kiki1976 schreef:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/10 ... door-wolf/
Veulen waarvan eerder werd gezegd dat het gedood zou zijn door de wolf is bevestigd dat niet het geval is
Ik las het net ook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/10 ... door-wolf/
Veulen waarvan eerder werd gezegd dat het gedood zou zijn door de wolf is bevestigd dat niet het geval is
FleurVP schreef:Hij was op pinkstermaandag bij Den Bosch, en dan afgelopen weekend bij Antwerpen, ze zeggen dat hij makkelijk 60km per dag kan aanleggen. Maar dit kan denk ik ook best de wolf uit Someren zijn?
Popstra schreef:FleurVP schreef:Hij was op pinkstermaandag bij Den Bosch, en dan afgelopen weekend bij Antwerpen, ze zeggen dat hij makkelijk 60km per dag kan aanleggen. Maar dit kan denk ik ook best de wolf uit Someren zijn? Dat filmpje van die paarden lijkt trouwens echt overdag, geen schemer oid. Betekent dus dat dieren ook overdag niet veilig zijn.
Kan ook half 6 smorgens zijn he, het is dan al zo licht buiten
Citaat:Wat mag ik doen om mijn dieren te beschermen tegen wolven?
- elektrische rasters plaatsen;
- kuddewaakhonden inzetten;
- de dieren ’s nachts op stal zetten of binnen een kleinere veilige nachtweide houden.
U mag niet op de wolf jagen, op welke manier dan ook. De wolf wordt door strenge Europese wetgeving beschermd.
FleurVP schreef:[
Niet jagen, maar wel laten aanvallen door een hond.
Horseloverl schreef:Iemand die ik ken plaatst wolvenrasters. Ook bij de schaapskuddes. Het beste werkt een draad voor je omheining. Goeie klap stroom erop en op de heining ook echt veel (8 of 9 kv, ipv 3/4 voor normale wei) wolf heeft eromheen gelopen bij de schaapskudde , stroom gekregen en is weggegaan
mysa schreef:Probleem met zoveel stroom is dat je het eigenlijk niet overal kunt doen ivm buren/passanten.
Princess_ schreef:Horseloverl schreef:Iemand die ik ken plaatst wolvenrasters. Ook bij de schaapskuddes. Het beste werkt een draad voor je omheining. Goeie klap stroom erop en op de heining ook echt veel (8 of 9 kv, ipv 3/4 voor normale wei) wolf heeft eromheen gelopen bij de schaapskudde , stroom gekregen en is weggegaan
Wat gebeurd er als je als mens dat per ongeluk aanraakt? Dat gebeurd mij nog wel eens als ik bezig ben ik de wei
mysa schreef:Probleem met zoveel stroom is dat je het eigenlijk niet overal kunt doen ivm buren/passanten.