Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ja.
Dan moet je toch altijd een soort van ongewilde aanspannen als je gaat rijden.
Als ik rij probeer ik altijd niks te doen met mijn benen zeg maar. Dus geen verschil in stappen of draven .
Mij lijkt het heel vermoeiend om steeds je been op de plek te houden.
Dan denk ik terug aan vroeger bij iemand waar ik reed, die had een fijn zadel en een niet fijn zadel.
Reed ik alleen pakte ik dat fijne zadel. Reden we samen pakte hij dat.
Had ik les kreeg ik bij dat ene zadel continue te horen dat mijn benen niet goed lagen en moest ik daar bewust steeds aan werken.
Had ik dat fijne zadel lagen ze automatisch goed en kon ik tenminste werken aan andere dingen.
DuoPenotti schreef:Precies dat.
Maar dan past dit paard toch niet bij hem?
Lau07 haalde het aan en ik had dit ook al gezien.
Het is me bij andere paarden niet zo fel opgevallen.
Wel dat hij altijd lang oogt en ik hem daarom ook langer geschat had.
Ik denk echt niet dat dit altijd bij elke ruiter zo is.
Tenminste niet in deze grote mate.
Ik ga er eens meer opletten
Ayasha schreef:Hij zit nog stijf, want volgens mij scheet hij 7 kleuren op dat paard. Maar zo nu en dan zie je die bovenbenen zelfs ietsje loskomen bij haar. Die momenten moet je bij Totilas en deze nieuwe Totilaszonen maar eens zoeken.
Met zoveel meer beweging zou je verwachten dat hij juist minder stil zou zitten op de zonen (want uiteindelijk moet je het toch opvangen in je lijf). Maar hij zit juist stiller.
MCE schreef:Elisa2 schreef:Nou de Totilassen zijn sowieso te jong en te onervaren op dit niveau voor een medaille denk ik, HP zit aan z'n top en kan met Dreamboy niet hoog genoeg scoren juist door de rijstijl volgens mij.
Manubres, vorig jaar was Vincent van Gasselt toch wel een verademing om naar te kijken en dat vond het publiek ook qua rijderij. Zo mooi vriendelijk van achter naar voren. Dus wellicht is er nog hoop.
De loodlijn blijft voor mij nog steeds geen heilige graal, het achter de loodlijn komen is niet altijd een gevolg van verkeerde rijderij. Van mij mag het "op druk rijden" en op "spanning" ipv "ontspanning" meer afgestraft worden. Durchlassigheid en van achter naar voren rijden meer beloond.
Voor de rest ben ik het met je eens wbt het beeld wat er getoond wordt.
hoeveel zou hij er geprobeerd hebben voordat deze twee naar buiten kwamen
als er een voorwaarts gereden oprichting is gaan/blijven de paarden vanzelf net voor de loodlijn dan hoeven paarden niet te gaan compenseren
dat zie je bij de paarden van b.v. Jessica, Charlotte, Carl, Sönke,
maar dat is een andere wijze van rijden
MarjanB schreef:Ayasha schreef:Hij zit nog stijf, want volgens mij scheet hij 7 kleuren op dat paard. Maar zo nu en dan zie je die bovenbenen zelfs ietsje loskomen bij haar. Die momenten moet je bij Totilas en deze nieuwe Totilaszonen maar eens zoeken.
Met zoveel meer beweging zou je verwachten dat hij juist minder stil zou zitten op de zonen (want uiteindelijk moet je het toch opvangen in je lijf). Maar hij zit juist stiller.
Als je kijkt naar de zadels en hoe die liggen dan is het wel logisch dat hij niet beweegt..
Relaxed schreef:Ik ben nooit fan geweest van Gal zijn rijden, dat gehak en gepluk worden we in de basis op afgestraft en hij komt ermee weg.. Vond Total US onder Dinja echt zoveel mooier, zoveel fijner gereden en zoveel beter tot zijn recht komen..