Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:45

Kinke schreef:
ik zit op FB in een groep met veehouders, het zal je verbazen hoeveel mensen vinden dat grasland gewoon voor algemeen gebruik is. Boeren vinden met regelmaat kampeerders bijvoorbeeld. Of de restanten van een logeerpartij. Je hond in een weiland uitlaten is ook heel gewoon }:0

Ja echt he, hoe vaak ik wel niet aan stadsmensen heb uitgelegd dat elke lap grond hier van iemand is :+ En zij maar denken dat er in zo’n dikbevolkt land nog hele stukken niemandsland zijn :?

Diezelfde mensen vinden ook dat NL nog lang niet vol is, want er is nog zoooo veel weiland. Ja? Dat is ook van iemand, waar moet ons eten dan groeien. :')
En tegelijkertijd vinden dat wel aaalle dieren van elke boer ten allen tijde buiten moet lopen :z

Maar mensen begrijpen echt niet dat het echt heel raar is als je zo maar in andermans land gaat lopen of dus bv met een reusachtig gevaarte gaat landen. Lekker al je hooi plat.

Niello

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:34

Hier gisteravond ook weer 3 luchtballonnen laag over, onder andere van de Luchtreiziger. Stond idd geen zuchtje wind en duurde lang voor ze weg waren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:09

Afbeelding

Zo leuk die ballonvaarten...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:24

Tja, de bekende win win situatie.
Ricie, kan je even aan mij uitleggen wat de winst voor de veulen eigenaar is?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 08-10-18 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:26

Waar ben je nu met je schriktraining?
Veulens van een week oud ook maar meenemen in de training met luchtballonnen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:28

Jeetje wat erg! Hopelijk blijkt het alsnog mee te vallen voor het veulen. Wordt tijd dat ze die onbestuurbare gevaartes eens gaan verbieden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:32

Oh, wat verschrikkelijk vind ik dit. Ik hoop dat het veulen het haalt.
Verbieden die klote dingen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van iemands hobby?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:36

Ik heb net wat reacties gelezen onder haar FB post en ik schrok ervan hoeveel mensen er een paard door verloren zijn of geblesseerd hebben gehad/door de draad e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:38

Klootzak, maar goed dat het mijn veulen niet is want ik zocht hem persoonlijk op.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:46

Myrthe3 schreef:
Klootzak, maar goed dat het mijn veulen niet is want ik zocht hem persoonlijk op.

Ik ben bang dat ik ook door het lint zou gaan en hem of haar persoonlijk zou opzoeken.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:47

Verschrikkelijk weer. Ook hier vandaag weer een luchtballon in de lucht. Gelukkig nu wat hoger. De buurman een endje verder heeft gister gauw zijn paarden binnen gehaald toen er drie zo laag overkwamen. Gelukkig was hij thuis. Veel sterkte met het veulen en hopelijk is de dader te achterhalen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:52

Delphi schreef:
Ik heb net wat reacties gelezen onder haar FB post en ik schrok ervan hoeveel mensen er een paard door verloren zijn of geblesseerd hebben gehad/door de draad e.d.

En dan durft die vereniging nog te beweren dat er praktisch geen incidenten zij tussen paarden en luchtballonnen.

Ik heb zelf tot twee maal toe een gewond paard gehad doordat die ondingen laag overvlogen. En iedereen heeft in zijn vriendenkring wel iemand die een gewond of geblesseerd paard heeft gehad veroorzaakt door een luchtballon.

Ik denk dat ik toch eens contact ga leggen met de fnrs, KNHS en de LTO. Dit moet stoppen en er is juridisch gereedschap zat om die ballonnen uit de lucht te krijgen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:34

Volgens FB is de ballon van Greetz. Dit fijne bedrijf vloog van de zomer ook erg laag over ons land toen wij op vakantie waren. Gelukkig was de oppas aanwezig en konden ze de paarden nog net op tijd binnenhalen. Hopelijk komt het goed met het veulen en neemt de verzekering haar verantwoordelijkheid. Dat laatste zal wel getouwtrek worden vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:37

Betreffende ballon is niet van greetzz die dit ongelukkige ongeluk met dit veulen heeft veroorzaakt

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:41

Oh wat erg weer.
Kan er zo boos om worden :(
Hopelijk komt het goed met dat veulentje. Maar dan nog.
Door de ander zijn hobby ALWEER een hoop zorgen en ellende op privé terrein.

Damian zoals jij je hier verwoord kun je dat vast heel goed.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:45

Rebecca van wie dan wel? Als jij dat weet moet je het zeggen!

Wat afschuwelijk voor die mensen en hun paarden. Als het ons hier zou overkomen zou ik ook in shock zijn.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:50

De ballonvaarder is al bekend en er is al contact geweest. Ik hoop alleen dat alle schade netjes vergoed wordt en niet dat ze een rechtszaak moeten starten, zoals bij die papagaaien wel nodig was omdat de verzekering moeilijk deed. Daar zit je met al je verdriet niet op te wachten.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:02

Zelf ff gezocht en ballon is van het bedrijf BallonXS uit Epe.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:04

Wat vreselijk van dat veulen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:23

Hier vliegen luchtballonnen vrij regelmatig laag over.
Onze paarden zijn er denk ik aan gewend geraakt, want ze kijken er eigenlijk alleen maar naar, maar dat is eigenlijk alles.
Laatst op de rijvereniging kwamen er 2 achter elkaar vlak achter de dijk vandaan heel laag over, pas boven ons gingen ze serieus stijgen. Mijn pony stond aan de trailer geïnteresseerd te kijken naar wat er vlak over hem heen kwam, keek nog even mee achterom en dat was het dan.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:56

Enig idee of het veulen de nacht goed is doorgekomen? Ik vind dit echt verschrikkelijk. Ik moet ook steeds aan dat veulen denken. Dit is echt mijn grootste angst en daarom ben ik ook zo fel tegen ballonvaarders. Zeker de cowboys. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze aanrichten. De emotionele schade is niet te vergoeden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:43

Ik kan me hier ook vreselijk boos om blijven maken.
En mensen maar roepen dat het allemaal wel meevalt en dat "we" er maar aan moeten wennen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:11

Ja moet ook steeds aan dat veulen denken. FB vermeldt nog niks nieuws.
Niet alleen de emotionele schade is niet te vergoeden maar ook de materiële vaak niet.
Een paar jaar terug ging bij ons in de buurt een veulen door het draad en over de kop door een ballon. Gelukkig alleen oppervlakkige wonden. Evt. Inwendig letsel aan de nek, zal pas blijken als hij onder het zadel komt. Deze Topfokker en hengstenhouder had de week ervoor nog een bod op het veulen gehad van 35.000 euro. Hoe ga je dit aantonen bij een verzekering?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:25

Er zijn mensen die hebben niks met dieren, vinden honden vies en paarden stom...als er een gaat rennen vinden ze dat spektakel, denken absoluut niet na over wat er achter schuil gaat...doordat het geen dierenmensen zijn, hebben geen empthatie met ze....als ze horen dat er een in de draad hangt, denken ze vast dat het dier stom is en het zijn eigen schuld, dat een ballon harmless is...

Helaas zal het alleen maar erger worden, maar als ze hier komen, stuur ik de hond op ze af en mogen ze even fijn een hele tijd in dat mandje blijven zitten :D

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:29

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met het veulen gaat.
Maar al komt alles goed, word netjes de dierenarts betaald. De zorgen die je er dan over hebt worden nooit vergoed.

Stel het veulen haalt het niet en ze betalen dik, echt goed, dan nog betalen ze niet het verdriet.
En dat is wat ik het ergste vind. Dat geld zou me nog aan mijn bips oxideren, maar het verdriet, de ellende.

Hier kan de hond ook de wei in, maar geen idee of hij wat zal doen.
Hij doet wel lelijk op voetgangers en fietsers die voorbij komen, en als de ballon nog maar een stipje in de lucht is blaft hij al maar zo'n gevaarte aan de grond? Ik weet het niet.
Maar roepen als hij er wel op af gaat, mwah, dat kan wel even duren denk ik ja :D