Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:28

Art_Ificious schreef:
candalisa schreef:
Ik zou het openbaar op eigen fb pagina doen en hun taggen zo kunnen ze hooguit hun gekoppelde tag verwijderen maar het bericht kunnen ze niet aankomen. Ook kan je hieruit luiden dat het erg krom is want ze is geblokkeerd maar dan kunnen ze nooit haar bericht zien dus ze gebruiken een andere account om die berichten te wissen.

Op fb ben ik niet geblokkeerd anders kon ik niks posten op hun pagina,
Op whatsapp wel

Je zou bijna een nieuwe FB pagina oprichten... :Y)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:29

Mijn DA van een goed bekend staande kliniek in NL, heeft met ons al 2x het gesprek gehad dat hij er achter zou staan om onze pony in te slapen. Hij heeft een botontsteking door een breukje in zijn hoefbeentak.
Hij loopt in stap amper kreupel en kan prima soepel opstaan na liggen.
Ik weet zeker dat hij dat voor dit paard van @Art ook reeël zou vinden, ook zonder echo.

Ik zou echt een afspraak maken met een DA van een goede kliniek, die langs laten komen én de filmpjes laten zien.
Bij mij was dit paard al ingeslapen, ondanks PZB. Zijn ze nou gek geworden.

Ze hebben mij geblokkeerd dus kan niet meer reageren maar ik kopieer jouw bericht gerust voor de 3e keer om te delen hoor @Art.

Daarnaast sluit ik me aan bij @earth; ik kan door alle kosten voor mijn eigen pony niet heel veel bijdragen maar als ik je met een kleine bijdrage kan helpen om hem in te laten slapen, die ik dat graag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:30

Er bestaat al wel een instagram over de 'misstappen' van PZB, maar dat gaat meer over wat ze posten.

Edit: Ik zie het bericht van Marijke nog wel op de community staan maar ik kan het niet delen.
Laatst bijgewerkt door Earth op 31-07-22 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:31

@Art_Ificious

Ik zag iemand ook 'opgelicht in de paardenwereld' taggen. Wellicht een idee om daar ook je verhaal te delen (eventueel in overleg met het beheer van die pagina?). Daar bereik je ook behoorlijk wat mensen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:33

Drico schreef:
@Art_Ificious

Ik zag iemand ook 'opgelicht in de paardenwereld' taggen. Wellicht een idee om daar ook je verhaal te delen (eventueel in overleg met het beheer van die pagina?). Daar bereik je ook behoorlijk wat mensen!

Yep zag het ook.

Ik heb net nog een sms gestuurd naar pzb, als ik geen reactie krijg gaat mijn verhaal op diverse plaatsen online komen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:34

Het inslapen moet in overleg met de stichting. Staat in het bruikleen contract.
Afbeelding

Echter zou ik in deze situatie, waarin PZB meermaals niet thuis geeft en de situatie van het paard zelf de beslissing nemen. Dieren moeten niet onnodig lijden.

En idd ik heb de post op Facebook ook gezien omtrent wanneer is het genoeg: geeft idd aan dat ze hier wel degelijk mee lezen… ik denk dat nog steeds veel mensen te lang doorgaan met een paard, puur voor hun eigen geweten. Het paard leeft in het hier en nu.

Natuurlijk is het afscheid naar, maar dat moment komt altijd een keer, en naar mijn mening moet het wel paard waardig blijven.

Sterkte met de hele situatie Artificious!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:35

Wat bizar dat ze het bericht blijven verwijderen. Dit is toch geen reclame. Als je als stichting zo goed bezig bent moet je een terecht weerwoord kunnen geven inclusief bewijs en als dat niet kan moet je gewoon toegeven dat je de situatie hebt verprutst en laten zien dat je er nu alles aan gaat doen om het op te lossen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:39

darkadia schreef:
[ [url=m/0PBGRV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echter zou ik in deze situatie, waarin PZB meermaals niet thuis geeft en de situatie van het paard zelf de beslissing nemen. Dieren moeten niet onnodig lijden.

En idd ik heb de post op Facebook ook gezien omtrent wanneer is het genoeg: geeft idd aan dat ze hier wel degelijk mee lezen… ik denk dat nog steeds veel mensen te lang doorgaan met een paard, puur voor hun eigen geweten. Het paard leeft in het hier en nu.

Natuurlijk is het afscheid naar, maar dat moment komt altijd een keer, en naar mijn mening moet het wel paard waardig blijven.

Nou, je hebt het overlegd, Art. Klaar. Er staat ook 'zoals ... betaamt zorgvuldig zorgdragen voor hetgeen in bruikleen is ontvangen' dat doe je wat mij betreft door het paard in te laten slapen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:45

darkadia schreef:

Dat zocht ik. Bedankt. Er staat niks over teruggeven, alleen dat inslapen in overleg met hun moet. Er is een toezegging van PZB over het betalen van de inslaapkosten. Dus overleg is er geweest. Meer overleg lijkt me niet nodig.

Het is nu aan Art om morgen een afspraak met de dierenarts te maken. Ik kan begrijpen dat een arts niet zomaarin willaten slapen als niet duidelijk is wat er aan de hand is.

Ik ben even kwijt of er al een definitieve diagnose is. Daar zou dan een verslag van moeten zijn. Anders lijkt het me logisch dat er een scan/foto's gemaakt worden voordat er besloten wordt tot inslapen.

Maar dit staat m.i. volledig los van de discussie met PZB en staat ook los van dit topic.
Laatst bijgewerkt door Mara2000 op 31-07-22 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:45

@art in het screenshot dat je op FB zet, staat wel de bevestiging van Henk dat de rekening naar hen toe kan. In een ander screenshot of bericht zeg je dat Henk alleen wil betalen voor inslapen?
Dan is het nu toch geen probleem?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:46

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:51

Mara2000 schreef:
darkadia schreef:

Dat zocht ik. Bedankt. Er staat niks over teruggeven, alleen dat inslapen in overleg met hun moet. Er is een toezegging van PZB over het betalen van de inslaapkosten. Dus overleg is er geweest. Meer overleg lijkt me niet nodig.

Het is nu aan Art om morgen een afspraak met de dierenarts te maken. Ik kan begrijpen dat een arts niet zomaarin willaten slapen als niet duidelijk is wat er aan de hand is.

Ik ben even kwijt of er al een definitieve diagnose is. Daar zou dan een verslag van moeten zijn. Anders lijkt het me logisch dat er een scan/foto's gemaakt worden voordat er besloten wordt tot inslapen.

Maar dit staat m.i. volledig los van de discussie met PZB en staat ook los van dit topic.

Screenshot gezien op fb over de kosten. Dat is toch helemaal goed, daarmee kun je verder.

Er worden hier veel aannames als feit gebracht die Art mogelijk het gevoel geven dat ze opgelicht wordt. Maar met dit appje kun je gewoon naar de dierenarts. Laat fb en bokt gewoon even voor wat het is.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:52

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:58

Precies, het is overlegd. Ze zijn op de hoogte. Er is zelfs een toezegging om de kosten te dragen van inslapen. Meer dan zeggen dat je op datum X het paard in laat slapen, en als ze dat niet willen dat ze dan.... (noem maar op) kan op dit punt niet van je verwacht worden want je hebt er toch alles aan gedaan om verder contact te krijgen....

Overigens kan ik me wel goed voorstellen wanneer iemand eerst wil weten wat er nu precies aan de hand is en of dat dmv. een acceptabele behandeling misschien weer goed kan komen. Maar dan moeten ze wel doorpakken en jou (en vooral dat paard...) niet zo laten bungelen -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:07

Ik begreep dat er een verschil van mening is tussen PZB en Art over hoe slecht het paard is, en dat PZB alleen de inslaapkosten wil betalen als het paard moet inslapen maar geen kosten voor diagnose en al helemaal niet voor behandeling want die komen contractueel voor de rekening van Art.
Ik begreep dat de DA van PZB erbij is geweest en zonder diagnose te stellen van mening is dat het best nog wel kan en dat het paard nog niet aan inslapen toe is. Ik begreep dat PZB alleen inslaapkosten vergoedt als hun DA ook dat advies geeft.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:15

Mars schreef:
Is dit niet iets om de dierenpolitie in te laten duiken? En ook even iets van juridisch loket te raadplegen.

PZB is niet de enige die lekker gumt, mods hier zijn ook weer lekker bezig. Staat bokt fraai om dit soort praktijken hand boven het hoofd te houden.

Dat doet Bokt in dit geval niet, anders was dit topic ook niet van de mesthoop terug geplaatst.
Maar alles wat hier wordt neergezet moet wel waar zijn/goed onderbouwd. Want anders ga je al gauw naar smaad/laster en dat mag niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:21

Mara2000 schreef:
En ik zou nog steeds graag de voorwaarden van PZB willen zien waarin staat dat een dier nooit ingeslapen mag worden door bruiklener.

"Bruiklener" is een onzinnige term voor iemand die een aanzienlijk bedrag heeft betaald om het betreffende paard te mogen "lenen".
En PZB zich þaar op de borst slaan als nobele paardenredder.
Niemand zou moeten deelnemen aan dit soort praktijken imo.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:26

Kuggur schreef:
Mara2000 schreef:
En ik zou nog steeds graag de voorwaarden van PZB willen zien waarin staat dat een dier nooit ingeslapen mag worden door bruiklener.

"Bruiklener" is een onzinnige term voor iemand die een aanzienlijk bedrag heeft betaald om het betreffende paard te mogen "lenen".
En PZB zich þaar op de borst slaan als nobele paardenredder.
Niemand zou moeten deelnemen aan dit soort praktijken imo.

Mee eens, maar daar gaat het in Art's geval niet om.
Ze heeft een paard met pijn en ze moet daarmee naar de dierenarts voor een diagnose. Als die er nog niet is, dan moet die er komen. Als uit het verslag blijkt dat het behandelbaar is dan gaat ze behandelen. Blijkt uit het verslag dat inslapen de beste optie is, dan kan ze daar ook naar handelen.

Mij zou het persoonlijk niet boeien wie dat betaald, in ieder geval is dit van later zorg.

Wat weten wij nu eigenlijk van dit paard. Wat is dit voor blessure, wat is de diagnose, wat is er al gedaan, hoe reageert het paard op pijnstillers. Krijgt het dier pijnstillers.

Zonder die informatie kan niemand op bokt iets over dit geval zeggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:31

Babootje schreef:
Ik begreep dat er een verschil van mening is tussen PZB en Art over hoe slecht het paard is, en dat PZB alleen de inslaapkosten wil betalen als het paard moet inslapen maar geen kosten voor diagnose en al helemaal niet voor behandeling want die komen contractueel voor de rekening van Art.
Ik begreep dat de DA van PZB erbij is geweest en zonder diagnose te stellen van mening is dat het best nog wel kan en dat het paard nog niet aan inslapen toe is. Ik begreep dat PZB alleen inslaapkosten vergoedt als hun DA ook dat advies geeft.

Lijkt me een lastige situatie....als bruiklener van mening is dat het zo niet langer kan, niet meer wil onderzoeken/behandelen (om welke reden dan ook) en in wil laten slapen. Maar PZB vindt dat er wèl onderzocht/behandelt moet worden, op kosten van de bruiklener? Dat is lekker makkelijk beslissen over andermans centen....

Wanneer bruiklener die kosten niet wil maken (om welke reden dan ook) dan lijkt het mij dat PZB niet onder dwang dat geld uit de zak kan kloppen bij de bruiklener, en het hooguit kan gooien op "slechte verzorging / niet volgens contract handelen" en dat ze dan alleen nog maar het paard op kunnen komen laden en terug naar de stichting halen.

Maarja wat dan...? Gaan zij dan alsnog de onderzoekskosten zelf betalen...?

Lijkt me ook niet de ultieme oplossing dan.
En de hele situatie doodzwijgen en paard maar laten bengelen terwijl het duidelijk niet goed gaat, dat is ook geen goed eigenaarschap....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 31-07-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:32

Babootje schreef:
Mars schreef:
Is dit niet iets om de dierenpolitie in te laten duiken? En ook even iets van juridisch loket te raadplegen.

PZB is niet de enige die lekker gumt, mods hier zijn ook weer lekker bezig. Staat bokt fraai om dit soort praktijken hand boven het hoofd te houden.

Dat doet Bokt in dit geval niet, anders was dit topic ook niet van de mesthoop terug geplaatst.
Maar alles wat hier wordt neergezet moet wel waar zijn/goed onderbouwd. Want anders ga je al gauw naar smaad/laster en dat mag niet.
Da's niet helemaal waar ;)

superpony

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:46

Ik snap de veearts van Art niet. Heb helaas al vaker een paard moeten laten inslapen en nooit problemen gehad met welke veearts ook als dat nodig was.

En overleg vooraf?? In September moest onze shet alsnog vrij onverwacht ingeslapen en heb niet eens de tijd gehad en genomen om mn zoon te bellen van wie hij oorspronkelijk was. Hij hield van het beestje en zijn belang stond voorop en dat wist hij.

Ik kan inmiddels niet meer reageren op fb berichten. Nu heb je de Bokt FBI die graag bijhoudt wie mensen zijn, wat ze plaatsen, waar ze reageren, waar ze wonen etc etc. Dus blijkbaar zijn er toch onderlinge contacten en hebben ze in ieder geval genoeg tijd naast hun opvang paarden om daar veel tijd aan te besteden.

Het doneren en zielig doen is wel een probleem van en door het publiek.
Ik zie een andere stichting ook een zielig verhaal plaatsen. Paard is oud, verwaarloosd, compleet op, maar het moet en zal gered worden. Dramatisch verhaal en dan de reacties van mensen; Blijf vechten, geef niet op, wat doen jullie goed werk...........
Tja, ik vind dat dus echt te ver gaan. En ik snap dan niet dat een veearts weer daarin mee gaat om maar door te blijven gaan en alles te willen redden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:47

Ik had gereageerd op iemand die het voor pzb opneemt stuurt mij een pb dat het paard oud en stijf is en ts heeft geen zin om er nog verdere kosten aan te hebben daarom wilt ze hem inslapen echt wat een domme doos zeg

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:51

Babootje schreef:
Mars schreef:

Oh jawel hoor want er wordt gegumt op basis van de interpretatie van de mods en niet op wat feitelijk geschreven staat.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:58

candalisa schreef:
Ik had gereageerd op iemand die het voor pzb opneemt stuurt mij een pb dat het paard oud en stijf is en ts heeft geen zin om er nog verdere kosten aan te hebben daarom wilt ze hem inslapen echt wat een domme doos zeg

Oud en stijf ik nodig die persoon graag uit om het dier van dichtbij te bekijken.
Als een arts van het msdc in heersh mij bevestigd dat er dsld in het spel zit is er veel meer aan de hand.