Dus ben benieuwd hoe hij die behoeftes gaat plaatsen in de werkelijkheid van het komende half jaar en daarna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Afanaisa91 schreef:Zo’n bekende casus als deze kan ook het idee normaliseren dat een paard waardig kan doorleven met zo’n gecompliceerde beenbreuk. Ook als het bij Furion succesvol verloopt, lijkt het me vooral erg als hierdoor vele andere paarden (al dan niet tevergeefs) ook in zo’n traject eindigen.
Telpeva schreef:Beetje offtopic, maar voor wie extra informatie interessant vindt.
Wat ik van deze aandoening heb begrepen (lees, wat Google mij vertelde want ik was nieuwsgierig) is dat deze operatie vaker wordt uitgevoerd, in Amerika schijnt een paarden arts te zijn die dat vaker doet bij renpaarden.
Voor wie dat interessant vindt om er meer over te weten, dan kan je googlen naar Barbaro
Hier is alvast een stukje over Barbaro, inclusief foto's van hoe ze er bij dit paard mee om zijn gegaan, inclusief de sling
https://www.si.com/uncategorized/2007/0 ... -36barbaro
Het renpaard is overigens alsnog binnen een jaar overleden, want ingeslapen omdat hij aan zijn 3 overige benen hoefbevangen raakte. Geschatte kosten voor het herstel van Barbaro liggen op 500.000$, want er waren meerdere operaties nodig, er ontstonden meerdere complicaties, hij spendeerde veel tijd op de ic, enzovoorts. De waarde van dit paard was dan ook wel veel hoger omdat dit een heel goed renpaard was, met zeer vermogende eigenaren.
Ik heb de linkjes niet bewaard van de week van de sites waar ik het allemaal heb gelezen.
Marigold schreef:Wat dat inzetten als dekhengst betreft, mij lijkt het nou juist ongunstig want bij een dekking komt er veel gewicht juist op de achterbenen.
Goed dat het paard nu in professionele handen is. Benieuwd hoe dit nu uiteindelijk allemaal afloopt.
cariena1 schreef:Marigold schreef:Wat dat inzetten als dekhengst betreft, mij lijkt het nou juist ongunstig want bij een dekking komt er veel gewicht juist op de achterbenen.
Goed dat het paard nu in professionele handen is. Benieuwd hoe dit nu uiteindelijk allemaal afloopt.
Stiekem hoop ik dat ie in zijn narcose blijft tijdens de operatie en niet weer wakker wordt
journee schreef:Zeker met de techniek en wetenschap en ervaring de we tegenwoordig hebben, kunnen veel breuken goed worden behandeld. Het zijn vooral de eigenaren die de stekker eruit trekken omdat ze het geld niet hebben, de verzekering niet wil betalen, geen maanden voor een 'onbruikbaar' paard willen zorgen of bang zijn nog 20 jaar geld en tijd aan een dure 'grasmaaier' te moeten uitgeven, omdat een 'onbruikbaar' paard onverkoopbaar is. Dan is 'afmaken' om het maar even cru te zeggen inderdaad de enige diervriendelijke oplossing.
BigOne schreef:Er zijn ook eigenaren die de stekker eruit trekken om lijden te voorkomen. Nogal makkelijk gezegd dat het allemaal ikke ikke figuren zijn.