Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Espoir_ schreef:Heel fijn losrijfilpmje bigone! Ik was er ook bij. Voor de mensen die denken dat Totilas niet meer zo kan draven; kijk het filmpje van bigone eens terug die hier boven staat en kijk dan eens het stukje bij 0:58 en bij 1:23. Ze kúnnen het wel gewoon, maar hebben het bewust niet zo gedaan. Spanning kun je altijd nog opbouwen als je dat wilt en heb je zo te pakken. Ontspanning krijgen is daarentegen veel moeilijker, dus ik vind het heel knap van Rath hoe relaxed hij in de rondte rijdt. Hoe zal hij zich gevoeld hebben vraag ik me dan af hè, toen hij daar aan het losrijden was?
zeker een fijn filmpje en dat was het ook gewoon, een heel fijn vrolijk relaxed beeld
miss_lizje schreef:Inderdaad, ik mis het kippenvel gevoel dat een proef van toot me eerst gaf. Ik weet ook niet of ik dat ooit weer ga krijgen bij deze combinatie. Daarmee zeg ik trouwens niet dat ik dit een slechte ruiter of proef vind. Maar het "wauw"gevoel is gewoon weg.
BailyKarlos schreef:Ik vond het toch wel leuk Tootje weer terug te zien hoor! Had hem toch wel erg gemist!
Hij is erg veranderd. De glans is er een beetje vanaf he.. Zonde hoor!
Hij doet me een beetje denken aan de tijd voordat hij bij Edje kwam. Toen zag hij er ook zo uit. Daar komt bij dat hij natuurlijk ook een paar jaartjes ouder is. 14 jaar inmiddels alweer.
Nee, warm word ik er helaas niet meer van. Maar toch fijn even te kunnen zien dat hij het nog doet.
Over dat knikken:
Ik zat toevallig te zoeken naar een filmpje van Matthias en Bretton Woods op dezelfde wedstrijd en vond dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=rrG5KF71jXU
Bretton Woods knikt ook zo tijdens de draf. Ik ben geneigd te zeggen dat dat door de hand van de ruiter komt...
Heeft iemand ook het filmpje ergens kunnen van Bretton Woods? Ben ook wel benieuwd hoe het daarmee gaat!
Nsvc schreef:Net toch nog even na het lezen van een aantal reacties nogmaals goed gekeken naar de film van MAR. En daarna een stukje film van Edward en Totilas. En werkelijk ik heb niks tegen MAR en ook niet tegen de combinatie. Maar het verschil is in mijn ogen best flink.. Sommige beweren totilas meer ontspannen te zien bij MAR, sorry maar nee.. Dat er meer actie en power in zat bij Edward hoeft niet te betekenen dat er geen ontspanning was? Zeker niet minder dan bij MAR nu, gekeken naar aanleuning, reactie op hulpen, algehele houding. Denk wel dat dit een discussie is die geen einde kent, ben benieuwd naar de Grand prix special zaterdag!
typfoutje
bliver schreef:Nsvc schreef:Net toch nog even na het lezen van een aantal reacties nogmaals goed gekeken naar de film van MAR. En daarna een stukje film van Edward en Totilas. En werkelijk ik heb niks tegen MAR en ook niet tegen de combinatie. Maar het verschil is in mijn ogen best flink.. Sommige beweren totilas meer ontspannen te zien bij MAR, sorry maar nee.. Dat er meer actie en power in zat bij Edward hoeft niet te betekenen dat er geen ontspanning was? Zeker niet minder dan bij MAR nu, gekeken naar aanleuning, reactie op hulpen, algehele houding. Denk wel dat dit een discussie is die geen einde kent, ben benieuwd naar de Grand prix special zaterdag!
typfoutje
het verschil is ook groot een paar procent!
anneliesdj schreef:miss_lizje schreef:Inderdaad, ik mis het kippenvel gevoel dat een proef van toot me eerst gaf. Ik weet ook niet of ik dat ooit weer ga krijgen bij deze combinatie. Daarmee zeg ik trouwens niet dat ik dit een slechte ruiter of proef vind. Maar het "wauw"gevoel is gewoon weg.
Ik denk toch dat dat vooral is vanwege het hele verhaal er omheen en dat dat weinig te maken heeft met de prestatie op zich.
).anneliesdj schreef:Nee dat zul je ook niet met een ander paard hebben omdat daar het verhaal niet bij zit.
Het hele wereldtopper, nederlands olympische droom bla bla en dan verkocht worden en een en al protest weer in de ring komen onder een jong kereltje die voor het buurland rijd. Tjah.
Ik heb toot altijd wel apart gevonden, denk niet dat ik hem zou herkennen maar hij zou me wel opvallen.
Salinero daarintegen, heb ik nooit van gehouden, zou ik ook glad voorbij lopen en als ik ze zou herkennen er nog niet voor blijven staan ws.
Ik heb Edward ooit van heel dichtbij gezien, hij rende namelijk tegen me aan op de HK, dat was voor hij Totilas had.
Abacab schreef:Een nette proef, knap gedaan van Rath. Maar je moet dit natuurlijk niet vergelijken met de oude Toot.
Wat mij opvalt is dat Toot zijn LA beetje een beetje komisch wegzet. Daar hoor ik hier niemand over, maar zien jullie dat ook? Heeft dat mischien te maken met de blessure die hij gehad heeft?
Verder die ik veel slordigheidsfoutjes. Toot is niet voldoende rechtgesteld en niet voldoende aan een been. Die wissels om de 2 moeten kaarsrecht gesprongen worden. Rath laat zijn paard enorm zwalken. Geen wonder dat de 1ers de mist in gaan, en de wissels die goed gaan zijn nagesprongen. Ook in de zigzag appuyementen laat hij zijn paard veel te veel in de binnenschouder hangen.
Maar toch heel netjes gedaan.
ceasario schreef:Abacab schreef:@Ceasario,
wat denk jij van de beweging RA? Waar zou dat aan kunnen liggen? ik heb dat nooit eerder gezien bij Toot.
Zal een oude "blesure" zijn van bij Gal nog ?..![]()
Ik meen in den bosch dat hij ra uit sloeg naar het been van Gal in de proef..![]()
Is nog ergens een filmpje van..
fourseasons schreef:essie_blue schreef:Als zij Toot met een andere insteek hadden gekocht, en niet op de manier van: hiermee gaan wij verder waar Edward gestopt is.
Punt is dat hun dat niet gezegd hadden maar de bladen, als je dat gelooft zou ik dat toch maar afleren..
En al weet je dat je commentaar gaat krijgen, je vraagt er alsnog niet om.Vragen om en weten dat is een verschil maar ik hou maar op aangezien ik nu steeds hetzelfde aan het typen ben.
Moet trouwens wel toegeven dat ik het ook geen edward-toot combinatie vind maar dat is niet raar, het is ook geen edward meer die er op zit. En de bespiering is inderdaad verdwenen maar dat is ook niet vreemd na zo lang blessures en stilstaan, dat duurt lang om er weer aan te krijgen hoor. Het is geen 'wauw!' combinatie maar ik vind de proef van vandaag een goed begin.