gestolen is, daar wordt geen woord overgerept, Queen heeft en goed baasje en de ruin ?????????????????????????????????? Kelly's advokaat, weeet waarover hij praat, een paardenman in hart en nieren, kent ook de paardenwereld, wij hebben alle vertrouwen in die man. Bedankt Meester, je pleidooi was geweldig.
Laatst bijgewerkt door Adri op 13-10-05 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:54

hmm, dat stelt je tot nadenken ja......zouden ze net zoveel moeite voor die ruin doen?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:59

Nounou, dat is ook knap lullig! Ik wens ze allemaal veel sterkte!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:10

Gotsakkemikke, moet je weer wachten!
Ik zou al door de grond gaan als ik de rechtzaak mee zou maken, maar nu moet je WEER wachten, ik zou niet weten hoe ik dat zou redden!
Succes in deze nog zwaardere periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:31

Kelly wat jammer dat je nog zolang moet wachten.Krijg je de uitslag thuis of moet je er nog een keer heen.
Zolang er voldoende bewijs is dat je ze eerlijk gekocht hebt,hebben ze weinig kans.Het is natuurlijk wel zo dat die mensen niet weten waar hun ruin is.Maar ik denk dat het hier eerder een geldkwestie is dan dat ze zo gek op hun paard zijn.En het blijft voor iedereen zuur dat de daders nog rond lopen.Wie weet zijn wij hun volgende slachtoffers.
Goh Kelly,nog 28 dagen je voortslepen.Gun ze de overwinning niet dat je er onderdoor gaat.Kop op en laat je niet doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:48

Jeetje meid, de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Ik heb het al een hele tijd lopen volgen en ook al kan ik me voorstellen dat deze mensen haar terug willen, ik vind toch dat ze haar plekje nu bij jou heeft en dat ze lekker moet blijven waar ze nu is. Ik zal voor je duimen meid, dat dit goed mag aflopen voor jou en je paardje. Geniet sowieso de aankomende dagen heel bewust van haar, en het klinkt moeilijk, maar hou met alles rekening. Mocht het verkeerd uitpakken, dan heb je er in ieder geval al een beetje weet van. Hopelijk zal dat niet gebeuren

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:09

Rechtzaken duren lang, dat is nou eenmaal een feit. Ik denk dat Kelly wel redelijk sterk staat, aangezien ze niks met de diefstal van doen heeft.

Het is jammer dat er geen goede rechtmatige constructie voor bedacht is. Wat als iemand morgen Queen steelt bij Kelly en Queen over 9 jaar ergens in Friesland opduikt? Zou Kelly Queen terug willen hebben? Moet er dan een nieuw hart gebroken worden?

Dat zijn heel moeilijke vragen. Ik heb deze week Castaway nog gezien. Vliegtuig stort neer, man overleeft 5 jaar op een eiland en wordt gevonden. Zijn vrouw dacht dat hij dood was en is weer opnieuw getrouwd en heeft al een kind bij haar nieuwe man. Hij vocht die 5 jaar juist om zijn vrouw weer te kunnen zien. Ik zou dat gerust een traumatische ervaring willen noemen. Het leven is niet eerlijk en niet iedere speling van het lot kan ongedaan gemaakt worden.

In ieder geval veel sterkte in deze gespannen tijd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:10

Wat balen dat je nog zo lang moet wachten....
Veel sterkte aankomende tijd

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:11

Weer een lange dag volop in de zenuwen voor je achter de rug en zo te lezen heb je gedaan wat je kon. Nu gaan we weer met zn allen duimen voor de uitslag en komt er een mooie afloop op deze verschrikkelijke nachtmerie voor je.
Houd je taai! Veel sterkte komende maand.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:27

Hoe het gaat uitdraaien dat weten wij niet, in alle geval hoopt Kelly op positief nieuws. Normaal zegt de Belgische wet, ter goede trouw gekocht, blijft het bij Kelly. Het zou kunnen dat morgen jullie het kunnen lezen in Het Laatste Nieuws, die journalist had mij opgebeld en was de hele zitting aanwezig. Wij houden jullie op de hoogte. Wat ik niet begrijp, heb al verschillende gestolen paarden teruggevonden, die ter goede trouw gekocht waren door personen. Geen één is terug gegaaan naar de benadeelde, aangezien deze zo goed stonden , zoveel liefde hadden, zoveel verzorging op hun nieuws adres, dat de mensen ipv ze terug te kopen, daar lieten staan. In het verleden waren de eigenaars blij dat hun gestolen paardje het goed had en zij blij waren dat ze goed terechtgekomen waren en niet in een slachthuis. Maar de schadevergoeding die ik vandaag gehoord heb, lijkt mij wel voor een toppaard, Queen is een toppaard voor Kelly, dat heeft zij ervan gemaakt, een paard waarvan zij veel liefde krijgt en waarop zij dol is. Spijtig genoeg kan ik niet alles onder woorden brengen, maar het doet pijn dat je soms machteloos staat. Een gestolen paard moet normaal terug naar de eigenaar, maar als je het al 9 jaar verloren bent, zou ik trachten van een oplossing te zoeken zoals het bij Kid gebeurd is. Tess en Oona jullie zijn geweldig geweest in de oplossing voor Kid, hadden wij het ook zo maar kunnen regelen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:43

hey
wat spijtig dat je nu nog zo lang moet wachten op de uitspraak.
Ik leef met je mee hoor.
Veel sterkte!
xxx

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:58

hoo kelly!!! Nog zo lang wachten! Ik zou het besterven moest 'k in jou plaats zijn. Hopelijk draait het goed uit voor jou! Want jij hebt Queen gemaakt tot het paard wat het nu is! Jij en Queen verdienen het gewoon om met rust gelaten te worden en samen plezier te hebben van elkaar!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:09

ik begrijp iets niet helemaal.

het paard is gestolen en 2 x door verkocht voordat Kelly haar kreeg.

dan heeft zij toch helemaal niets met diefstal te maken?
en hoe kunnen ze dan een schade claim bij haar neerleggen?

zij heeft dat paard niet gestolen!

is de wet in Belgie anders dan in Nederland?

ik weet nog het verhaal van een gestolen Fries die na mnd werdt terug gevonden en ondertussen al meerdere keren van eigenaar verwisselt was.

diegene waarbij hij gestolen was kon hem terug kopen als de huidige eigenaar dat zou willen,maar daar stond geen dwang achter.

en al helemaal geen schadeclaim!

wat willen ze voor schade verhalen dan op Kelly?

het zou eerder andersom zijn toch?

Kelly heeft jaren voor haar gezorgd,en goed verzorgd!

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:20

Hoi allemaal. Bedankt allemaal voor jullie steun. Het is ongelooflijk hoeveel reactie jullie geven. Dat doet echt deugt! Maar ook wil ik nog even de mensen bedanken die er vandaag voor mij waren in de rechtbank. Dries, zijn ouders die beide verlof hebben genomen, adri, peter en Miet en Mo. en ook de advocaat natuurlijk! Zonder hem was ik zo al verloren. Hij deed het echt super! En dan lees ik al die toffe berichtjes van jullie. Dat doet echt goed!

Zodra ik thuis was gekomen daar straks, en jullie had verwittigd, heb ik Queen buiten gezet. Het deed mij deugd om haar te kunnen zien rollen. Dat ze gelukkig is.

Bedankt allemaal. tot een van de dagen

Groetjes kelly Queen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:56

Probeer rustig te blijven, meissie. Jullie hebben er in ieder geval weer één maand bij gekregen om samen van te genieten. Wat er ook gebeurt, de fantastische jaren die jullie samen al achter de rug hebben kan geen rechter jullie ooit meer afpakken. En je hebt een zuiver geweten, da's erg belangrijk. We kunnen alleen maar hopen dat de rechter een wijs besluit neemt, en Queen thuis mag blijven in haar eigen stal. Een ieder die oprecht van een dier houdt, die wil het beste voor d'r en is niet egoïstisch. Queen hoort nu al zo lang bij je. Het kan zijn dat de rechter de fokkers financieel wil compenseren, maar die hebben al die tijd geen kosten hoeven maken voor Queen, en haar niet getraind, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen! Hou je haaks, en vertrouw erop dat de rechter een juiste beslissing zal nemen.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:45

Sterkte de komende maand. Jammer dat jullie niet door 1 deur kunnen. Anders had een van jullie een veulen uit Queen kunnen fokken. Dat jullie allebei nog een stukje Queen hebben.

Ik duim voor je!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:46

tjeses nog een maand wachten ! Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop echt dat je daarna verlost bent van die miserie en gewoon verder kan genieten van je paardje.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:42

Ik vind het absurd dat de fokkers een schadevergoeding eisen! Ten eerste heb jij het paard niet gestolen èn ben jij degene die al die jaren kosten aan het paard heeft gehad en het naar dit niveau hebt gereden/getraind.
Vreselijk dat je nog een maand moet wachten, heel veel sterkte!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:45

mirgino schreef:
dan heeft zij toch helemaal niets met diefstal te maken?
en hoe kunnen ze dan een schade claim bij haar neerleggen?

zij heeft dat paard niet gestolen!

Op dit moment niet, en ze kunnen dat ook niet met terugwerkende kracht doen. Maar: omdat in de toekomst ieder paard in Europa van identificatiepapieren begeleid moet worden, zal er misschien ook een overschijvingsplicht komen.

In dat geval zal ieder verkoper aan moeten kunnen tonen dat hij/zij op legitieme wijze aan het paard of de pony is gekomen. In dat geval was Kelly er al jaren geleden achtergekomen dat Queen een gestolen paard was en was de koop niet eens doorgegaan en hadden we deze discussie helemaal niet.

Mogelijkerwijs, als je in de toekomst een paard koopt zonder enig identificatiebewijs, ben je wat dat betreft al een wet aan het overtreden.

Maar zover zijn we dus nog lang niet, dus daar hoeft Kelly zich geen zorgen over te maken