GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:27

Ik ben nooit fan geweest van Gal zijn rijden, dat gehak en gepluk worden we in de basis op afgestraft en hij komt ermee weg.. Vond Total US onder Dinja echt zoveel mooier, zoveel fijner gereden en zoveel beter tot zijn recht komen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:35

DuoPenotti schreef:
Ja.
Dan moet je toch altijd een soort van ongewilde aanspannen als je gaat rijden.
Als ik rij probeer ik altijd niks te doen met mijn benen zeg maar. Dus geen verschil in stappen of draven .
Mij lijkt het heel vermoeiend om steeds je been op de plek te houden.

Dan denk ik terug aan vroeger bij iemand waar ik reed, die had een fijn zadel en een niet fijn zadel.
Reed ik alleen pakte ik dat fijne zadel. Reden we samen pakte hij dat.
Had ik les kreeg ik bij dat ene zadel continue te horen dat mijn benen niet goed lagen en moest ik daar bewust steeds aan werken.
Had ik dat fijne zadel lagen ze automatisch goed en kon ik tenminste werken aan andere dingen.

De lijnen in stap zijn de enige momenten dat ik Gal ontspannen zie zitten. Alle andere momenten zit er heel veel druk op die benen en dan zijn ze inderdaad om die buik geplooid. :)
Paardenbuiken zijn rond. Onze benen zijn relatief recht in verhouding. Het is dus logisch dat bij ontspannen af hangen er aan de onderbenen een "opening" komt tussen been en buik.
Ik merk het aan mezelf als ik een oefening ga rijden die ik moeilijk vind. :+ Dan moet ik mezelf er altijd even aan herinneren dat dat geen reden is om mijn benen niet ontspannen te houden. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:41

Precies dat.
Maar dan past dit paard toch niet bij hem?
Lau07 haalde het aan en ik had dit ook al gezien.
Het is me bij andere paarden niet zo fel opgevallen.
Wel dat hij altijd lang oogt en ik hem daarom ook langer geschat had.

Ik denk echt niet dat dit altijd bij elke ruiter zo is.
Tenminste niet in deze grote mate.

Ik ga er eens meer opletten :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:41

Gebaseerd op dat feit past tot op heden geen enkel paard dat hij de laatste tien/twaalf jaar gereden heeft bij hem.
Iig niet meer sinds hij die kuipstoel die voor zadel moet door gaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:49

Afbeelding

lang hoeft niet altijd "het "probleem te zijn
wijze van rijden/trainen/harnachement wel

Fox Pitt is 1.96 en Chilli Morning 16.3hh

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:57

DuoPenotti schreef:
Precies dat.
Maar dan past dit paard toch niet bij hem?
Lau07 haalde het aan en ik had dit ook al gezien.
Het is me bij andere paarden niet zo fel opgevallen.
Wel dat hij altijd lang oogt en ik hem daarom ook langer geschat had.

Ik denk echt niet dat dit altijd bij elke ruiter zo is.
Tenminste niet in deze grote mate.

Ik ga er eens meer opletten :j

Sterker nog, een paar jaar geleden tijdens het CHIO viel het de leken bij ons in de skybox ook op := (ik weet alleen niet meer welke combinaties dat toen waren, ik denk dat het HP was met Glock's Johnson)

Maar even rij-technisch, die lange benen/opgekropte benen en de zadels die de benen naar voren brengen verplaatsen het zwaartepunt van de ruiter ook. Waar deze in de ideale wereld in het midden van het lichaam hoort te liggen, verplaatst dat punt nu naar achteren toch? Het lijkt me dat dit alleen maar tegenwerkt.

En inderdaad Ayasha, mij viel het ook op dat de benen helemaal om het paard heen worden gelegd i.p.v. ontspannen tegen het lijf aanliggen.
Laatst bijgewerkt door Lau07 op 26-04-21 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:58

Hij heeft dat, in mijn geheugen, maar bij één paard niet of beduidend minder gedaan. Zoek de foto's van Sister maar eens op. :-) Als je filmpjes op zoekt, zie hem ook in zijn lijf mee bewegen met haar bewegingen. Dat zie je bij zijn andere paarden niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:09

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-21 12:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:11

:j Hij zit nog stijf, want volgens mij scheet hij 7 kleuren op dat paard. Maar zo nu en dan zie je die bovenbenen zelfs ietsje loskomen bij haar. Die momenten moet je bij Totilas en deze nieuwe Totilaszonen maar eens zoeken. :) Met zoveel meer beweging zou je verwachten dat hij juist minder stil zou zitten op de zonen (want uiteindelijk moet je het toch opvangen in je lijf). Maar hij zit juist stiller.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:15

Deze keer was Gal een stuk prettiger om naar te kijken, maar ik ben nog steeds geen fan, zoveel betere ruiters/amazones die imo correcter rijden.

en ja die in de krul getrokken paarden...dan heb je als mij als jury de verkeerde...en straf ik kei hard af. Rij je vriendelijk en (vooral bij jonge paarden komen ze nog weleens uit zichzelf achter de LL) dan ben ik een heel stuk milder

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:51

Ayasha schreef:
:j Hij zit nog stijf, want volgens mij scheet hij 7 kleuren op dat paard. Maar zo nu en dan zie je die bovenbenen zelfs ietsje loskomen bij haar. Die momenten moet je bij Totilas en deze nieuwe Totilaszonen maar eens zoeken. :) Met zoveel meer beweging zou je verwachten dat hij juist minder stil zou zitten op de zonen (want uiteindelijk moet je het toch opvangen in je lijf). Maar hij zit juist stiller.

Als je kijkt naar de zadels en hoe die liggen dan is het wel logisch dat hij niet beweegt..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:15

MCE schreef:
Elisa2 schreef:
Nou de Totilassen zijn sowieso te jong en te onervaren op dit niveau voor een medaille denk ik, HP zit aan z'n top en kan met Dreamboy niet hoog genoeg scoren juist door de rijstijl volgens mij.

Manubres, vorig jaar was Vincent van Gasselt toch wel een verademing om naar te kijken en dat vond het publiek ook qua rijderij. Zo mooi vriendelijk van achter naar voren. Dus wellicht is er nog hoop.

De loodlijn blijft voor mij nog steeds geen heilige graal, het achter de loodlijn komen is niet altijd een gevolg van verkeerde rijderij. Van mij mag het "op druk rijden" en op "spanning" ipv "ontspanning" meer afgestraft worden. Durchlassigheid en van achter naar voren rijden meer beloond.
Voor de rest ben ik het met je eens wbt het beeld wat er getoond wordt.

hoeveel zou hij er geprobeerd hebben voordat deze twee naar buiten kwamen

als er een voorwaarts gereden oprichting is gaan/blijven de paarden vanzelf net voor de loodlijn dan hoeven paarden niet te gaan compenseren
dat zie je bij de paarden van b.v. Jessica, Charlotte, Carl, Sönke,

maar dat is een andere wijze van rijden

Helemaal mee eens hoor, dat is echt van achter naar voren rijden.

Qua lengte, ligt het ook niet aan de rompdiepte van het paard? Ik vind Total ook meer een vrouwenpaard qua elegantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:21

Qua lengte, ligt het ook niet aan de rompdiepte van het paard? Ik vind Total ook meer een vrouwenpaard qua elegantie.[/quoteElisa2)]

jammer van die paarden, en voor de sport

het is ook niet echt om een voorbeeld aan te nemen, maar goed: oude (vergane) glorie................
heeft nog veel credits

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:01

MarjanB schreef:
Ayasha schreef:

Als je kijkt naar de zadels en hoe die liggen dan is het wel logisch dat hij niet beweegt..

De foto in de openings post zegt mij al genoeg.
Nog even en er moet een touwtje om de middel die om de hals gaat anders glijd hij er aan de achterkant zo af :')

*ga weer meelezen*

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:10

Tsja...Het is zoals het is...al zou ik takt en balans hoger in het vaandel willen zie dan zoveel expressie....

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 00:42

Opgetrokken benenzwaaien niet meer en niet minder.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:28

Net even de proef gekeken van afgelopen week.... Maar als dit de norm is om op dat niveau te rijden, dan mag wedstrijdsport met paarden van mij wel afgeschaft worden.

Mijn god, wat een geruk en gepluk.
Voor hij de ring in gaat wordt dat dier toch even van zijn bit afgesnokt. En ook in de ring zie ik echt alles behalve losgelaten heid.

https://fb.watch/5ZpU7RazbJ/

En nee, ik rij niet op dat niveau, maar naarmate ik meer kennis krijg, is dat ook alles behalve mijn ambitie geworden.
Stang staat bijna horizontaal en je ziet gewoon hoe hij er aan moet hangen. Nee sorry, dit is alles behalve dieren welzijn....

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:25

Die jas := ...ach die zegt het allemaal...snel naar het circus om daar je kunstjes te doen!!!! :+

Maar goed, het moge duidelijk zijn dat deze combinatie wel geselecteerd wordt voor de OS en ik ben heel benieuwd wat daar gaat gebeuren. Ik hoop dat het in het internationale veld met alle internationale topcombinaties die wel harmonieus en wel met takt door de ring gaan, dit goed door de mand valt.....maar ik vrees eerlijk gezegd wel dat er toch voor spektakel gepunt gaat worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:36

Relaxed schreef:
Ik ben nooit fan geweest van Gal zijn rijden, dat gehak en gepluk worden we in de basis op afgestraft en hij komt ermee weg.. Vond Total US onder Dinja echt zoveel mooier, zoveel fijner gereden en zoveel beter tot zijn recht komen..

Nou écht he. En t plaatje was mooier.

Maar ze scoren elke keer hartstikke hoog, dus je kunt er niet omheen voor selectie OS.

En dan Toto Jr voor t EK. Ofzo.
Laatst bijgewerkt door Getup op 07-06-21 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:37

Ik heb het ook gezien, vind het echt zo'n fantastisch goed paard...maar inderdaad, strak, mechanisch..je ziet hem ook niet verruimen tijdens de uitgestrekte draf. De schwung en losgelatenheid is ver te zoeken..

Ik ben wel benieuwd naar de proef van Dinja, zag deze op een foto voorbij komen met een erg fijn beeld. Stang niet strak en genoeg lengte aan de voorkant.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:57

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:58

De stang dient enkel ter verfijning van de hulpen. :+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:29

Gini schreef:
De stang dient enkel ter verfijning van de hulpen. :+

De stang is een hulpmiddel om je paard in dat zo gewenste krulletje te trekken..... :(:)
Bizar dat dit zo gepunt wordt.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:06

Wat vonden jullie van het achterbeengebruik van Total in het hierboven gelinkte filmpje? Ik schrok er toch wel van. Vooral in de wissels leek het net alsof hij elke keer bijna omviel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:09

Tja, heb jij je benen wel eens op proberen te tillen als er iemand vol aan je schouders/hoofd hangt :Y)

Die rare beenbewegingen lijken me in verband te staan met de nogal strakgetrokken aanleuning (of nou ja, aanleuning kun je het niet noemen, want die zou vanuit het paard komen) > streng afgedwongen hoofd hals houding.