[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:34

Volgens mij is het tekentje met 24 op de kaart niet de echte locatie van het hs.

Áls je ziet waar alle lijntjes bij elkaar komen, dat is een stukje voor 24.

Hopen dat de tracker van Hinke even niet gedaan heeft naar ons en ze dus gewoon wel op hs geweest is ipv er voorbij gereden

Anoniem

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:40

Hinke is bij mij nu schuin HS24 voorbij??

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:41

Afbeelding
Lijkt op een probleem met de tracker. Anders is ze ook voorbij de hs op de kaart gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:42

Ik hoop het Ik hoop het Ik hoop het, ik blijf maar refreshen voor een twitter-update :=

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:45

Ik hoop ook dat ze op het station heeft gehaald. Ben benieuwd welke lijn zij kiest. Devon heeft als enige een andere route gekozen. Deze lijkt voor mijn gevoel korter, maar of dat ook zo is.......

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:45

Mondy schreef:
Is er geen nazorg na de derby dan als er zo veel mensen niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten ?
Je leest/ziet/hoort hoeveel voorbereidingen er aan vooraf gaan maar wat gebeurd erna ?

Nee er is geen nazorg. Wat ik denk (en ik ben een perfect voorbeeld van mijn eigen theorie) is dat mensen die extreme sporten of extreme dingen tegemoet gaan, waaronder de derby, altijd een "probleem" hebben. Daarmee bedoel ik dat er dingen zijn in het leven die ze heel erg lastig vinden om mee om te gaan. Om dat te vergeten zoeken ze een uitdaging op om zich in te verdrinken. Het is niet zo dat je voor je derby of extreme avontuur weer dat je daar zo veel last van hebt, maar je merkt vooral achteraf dat je daar dus een hele tijd niet mee bezig hebt hoeven zijn. Tijdens de derby leef je zo in een bubbel en je hoeft enkel te eten, drinken en te rijden. Dat maakt het leven zo gemakkelijk en comfortabel. Het is ook bijna niet in woorden uit te leggen hoe dat werkt. Maar wat ik wel weet is dat ik deze mate van zen-zijn alleen bereik tijdens extreme tochten. Voor iedereen werkt het verschillend hoe ze na de derby omgaan met hun eigen leven. Maar ik denk dat veel mensen toch moeite hebben met hun draai weer vinden. Zo ben ik best een studiebol en heb ik altijd veel plezier gehad in studeren en zou ik nu weer dolgraag gaan studeren, maar de week na de Derby beginnen aan mijn master lukte gewoon echt niet, simpelweg omdat ik het leven en de zin daarvan aan het bevragen was. Uiteindelijk heb ik een jaar later alsnog cum laude mijn master gehaald overigens. Het voornaamste probleem na de derby is denk ik vooral dat je de zin van het leven afvraagt en ook moeite hebt met de stroom meegaan. Althans, dat was het voor mij.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:47

Hinke heeft alweer ruim 140 km afgelegd, ongelooflijk! En misschien dat ze na de wissel nog een uur kan rijden, wordt dan wel buiten overnachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:47

Wat heftig, dat sommige oud-derbyrijders zelfmoord hebben gepleegd omdat ze 'de druk thuis' niet meer aankonden.
Ik schrok even toen ik het las!

Hoe gaat Rouke? Mijn mobiel ondersteund het volgen van de stipjes niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:48

Rouke is bij HS18 :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:49

Bij zegt de site dat er geen recente gegevens zijn binnen gekomen. Ik was ook benieuwd waar zij nu ongeveer zit.

Edit lees net dat ze op HS18 zit

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:49

Bubblewrap schreef:
Wat heftig, dat sommige oud-derbyrijders zelfmoord hebben gepleegd omdat ze 'de druk thuis' niet meer aankonden.

Dat is mijn theorie he, niet de absolute werkelijkheid. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:50

Novalues schreef:
...Het is niet zo dat je voor je derby of extreme avontuur weer dat je daar zo veel last van hebt, maar je merkt vooral achteraf dat je daar dus een hele tijd niet mee bezig hebt hoeven zijn. Tijdens de derby leef je zo in een bubbel en je hoeft enkel te eten, drinken en te rijden. Dat maakt het leven zo gemakkelijk en comfortabel. Het is ook bijna niet in woorden uit te leggen hoe dat werkt. Maar wat ik wel weet is dat ik deze mate van zen-zijn alleen bereik tijdens extreme tochten. Voor iedereen werkt het verschillend hoe ze na de derby omgaan met hun eigen leven. Maar ik denk dat veel mensen toch moeite hebben met hun draai weer vinden.
...
Het voornaamste probleem na de derby is denk ik vooral dat je de zin van het leven afvraagt en ook moeite hebt met de stroom meegaan. Althans, dat was het voor mij.

Hoe stom het misschien ook klinkt, dit overtuigt mij er alleen maar meer van dat ik echt alles op alles ga zetten om ooit mee te kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:53

Anoniem schreef:
Rouke is bij HS18 :)

Bedankt!

Novalues schreef:
Bubblewrap schreef:

Dat is mijn theorie he, niet de absolute werkelijkheid. :)

Dan neem ik mijn woorden (deels) terug ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:53

Hinke's track heeft nu een hoek naar rechts gemaakt, waarschijnlijk weer vertrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:54

Hinke gaat bij mij echt helemaal verkeerd :o

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:55

Anoniem schreef:

Ze moet een rivier oversteken maar gezien de huidige waterstand zal dat niet op elke plek kunnen. Andere deelnemers zijn al eerder overgestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:57

Novalues schreef:
Anoniem schreef:

Ze moet een rivier oversteken maar gezien de huidige waterstand zal dat niet op elke plek kunnen. Andere deelnemers zijn al eerder overgestoken.

Maar is ze nou bij HS24 geweest??

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:58

Ik ben vooral benieuwd of ze vertrokken is vanaf 24 en de tracker even "niet spoort". Of dat ze op een verkeerde plek een oversteek heeft gemaakt en nu alsnog naar beneden naar het HS moet.

Edit; dan zou dan idd de rivier kunnen zijn.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:58

Anoniem schreef:
Novalues schreef:

Maar is ze nou bij HS24 geweest??

Dat neem ik aan van wel. Misschien wel met een omweg. Het is praktisch onmogelijk dat ze daar niet is geweest. Ze was op maximaal een paar honderd meter afstand.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:00

Lijkt er voor mij op dat ze het horsestation niet kan vinden? Of ze is sneller gewisseld dan haar tracker aangeeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:02

Zo vond ik het ook lijken wittepit, ze gaat bij mij echt alle kanten op namelijk...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:02

Ik duim dat ze gewoon weer vertrokken is. Ik moet nu weg, dus lees het later weer :D

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:03

Brutale vraag Novalues maar kan je een lijntje uitgooien wat betreft Hinke? Ik blijf de pagina maar vernieuwen en vernieuwen......

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:03

Ik hoop het wittepit. Het baart mij zorgen dat haar vertrek van HS24 niet is aangekondigd op twitter.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:04

Mijn nagels moeten er nu even aan geloven. Twitter, verlos ons!