Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Bielsje schreef:Je zegt het zelf al, 'dat lijkt....'. Zolang het vrijwel speculatie is, of van horen zeggen, ben ook ik voorstander van nuance. Daarmee zeg ik niet dat er niets aan de hand is, maar als tegengeluid voor mensen die er al vol van overtuigd zijn dat alles wat geroepen is, de waarheid is.
princequillo schreef:Natuurlijk komen dit soort situaties voor. Maar vaak zijn dit wel de uitzonderingen, niet de regel. Ik zou het dus toch niet normaal vinden als dit op een stal bij meerdere paarden voor komt (niet over Helgstrand, maar de opmerking die hier eerder is geplaatst).
Bielsje schreef:princequillo schreef:Natuurlijk komen dit soort situaties voor. Maar vaak zijn dit wel de uitzonderingen, niet de regel. Ik zou het dus toch niet normaal vinden als dit op een stal bij meerdere paarden voor komt (niet over Helgstrand, maar de opmerking die hier eerder is geplaatst).
Ik ben vooral benieuwd om hoeveel paarden het dan zou gaan want dat weten we volgens mij niet. Het moet absoluut niet de gang van zaken zijn of iets dergelijks maar als er uitzonderingen zijn, en die zijn er schijnbaar, dan is de kans een stuk groter dat die op een stal met zeg 100 paarden staan dan bij een particulier met 1 paard.
En nog steeds praat ik niets goed, maar ik zie best veel mensen met buikbanden (heet dat zo?) rijden. Is dat overmatig spoorgebruik of zijn dat paarden met een gevoelig huidje? Sporen met wielen kan ik bij die mensen niet ontdekken nl.
Nikass schreef:Dat is een goede discussie Ayasha. Van mij hoeven de verwondingen die hij noemt niet geaccepteerd te worden.
Maar afschaffing van de sport is een andere discussie. Begrijp ik uit jouw bericht dat dit gaat gebeuren? Heb jij zelf een idee binnen welke termijn?
fransje23 schreef:Hoeveel is toeval, een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Wanneer kun je spreken over mismanagement?
pol013 schreef:[
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 5 paarden?
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 20 paarden?
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 50 paarden?
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 100 paarden?
De mate van 'toeval' neemt op een gegeven moment namelijk toe. Maakt 1 neergestort vliegtuig vliegen onveilig? Bij hoeveel neergestorte vliegtuigen vinden we het wel onveilig?
Of vertaalt naar een amateur: eens in de 2 jaar? eens in de 10 jaar? Eens in de 20 jaar?
fransje23 schreef:pol013 schreef:[
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 5 paarden?
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 20 paarden?
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 50 paarden?
Als er 3 gevallen zijn op een stal van 100 paarden?
De mate van 'toeval' neemt op een gegeven moment namelijk toe. Maakt 1 neergestort vliegtuig vliegen onveilig? Bij hoeveel neergestorte vliegtuigen vinden we het wel onveilig?
Of vertaalt naar een amateur: eens in de 2 jaar? eens in de 10 jaar? Eens in de 20 jaar?
Misschien kun je i.p.v het aantal keer dat het voorkomt per hoeveelheid paarden beter uitgaan van het aantal keer dat het voorkomt per ruiter?
Bij striemen van een zweep zou ik zeggen dat het nooit een ongeluk kan zijn. Die krijg je ook niet van een tik met de zweep in geval van de keuze tussen verongelukken en een tik.
Als een paard snel zichtbare striemen zou krijgen zou het veel voorkomend zijn.